Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2022, 19:45   #121
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.054
Standaard

Bon,over die "slijtage" aan die Duitse Panzerhaubitzen....

Ja,blijkbaar zijn er,binnen de maand na eerste inzet,al problemen waardoor verschillende exemplaren herstelling behoeven...

Er wordt opgemerkt dat de Oekrainers die dingen ZEER intensief benutten,meer dan 100 schoten per dag waaronder vele met de krachtigste drijfladingen...Het geautomatiseerd laadsysteem onderandere dat het mogelijk maakt zeer snel te schieten wordt daardoor zwaar belast.En als we de rekening maken is het niet verbazingwekkend dat na een paar honderd tot misschien wel duizend schoten er toch eens iemand iets mag doen qua onderhoud en vervangstukken en zo hé...Dat is met andere artilleriestukken ook zo...

een link (er zijn er genoeg te vinden in de Duitse pers,we hebben rt daarvoor niet nodig,het is ook geen geheim of zo.)

https://www.rnd.de/politik/panzerhau...IZQBDYHVM.html


Wat mij persoonlijk WEL sterk verbaast is dat er blijkbaar sprake lijkt van een zekere "verrassing" bij de Duitsers...Ja misschien dat het Duitse "leger" zich beperkte tot 1 granaat per maand (uit kostenoverwegingen) en de rest op simulator.....maar er is daar in Oekraine een OORLOG,en wapens worden GEBRUIKT...

De Duitsers,het is echt niet meer wat het geweest is.....

EN ja,we begrijpen te meer waarom de Oekrainers zo veel van hun oude Soviet stukken blijven gebruiken....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2022 om 19:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 20:28   #122
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bon,over die "slijtage" aan die Duitse Panzerhaubitzen....

Ja,blijkbaar zijn er,binnen de maand na eerste inzet,al problemen waardoor verschillende exemplaren herstelling behoeven...

Er wordt opgemerkt dat de Oekrainers die dingen ZEER intensief benutten,meer dan 100 schoten per dag waaronder vele met de krachtigste drijfladingen...Het geautomatiseerd laadsysteem onderandere dat het mogelijk maakt zeer snel te schieten wordt daardoor zwaar belast.En als we de rekening maken is het niet verbazingwekkend dat na een paar honderd tot misschien wel duizend schoten er toch eens iemand iets mag doen qua onderhoud en vervangstukken en zo hé...Dat is met andere artilleriestukken ook zo...

een link (er zijn er genoeg te vinden in de Duitse pers,we hebben rt daarvoor niet nodig,het is ook geen geheim of zo.)

https://www.rnd.de/politik/panzerhau...IZQBDYHVM.html


Wat mij persoonlijk WEL sterk verbaast is dat er blijkbaar sprake lijkt van een zekere "verrassing" bij de Duitsers...Ja misschien dat het Duitse "leger" zich beperkte tot 1 granaat per maand (uit kostenoverwegingen) en de rest op simulator.....maar er is daar in Oekraine een OORLOG,en wapens worden GEBRUIKT...

De Duitsers,het is echt niet meer wat het geweest is.....

EN ja,we begrijpen te meer waarom de Oekrainers zo veel van hun oude Soviet stukken blijven gebruiken....
Schieten is gemakkelijk he, gewoon de trekker overhalen en de ogen dichtknijpen als er rook in komt.
De vraag is echter, hoe win je een uitputtingsoorlog, door spaarzaam om te gaan met soldaten en wapentuig, of door 1500 Javelins op 3 dagen te verschieten? Dat laatste heb ik niet verzonnen, dat is wat iemand van de officiele Oekrainse informatiedienst (HAAAAAAAAA.... TTTTSSSJIEEEE) indertijd mededeelde.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 20:31   #123
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bon,over die "slijtage" aan die Duitse Panzerhaubitzen....

