Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2024, 14:59   #121
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.272
Standaard

decr00 was erover bezig op den tv
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 15:00   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Daarjuist was die Turkse koe van groen op Villa Politica ook weer aan het geven. Ik dacht dat die met de politiek was gestopt. Komt zich hier in Vlaanderen wat moeien. De trut
Nah, ze deed wel een stap opzij als voorzitter, zodat die twee jeugdige co-voorzitters in juni de safletten krijgen en aftreden. Zij zag de electorale ranseling komen, de twee co-voorzitters niet, die denken nog dat ze de wereld gaan veranderen. Zeker mamselletje daar, iedere keer dat ze op TV/sociale media haar domme, arrogante smoelen trekt, verliezen ze stemmen.

Daarna wordt Alamci, onder groot gejuich, weer voorzitter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 15:06   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
PhDW heeft dan nog de lef om het als een 'administratief foutje' af te doen, en schuift het in de schoenen van zijn secretaresse...

Schaamteloos.
Eyskens gaf ooit wel een visum aan wat toen de meest gezochte terrorist ter wereld was wat maakte dat die vrij en vrolijk een aantal dagen in Brussel kon rond lopen en schoof de schuld in 2 medewerkers hun schoenen en ontsloeg ze.

Zelf bleef hij op zijn postje zitten.
In een normaal land zou ik afgetreden zijn maar in een apeland als Belgie doe ik dat niet zei hij.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2024 om 15:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 19:21   #124
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben alvast van mening dat samenwerking met communisten moet kunnen tegen DE grote vijand van deze tijd : het liberalisme.

Wij hebben geen last van China, van Loekashenko, van Kim Jong Un.

Onze grote vijand is de Woke dicatuur, het extreem progressieve liberalisme.

Open VLD is daar het ultieme voorbeeld van.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 19:47   #125
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.553
Standaard

Nu blijkt dat Dewintel een interview gegeven heeft aan een pro-Poetin desinformatie organisatie.

En wat blijkt: hij wist weer van niks en hij zit weer leugens te vertellen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240327_96649632

Dewinter zegt “verrast te zijn dat Russen achter de website zouden zitten”. “Ik weet alleen dat het een rechts kanaal is. Ik ben trouwens geïnterviewd door een Amerikaan. Net zoals bij de Chinezen zegt men nu achteraf dat het zus of zo zit. Maar toen wist ik dat niet. Het interview ging over van alles en nog wat, er zijn zelfs geen vragen over Rusland gesteld.”

Dat klopt niet. Ongeveer het laatste kwart van het interview gaat over de Europese sancties tegen Rusland en de steun die Oekraïne krijgt. Dewinter stelt het nut daarvan ernstig in vraag. “Nu praten politieke leiders over het leveren van gevechtsvliegtuigen. Wat is het volgende? Ik vraag mijn collega’s in het parlement: wat is de volgende stap en welk doel dient dit? De oorlog winnen? Ik heb niet de indruk dat iemand de overwinning zal behalen, dat iemand deze oorlog zal winnen. Dus wat is het doel?”
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 20:42   #126
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.097
Standaard

Het wordt hoog tijd voor TVG om deze drol door te sjassen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 20:56   #127
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.802
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu blijkt dat Dewintel een interview gegeven heeft aan een pro-Poetin desinformatie organisatie.

En wat blijkt: hij wist weer van niks en hij zit weer leugens te vertellen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240327_96649632

Dewinter zegt “verrast te zijn dat Russen achter de website zouden zitten”. “Ik weet alleen dat het een rechts kanaal is. Ik ben trouwens geïnterviewd door een Amerikaan. Net zoals bij de Chinezen zegt men nu achteraf dat het zus of zo zit. Maar toen wist ik dat niet. Het interview ging over van alles en nog wat, er zijn zelfs geen vragen over Rusland gesteld.”

Dat klopt niet. Ongeveer het laatste kwart van het interview gaat over de Europese sancties tegen Rusland en de steun die Oekraïne krijgt. Dewinter stelt het nut daarvan ernstig in vraag. “Nu praten politieke leiders over het leveren van gevechtsvliegtuigen. Wat is het volgende? Ik vraag mijn collega’s in het parlement: wat is de volgende stap en welk doel dient dit? De oorlog winnen? Ik heb niet de indruk dat iemand de overwinning zal behalen, dat iemand deze oorlog zal winnen. Dus wat is het doel?”
Het was vandaag nog in sommige nieuwsuitzendingen dat men melding maakte van het feit dat er enorm veel valse berichten op het net de ronde doen, zeker op TicToc.

