Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 19:30   #101
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Dit gaat over het wegblijven van school van islamitische kinderen tijdens ramadan en suikerfeest. Zie het artikel uit de openingspost. Het heeft dus alles met de discussie te maken.

Ik zei niet "ze mogen van school wegblijven", maar ik zei wel "Die islamitische kinderen mogen van mij gerust van school wegblijven".

Ik zou maar snel wat gaan eten als ik jou was, want dat jezelf een maand lang overdag uithongeren heeft zo te zien niet echt een positieve invloed op je begrijpend lezen. Iets met een lage bloedsuikerspiegel enzo.
Zegt degene die zich alle bochten wringt om het gelijk te bewijzen van een onbeschoft mannetje. Nu nog ingaan op de inhoud van de discussie en je komt er.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 19:48   #102
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zegt degene die zich alle bochten wringt om het gelijk te bewijzen van een onbeschoft mannetje.
Waar doe ik dat? En welk gelijk bewijs ik dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nu nog ingaan op de inhoud van de discussie en je komt er.
Dat deed ik al. In geval je dat door een lage bloedsuikerspiegel tengevolge van vrijwillige uithongering o.i.d. gemist mocht hebben, wil ik het nog wel even voor je herhalen hoor:

"Die islamitische kinderen mogen van mij gerust van school wegblijven. Maar dan naderhand niet komen zeuren dat ze geen diploma hebben en niet aan de bak kunnen komen. En natuurlijk dan ook geen gezeur over discriminatie e.d. en al helemaal geen aanspraak op een uitkering komen maken.

Ze hebben de kans om naar school te gaan en iets nuttigs met hun leven te gaan doen. Grijpen ze die kans niet, dan is dat hun eigen schuld en/of die van hun ouders, en dan kloppen ze maar bij hun ouders aan als ze daardoor in de problemen geraken.
"
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 20:34   #103
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
In geval je dat door een lage bloedsuikerspiegel tengevolge van vrijwillige uithongering o.i.d. gemist mocht hebben, wil ik het nog wel even voor je herhalen hoor:
....
Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op
het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval.
....
Dit alles zou voor u geen probleem hoeven zijn. U heeft immers de betere argumenten en hoeft uw toevlucht dus niet te nemen tot persoonlijke aanvallen en/of gescheld.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 augustus 2011 om 20:35.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 20:48   #104
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
....
Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op
het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval.
....
Dit alles zou voor u geen probleem hoeven zijn. U heeft immers de betere argumenten en hoeft uw toevlucht dus niet te nemen tot persoonlijke aanvallen en/of gescheld.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381
Ah ja, dat is diezelfde post waar jij telkens mee op de proppen komt in dat racisme-topic in "Binnenland".

Zeg artisjok, nu ik je toch aan de lijn heb, en apropos dat racisme-topic in "Binnenland"; daar staan nog een paar niet-beantwoorde vraagjes aan je.
Je weet wel, waar ik je vroeg om me even uit te leggen wat er volgens jou racistisch aan die uitspraak van me was waar jij zo over viel, en waarom.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 20:51   #105
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ah ja, dat is diezelfde post waar jij telkens mee op de proppen komt in dat racisme-topic in "Binnenland".
En je begrijpt nog altijd niet wat er staat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 20:53   #106
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En je begrijpt nog altijd niet wat er staat.
Jawel hoor, ik kan namelijk wél begrijpend lezen.

Maar artisjok, nu ik je toch aan de lijn heb, en apropos dat racisme-topic in "Binnenland"; daar staan nog een paar niet-beantwoorde vraagjes aan je.
Je weet wel, waar ik je vroeg om me even uit te leggen wat er volgens jou racistisch aan die uitspraak van me was waar jij zo over viel, en waarom.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 20:55   #107
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Waar doe ik dat? En welk gelijk bewijs ik dan?