Ja,blijkbaar zijn er,binnen de maand na eerste inzet,al problemen waardoor verschillende exemplaren herstelling behoeven...
Specifiek dit, ja, en daar in Oekraine zijn ze te dom om ze te herstellen, in Duitsland te dom om de juiste vervangingsonderdelen te sturen, en hun laatste idee, om te voorkomen dat ze de voertuigen terug moeten rijden varen of vliegen was herstellingsinstructeurs ter plekke sturen.
We houden ons in bange afwachting vast aan de takken van de bomen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 15 augustus 2022 om 20:36.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 20:35   #124
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.112
Standaard

Ik kan anders wel begrijpen waarom ze dringend die vervangingsonderdelen vanuit Duitsland nodig hebben. Het probleem met hun oud Sovietmateriaal is dat de munitie soms wel werkt, maar de howitzer niet... met dit als gevolg:

https://twitter.com/venik44/status/1559120746714112002
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 20:50   #125
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Ik kan anders wel begrijpen waarom ze dringend die vervangingsonderdelen vanuit Duitsland nodig hebben. Het probleem met hun oud Sovietmateriaal is dat de munitie soms wel werkt, maar de howitzer niet... met dit als gevolg:

https://twitter.com/venik44/status/1559120746714112002
Eh nee, kelt (en ik daarop) had het over Duitse houwitzers, die de standaard 155mm vuren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_2000
Die howitzers zijn trouwens ontworpen voor een hoge vuursnelheid.
Maar die Oekrainse superhelden met hun triggerhappy fingers
Zie daar:
Citaat:
In Ukraine 2022 PhZ 2000 showed quick wearing with a high fire rate, as it is designed for 100 rounds a day only
Een meer bedachte soldaat zou zeggen, kga mijn wapentuig verzorgen, nie kapotmaken, maar daar in Oekraine, FOERT IK BLIJF SCHIETEN TOT DE ROOK UIT MIJN OREN KOMT EN DAARMEE BASTA!
En de rook kwam uit hun oren.
Wat nog eens bewijst: weinig respect voor iets dat gratis was.
Vandaar ook het gezegde: kijk een gegeven paard niet in de bek.
De Oekrainse superhero's kregen paarden, keken in hun bek, en die ontplofte, zoals op je filmke, maar dan figuurlijk.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 21:30   #126
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Ik kan anders wel begrijpen waarom ze dringend die vervangingsonderdelen vanuit Duitsland nodig hebben. Het probleem met hun oud Sovietmateriaal is dat de munitie soms wel werkt, maar de howitzer niet... met dit als gevolg:

https://twitter.com/venik44/status/1559120746714112002
Wat me weer stoort aan dat filmke is waarom er geen beelden zijn van NA de explosie. Als je daar staat met een camera, je verwacht dat de howitzer gaat vuren, die ontploft, je schrikt, camerabeeld gaat alle kanten uit, okee, maar je leeft nog (er staan daar enkele soldaten veel dichter), waarom film je dan niet verder als de rook opgetrokken is, of zelfs veel later, het wrak, die soldaten, ... ?
En dat filmke publiceer je dan, terwijl het "eigen kant" is, en de Oekrainse Informatiedienst de eigen debacles liever knipt, maar hier daar blijkbaar niet in slaagde of dat niet wilde?
Ik vond ook, op een hele resem plaatsen, rapporten van zo een explosie van dit type bij de Russische kant.
26 juli, hier: https://defence-blog.com/russian-sol...its-super-gun/
Daar geen video, enkel 1 foto, .
Toch opmerkelijk he, tegenwoordig, met gsm camera's, als mensen iets plaatsen op internet, een heleboel foto's van alle kanten, incluis sticks voor topview, maar hier is alles zo summier als wat, beperkt blikveld, kort, en wat hindert er, je bent daar, je pakte een camera, wat is de meermoeite of extra risico om wijder te filmen, langer te filmen, weinig toch?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2022, 23:27   #127
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat me weer stoort aan dat filmke is waarom er geen beelden zijn van NA de explosie. Als je daar staat met een camera, je verwacht dat de howitzer gaat vuren, die ontploft, je schrikt, camerabeeld gaat alle kanten uit, okee, maar je leeft nog (er staan daar enkele soldaten veel dichter), waarom film je dan niet verder als de rook opgetrokken is, of zelfs veel later, het wrak, die soldaten, ... ?
En dat filmke publiceer je dan, terwijl het "eigen kant" is, en de Oekrainse Informatiedienst de eigen debacles liever knipt, maar hier daar blijkbaar niet in slaagde of dat niet wilde?
Ik vond ook, op een hele resem plaatsen, rapporten van zo een explosie van dit type bij de Russische kant.
26 juli, hier: https://defence-blog.com/russian-sol...its-super-gun/
Daar geen video, enkel 1 foto, .
Toch opmerkelijk he, tegenwoordig, met gsm camera's, als mensen iets plaatsen op internet, een heleboel foto's van alle kanten, incluis sticks voor topview, maar hier is alles zo summier als wat, beperkt blikveld, kort, en wat hindert er, je bent daar, je pakte een camera, wat is de meermoeite of extra risico om wijder te filmen, langer te filmen, weinig toch?
Het is toch logisch dat men er geen Korperwelten documentaire van maakt: men kan zich min of meer wel inbeelden hoeveel er van die soldaat nog intact zal geweest zijn en ik denk niet dat ze het nodig vonden om beelden van filet americain te posten... Qua collegialiteit zou het ook een beetje een dieptepunt zijn tussen de brothers in arms hé. Dat is een beetje zeggen: "dit was Igor. Igor was een goede collega en ik apprecieerde hem: alle 127 stukskes om precies te zijn."

