Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2016, 21:06   #121
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.792
Standaard

Wat ik weer mocht opmerken tijdens een ritje op die E40 en andere 'bultwegen' was dat die Engelsen het ook niet te nauw nemen mede de in andere landen geldende verkeersregels want die kwamen er allemaal doorgestoven tegen snelheden om u tegen te zeggen.

Het is nu wel algemeen geweten dat die Engelsen in eigen land wat 'braafjes' zijn maar eens ze in andere landen losgelaten worden het echte varkens zijn.

Heil die Brexit?

p.s. zouden die de boetes thuisgestuurd krijgen? Wreed twijfelachtige zaak.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 02:43   #122
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Reden: omdat 120 niet realistisch is.
130 is al beter, en 's nachts mag dit nog hoger.

Maar wat doet BE: 90 in Gent omdat ze liever geld willen innen ipv de brug te herstellen zodat deze minder lawaai maakt - althans, dat zou de reden zijn.
En ook nog 1 recht stuk waar geen bewoners zijn tussen Wetteren en Erpe Mere...

Te zwijgen over de regel 70. Ronduit belachelijk als men in rekening brengt dat de auto's van vandaag veel veiliger zijn dan in de jaren 60.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 23 december 2016 om 02:44.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 04:59   #123
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Op plaatsen waar geen zwakke weggebruikers zijn zou men alle verkeersregels moeten opheffen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 17:52   #124
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.792
Standaard

Dus tegenwoordig is iedereen als ik het zo even kan nalezen tegen de 120km/u en is men van mening dat die 'snelheidsgrens' dient opgetrokken te worden naar "Rij maar aan koetsier, who cares??" (doen er nu al velen maar kom ... )

Discipline en respect kennen ze niet meer tegenwoordig.

Nu zijn ze allemaal ingesteld zo van:

Ik doe toch wat ik wil.

Ik koop een zware dure wagen dus ik mag harder rijden ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 december 2016 om 17:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 21:04   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus tegenwoordig is iedereen als ik het zo even kan nalezen tegen de 120km/u en is men van mening dat die 'snelheidsgrens' dient opgetrokken te worden naar "Rij maar aan koetsier, who cares??" (doen er nu al velen maar kom ... )

Discipline en respect kennen ze niet meer tegenwoordig.

Nu zijn ze allemaal ingesteld zo van:

Ik doe toch wat ik wil.

Ik koop een zware dure wagen dus ik mag harder rijden ...
Tip: http://www.benweyts.be/stel-je-vraag
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 21:20   #126
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus tegenwoordig is iedereen als ik het zo even kan nalezen tegen de 120km/u en is men van mening dat die 'snelheidsgrens' dient opgetrokken te worden naar "Rij maar aan koetsier, who cares??" (doen er nu al velen maar kom ... )

Discipline en respect kennen ze niet meer tegenwoordig.

Nu zijn ze allemaal ingesteld zo van:

Ik doe toch wat ik wil.

Ik koop een zware dure wagen dus ik mag harder rijden ...
Ik vind 120 gevaarlijk want iedereen blijft aan elkaar klitten. Iets harder is veel veiliger.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2016, 21:40   #127
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind 120 gevaarlijk want iedereen blijft aan elkaar klitten. Iets harder is veel veiliger.
Juist niet.
Als ze aan elkaar blijven klitten is er geen snelheidsverschil.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 09:59   #128
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind 120 gevaarlijk want iedereen blijft aan elkaar klitten. Iets harder is veel veiliger.
Als iedereen 120 rijdt dan gaat iedereen met 120 vooruit. Als men daartussen begint te versnellen en vertragen dan krijgt men accordeonfiles.

Dat is het principe van het blokrijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 10:08   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als iedereen 120 rijdt dan gaat iedereen met 120 vooruit. Als men daartussen begint te versnellen en vertragen dan krijgt men accordeonfiles.

Dat is het principe van het blokrijden.
Zo is dat.
Alleen rijdt men bij blokrijden aan een lagere snelheid.
Men kan nu eenmaal niemand verplichten 120 te rijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 10:35   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo is dat.
Alleen rijdt men bij blokrijden aan een lagere snelheid.
Men kan nu eenmaal niemand verplichten 120 te rijden.
Wat nu eenmaal ook opgaat voor alle andere snelheden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2016, 10:40   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat nu eenmaal ook opgaat voor alle andere snelheden.
En waarom dan wel?
Bij blokrijden is dat toch zo.
De minimum snelheid is 70, dus als men de maximum snelheid ook tot 70 beperkt.......
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2017, 15:20   #132
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.792
Standaard

Die trajectcontroles werken die? Twijfelachtige zaak want je ziet er veel zomaar voorbij razen zonder nog maar even op de rem te gaan staan.

