Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2015, 11:05   #121
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik lees jou posts altijd met veel plezier, Micele. Jammer dat er geen 'like' of 'duimpje' op dit forum bestaat.
Het staat ook lijnrecht tegenover de posts van JVDB tegen wie je zegt als je voor een witte muur staat: "dat is een witte muur"; waarop die dan antwoordt: "bewijs dat maar eens." Raar dat iemand die fundamentalistisch gelovig is, bijgevolg gelooft in dingen waar totaal geen bewijzen van zijn, en even geloofwaardig als de sprookjes van Grimm, op alle andere vlakken keiharde bewijzen wilt. (die hij dan ook grondig negeert als ze niet in zijn kraam passen)
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 12:59   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Jij bent een echte kleuter hé Jan en op de koop toe zo blind als een mol.
In de verte zie je de rode lichten en de school ligt 200 meter verder in de straat als je rechtsaf gaat.
Zie eens wat een massa kinderen daar rondlopen....
En dan is het beleid kwaad dat de autobestuurders lachen met de regels....
beetje serieus blijven als het kan.
Ik zie een dynamisch bord. Van enige blijvende verlaging van de snelheid is geen sprake, waardoor het eerder gezeur en geklaag eigenlijk geen grond hebben.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 13:48   #123
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja, hier in Herderen.
Grote verbindingsweg Tongeren/Maastricht.
School ligt 200m verder in een zijstraat.
30km/uur dus....dit is één van de vele voorbeelden van situaties die ervoor zorgen dat ALLE snelheidsbeperkingen in het hele land vaak met hoongelach worden onthaald.
Neem nu de Woluwelaan in Vilvoorde, 70km/uur op een 2x2 baanvak MET middenberm en gescheiden fietspaden. Gewoon onnozel.
Opnieuw in Vilvoorde richting Schaarbeek, 50km/uur max op een 2x2 baanvak met middenberm in een streek waar enkel fabrieken staan... Supper onnozel...

Wat voor soort mensen bepaald dat verkeersbeleid daar eigenlijk?
Achterlijkheid is een vereiste om daar te mogen gaan werken.

En dat zie je werkelijk in alles; gaande van de absurde beperkingen zoals jij ze opsomt, over het totaal gebrek aan groene golf principes tot en met de weinige dynamische borden die ze wel hebben, en die compleet contraproductief en zelfs file-creërend worden gebruikt.

Wie al wel eens naar Antwerpen rijdt over de E313, komt ze al snel tegen: borden die om geen enkele reden naar 90, 70 en zelfs 50 springen of opeenvolgende borden die een jojo effect vertonen, enkel en alleen met overbodige filevorming tot gevolg.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 14:05   #124
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het staat ook lijnrecht tegenover de posts van JVDB tegen wie je zegt als je voor een witte muur staat: "dat is een witte muur"; waarop die dan antwoordt: "bewijs dat maar eens." Raar dat iemand die fundamentalistisch gelovig is, bijgevolg gelooft in dingen waar totaal geen bewijzen van zijn, en even geloofwaardig als de sprookjes van Grimm, op alle andere vlakken keiharde bewijzen wilt. (die hij dan ook grondig negeert als ze niet in zijn kraam passen)
geloven is voor de domme jakob, en wetenschap lezen is precies geen geloof...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 16:26   #125
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
geloven is voor de domme jakob, en wetenschap lezen is precies geen geloof...
Als dat die mentaliteit dan ook nog de basis is om als onderwijzer kinderen op te voeden tot verstandige, kritische mensen...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 16:35   #126
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie een dynamisch bord. Van enige blijvende verlaging van de snelheid is geen sprake, waardoor het eerder gezeur en geklaag eigenlijk geen grond hebben.
De essentie ontgaat je weer, neen fout. Je negeert hem eens te meer.
Zo gaan trollen te werk.

Citaat:
In de verte zie je de rode lichten en de school ligt 200 meter verder in de straat als je rechtsaf gaat.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 16:40   #127
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Achterlijkheid is een vereiste om daar te mogen gaan werken.

En dat zie je werkelijk in alles; gaande van de absurde beperkingen zoals jij ze opsomt, over het totaal gebrek aan groene golf principes tot en met de weinige dynamische borden die ze wel hebben, en die compleet contraproductief en zelfs file-creërend worden gebruikt.