Ik vind het wel goed dat dit soort beelden langs beide kanten naar boven komen. Het zijn soms harde, maar ongecensureerde beelden, die weergeven hoe het er soms echt aan toe gaat in de vuurlinies. Beelden waar de Oekraïense of Russische propagandamachine geen vat op krijgt, omdat ze die dus binnen de 2 minuten op twitter of telegram kunnen zetten. Wanneer dat soort beelden uitlekt, langs welke kant ook, is dat meestal een teken van frustratie onder die troepen: een soort welgemeende 'ge kunt ze kussen' naar het opperbevel toe, heel goed wetende dat dat niet bevorderlijk is voor de rest van de moraal. Troepen waar de moraal hoog is, gaan dat inderdaad zoveel mogelijk trachten voor zich te houden. Ik denk dat de moraal langs Russische zijde dan ook een klein beetje hoger zal zijn en het respect voor hun eigen mannen misschien net ietsje groter.
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 04:15   #128
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.039
Standaard

Wil men de heer Poetin en zen aanhang duidelijk maken om de algemene vrede op lange termijn.... de russen daarom in hun eigen land moeten blijven, de grenzen internationaal vastliggen.

Dat de Russische jacht op grondstoffen en gewassen buiten hun landsgrenzen niet getolereerd kan worden, de tijden van koloniale jacht voorbij is. Dan is maar een ding nu te doen.

Om de Duitsers in WOII te counteren werd wereldwijd alles en iedereen ingeschakeld voor de wapen productie enz. (bv ook de oud Franse, Engelse kolonies om de mensen en grondstoffen) op die manier is het dan ook uiteindelijk gelukt om de nazi's terug binnen hun eigen landsgrenzen terug te drijven.

Om er voor te zorgen dat Oekraïne zich kan bevrijden van de russen, moet Oekraïne over veel en doeltreffende wapens en de nodige munitie kunnen beschikken, zeker tot de russen terug gedreven zijn in hun eigen land.

Want wat willen wij dat onze infrastructuur kapotgeschoten word en we alsnog toch nog onder een Russische dictatuur verder moeten????

Dat de russen dan stellen dat de EU, België, Nederland, Frankrijk ENZ. niet bestaat zoals ze stellen dat Oekraïne onbestaande is maar een deel van Rusland.

Wij moeten er dus voor zorgen dat de wapenleveringen en co verzekerd verwezenlijkt word, net zoals we het deden tegen Nazi Duitsland...
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 05:09   #129
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.054
Standaard

De reden van die "snelvuurkanonnen" was om met minder stukken een sneller resultaat te bekomen.

De reden van die "snelvuurkanonnen" is NIET om met minder stukken een maand lang een vuurgordijn aan te proberen te houden met minder stukken...

Want tenslotte,ondanks al die computerdinges,gelden de wetten van mechanische slijtage nog altijd...

Het aantal vuuropdrachten op die "high-end" stukken (niet alleen die Moffen-Pzhb's)zal ,noodgedwongen,wat gedimd mogen worden,of binnen hier en een maand zijn ze weer allemaal weg....

Er moet een GEVOLG gegeven worden aan een "vuurcampagne",die oorlog kan de Republiek niet winnen met een schietwedstrijd en "1000 houwitzers" gaan ze nooit erbij verkrijgen,dat zou dan minstens 6000 man artilleristen erbij en een logistiek die ik zelfs niet meer kan inschatten.Dat is geen oorlog,dat is zoals Libanon in de seventies met gasten die jarenlang wat op elkaar staan schieten van ver en dat "oorlog" noemen,maar nu met artillerie ipv AK47's.

Dit is het soort "oorlog" (weinig infanterie- en tankconfrontaties maar wat over- en weer geschiet)dat Rusland oneindig kan volhouden,Oekraine echter niet....

