Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?
Ja 59 48,76%
Nee 57 47,11%
Het boeit mij allemaal niet meer 5 4,13%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 21:41   #121
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Het is bovendien "in" te roepen dat men overweegt te verhuizen. Ik vraag me af of die mensen nog wel met beide voeten op de grond staan...
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:16   #122
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Natuurlijk ben ik diep teleurgesteld, ik was één van die dommeriken die niet geloofde in zwaar verlies voor 't VB

Pijnlijk.

Nu is het afwachten welke coalitie gevormd gaat worden en wat BDW gaat doen. Die houdt nu de sleutel in handen. Ik betwijfel dat hij van CD&V veel garanties gaat krijgen voor zijn Vlaams-Nationalistische strijdpunten, dus de vraag is hoeveel, en wat gaat hij daarmee doen?

Ik denk dat de beste uitkomst nog zou zijn dat VB, NV-A en LDD in de oppositie de kans krijgen om een beetje te verbroederen en als ze dan volgende keer allemaal wat bij winnen, ineens radicaal van de huidige groep over te nemen. Maar dat zal ook wel weer een loze droom zijn
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:24   #123
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Moesten zij die roepen dat ze gaan verhuizen het ook effectief doen zouden we al een stap verder zijn
Pelgrim is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:28   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Moesten zij die roepen dat ze gaan verhuizen het ook effectief doen zouden we al een stap verder zijn
Daar hebben ze het lef niet voor.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:36   #125
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Best wel tevreden. Het inclusieve Vlaams-nationalisme is herrezen en heeft bewezen dat het separatisme een legitieme eis die een groot deel van de kiezers kan aanspreken.
Hiermee wil ik niet kappen op het VB (goedkoper kan niet), edoch vind ik dat de N-VA meer kan verwezenlijken dan deze eerstgenoemde.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:09   #126
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Best wel tevreden. Het inclusieve Vlaams-nationalisme is herrezen en heeft bewezen dat het separatisme een legitieme eis die een groot deel van de kiezers kan aanspreken.
Hiermee wil ik niet kappen op het VB (goedkoper kan niet), edoch vind ik dat de N-VA meer kan verwezenlijken dan deze eerstgenoemde.
Als de drie traditionelen gewoon met elkaar gaan voortdoen omdat zelfs de eisen van de N-VA "te radicaal" zijn, staat ge daar schoon met uw "inclusieve Vlaams-nationalisme" natuurlijk.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:15   #127
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als de drie traditionelen gewoon met elkaar gaan voortdoen omdat zelfs de eisen van de N-VA "te radicaal" zijn, staat ge daar schoon met uw "inclusieve Vlaams-nationalisme" natuurlijk.
Gaan ze wel durven met een klassieke tripartie verder te gaan? Open VLD bvb zou dan wel eens nog verder kunnen wegzakken, zelfde voor SP-A.
Gwyndion is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:18   #128
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.823
Standaard

ik denk :
de NVA wil in de oppositie, maar dat zal nooit zo gezegt worden
in de perceptie moet het zo over komen dat ze brutaal worden uitgesloten ondanks hun overwinning...
jogo is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:21   #129
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Gaan ze wel durven met een klassieke tripartie verder te gaan? Open VLD bvb zou dan wel eens nog verder kunnen wegzakken, zelfde voor SP-A.
De traditionelen hebben al 20 jaar op rij de winnaar van de verkiezingen uitgesloten, het zou me niet verbazen als ze daarmee lustig verder doen.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 8 juni 2009 om 23:22.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:29   #130
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik zelf ben tegen het CS, voor de uitsluiting van het VB kan er nog wat gezegd worden, ze zijn geen duivels zoals sommigen beweren maar het zou al vel helpen als ze minder populistische racistische slogans maakten en meer pijlen op hun boog legden Er zijn genoeg argumenten om kritisch te zijn over migratie, die kaart moeten ze meer trekken in plaats van de platte campagne van nu.
Gwyndion is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:33   #131
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De traditionelen hebben al 20 jaar op rij de winnaar van de verkiezingen uitgesloten, het zou me niet verbazen als ze daarmee lustig verder doen.
Dat zou best eens kunnen, andere winnaar, zelfde reactie van het establishment... Al de salonfahigheid van de NV-A ten spijt - Vlaams Nationalisten niet gewenst.

Ik denk dat dat nog het beste is wat kan gebeuren, dan ziet De Wever misschien eindelijk in dat hij om echt iets te bereiken toch ooit zal moeten samenwerken met VB. Met de CD&V zie ik de NV-A gewoon niet haar doelstellingen bereiken. Met VLD nog veel minder. De rest is al helemaal niks.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:39   #132
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zelf ben tegen het CS, voor de uitsluiting van het VB kan er nog wat gezegd worden, ze zijn geen duivels zoals sommigen beweren maar het zou al vel helpen als ze minder populistische racistische slogans maakten en meer pijlen op hun boog legden Er zijn genoeg argumenten om kritisch te zijn over migratie, die kaart moeten ze meer trekken in plaats van de platte campagne van nu.
Het VB heeft de laatste twee jaar talloze persconferenties, studiedagen en colloquia gehouden over tal van zaken, inclusief migratie, die steeds van een sterke technische en inhoudelijke onderlegdheid getuigden. Het verste dat ze daarmee kwamen waren één of twee zinnetjes in de krant. Het cordon mediatique dwingt die partij gewoon om sterker uit de hoek te komen willen ze überhaupt gehoord worden.