Zo ziet u maar...

Ik geloof (niet zeker van) dat er al landen zijn waar de 'dienst' Tic Toc verboden is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 21:17   #128
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd voor TVG om deze drol door te sjassen.
Sjast deze drollen er dan ook maar door

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240327_92696078
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 21:33   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd voor TVG om deze drol door te sjassen.
Merk vooral op hoezeer Tom tonsuur zich in stilte hult... Creyelman onder de bus smijten was gemakkelijk, maar PhDW proberen aan te pakken, dat kan hem zijn eigen nek kosten.

Ook in de partijgelederen : to-tale windstilte. Terwijl de Blokkers anders op elke slak zout willen leggen, zitten ze nu allemaal de andere kant op te kijken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 21:43   #130
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.130
Standaard

Ik hoop dat ze hem aan boord houden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 21:52   #131
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik hoop dat ze hem aan boord houden.
Top!
Elke week een nieuwe frats van Phirip Dewintel.
En de Blokkers hier die alles maar proberen te bagatelliseren.

Dewinter is een leugenaar
Blokkers: een leugentje voor bestwil.
Dewinter spioneert voor de Chinezen
Blokkers: de Chinezen dat zijn de goeien
Dewinter spioneert voor Poetin
Blokkers: Poetin is nen toffen tip
Dewinter vermoordt zijn vrouw
Blokkers: ALS DAT AL NIET MEER MAG!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 22:41   #132
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Merk vooral op hoezeer Tom tonsuur zich in stilte hult... Creyelman onder de bus smijten was gemakkelijk, maar PhDW proberen aan te pakken, dat kan hem zijn eigen nek kosten.

Ook in de partijgelederen : to-tale windstilte. Terwijl de Blokkers anders op elke slak zout willen leggen, zitten ze nu allemaal de andere kant op te kijken.
Tja, als zelfs de staatsveiligheid geen graten zag in Dewinter zijn omgang met die Chinees, waarom zouden zijn partijgenoten hem dan onder de bus gooien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 23:00   #133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Top!
Elke week een nieuwe frats van Phirip Dewintel.
En de Blokkers hier die alles maar proberen te bagatelliseren.

Dewinter is een leugenaar
Blokkers: een leugentje voor bestwil.
Dewinter spioneert voor de Chinezen
Blokkers: de Chinezen dat zijn de goeien
Dewinter spioneert voor Poetin
Blokkers: Poetin is nen toffen tip
Dewinter vermoordt zijn vrouw
Blokkers: ALS DAT AL NIET MEER MAG!
Blokkers: De Staatsveiligheid is alwetend en onze grote vriend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 23:10   #134
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Blokkers: De Staatsveiligheid is alwetend en onze grote vriend.
Ze is niet alwetend. Maar als de staatsveiligheid elementen over het hoofd heeft gezien mag je dat hier gerust melden hoor.

Tip: de recente zever van Humo zijn geen nieuwe elementen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2024, 23:59   #135
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus wat is dan de boodschap? Dat samenwerken met de Chinese commies moet kunnen, zolang je maar tegen de moslims ageert?
Niemand wil moslims in zijn land. Zelfs moslims willen geen andere moslims:

“Hysterie in Heusden-Zolder door nepberichten op sociale media”: auto rijdt bijna in op menigte na gespannen sfeer aan Koolmijnlaan

Hoe enkele Koerdische vlaggen woonwijk in ‘oorlogszone’ veranderden: “Zij hebben hun eigen ouders meegesleurd in die miserie”

“Plots wordt er opgeroepen mij op te sporen en te vermoorden”: Serkan en Selahattin staan op moordlijst PKK

Turkse Grijze Wolven bestormen en vernielen Koerdisch café in Gent

Twee Gentse leerlingen krijgen klappen van zestigtal Koerden in Brussel tijdens schooluitstap: “Zij hebben een trauma voor het leven”

Nu ook brandbom bij Turks cultuurhuis in Maasmechelen: “Meer politiepatrouilles na zonsondergang”

Het voorspelbare resultaat van het decennialange omvolkingsbeleid in dit land.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 06:37   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.734
Standaard Wat drijft Filip Dewinter naar Russen en Chinezen?