DIT is de val die het Kremlin open gezet heeft......

Laatst gewijzigd door kelt : 16 augustus 2022 om 05:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 05:15   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Het is toch logisch dat men er geen Korperwelten documentaire van maakt: men kan zich min of meer wel inbeelden hoeveel er van die soldaat nog intact zal geweest zijn en ik denk niet dat ze het nodig vonden om beelden van filet americain te posten... Qua collegialiteit zou het ook een beetje een dieptepunt zijn tussen de brothers in arms hé. Dat is een beetje zeggen: "dit was Igor. Igor was een goede collega en ik apprecieerde hem: alle 127 stukskes om precies te zijn."

Ik vind het wel goed dat dit soort beelden langs beide kanten naar boven komen. Het zijn soms harde, maar ongecensureerde beelden, die weergeven hoe het er soms echt aan toe gaat in de vuurlinies. Beelden waar de Oekraïense of Russische propagandamachine geen vat op krijgt, omdat ze die dus binnen de 2 minuten op twitter of telegram kunnen zetten. Wanneer dat soort beelden uitlekt, langs welke kant ook, is dat meestal een teken van frustratie onder die troepen: een soort welgemeende 'ge kunt ze kussen' naar het opperbevel toe, heel goed wetende dat dat niet bevorderlijk is voor de rest van de moraal. Troepen waar de moraal hoog is, gaan dat inderdaad zoveel mogelijk trachten voor zich te houden. Ik denk dat de moraal langs Russische zijde dan ook een klein beetje hoger zal zijn en het respect voor hun eigen mannen misschien net ietsje groter.
ze schieten gewoon tot de kanonnen idd gelijk een banaan gepeld staan
dat is idd materiaal die te weinig onderhoud krijgt, of ze schieten gewoon het materiaal tot het stuk gaat. het gevolg is wel dat soldaten die het kanon bedienen ook gewond of dood zijn. Het gaat er dus 'hevig aan toe'

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 augustus 2022 om 05:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 08:12   #131
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Specifiek dit, ja, en daar in Oekraine zijn ze te dom om ze te herstellen, in Duitsland te dom om de juiste vervangingsonderdelen te sturen, en hun laatste idee, om te voorkomen dat ze de voertuigen terug moeten rijden varen of vliegen was herstellingsinstructeurs ter plekke sturen.
We houden ons in bange afwachting vast aan de takken van de bomen.
Dat is het nadeel van hoog technisch materiaal, dat moet veel meer onderhouden worden en is uiteindelijk niet gemaakt voor echte oorlogssituaties met excessief gebruik. De meeste moeten nu al buiten gebruik zijn, terug naar de fabriek voor een complete revisie.

Doet me denken aan de Duitse Tiger tank, schoon sterk machien maar lastig om te produceren en voor de kleinste herstellingen moet het terug naar de fabriek in Duitsland. De Russen daarentegen maakten tegelijk 100 tanks die ze op het slagveld zelf konden herstellen met onderdelen van kapotte tanks of een tractor van een boer. Uiteindelijk is er nog niet zoveel veranderd.

Man-pads zijn iets anders, die kunnen niet verslijten, je moet er gewoon blijven leveren. Daar verdwijnt de helft echter in het zwart circuit, die gaan dan elders nog bovenkomen de volgende jaren en decennia. Fun verzekerd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 09:02   #132
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is het nadeel van hoog technisch materiaal, dat moet veel meer onderhouden worden en is uiteindelijk niet gemaakt voor echte oorlogssituaties met excessief gebruik. De meeste moeten nu al buiten gebruik zijn, terug naar de fabriek voor een complete revisie.

Doet me denken aan de Duitse Tiger tank, schoon sterk machien maar lastig om te produceren en voor de kleinste herstellingen moet het terug naar de fabriek in Duitsland. De Russen daarentegen maakten tegelijk 100 tanks die ze op het slagveld zelf konden herstellen met onderdelen van kapotte tanks of een tractor van een boer. Uiteindelijk is er nog niet zoveel veranderd.

