Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2007, 09:05   #101
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dit is overigens niet communautair in de klassieke Belgische zin omdat hier alle Belgen samen tegenover de Nederlanders staan.
Spreek voor jezelf.

Deze "Belg" staat in deze zaak niet tegenover de Nederlanders. In deze draad krijg je alleen maar een late oprisping van de door het Belgische regime gepropageerde Ollander-haat te zien, en het doet wrang aan dat de Vlaamsnationalisten hier er soms nog harder aan meedoen dan de Belgischnationalisten.

Nederlanders mogen best vrijgesteld worden van het vignet, tenslotte behoren we samen tot de Benelux en integreren onze autowegennetten binnenkort toch.

Afgezien daarvan zou het logisch zijn om inwoners van landen waar we zelf gratis rijden (Nederland, Lux., Duitsland, GB etc.), ook bij ons gratis te laten rijden.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 09:11.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:05   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Wie rijden er door België, behalve Nederlanders? Een verdwaalde Fransman of Duitser misschien, maar verder niemand. En die verdwaalde zielen kunnen net zo makkelijk omrijden.
Het lijkt me dus vooral een maatregel om Nederlanders geld uit de zak te kloppen. En als de snelwegen nou van zo'n fantastische kwaliteit waren, was daar nog iets voor te zeggen. Maar België staat toch niet bepaald bekend om het strakke asfalt...
Sorry, Dimitri, maar hier laat je toch zien dat je echt niets afweet van de Belgische autosnelwegen. Er rijdt enorm veel buitenlands vracht- en personenvervoer op de Belgische autosnelwegen. Heel veel Poolse, Hongaarse, Britse, Franse, Duitse vrachtwagens bijvoorbeeld. De autosnelwegen Antwerpen-Gent en dan Gent-Kortrijk-Rijsel of Gent-Brugge-Oostende-Duinkerke bulken van het buitenlands verkeer. Op zondag merk je dat heel duidelijk: Belgische vrachtwagens moeten dan in de stal blijven, terwijl die regelgeving niet geldt voor buitenlands vrachtvervoer.

Er zijn inderdaad flink wat gebreken aan te tonen, maar dat neemt niet weg dat het Belgisch snelwegennetwerk flink door de buitenlanders wordt gebruikt. Niet alleen door de caravan- en campingcar-Nederlander!
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:07   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Afgezien daarvan zou het logisch zijn om inwoners van landen waar we zelf gratis rijden (Nederland, Lux., Duitsland, GB etc.), ook bij ons gratis te laten rijden.
In Duitsland wordt ook gedacht aan het invoeren van "Maut" voor personenvervoer, nu het al een tijdje in voege is voor het vrachtvervoer...

In Nederland heeft men ook al gedacht aan rekeningrijden op bepaalde delen van druk gebruikte autosnelwegen...
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:09   #104
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Het voorkomt een snellere slijtage van de belgische snelwegen. Het zal minder druk worden op de Belgische snelwegen naar het zuiden. Aangenamer rijden...
Dit vignet zal maar één effect hebben: het zal zeer druk worden op alle secundaire wegen in de grensstreken, en de dorpen aan de rijkswegen zullen hopen extra sluipverkeer te verwerken krijgen.

De oplossing is vrij simpel: behandel Vlaanderen en Nederland als één land, wat ze de facto ook zijn, en laat de Nederlanders gratis bij ons rijden zoals wij ook gratis op hun autowegen mogen rijden.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:12   #105
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Gratis... uiteindelijk is er nog maar weinig gratis in deze maatschappij, "voor niet" gaat de zon weet u, en dat is dan ook het enige.
Ik zie hier toch geen antwoord in op mijn vraag. Waar zijn de alternatieven voor de mensen die maar kort of zelden Belgie aandoen en voor de mensen die liever geen gebruik maken van autosnelwegen?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 12 januari 2007 om 09:13.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:12   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee, de Nederlanders die daar posten zijn niet intelligent. Elke Nederlander die ooit in België is geweest weet dat het aardige gezellige, en vooral ook, nette mensen zijn. Maar d�*t, d�*t is echt een naaistreek. Nederlanders komen over het algemeen alleen maar in België om naar Frankrijk of Spanje te reizen, en dan mogen ze 60 EURO neerleggen. Zelfs de Fransen vragen er nog niet zoveel voor. Als je van Thionville tot aan Perpignan rijdt, ben je 50 euro kwijt, en die afstand is 10x zo groot als wat je in België aflegt. Het is schandalig.
60 euro staat voor een onbeperkte toegang. Een heel jaar lang. Die 50 euro waarover u het heeft, is slechts voor een enkele rit... Voor je verplaatsing heb je dus 100 euro nodig, goed voor twee verplaatsingen!

Geen vergelijking mogelijk.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:14   #107
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een historisch moment is bereikt...