Dat deed ik al. In geval je dat door een lage bloedsuikerspiegel tengevolge van vrijwillige uithongering o.i.d. gemist mocht hebben, wil ik het nog wel even voor je herhalen hoor:
Heel zwak. Mijn gezondheidstoestand heeft niets met de draad te maken. U maakt er uzelf niet sympathiek mee door zulk off topic getrol te plaatsen. Volgende keer driehoek ik je reactie. Ik ben niet gediend van zulke reacties waar u op de vrouw speelt ipv met argumenten afkomt.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 21:03   #108
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Jawel hoor, ik kan namelijk wél begrijpend lezen.
Waarom maak jij dan nog altijd opmerkingen die op de persoon gericht zijn?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 21:07   #109
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heel zwak. Mijn gezondheidstoestand heeft niets met de draad te maken. U maakt er uzelf niet sympathiek mee door zulk off topic getrol te plaatsen. Volgende keer driehoek ik je reactie. Ik ben niet gediend van zulke reacties waar u op de vrouw speelt ipv met argumenten afkomt.
Het mag toch bekend verondersteld worden dat niet eten een aanzienlijke daling van de bloedsuikerspiegel ten gevolge heeft, en aangezien de hersenen een constante stroom van suikers nodig hebben, heeft dat ook gevolgen voor het functioneren van de hersenen waardoor sommige zaken wellicht niet doordringen of anderszins vertroebeld worden. Vandaar mijn bekommernis met jouw gezondheid aangezien jij blijkbaar niet mee had gekregen dat mijn post ontopic was.

Mag ik je overigens even herinneren aan je eigen offtopic getrol een paar berichten hierboven:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zegt degene die zich alle bochten wringt om het gelijk te bewijzen van een onbeschoft mannetje. Nu nog ingaan op de inhoud van de discussie en je komt er.
Of kijk er anders je eigen reacties tegen me van vandaag in dat racisme-topic in "Binnenland" er anders nog maar even op na. Qua offtopic getrol jouwerzijds kan dat wel tellen.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 21:09   #110
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom maak jij dan nog altijd opmerkingen die op de persoon gericht zijn?
Vraag je liever af waarom jij zelf zoiets regelmatig doet.

Zeg artisjok, nu ik je toch aan de lijn heb, en apropos dat racisme-topic in "Binnenland"; daar staan nog een paar niet-beantwoorde vraagjes aan je.
Je weet wel, waar ik je vroeg om me even uit te leggen wat er volgens jou racistisch aan die uitspraak van me was waar jij zo over viel, en waarom.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 28 augustus 2011 om 21:09.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 22:04   #111
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moslimkinderenhebben het recht om 1 dag thuis de blijven op deze 2 islamitische feestdagen. Net als de joden trouwens. Het lijstje van feestdagen heb ik hierboven ergens getypt.
Christelijken/ongelovige kinderen hebben dat recht dus niet?

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 augustus 2011 om 22:15.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 22:35   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.045
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oftewel, net zoals ik in het halal-eten topic poneer. Het juiste onzichtbaar vriendje, sorry Suqar_7loe, ik probeer mijn belofte te houden , en zal het anders brengen,

de juist en juiste aanbeden godheid is een goed excuus en zelfs geldige reden om de seculiere wetgeving overboord te gooien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 augustus 2011 om 22:37.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 22:51   #113
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het mag toch bekend verondersteld worden dat niet eten een aanzienlijke daling van de bloedsuikerspiegel ten gevolge heeft, en aangezien de hersenen een constante stroom van suikers nodig hebben, heeft dat ook gevolgen voor het functioneren van de hersenen waardoor sommige zaken wellicht niet doordringen of anderszins vertroebeld worden. Vandaar mijn bekommernis met jouw gezondheid aangezien jij blijkbaar niet mee had gekregen dat mijn post ontopic was.