Man-pads zijn iets anders, die kunnen niet verslijten, je moet er gewoon blijven leveren. Daar verdwijnt de helft echter in het zwart circuit, die gaan dan elders nog bovenkomen de volgende jaren en decennia. Fun verzekerd.
https://www.reddit.com/r/DestroyedTa...main_gun_tube/

dat is idd onderhoud, ze hebben er allemaal last van ook de russen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 10:09   #133
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze schieten gewoon tot de kanonnen idd gelijk een banaan gepeld staan
dat is idd materiaal die te weinig onderhoud krijgt, of ze schieten gewoon het materiaal tot het stuk gaat. het gevolg is wel dat soldaten die het kanon bedienen ook gewond of dood zijn. Het gaat er dus 'hevig aan toe'
Ja misschien moeten we het censuur als volk doorbreken en eens goed bekijken wat onze beleidmakers veroorzaakten.
Ze bewapenen kinderen als kanonnenvlees, of is 16 jaar volwassen?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
Denk aan den IJzertoren!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 10:25   #134
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja misschien moeten we het censuur als volk doorbreken en eens goed bekijken wat onze beleidmakers veroorzaakten.
Ze bewapenen kinderen als kanonnenvlees, of is 16 jaar volwassen?
Niet om te stemmen, wel om te sterven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 11:27   #135
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.112
Standaard

Hier volgt een mooi filmpje van een veroverde voormalige Oekraëinse schuilplaats in Soledar:
https://www.youtube.com/watch?v=Qe_X5sB5k3c

Hier ligt dus voor een paar honderdduizend , zoniet voor een miljoen euro waarde aan wapens. Op die manier zullen de Russen meer ervaring opdoen met NATO-gerief dan de NATO landen zelf. Goede reclame voor de wapenleverende landen en de belastingbetaler...
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2022, 18:45   #136
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.054
Standaard

Hier is ook een mooi filmke van het Britse Ministerie van defensie....

https://www.youtube.com/watch?v=RBARvHal6nA

De training van "verse" Oekrainse soldaten is al zover dat het "gevecht in geaccidenteerd en bebouwd terrein" aan de beurt is....

Dat gaat nog goed van pas komen.Tenslotte moeten soldaten toch eens uit hun loopgraaf of pantserwagen komen hé....
Momenteel kunnen die instructors hen nog gemakkelijk "ambushen" zo te zien maar dat gaat ongetwijfeld verbeteren als het peleton "punten" gaat moeten scoren om de instructors tevreden te stellen....anders.....snachts bezig blijven en de volgende dag opnieuw...tot het goed is .Want ik begrijp dat ze volgens Britse normen getraind worden...

Laatst gewijzigd door kelt : 16 augustus 2022 om 18:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 20:54   #137
R. Kipling
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 oktober 2020
Berichten: 1.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hier is ook een mooi filmke van het Britse Ministerie van defensie....

https://www.youtube.com/watch?v=RBARvHal6nA

De training van "verse" Oekrainse soldaten is al zover dat het "gevecht in geaccidenteerd en bebouwd terrein" aan de beurt is....
Het is vooral net daar dat het schoentje knelt. In de open vlakte presteert Oekraïene niet slecht, met de beperkte middelen die ze hebben. Ze worden nog altijd aan gort geschoten, maar bieden goed weerstand, zolang ze in hun loopgraven kunnen blijven. Vanaf het gaat om urban warfare is het een no-match en zijn de Russen in het voordeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat gaat nog goed van pas komen.Tenslotte moeten soldaten toch eens uit hun loopgraaf of pantserwagen komen hé....
Awel ja, dit is rond Soledar genomen. Hier zijn de Oekraïeners uit hun pantserwagens (Poolse donatie) gekomen, maar ze hebben die daar achtergelaten.

https://twitter.com/search?q=russia%...d_query&f=live


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Momenteel kunnen die instructors hen nog gemakkelijk "ambushen" zo te zien maar dat gaat ongetwijfeld verbeteren als het peleton "punten" gaat moeten scoren om de instructors tevreden te stellen....anders.....snachts bezig blijven en de volgende dag opnieuw...tot het goed is .Want ik begrijp dat ze volgens Britse normen getraind worden...
Ik denk dat het vijgen na Pasen zijn. Er zijn te veel gaten aan het vallen in de Donbasregio: aan dat tempo valt Bakhmut op het einde van augustus en Sloviansk en Kramatorsk in september. Verder is het Kharkivfront is weer actief en wanneer het herfst wordt, en de blaadjes van de bomen vallen zal het voor de geavanceerde Russische artillerie/drones/... een turkeyshoot worden (niet te verwarren met Turkey shoot ).
__________________
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 17 augustus 2022 om 20:54.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2022, 21:28   #138
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat laatste is interessant: waarom wilde die Libanese koper dat Oekraiens graan niet ?
Tussen (): in de jaren 1300 wilde Gent ook geen Oekraiens graan: ze zegden dat het van mindere kwaliteit was. Het Franse graan was beter.
Brugge wilde wél Oekraiens graan omdat het goedkoper was dan het Franse.
Hieruit ontstond een jarenlange vete tussen Brugge & Gent.

