Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 januari 2015, 02:17   #1241
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iedereen mag in mijn opinie zeggen wat hij wil.
Dat schreef je, ja. En ook waar de grens ligt.

Draai nu voor één keer niet rond de pot en geef toe dat de grens, die je zélf trok, wél met verve overschreden werd door moslimextremisten maar nog nooit door de "extremisten" van het Vlaams Belang.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 januari 2015, 02:18   #1242
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iedereen mag in mijn opinie zeggen wat hij wil.
Van u misschien wel maar niet van de meeste moslims.
Op dat punt volgen ze gedwee hun heilig boekje. En nee, natuurlijk reageren ze niet allemaal met geweld maar ze kunnen het gewoon niet hebben.
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 02:18   #1243
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iedereen mag in mijn opinie zeggen wat hij wil.
Dubbel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 januari 2015 om 02:19.
daiwa is offline  
Oud 9 januari 2015, 02:19   #1244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind van niet, ben voor absolute vrijheid van meningsuiting.
Geldt dat ook voor het Vlaams Belang?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 januari 2015, 02:38   #1245
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.712
Standaard

Vrijheid van meningsuiting is een lachertje.

Indien men Belgie (en andere landen) vrijheid van meningsuiting toeschrijft vergeten ze niet alleen het cordon sanitaire, maar ook de polemieken nav de vrijheid tot ontkenning van holocaust, hoe idioot dat laatste ook is.
Trouwens op Europees gebied: uitslag van volksraadplegingen naast zich neerleggen is wel een "vrijheid" die het etablissement vol leidende Eurocomics zichzelf met veel verve toekende omtrent de kiezers hun vrije meningsuiting in het stemhokje.

Bende hypocrieten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 9 januari 2015, 02:53   #1246
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting is een lachertje.

Indien men Belgie (en andere landen) vrijheid van meningsuiting toeschrijft vergeten ze niet alleen het cordon sanitaire, maar ook de polemieken nav de vrijheid tot ontkenning van holocaust, hoe idioot dat laatste ook is.
Trouwens op Europees gebied: uitslag van volksraadplegingen naast zich neerleggen is wel een "vrijheid" die het etablissement vol leidende Eurocomics zichzelf met veel verve toekende omtrent de kiezers hun vrije meningsuiting in het stemhokje.

Bende hypocrieten.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Uit “de purperen muur” van Superstaaf:

"censuur om neo-fascisme te bestrijden, komt op hetzelfde neer als een bescheten WC met een emmer stront proberen schoonmaken".

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1704
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 januari 2015, 03:11   #1247
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind van niet, ben voor absolute vrijheid van meningsuiting.
Ik ben ook voor absolute vrijheid van meningsuiting, maar een mening is niet hetzelfde als een oproep tot haat en geweld. Althans naar mijn mening (chicken and egg detected).

Een voorbeeldje:
Citaat:
"Ik sta klaar om hen te betalen als ze een beloning eisen", verklaart Qureshi. De ex-minister kwam in 2006 onder vuur te liggen toen hij een beloning van ruim een miljoen euro uitloofde aan eender wie cartoonist Jean Cabut, alias Cabu zou doden omwille van diens omstreden cartoons van Mohammed. Cabu is één van de slachtoffers van de aanslag gisteren.
http://www.hln.be/hln/nl/32542/Aansl...oen-euro.dhtml

Kan een oproep tot geweld zoals deze dan echt volgens jou? Is die man niet een klein beetje medeplichtig aan wat er is gebeurd in Parijs?

Nu kan je argumenteren dat het verschil em hier zit dat hij dat tegen betaling deet, maar dat houdt natuurlijk ook geen steek want elke oproep tot haat en geweld die de mensen in die moskees mogen horen zijn in principe tegen betaling, de betaling is puntjes scoren bij allah. Het hangt er vanaf waar je het meeste waarde aan hecht natuurlijk.
Als je een mensen eerst jaren aan een stuk instampt dat puntjes scoren bij allah het meest waardevolle is wat je hier op aarde kan bemachtigen, en dan zeg je dan ga je hen vertellen dat ze met geweld tegen bepaalde mensen/bevolkingsgroepen zulke puntjes kunnen scoren, dan is dat net hetzelfde.
Geen enkel verschil met de mafia die een prijs (in geld) zet op het hoofd van iemand.
Rizzz is offline  
Oud 9 januari 2015, 04:20   #1248
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Iets aan toevoegen aan de discussie:

Sommige mensen dragen ook met fierheid het label 'Je suis achmed'

Zij stellen dat de Voltaire van gisteren Ahmed Merabet was, de politieman die het leven liet bij het willen beschermen van het recht op vrije meningsuiting van Charlie Hebdo:
Voltaire: “I do not agree with what you have to say, but I’ll defend to the death your right to say it.”
Die man gaf letterlijk zijn leven om dat recht van Charlie Hebdo te beschermen, terwijl hij de cartoon over de profeet verafschuwde.

Dat moet men ook kunnen zeggen.
Tomas is offline  
Oud 9 januari 2015, 05:30   #1249
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

90.000 manschappen met gesofisticeerd materiaal en kennis om 2 terroristen neer te leggen en het lukt blijkbaar niet. Dat had ik niet verwacht. Beste overheid. Indien u ons niet kan beschermen gelieve ons dan te bewapenen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 9 januari 2015, 05:53   #1250
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
90.000 manschappen met gesofisticeerd materiaal en kennis om 2 terroristen neer te leggen en het lukt blijkbaar niet. Dat had ik niet verwacht. Beste overheid. Indien u ons niet kan beschermen gelieve ons dan te bewapenen.
Ik ben er vrij gerust in dat ze deze mannen wel zullen vinden, uiteindelijk zal iemand ergens wel iets gezien hebben, uiteindelijk moeten ze wel eten, drinken plassen, wassen, ...

Waar ik totaal niet gerust in ben is of de overheid ons kan beschermen tegen de volgende die het in zijn kop krijgt Westerlingen te doden in naam van allah.
Ge ziet, in dit geval waren ze bekend, ze stonden op meerdere lijsten, ze werden in het oog gehouden, de VS zegt zelfs dat ze nooit op een vliegtuig naar Amerika zouden hebben kunnen stappen zonder dat er alle mogelijke alarmbelletjes waren afgegaan.

Wat ik nu van de overheden wil zien is arrestaties voor de feiten, niet erna!
Ik wil pro-actieve maatregelen zien.

Als dit nu nog niet gebeurt en het is enkel wat gezever en van dat "ten sterkste veroordelen" maar verder niks, dan moeten we idd. zelf het recht in eigen handen nemen.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 9 januari 2015 om 06:05.
Rizzz is offline  
Oud 9 januari 2015, 06:58   #1251
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.954
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De Islam staat bekend voor de zeer konsekwente en doorslaggevende acties ten opzichte van kunstenaars.

1 van de vroegste voorbeelde,n is deze moeder en dichteres.

We weten allemaal hoe het Theo van Gogh is vergaan, en hoe Salman Rushdie mag leven.

En dat is maar een zeer kleine greep uit de vredelievende en tolerante geplogenheden vanuit de muzelse hoek.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online  
Oud 9 januari 2015, 07:10   #1252
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting is een lachertje.

Indien men Belgie (en andere landen) vrijheid van meningsuiting toeschrijft vergeten ze niet alleen het cordon sanitaire, maar ook de polemieken nav de vrijheid tot ontkenning van holocaust, hoe idioot dat laatste ook is.
Trouwens op Europees gebied: uitslag van volksraadplegingen naast zich neerleggen is wel een "vrijheid" die het etablissement vol leidende Eurocomics zichzelf met veel verve toekende omtrent de kiezers hun vrije meningsuiting in het stemhokje.

Bende hypocrieten.
Bende linkse hypocrieten. Zij zijn verantwoordelijk voor de beperking van de vrije meningsuiting die je opsomt. Dat deden ze enkel om hun politieke tegenstanders uit te schakelen en tevens uit onverdraagzaamheid tov andere meningen. Tegelijk maakte ze de weg vrij voor moslimextremisten en ander tuig van de richel.
Hypochonder is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:22   #1253
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben voorstander van vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid. Uitgezonderd voor godsdiensten die tegen vrije meningsuiting en godsdienstvrijheid zijn.