Citaat:
Meer zakenman dan politicus. Op zoek naar partners in de strijd tegen de islam. Hongerig naar erkenning en pocherig over zijn titels. Maar ook: zelfverklaard ‘anticommunist’. Tóch papte Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter (61) aan met schimmige Chinese en Russische kameraden. Maar waaróm? Vier motieven waarom Dewinter in zee gaat met bedenkelijke regimes.
Lorenzo Terrière 28-03-24

“Als mijn vader zou weten wat Dewinter heeft gedaan, dan draaide hij zich om in zijn graf”, klinkt het hard bij Koen Dillen. Koen is de zoon van wijlen Karel Dillen - de stamvader van het Vlaams Blok. Het was Dillen senior die Filip Dewinter in 1981 eigenhandig aan boord hees bij de pas opgerichte partij. En opvallend: anticommunisme behoorde altijd tot het DNA van elke Blokker - of sinds 2004: elke Vlaams Belanger. En toch geraakte Dewinter, samen met een groep vertrouwelingen, in nauw contact met Chinese en Russische gezagsdragers.

Etentjes die hij liet terugbetalen door een Chinese vzw - eigenlijk de geheime dienst - blijven Dewinter nu al járen achtervolgen. Deze week nog was er opnieuw heisa toen zijn onkostennota’s uitlekten en gisteren werd zijn naam gelinkt aan ‘The Voice of Europe’, een schimmige propagandawebsite die met Russisch geld gefinancierd wordt. Het schept alweer geen fraai beeld. Maar waarom schurkt Filip Dewinter aan tegen zulke bedenkelijke regimes? Hij wordt nochtans aanzien als een intelligent man en politiek talent. Een sluwe vos die niet in de valstrik van zijn tegenstrever trapt. Dat hij nu schoorvoetend toegeeft “naïef” te zijn geweest, werkt binnen zijn partij alvast op de lachspieren. De meesten hechten aan dat excuus maar weinig geloofwaardigheid.

Als we partijgenoten vragen naar de echte beweegredenen van Dewinter, dan blijven de gelederen strak gesloten. “Ik verwijs door naar de communicatie van de partij en heb verder geen commentaar”, antwoorden Vlaams fractieleider Chris Janssens en Vlaams parlementslid Sam van Rooy in koor. Maar als we dieper in de partij ons oor te luisteren leggen, dan keren enkele motieven steeds weer terug.

1. Geld, reizen en luxe

Om te beginnen: geld. De bewuste onkostennota’s gaan nochtans maar over enkele duizenden euro’s. Dat is maar klein bier in vergelijking met wat Dewinter al 37 jaar lang als parlementslid maandelijks opstrijkt. Momenteel bedraagt zijn maandelijkse wedde 11.600 euro bruto plus een vergoeding van 3.600 euro bruto als ondervoorzitter van het Vlaams parlement. Het is voor Dewinter nu vooral pijnlijk dat alle details van die onkostennota’s nu op straat liggen. Zo rekende Dewinter de Chinezen een lunch aan die hij nuttigde met zijn blonde ‘sidekick’ Anke Van dermeersch. Als geboren en getogen Bruggeling nam hij haar mee naar het restaurant ‘Sea and Sand’ op de zeedijk van Zeebrugge. “Wellicht heeft Dewinter de Chinezen laten betalen voor zijn gewone uitgaven: de mensen waarmee hij lunchte, dat waren zijn dagelijkse contacten”, analyseert een partijlid.

De ingediende facturen wijzen op overmoed, menen insiders. Niemand denkt eigenlijk dat die uitgaven ook echt grondig worden nagekeken: “Het begint vaak met een klein bedrag dat er wordt bijgezet, maar na verloop van tijd groeit dat uit tot facturen van duizenden euro’s”. Dewinter gaat voorzichtig door het stof: “De onkostennota, waarop ook Koen Metsu (N-VA Kamerlid, red.) staat vermeld, dat was een administratieve fout van mij. Het geld dat ik van de vzw terugkreeg was de terugbetaling voor onkosten en voor zaken die ik aan hen had geprefinancierd.” Intussen is de bewuste vzw failliet verklaard: hun verlies liep in 2020 op tot 829.000 euro. Waar al dat geld dan naartoe ging? Niemand die het weet.