Los daarvan blijft het zo dat het zogenaamde 'racisme' slechts een uitvlucht is om een Vlaams-nationalistische partij van het bestuur uit te sluiten. Ik hoop nog steeds van niet, maar ik vrees dat de traditionelen al een nieuwe uitvlucht klaar hebben om eveneens de N-VA uit te sluiten ('uw eisen zijn te radicaal').
Herr Oberst is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:39   #133
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als de drie traditionelen gewoon met elkaar gaan voortdoen omdat zelfs de eisen van de N-VA "te radicaal" zijn, staat ge daar schoon met uw "inclusieve Vlaams-nationalisme" natuurlijk.
Het voordeel van de N-VA tov VB is dat het veel duidelijker om een communautaire partij gaat. De overwinning van de VB doen ze af als verzuring, ontevredenheid met de politiek, anti-migrantenhouding etc. en ze stellen (misschien terecht) dat een deel van de VB-kiezers geen sikkepit om Vlaamse autonomie geeft. De overwinning van de N-VA daarentegen is onmogelijk anders te vertalen dan als een roep naar Vlaamse autonomie.

Dat gezegd zijnde, en hoewel het VB niets voor mij is, verkies ik het om stemmen af te snoepen van traditionele partijen eerder dan van VB, omdat deze laatste natuurlijk ook een nationalistische partij is.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 juni 2009 om 23:41.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:43   #134
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik denk :
de NVA wil in de oppositie, maar dat zal nooit zo gezegt worden
in de perceptie moet het zo over komen dat ze brutaal worden uitgesloten ondanks hun overwinning...
wow, nog maar een uur of 3 zijn de klassieke partijen met deze moddertaktiek bezig en ze pakt al
1207 is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:45   #135
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het voordeel van de N-VA tov VB is dat het veel duidelijker om een communautaire partij gaat. De overwinning van de VB doen ze af als verzuring, ontevredenheid met de politiek, anti-migrantenhouding etc. en stellen ze (misschien terecht) dat een deel van de VB-kiezers geen sikkepit om Vlaamse autonomie geven. De overwinning van de N-VA daarentegen is onmogelijk anders te vertalen dan als een roep naar Vlaamse autonomie.
Kan best zijn, maar dat hoeft de traditionelen nog niet tegen te houden elk excuus te gebruiken om de N-VA eveneens uit te sluiten, hoor. Indien die tripartite er komt, staan we dus even ver. Alle salonfähige pogingen van BDW ten spijt.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 juni 2009, 23:46   #136
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat gezegd zijnde, en hoewel het VB niets voor mij is, verkies ik het om stemmen af te snoepen van traditionele partijen eerder dan van VB, omdat deze laatste natuurlijk ook een nationalistische partij is.
Daar ben ik het mee eens. Laat ons dan ook hopen dat het in de volgende campagnes gedaan is met over en't weer gebash.
Herr Oberst is offline  
Oud 9 juni 2009, 00:33   #137
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Zeker tevreden.
Liberalen afgestraft voor hun hypocrisie.
De SP.a voor hun totaal gebrek aan ideologische onderbouwing.
De groenen voor hun gebrek aan realiteitszin.
LDD voor hun platte stijl en intellectuele oneerlijkheid.
VB eindelijk voor hun weigering om zich maatschappelijk aanvaardbaar te maken. Naar mijn mening is dit reeds drie decennia bewust gedaan om in de oppositie te blijven.

Ik vind het wel vreemd dat de CD&V zo hoog scoort. Kris Peeters effect?
Mss is 22 % echt de ondergrens voor de christen-democraten. Niet vergeten dat er ooit een tijd was dat de CD&V / CVP telkens op één been de verkiezingen won en een overgroot deel van de premiers heeft geleverd. Sinds 1830 zijn er maar weinig jaren geweest zonder de katholieken aan de macht, waar de hedendaagse CD&V is uitgegroeid.

NVA heeft zijn overwinning dubbel en dik verdiend.
Wrm?
Intellectuele eerlijkheid, bvb verklaren hoe het partijprogramma kan betaald worden. Slechts weinig partijen doen dat.
Ideologische uitbouw, puike argumentatie.
Hans Jozef is offline  
Oud 9 juni 2009, 00:37   #138
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr Bekijk bericht
Ik denk dat de beste uitkomst nog zou zijn dat VB, NV-A en LDD in de oppositie de kans krijgen om een beetje te verbroederen en als ze dan volgende keer allemaal wat bij winnen, ineens radicaal van de huidige groep over te nemen. Maar dat zal ook wel weer een loze droom zijn
NVA en VB die verbroederen??? Tijd om wakker te worden.
Hans Jozef is offline  
Oud 9 juni 2009, 00:40   #139
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik denk :
de NVA wil in de oppositie, maar dat zal nooit zo gezegt worden
in de perceptie moet het zo over komen dat ze brutaal worden uitgesloten ondanks hun overwinning...
Hm. De Wever heeft net alle moeite van de wereld gedaan om aan Vlaanderen te tonen dat ze wel degelijk anders zijn als LDD en VB. En dat is ook zo, alleen was dat voor velen nog niet duidelijk.

Het laatste dat NVA nu wil is met deze twee in de oppositie zitten.
Hans Jozef is offline  
Oud 9 juni 2009, 00:43   #140
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr Bekijk bericht
Dat zou best eens kunnen, andere winnaar, zelfde reactie van het establishment... Al de salonfahigheid van de NV-A ten spijt - Vlaams Nationalisten niet gewenst.
Toch zat NVA in de Vlaamse regering, tot dat Bourgeois er uit ging.
Hans Jozef is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be