Het is een rare uitleg.
https://www.thenationalnews.com/mena...est-countries/
Daar staat dat de reden die de koper opgaf voor zijn schrappen van zijn bestelling was dat het graan te lang (5 maanden) onderweg was geweest.
Als dat is omdat ie denkt dat het slecht geworden is, blijkbaar pogen ze het elders wel verkocht te krijgen. Rijmt toch niet?
En twee,
"This year, Lebanon has been the country most affected — more than Zimbabwe, Venezuela, Turkey and Iran — by the food inflation crisis driven by the Russian invasion of Ukraine and years of economic malaise and endemic corruption, said the latest report by the World Bank."
Dus ze hebben daar in Libanon zogezegd een voedselprijsstijgingen crisis, maar als er dan graan onderweg is om het aanbod te vergroten, cancellen ze het. Rijmt evenmin.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 04:36   #139
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De reden van die "snelvuurkanonnen" was om met minder stukken een sneller resultaat te bekomen.

De reden van die "snelvuurkanonnen" is NIET om met minder stukken een maand lang een vuurgordijn aan te proberen te houden met minder stukken...

Want tenslotte,ondanks al die computerdinges,gelden de wetten van mechanische slijtage nog altijd...

Het aantal vuuropdrachten op die "high-end" stukken (niet alleen die Moffen-Pzhb's)zal ,noodgedwongen,wat gedimd mogen worden,of binnen hier en een maand zijn ze weer allemaal weg....

Er moet een GEVOLG gegeven worden aan een "vuurcampagne",die oorlog kan de Republiek niet winnen met een schietwedstrijd en "1000 houwitzers" gaan ze nooit erbij verkrijgen,dat zou dan minstens 6000 man artilleristen erbij en een logistiek die ik zelfs niet meer kan inschatten.Dat is geen oorlog,dat is zoals Libanon in de seventies met gasten die jarenlang wat op elkaar staan schieten van ver en dat "oorlog" noemen,maar nu met artillerie ipv AK47's.

Dit is het soort "oorlog" (weinig infanterie- en tankconfrontaties maar wat over- en weer geschiet)dat Rusland oneindig kan volhouden,Oekraine echter niet....

DIT is de val die het Kremlin open gezet heeft......
Als je je wapen kapot maakt heb je gedaan met schieten.
Daarom dat de makers in hun handleidingen voor idioten een max vuursnelheid zetten, net als het BE leger op hun plastiek drinkpullen zetten om ze niet op het vuur te zetten.
Maar de Oekrainse idioten zetten ze dus toch op het vuur.
Ze kunnen nu drinken uit hun handen.
Daarmee een dorst gelesd krijgen, een oorlog winnen, wordt zo knap lastiger.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2022, 05:14   #140
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is een rare uitleg.
https://www.thenationalnews.com/mena...est-countries/
Daar staat dat de reden die de koper opgaf voor zijn schrappen van zijn bestelling was dat het graan te lang (5 maanden) onderweg was geweest.
Als dat is omdat ie denkt dat het slecht geworden is, blijkbaar pogen ze het elders wel verkocht te krijgen. Rijmt toch niet?
En twee,
"This year, Lebanon has been the country most affected — more than Zimbabwe, Venezuela, Turkey and Iran — by the food inflation crisis driven by the Russian invasion of Ukraine and years of economic malaise and endemic corruption, said the latest report by the World Bank."
Dus ze hebben daar in Libanon zogezegd een voedselprijsstijgingen crisis, maar als er dan graan onderweg is om het aanbod te vergroten, cancellen ze het. Rijmt evenmin.


Speculanten hebben hun slag geslagen ,dat is meer dan duidelijk.Er was,er is,nooit een FYSIEK TEKORT geweest op de wereldmarkt omdat de periode van niet-levering te kort was daarvoor....

Ik vraag me af hoe de Libanezen gelijk wat nog kunnen BETALEN.......Anders gaan we daar voorlopig geen zendingen uit Oekraine meer naar toe zien gaan.Bemerk dat van al de andere schepen die het Odessa-havencomplex verlaten hebben geen dergelijke zottigheden vermeld worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 augustus 2022 om 05:20.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be