Paulus.
Doet mij denken aan die fameuze uitspraak van Christine Boutin : (vrij vertaald) "ik ben voorstander van absolute vrijheid van spreken, iedereen mag zeggen wat hij wilt, behalve als het over Satan gaat. Satanistische uitspraken moeten verboden worden".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 januari 2015 om 07:30.
Bad Attila is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:23   #1254
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.712
Standaard

Nope: Bende grensloze hypocrieten.

Je persiste et signe!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:28   #1255
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.954
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik denk dat dit wel de nagel op de kop slaat.

Helaas in't Engels.

Welkom in de 21ste eeuw.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online  
Oud 9 januari 2015, 07:35   #1256
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Men heeft in het algemeen amper een idee van de mate waarin men belogen wordt via de media. Op de kabel of in de krant (in België) zijn er gewoon geen alternatieven dan de westerse propaganda. Op internet gelukkig wel. Tot nu toe.

25 jaar buiten Europa heeft me geleerd dat de leugen zo goed als systematisch is en heel ver gaat.

Ik hoop dat Charlie Hebdo mag blijven bestaan en niet gecensureerd wordt...van geen enkele kant, en pluralistisch mag zijn in de toekomst.

Hebdo werd echter reeds grondig gecensureerd nu.

Slecht nieuws, want als men de grafiek hoeveelheid censuur tov asociale toestanden zou kunnen plotten(afbeelden) dan zal men daar ongetwijfeld besluiten kunnen uit trekken.

Europa heeft deze weg gekozen, 1984... wanneer men opnieuw beseft dat creativiteit een noodzaak tot overleving is zal het snel weer voorbij zijn.
De creativiteit is trouwens reeds aan een heropleving bezig, dankzij deze '1984'. Moge dat enig soelaas bieden.

Tevens zal de creatie van een nieuwe wereldorde zoals steeds wat oorlog vereisen, dat wordt meer dan duidelijk als we observeren welke klasse van diplomatiek heden bedreven wordt, hard op hard. Ondertussen krijgt men in onze reguliere media iets voorgeschoteld... het tart alle verbeelding!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 januari 2015 om 07:44.
zonbron is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:36   #1257
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Doet mij denken aan die fameuze uitspraak van Christine Boutin : (vrij vertaald) "ik ben voorstander van absolute vrijheid van spreken, iedereen mag zeggen wat hij wilt, behalve als het over Satan gaat. Satanistische uitspraken moeten verboden worden".
Dat is een verkeerd voorbeeld.
Het verbaast me wel dat u het niet begrijpt.
Jan en Paulus hebben het nochtans goed uitgelegd.
Kijk maar eens terug.
Pericles is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:42   #1258
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is een verkeerd voorbeeld.
Het verbaast me wel dat u het niet begrijpt.
Jan en Paulus hebben het nochtans goed uitgelegd.
Kijk maar eens terug.
Het is exact hetzelfde. Satanisme roept immers wel degelijk op tot geweld.

"Piss on christ and kill the priest, follow nature - praise the beast"

Zelfde reactie dus: mouahahahaha
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:43   #1259
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hebdo werd echter reeds grondig gecensureerd nu.

Slecht nieuws, want als men de grafiek hoeveelheid censuur tov asociale toestanden zou kunnen zetten dan zal men daar ongetwijfeld besluiten kunnen uit trekken.

Europa heeft deze weg gekozen, 1984... wanneer men opnieuw beseft dat creativiteit een noodzaak tot overleving is zal het snel weer voorbij zijn.
De creativiteit is trouwens reeds aan heropbouw bezig, dankzij '1984'. Moge dat enig soelaas bieden.

Tevens zal de creatie van een nieuwe wereldorde zoals steeds wat oorlog vereisen, dat wordt meer dan duidelijk als we observeren welke klasse van diplomatiek heden bedreven wordt, hard op hard. Ondertussen krijgt men in onze reguliere media iets voorgeschoteld... het tart alle verbeelding!

Van waar haalt u dat Charlie Hebdo nu reeds grondig werd gecensureerd?
Gipsy is offline  
Oud 9 januari 2015, 07:44   #1260
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is exact hetzelfde. Satanisme roept immers wel degelijk op tot geweld.

"Piss on christ and kill the priest, follow nature - praise the beast"

Zelfde reactie dus: mouahahahaha
Ha bon , dan had je Paulus toch begrepen , maar ik u niet .
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be