Wat is het nu van een trajectcontrole toestel als iemand er tegen 200 komt doorgevlogen en voor hij/zij de tweede trajectcontrole zou passeren al lang afgeslagen is?

Waarom merk je op verschillende plaatsen aan bruggen dat die trajectcontrole toestellen hangen boven de midden rijbaan en de uiterste rechtse rijbaan?

De linkse rijbaan waar ze juist zouden moeten controleren, daar men er voorbij raast tegen snelheden om U tegen te zeggen, daar hing er geen???

Best raar niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 22:51   #133
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat ik weer mocht opmerken tijdens een ritje op die E40 en andere 'bultwegen' was dat die Engelsen het ook niet te nauw nemen mede de in andere landen geldende verkeersregels want die kwamen er allemaal doorgestoven tegen snelheden om u tegen te zeggen.

Het is nu wel algemeen geweten dat die Engelsen in eigen land wat 'braafjes' zijn maar eens ze in andere landen losgelaten worden het echte varkens zijn.
(...)
Nog niet vaak in Engeland gereden waarschijnlijk.

Ik rij zelf niet als een slak, maar in Engeland op de gewone wegen voel ik mij regelmatig een slak.

En op de autowegen kan je uit de verkeersstroom echt niet afleiden dat de snelheid er beperkt zou zijn tot 70MPH of 112km/hr.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2017, 23:45   #134
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Nog niet vaak in Engeland gereden waarschijnlijk.

Ik rij zelf niet als een slak, maar in Engeland op de gewone wegen voel ik mij regelmatig een slak.

En op de autowegen kan je uit de verkeersstroom echt niet afleiden dat de snelheid er beperkt zou zijn tot 70MPH of 112km/hr.
In Engeland is officieus 130 kmh (80 mph) op de snelweg al vele jaren...
(ik heb er wel gereden)

Citaat:
https://www.motoringresearch.com/car...ay-speed-limit

80mph now default UK motorway speed limit

August 26, 2014
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 januari 2017 om 23:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 14:41   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Engeland is officieus 130 kmh (80 mph) op de snelweg al vele jaren...
(ik heb er wel gereden)
Ik vind 130 dan ook een snelheid die beter aanvoelt.Ook vind ik persoonlijk dat de meeste moderne auto's op hun best rijden aan die snelheid.

Het is de ideale mix tussen veiligheid en aandacht. Geen wonder dat in de meeste landen die snelheid geldt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 14:58   #136
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind 130 dan ook een snelheid die beter aanvoelt.Ook vind ik persoonlijk dat de meeste moderne auto's op hun best rijden aan die snelheid.

Het is de ideale mix tussen veiligheid en aandacht. Geen wonder dat in de meeste landen die snelheid geldt.
En 130 kmh is op de Duitse "onbeperkte" snelwegen ook de aanbevolen (kruis)snelheid (in normale omstandigheden).

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adviessnelheid

Het is niet verplicht deze adviessnelheid aan te houden als maximumsnelheid, maar het wordt wel aangeraden. Zo geldt op een deel van de Duitse snelwegen geen snelheidslimiet. Echter wel een adviessnelheid van 130 km/u.

Indien een bestuurder de adviessnelheid negeert en betrokken raakt bij een verkeersongeval, kan* dit gevolgen hebben voor zijn aansprakelijkheid.
Wat vele niet weten..., het (omgekeerde) bewijspunt ligt vanaf minstens 160 kmh* in geval van een ongeval voor een bepaald deel van de schade, bij het dan aangetoonde *160 kmh kan dat 20 % zijn (voor de verzekering) bedragen . Heeft niets te doen met de hoofdschuld bij een ongeval (tenzij bij extreme snelheden ++ 200 km op de Autobahn, die rechtszaken kan men ook vinden), enkel het materiele deel van de dan hogere ongevalschade.

Citaat:
http://www.iww.de/va/archiv/haftungs...digkeit-f43318

Mithaftung wegen überschrittener Autobahn-Richtgeschwindigkeit

Eine Geschwindigkeit von mindestens* 160 km/h auf der Autobahn erhöht die Betriebsgefahr und kann zur Mithaftung für einen Unfall führen, der durch verbotswidriges Ausscheren eines vorangefahrenen Pkw verursacht wird (OLG Hamm, 10.1.2000, 6 U 191/99, DAR 2000, 218). (Abruf-Nr. 000775)