Jan, we zijn het quasi nooit eens met elkaar maar hierin heb je voor de volle 100% gelijk!
In deze draad krijgen we inderdaad een late oprisping van de door het Belgische regime gepropageerde Ollander-haat te zien, en het doet wrang aan dat de Vlaamsnationalisten hier er soms nog harder aan meedoen dan de Belgischnationalisten.

Maar het verwondert me niets: Vlaamsnationalisme is idd maar een product van het Belgicisme, en dat zal het blijven.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 09:14.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:14   #108
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dit vignet zal maar één effect hebben: het zal zeer druk worden op alle secundaire wegen in de grensstreken, en de dorpen aan de rijkswegen zullen hopen extra sluipverkeer te verwerken krijgen.

De oplossing is vrij simpel: behandel Vlaanderen en Nederland als één land, wat ze de facto ook zijn, en laat de Nederlanders gratis bij ons rijden zoals wij ook gratis op hun autowegen mogen rijden.
Waarmee je dus van deze topic uiteindelijk toch een discussie op 'Belgisch' niveau gemaakt hebt. Wat gaat de rest van het land hier dan van vinden dat zij wél moeten betalen in Nederland, denk je?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:16   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind het compleet belachelijk. De verontwaardiging van de Nederlanders is op zijn plaats, als ze slim zijn dan voeren ze ook onmiddelijk hetzelfde in voor Belgen die nog door Nederland willen rijden.
Dit is geen maatregelen voor de Nederlanders. Iedereen die gebruik zal maken van het Belgisch autosnelwegennet moet betalen. Pool, Duitser, Nederlander, Belg, Deen, Hongaar...
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:17   #110
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarmee je dus van deze topic uiteindelijk toch een discussie op 'Belgisch' niveau gemaakt hebt. Wat gaat de rest van het land hier dan van vinden dat zij wél moeten betalen in Nederland, denk je?
Wie is "de rest van het land"?

Dat lijkt me toch vrij simpel: dat ze de Nederlanders ook gratis laten rijden...
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:17   #111
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik zie hier toch geen antwoord in op mijn vraag. Waar zijn de alternatieven voor de mensen die maar kort of zelden Belgie aandoen en voor de mensen die liever geen gebruik maken van autosnelwegen?
Verkeersonveiligheid ten top. Je zal gebruik maken van onze gewestwegen. Deze wegen waren vroeger zowat de eerste belangrijke verbindingswegen tussen grote steden en verbonden onderweg heel wat dorpen. Momenteel is het zo dat je op deze gewestwegen, volgestouwd met lintbebouwing, 'meestal' niet sneller dan 70 mag, en in de bebouwde kommen 50.
Het ga je goed op je zoektocht langs Vlaanderens (gewest)wegen !
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:17   #112
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is geen maatregelen voor de Nederlanders. Iedereen die gebruik zal maken van het Belgisch autosnelwegennet moet betalen. Pool, Duitser, Nederlander, Belg, Deen, Hongaar...
Nederlanders zijn in Vlaanderen geen buitenlanders zoals Polen, Denen, Hongaren etc.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:21   #113
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dit vignet zal maar één effect hebben: het zal zeer druk worden op alle secundaire wegen in de grensstreken, en de dorpen aan de rijkswegen zullen hopen extra sluipverkeer te verwerken krijgen.

De oplossing is vrij simpel: behandel Vlaanderen en Nederland als één land, wat ze de facto ook zijn, en laat de Nederlanders gratis bij ons rijden zoals wij ook gratis op hun autowegen mogen rijden.
Zo mag ik het horen !!!
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:22   #114
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik zie hier toch geen antwoord in op mijn vraag. Waar zijn de alternatieven voor de mensen die maar kort of zelden Belgie aandoen en voor de mensen die liever geen gebruik maken van autosnelwegen?
De trein.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:23   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
6. Inwoners van Zeeuws-Vlaanderen MOETEN over belgisch grondgebied om in de rest van Nederland te komen. Voor hen is deze maatregel oneerlijk en tegen internationale verdragen.
Dit is larie.

Zeeuws-Vlamingen moeten elke rit betalen wanneer ze gebruik maken van de Westerscheldetunnel. Is daar nog een alternatief voor misschien???

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 12 januari 2007 om 09:23.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:23   #116
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De trein.
Of te voet !
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:24   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nederlanders zijn in Vlaanderen geen buitenlanders zoals Polen, Denen, Hongaren etc.
Volkskundig ja, niet evenwel voor de overheid.

Daarenboven gaat het daar niet over, maar wel om het beginsel: de gebruiker betaalt.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:25   #118
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De trein.
Van Sas van Gent naar Gent? Ik had je voor slimmer aangezien. Het spijt me ervoor.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:26   #119
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Van Sas van Gent naar Gent? Ik had je voor slimmer aangezien. Het spijt me ervoor.
U sprak in algemene termen, ik ook.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 09:28   #120
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
U sprak in algemene termen, ik ook.
Toch niet. Mijn vraag was o.a.: wat is het alternatief voor degenen die maar kort of zelden Belgie aandoen?
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be