Wie al wel eens naar Antwerpen rijdt over de E313, komt ze al snel tegen: borden die om geen enkele reden naar 90, 70 en zelfs 50 springen of opeenvolgende borden die een jojo effect vertonen, enkel en alleen met overbodige filevorming tot gevolg.
Klopt. De oprit van de A12 richting Boom vanaf de Ring van Antwerpen is daar ook een held in. Eerst 100 km/u, daarna 20 meter verder plots 70 km/u, om daarna 50 meter verder plots over te gaan naar 90. Je mag maar het IQ van een krop salade hebben om "verkeersdeskundige" in dit pokkenland te zijn. De Nederlanders bijvoorbeeld zijn ons weer eens mijlenver vooruit op dat vlak...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 16:56   #128
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Klopt. De oprit van de A12 richting Boom vanaf de Ring van Antwerpen is daar ook een held in. Eerst 100 km/u, daarna 20 meter verder plots 70 km/u, om daarna 50 meter verder plots over te gaan naar 90. Je mag maar het IQ van een krop salade hebben om "verkeersdeskundige" in dit pokkenland te zijn. De Nederlanders bijvoorbeeld zijn ons weer eens mijlenver vooruit op dat vlak...
Zoiets noemen de graaiers pakplaatsen... of politiek vertaald: "de pakkans verhogen"

Dat daarmee de geloofwaardigheid van "het snelheidsbeleid" onderuit gehaald wordt waardoor menige bestuurder foert zegt en doet en ook bij andere limieten foert doet interesseert die ivoren torengekken niet, wat telt is kassa-kassa op het einde van de maand/jaar, want hoe meer foertdoeners hoe meer kassa. Dat daardoor - door meer maneuvers en meer snelheidsverschillen - de verkeersonveiligheid zeer wslk verhoogt met *8 % meer letselongevallen interesseert hun geen bal.
(*zie studie Nuyts 2006)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2015 om 17:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 17:00   #129
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie een dynamisch bord. Van enige blijvende verlaging van de snelheid is geen sprake, waardoor het eerder gezeur en geklaag eigenlijk geen grond hebben.
Ik zie op dat bord 30km/uur staan, dynamisch of niet.

Nu wil ik op die dynamische borden wel even terugkomen.
Het is dus perfect mogelijk dat je zo'n bord met 70 km/uur voorbijrijdt, een winkel binnenstapt, 5 minuten later verder rijdt en aan 70 km/uur je rijbewijs verspeeld omdat het ondertussen een zone 30 km/uur is geworden.

Wel Jan, graag uw opinie...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 17:24   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als dat die mentaliteit dan ook nog de basis is om als onderwijzer kinderen op te voeden tot verstandige, kritische mensen...
Vraag mij dikwijlsaf of die ook zo voorde klas staat. Nu wat rechlijnigheid bij kinderenkan geen kwaad. Maar breeddenkende mensendie allesdurvenlosredeneren hebbenaan die kerel een kluifje
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 18:17   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De essentie ontgaat je weer, neen fout. Je negeert hem eens te meer.
Hoezo? Wat is er fout? Bij mijn weten staat er een dynamisch bord. Kortom, geen permanente lage snelheid op die plaats.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2015, 18:19   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zie op dat bord 30km/uur staan, dynamisch of niet.

Nu wil ik op die dynamische borden wel even terugkomen.
Het is dus perfect mogelijk dat je zo'n bord met 70 km/uur voorbijrijdt, een winkel binnenstapt, 5 minuten later verder rijdt en aan 70 km/uur je rijbewijs verspeeld omdat het ondertussen een zone 30 km/uur is geworden.

Wel Jan, graag uw opinie...
Opletten, beste vriend. Het is ook perfect mogelijk dat u in een straat rijdt die verlaten is, maar waar er bij het terug rijden, enkele kinderen aan het fietsen zijn. Altijd opletten, is de wezenlijke boodschap bij het autorijden. Als u dat niet kan, is het beter dat u de wagen op stal laat.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 08:49   #133
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Opletten, beste vriend. Het is ook perfect mogelijk dat u in een straat rijdt die verlaten is, maar waar er bij het terug rijden, enkele kinderen aan het fietsen zijn. Altijd opletten, is de wezenlijke boodschap bij het autorijden. Als u dat niet kan, is het beter dat u de wagen op stal laat.
Opnieuw totaal naast de kwestie geantwoord.
Ik herhaal.....

Nu wil ik op die dynamische borden wel even terugkomen.
Het is dus perfect mogelijk dat je zo'n bord met 70 km/uur voorbijrijdt, een winkel binnenstapt, 5 minuten later verder rijdt en aan 70 km/uur je rijbewijs verspeeld omdat het ondertussen een zone 30 km/uur is geworden.