Fel begeerd zijn ook de snoepreizen naar het buitenland. Uitnodigingen die het ego strelen van Filip Dewinter, al gaan ook andere parlementsleden graag hierop in. Taiwan en Azerbeidzjan zijn populaire bestemmingen, al komen die uitstapjes minder in de pers dan trips naar China, Rusland of Syrië - hij dronk daar zelfs koffie met dictator Bashar-Al Assad.

Voorts steekt Dewinter niet onder stoelen of banken dat hij oog heeft voor schoonheid en exclusieve producten. Het is bekend dat hij met zijn Maserati Ghibli - verkoopprijs: 113.000 euro - vorige zomer door het rood licht reed. Als ondervoorzitter schrijft Dewinter graag met een Montblanc pen, bemerkt iemand vanop de eerste rij in het halfrond. En als cultuurminnaar prees Dewinter Chinese kunst aan bij Vlaamse burgemeesters. Metsu (Edegem) hapte niet toe, maar in Lier en Bree vonden er wel tentoonstellingen plaats.

Tot slot komen binnen Vlaams Belang oude verhalen terug naar boven. Zo zou Filip Dewinter in het verleden geregeld een graantje meegepikt hebben toen zijn partij bestellingen plaatste, bijvoorbeeld voor de aankoop van materiaal voor campagnes en evenementen. In ruil voor die leveringen kreeg Dewinter dan een commissieloon of een ander voordeel in natura, wat dan weer tot interne onrust leidde. Wijlen Marie-Rose Morel begon de zaak uit te pluizen, maar ze werd nooit bewezen. “Hij is soms meer zakenman dan politicus”, zo blikt een insider op die episode terug.
2. Erkenning zoeken

In België zitten Dewinter en co stevig opgesloten in het cordon sanitaire. Een isolement dat frustreert, want iedere politicus heeft de wens om toch iéts te kunnen veranderen. Wie in eigen land niet aan de bak komt, kan zijn geluk beproeven in het buitenland. Daar wordt Dewinter bij enkele autoritaire regimes met grote sier begroet en als een volwaardige gesprekspartner behandeld. “Als in het Oosten voor hem de rode loper wordt uitgerold, dan streelt dat zijn ego”, weet een kennersoog. “Dewinter hecht ook belang aan zijn functietitels”. Zo ondertekende hij de bewuste onkostennota als ‘senior political advisor’, iets gênants waar hij vandaag liever niet aan wordt herinnerd.

3. Islamstrijd voeren met strenge overheid

Ook al schudt Dewinter handen met gezagsdragers uit China en Rusland, hij wil niet op één lijn geplaatst worden met het rode gevaar. “Ik ben altijd anticommunist gebleven”, zegt Dewinter: “In China zijn de banden tussen de overheid en het bedrijfsleven intens, daar moeten we niet flauw over doen. Maar het is niet omdat je zakelijke of culturele contacten hebt of met een delegatie naar daar gaat, dat je plots de woordvoerder bent van hun regime.”

Toch is de lokroep naar een sterke leider en een strakke organisatie typisch voor veel VB’ers. Net zoals de lokroep naar ‘recht en orde’, zeg maar een strenge politie en justitie. Maar ook voor een conservatief maatschappijmodel, waar pakweg ‘woke’ nog geen voet aan grond heeft gekregen. Wie dat allemaal optelt, komt bij landen uit die niet zo’n frisse reputatie hebben in West-Europa.

“Bovendien hebben de landen waarmee Dewinter nauwe banden aanhaalt één opvallende zaak gemeen”, weet een insider: “Hun strijd tegen de islam. Zo onderdrukt China in eigen land de Oeigoeren, een bevolkingsgroep van miljoenen moslims. Rusland strijdt al jaren met de Syrische regering tegen de Islamitische Staat. Vorige week incasseerde Moskou van hen nog een terreuraanslag”.
4. Afbrokkelende macht

Dewinter is niet aan zijn pensioen toe, zo valt te horen. Twee maanden voor de verkiezingen is partijvoorzitter Tom van Grieken daarom verplicht om hem de hand boven het hoofd te houden. Dewinter is en blijft een groot stemmenkanon: een open conflict kan Van Grieken zich niet permitteren. Bij de lokale verkiezingen in oktober krijgt Dewinter zelfs weer het Antwerpse lijsttrekkerschap in de schoot geworpen. Eigenlijk was dat beloofd aan zijn gedoodverfde opvolger Sam Van Rooy, maar uiteindelijk trok Dewinter toch opnieuw het laken naar zich toe.