Sachverhalt

Der Kläger wechselte mit seinem Pkw nach links auf den Überholstreifen. Seine Geschwindigkeit betrug ca. 120 km/h. Von hinten kam der Beklagte mit ca. 160 km/h. Beide Pkw kollidierten. Das LG hat die Klage abgewiesen. Das OLG hat eine *Mithaftung des Beklagten von *20 Prozent angenommen.
Erhöhte Betriebsgefahr hangt van betrokken voertuigen af, ttz snelheidsverschil en massa af (impactgevolgen dus), een moto kent er in de regel geen op de autobahn (tenzij aangetoond>rechtbank):
https://www.haufe.de/recht/weitere-r...12_116758.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 15:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 15:32   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En 130 kmh is op de Duitse "onbeperkte" snelwegen ook de aanbevolen (kruis)snelheid (in normale omstandigheden).


Wat vele niet weten..., het (omgekeerde) bewijspunt ligt vanaf minstens 160 kmh* in geval van een ongeval voor een bepaald deel van de schade, bij het dan aangetoonde *160 kmh kan dat 20 % zijn (voor de verzekering) bedragen . Heeft niets te doen met de hoofdschuld bij een ongeval (tenzij bij extreme snelheden ++ 200 km op de Autobahn, die rechtszaken kan men ook vinden), enkel het materiele deel van de dan hogere ongevalschade.


Erhöhte Betriebsgefahr hangt van betrokken voertuigen af, ttz snelheidsverschil en massa af (impactgevolgen dus), een moto kent er in de regel geen op de autobahn (tenzij aangetoond>rechtbank):
https://www.haufe.de/recht/weitere-r...12_116758.html
Ik vind het zalig om te rijden in Duitsland. Waar het kan mag je hard....waar het niet kan houdt iedereen zich aan de regels.

Persoonlijk heb ik de indruk dat ik daar veel aandachtiger rijd met de nadruk op de weg en niet heel te tijd op mijn snelheidsmeter.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:24   #138
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als iedereen 120 rijdt dan gaat iedereen met 120 vooruit. Als men daartussen begint te versnellen en vertragen dan krijgt men accordeonfiles.

Dat is het principe van het blokrijden.
Misschien was dat het idee, maar dat is niet hoe het werkte in de praktijk.

Bij blokrijden werd de snelheid vooraan begrensd op een snelheid die iets lager lag dan de freeflow snelheid.
Het gevolg is dat de gaten geleidelijk aan werden dichtgereden. Zo vult de autoweg zich op tot maximale capaciteit.
Zolang er onderweg geen of weinig extra verkeer de autoweg op wil is dat prima. Daarom werkte dat goed richting de kust vanaf Aalst of zo.

Maar in een verkeersstroom waarbij er voortdurend verkeer bijkomt, zoals richting Brussel in de ochtendspits, werkt dat niet.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:31   #139
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Engeland is officieus 130 kmh (80 mph) op de snelweg al vele jaren...
(ik heb er wel gereden)
Nochtans is deze site https://www.gov.uk/speed-limits zeer duidelijk: 70MPH of 112km/hr.
Maar ik begrijp je stelling: in de praktijk is het eerder 80MPH of meer.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2017, 22:37   #140
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Nochtans is deze site https://www.gov.uk/speed-limits zeer duidelijk: 70MPH of 112km/hr.
Maar ik begrijp je stelling: in de praktijk is het eerder 80MPH of meer.
Plus flitsmarge 9 mph - die is ook duidelijk - zelfs officieel 79 mph op de Motorway/ 2|+|2. Zijn de meeste Engelsen zo slim en zetten ze hun snelheidsregelaar op 78 mph ? Kan ook.


http://www.safespeedforlife.co.uk/driver-info/

Maar ik denk dat ze daar nog 2-3 mph bijdoen, anders kan de admin niet meer volgen.
Zal wel van "de consignes" van de politie a€hangen
Citaat:
http://www.telegraph.co.uk/cars/advi...peeding-fines/

The truth about speeding fines

What’s more, speedometers aren’t always accurate; someone with a speedometer that’s gone out of calibration could innocently think they were doing 70mph, when they were actually doing fractionally more.

To take account of these factors, the National Police Chiefs’ Council (NPCC) suggests police forces don’t prosecute until drivers exceed a margin of error of 10 per cent of the speed limit to take into account driver concentration, plus 2mph for speedometer error.

This means that most police forces will not prosecute until you’re driving at more than 46mph in a 40mph zone, for example, or 79mph in a 70mph zone. However, it should be noted that the guidance is exactly that, and that the decision over whether to give a driver a speeding ticket or not is entirely at the discretion of individual police forces and officers.

In other words, you can already be prosecuted for driving at speeds that are above the limit but below the suggested threshold.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2017 om 22:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be