Wel Jan, graag uw opinie...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 09:36   #134
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Wat is er fout? Bij mijn weten staat er een dynamisch bord. Kortom, geen permanente lage snelheid op die plaats.
Probeer eens inhoudelijk te reageren. Wat is de waarde van een dynamisch bord?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zie op dat bord 30km/uur staan, dynamisch of niet.

Nu wil ik op die dynamische borden wel even terugkomen.
Het is dus perfect mogelijk dat je zo'n bord met 70 km/uur voorbijrijdt, een winkel binnenstapt, 5 minuten later verder rijdt en aan 70 km/uur je rijbewijs verspeeld omdat het ondertussen een zone 30 km/uur is geworden.

Wel Jan, graag uw opinie...
Een niet verlicht bord met een eventuele snelheidsbeperking is niet als dusdanig herkenbaar. Zeker niet als je vreemd bent daar. Daar zit een hele grote leemte in de toepasbaarheid van dynamische borden.

Overigens, als ik beweging zie van kinderen aan de straatkant, ben ik dubbel alert, en elke verstandige bestuurder ook. Ik heb die 'zone 30'-plaat, die ik trouwens altijd respecteer, niet nodig om mijn snelheid aan te passen aan de onberekenbaarheid van jonge (en ook oudere) mensen, in bijzonder in de buurt van scholen en heel vaak ook in bijzijn van hun ouders.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 09:42   #135
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Opletten, beste vriend. Het is ook perfect mogelijk dat u in een straat rijdt die verlaten is, maar waar er bij het terug rijden, enkele kinderen aan het fietsen zijn. Altijd opletten, is de wezenlijke boodschap bij het autorijden. Als u dat niet kan, is het beter dat u de wagen op stal laat.
Weer naast de vraag geantwoord Jan. Met jouw redenering wordt heel België zone 30. Op elke plaats zou wel eens een kind kunnen opduiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zie op dat bord 30km/uur staan, dynamisch of niet.

Nu wil ik op die dynamische borden wel even terugkomen.
Het is dus perfect mogelijk dat je zo'n bord met 70 km/uur voorbijrijdt, een winkel binnenstapt, 5 minuten later verder rijdt en aan 70 km/uur je rijbewijs verspeeld omdat het ondertussen een zone 30 km/uur is geworden.

Wel Jan, graag uw opinie...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 17:08   #136
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Weer naast de vraag geantwoord Jan. Met jouw redenering wordt heel België zone 30. Op elke plaats zou wel eens een kind kunnen opduiken.
Is dan zone 5 kmh niet beter voor bussen, trams, en eigenlijk ook treinen door de bebouwde kom ? Want die zijn factor-xx dodelijker bij een kind-aanrijding.

Zou modale Jan van Eigenbelang dat snappen ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2015 om 17:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 22:15   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Opnieuw totaal naast de kwestie geantwoord.
Ik herhaal.....

Nu wil ik op die dynamische borden wel even terugkomen.
Het is dus perfect mogelijk dat je zo'n bord met 70 km/uur voorbijrijdt, een winkel binnenstapt, 5 minuten later verder rijdt en aan 70 km/uur je rijbewijs verspeeld omdat het ondertussen een zone 30 km/uur is geworden.

Wel Jan, graag uw opinie...
Al gegeven. Probeer eens enige moeite te doen om een draad aandachtig te volgen.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 22:18   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Een niet verlicht bord met een eventuele snelheidsbeperking is niet als dusdanig herkenbaar. Zeker niet als je vreemd bent daar. Daar zit een hele grote leemte in de toepasbaarheid van dynamische borden.
Welk dynamisch bord is er dan wel niet verlicht? Of komt er bij jullie soms een gemeenteambtenaar de snelheidsbeperking op een papier schrijven?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2015, 22:22   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Overigens, als ik beweging zie van kinderen aan de straatkant, ben ik dubbel alert, en elke verstandige bestuurder ook. Ik heb die 'zone 30'-plaat, die ik trouwens altijd respecteer, niet nodig om mijn snelheid aan te passen aan de onberekenbaarheid van jonge (en ook oudere) mensen, in bijzonder in de buurt van scholen en heel vaak ook in bijzijn van hun ouders.
Dan hoeft u niet te klagen over het bord. U bent blijkbaar een mens met een hoog moreel gehalte die onmiddellijk begrijpt dat in zulke omstandigheden en plaatsen een lage snelheid noodzakelijk is. Jammer genoeg denkt niet iedereen zo. En dan is de dwingende hand van de wet noodzakelijk.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2015, 02:16   #140
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.493
Standaard

Het enige dat u kan doen , is zich aan de wettelijke snelheidslimiet houden !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be