Niettemin brokkelt de interne macht van Dewinter af. Toen ‘Chinagate’ eind vorig jaar losbarstte, werden zijn kompanen Frank en Steven Creyelman naar de uitgang begeleid. Ook medestander Dries Van Langenhove zocht al de exit op. In 2019 kreeg zijn vroegere reismakker Jan Penris al geen verkiesbare plaats meer. Na die verkiezingen luidde de interne analyse dat Van Grieken in Antwerpen meer voorkeurstemmen had gekregen dan Dewinter: een kantelmoment. Die laatste zetelt overigens niet in het partijbestuur, terwijl ook zijn vertrouwelinge Van dermeersch daar in 2016 werd uitgezet. Net die afbrokkelende macht maakt wellicht dat hij extern wat actiever is.

Dewinter bestempelt de hele China-affaire als “oude koeien”, maar ze blijft hem wel achtervolgen. Voor Van Grieken is het dansen op een slappe koord. Het ‘Chinees Belang’ kan de partij wel degelijk pijn doen, zo blijkt uit de Grote Peiling. Het VB haalt namelijk nogal wat stemmen weg bij de centrumpartijen om haar score van 27,4% te bereiken. Maar als blijkt dat het VB aanschurkt tegen vijandige mogendheden, gaan die gematigde kiezers mogelijk aan het twijfelen of ze wel een radicale stem uitbrengen.
https://www.hln.be/binnenland/wat-dr...-ego~a98f45c5/

De partij hult zich in een oorverdovende stilte...

Enkele insiders zeggen ronduit dat ze moeten lachen met zijn excuses, dat hij het heeft gedaan uit schraapzucht, uit overmoed, vanuit zijn ego omdat hij erkenning zoekt. Het belachelijke gebruik in mailverkeer van de titel 'political adviser' is daarbij illustratief.

Blijkbaar heeft dit heerschap voor de komende lokale verkiezingen alweer de bevestiging gekregen van het lijsttrekkerschap in Antwerpen.
Van Grieken laat zich dus gewoon uitlachen in zijn gezicht, en durft het niet aan om PhDW naar het tweede plan te duwen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 maart 2024 om 06:39.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 06:49   #137
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

De partij hult zich in een oorverdovende stilte...

Enkele insiders zeggen ronduit dat ze moeten lachen met zijn excuses, dat hij het heeft gedaan uit schraapzucht, uit overmoed, vanuit zijn ego omdat hij erkenning zoekt. Het belachelijke gebruik in mailverkeer van de titel 'political adviser' is daarbij illustratief.

Blijkbaar heeft dit heerschap voor de komende lokale verkiezingen alweer de bevestiging gekregen van het lijsttrekkerschap in Antwerpen.
Van Grieken laat zich dus gewoon uitlachen in zijn gezicht, en durft het niet aan om PhDW naar het tweede plan te duwen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 07:13   #138
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.762
Standaard

De regeringen, die zelf vol leugenaars en bedriegers zitten, gaan ons nu via de leugenpers waarschuwen voor buitenlandse inmenging en fake news...
Hoe geloofwaardig is dit wel...

__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 07:25   #139
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.987
Standaard

Nu ook al Pneumans misbruikt om de Chinezen op te lichten ... spioneren kan men dat bezwaarlijk noemen maar het zegt wel iets over De Winters integriteit ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2024, 07:45   #140
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nu ook al Pneumans misbruikt om de Chinezen op te lichten ... spioneren kan men dat bezwaarlijk noemen maar het zegt wel iets over De Winters integriteit ...
Dat komt rechtstreeks uit de truckendoos van tapijtverkopers. Onkosten opgeven met de naam van een bestaande klant en ondertussen eigenlijk met zijn minnares op de boemel gaan op kosten van. Liegen en bedriegen noemen wij dat.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be