Mag ik je overigens even herinneren aan je eigen offtopic getrol een paar berichten hierboven:

Of kijk er anders je eigen reacties tegen me van vandaag in dat racisme-topic in "Binnenland" er anders nog maar even op na. Qua offtopic getrol jouwerzijds kan dat wel tellen.
Ik heb ook al nagedacht over de gevolgen van die gebrekkige voeding tijdens de ramdam...Bvb wat met buschauffeurs en taxi's die aan de ramadan meedoen. Heeft dat geen nefaste invloed op hun reflexen, zich zo uithongeren en dorsten overdag, en zich daarna mateloos volvreten s'nachts, te weinig slapen enz enz ? Mogen mensen die zulke beroepen uitvoeren nog wel werken tijdens die ramadan-maand ? Is dat niet het leven van anderen in gevaar brengen ? Ik ben daar toch bezorgd over...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:11   #114
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb ook al nagedacht over de gevolgen van die gebrekkige voeding tijdens de ramdam....
U hebt gelijk als u meent dat gebrekkige voeding schadelijk kan zijn voor het functioneren op het werk.
Zo krijgen profvoetballers die de ramadan volgen een aangepast trainingschema tijdens de ramadan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 augustus 2011 om 23:11.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:16   #115
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
U hebt gelijk als u meent dat gebrekkige voeding schadelijk kan zijn voor het functioneren op het werk.
Zo krijgen profvoetballers die de ramadan volgen een aangepast trainingschema tijdens de ramadan.
De ramadan is dan ook de meest belachelijke vorm van zelfkastijding.
Het heeft niets dan nadelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:25   #116
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De ramadan is dan ook de meest belachelijke vorm van zelfkastijding.
Het heeft niets dan nadelen.
Dat 'ramadannen' op zich is niet zo'n groot probleem, eigen keuze, niks mis mee, maar die onderworpen houding, om alles & iedereen aan te passen aan de 'ramadanners', is ronduit beschamend, in 'n westerse maatschappij waar 'kerk' en staat gescheiden horen te zijn!

We zijn ondertussen in de 21ste eeuw aanbeland en stevenen met 'n rotvaart terug naar de middeleeuwen!

Onze overheden dienen geen 'uitzonderingsmaatregelen', positieve discriminatie of toegevingen te doen, maar paal en perk stellen aan religieuze waan- & onzin.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:33   #117
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het mag toch bekend verondersteld worden dat niet eten een aanzienlijke daling van de bloedsuikerspiegel ten gevolge heeft, en aangezien de hersenen een constante stroom van suikers nodig hebben, heeft dat ook gevolgen voor het functioneren van de hersenen waardoor sommige zaken wellicht niet doordringen of anderszins vertroebeld worden. Vandaar mijn bekommernis met jouw gezondheid aangezien jij blijkbaar niet mee had gekregen dat mijn post ontopic was.
Jij je zorgen maken om mijn gezondheid? Lachwekkend.
Doe toch niet hypocriet, sus. Je weet niet eens of ik mee doe met de Ramadan dus je houdt beter je kwebbel toe over mij en mijn gezondheid.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:33   #118
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom maak jij dan nog altijd opmerkingen die op de persoon gericht zijn?
Omdat de argumenten op zijn.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:41   #119
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
In augustus sluiten de scholen voor mocht het je ontgaan zijn.
Wat als de ramadan niet in de vakantiemaanden valt ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 23:46   #120
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij je zorgen maken om mijn gezondheid? Lachwekkend.
Doe toch niet hypocriet, sus. Je weet niet eens of ik mee doe met de Ramadan dus je houdt beter je kwebbel toe over mij en mijn gezondheid.
Jouw gezondheid kan me inderdaad feitelijk geen zier schelen, Eucalypta. Wat me wel kan schelen is de agressieve manier waarop jij op mijn ontopic-bericht meende te moeten reageren. Dan probeer ik dat te begrijpen en ga ik op zoek naar de oorzaken van die agressie. Als het niets te maken heeft met je te lage bloedsuikerspiegel tengevolge van jezelf vrijwillig uithongeren, zoals je hier doet uitschijnen, dan zijn er nog een paar andere mogelijkheden natuurlijk. Ik denk dan aan een agressie-promotende religie bijvoorbeeld. Aangeboren agressiviteit of een hormoonhuishouding die verstoord is kan natuurlijk ook nog. Of een combinatie van twee of meer zaken.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be