Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2006, 19:39   #121
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
bwa ik zou de kloof tussen Spa/PS theorie en praktijk nog veel groter noemen
de anderen zitten natuurlijk niet in de regering
1. Lees de burgermanifesten
2. Herbekijk het beleid van VHS
3. Kom dan nog eens terug
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:40   #122
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
lol
typische taal van iemand die enkel iets te winnen heeft
lol
Je kan er blijkbaar niet goed tegen dat je veralgemening over Flaminganten weerlegd is.

Citaat:
alsof VL een referendum zou houden om bij NL aan te sluiten
Beweer ik dat dan?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:50   #123
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
1. Lees de burgermanifesten
2. Herbekijk het beleid van VHS
3. Kom dan nog eens terug
hoi hier ben ik weer

nogmaals, ik bewonder VHS
niet als mens, maar in zijn professionele capaciteit
Mandela bewonder ik als mens

-> groot verschil
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 19:53   #124
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
lol
Je kan er blijkbaar niet goed tegen dat je veralgemening over Flaminganten weerlegd is.



Beweer ik dat dan?
we moete niet hypocriet doen
iemand die enkel iets te verliezen heeft, gaat dit niet riskeren zonder beloning
en pas op, dit gebeurt binnen een democratische rechtstaat
als elke deelgroep in elk land moet kunnen beslissen over soevereiniteit op elk moment, dan geraken we nergens
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:11   #125
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
hoi hier ben ik weer

nogmaals, ik bewonder VHS
niet als mens, maar in zijn professionele capaciteit
Mandela bewonder ik als mens

-> groot verschil
Dat is in geen 100km een antwoord.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:29   #126
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
OK, noem mij eens 20 landen die op democratische wijze zijn ontstaan en nog bestaan
er zijn 200 landen, da's 10%, kan niet zo moeilijk zijn
Definieer democratisch. Referendum of volkswil?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:33   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
OK, noem mij eens 20 landen die op democratische wijze zijn ontstaan en nog bestaan
er zijn 200 landen, da's 10%, kan niet zo moeilijk zijn
Waarom?
Verandert dat hetgeen ik schreef over de democratische wijze waarop Vlaanderen wil afscheiden en de gewelddadige wijze waarop Belgique dat deed?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 20:35   #128
1880
Partijlid
 
1880's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2006
Locatie: Vlaanderen (Antwerpen)
Berichten: 289
Standaard

Objectief? Elke krant heeft zijn eigen maatschappij visie. Deze objectiviteit is dus zeer relatief. Ik vind het in elk geval een goed initiatief, een tegenwicht voor de overwegend te linkse media. Wel jammer dat het enkel om het Vlaams Belang gaat en geen brede waaier is van verschillende rechtse visies.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:06   #129
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Definieer democratisch. Referendum of volkswil?
dat is geen volledige lijst he
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:12   #130
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
dat is geen volledige lijst he
Maar is wel nodig om een verschil te maken. Bindende referenda is immers iets van de laatste decennia. Volkswil is eeuwenoud.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:37   #131
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Op pagina 4 van HBvL staat desaangaande een interessante bijdrage van Eric Donckier:

Establishment
Er is iets vreemd aan de hand. Wat er ook gebeurt, Het VB lijkt er garen uit te spinnen. De moord op Joe Van Holsbeek door jonge vreemdelingen van het Noord-Afrikaans type, die later Poolse zigeuners bleken te zijn, kassa voor het VB. Een paar dagen later de moord op Luna en haar zwarte oppas Oulematou door een racistisch geinspireerde jongeman, en opnieuw winst voor het VB, omdat men in de reacties op de moord te fel met de beschuldigende vinger in de richting VB zou hebben gewezen. Nog even en het VB wint omdat het regent/niet regent, de zon schijnt/niet schijnt, men werk heeft/niet heeft, men een lief heeft/niet heeft... Verwonderlijk, maar niet voor onze observator.

Noël Slangen: "Voor politieke partijen zijn er maar twee basishoudingen mogelijk. Men behoort tot het establishment. Of men behoort tot het anti-establishment. In Vlaanderen behoren alle partijen, uitgezonderd het VB, tot het establishment. Dat is inderdaad ook het geval voor Groen!, zij het op een iets andere manier, deze partij is vooral in culturele en journalistieke middens succesvol, maar ook die behoren tot het establishment.
Er is dus maar een partij die tegen het establishment is, dat is het VB, en die rijft alle anti-stemmen binnen. Hoe goed partijen en politici hun best ook mogen doen, er zullen altijd mensen tegen zijn, er zullen altijd foert-stemmers zijn. Het heeft minder met het beleid te maken dan men denkt."
"Of er dan geen enkel kruit gewassen is tegen het VB? Men mag daarvoor vrezen. Er zijn een paar remedies. De afschaffing van de stemplicht in de hoop dat de foertstemmers thuis blijven. De grond van de onvrede wegnemen, maar dat is onbegonnen werk omdat in elke maatschappij en in elk land er steeds een potentie is van éénderde foertstemmers. Hopen op andere afwijzingspartijen zodat die de stemmen kunnen verdelen? Zoals in Wallonië, daar kunnen foertstemmers terecht bij FN, bij Ecolo en voor een stuk zelfs bij de PS. Hier hadden wij ooit Rossem en WOW, maar het is allemaal verdwenen."

nog een journalist die de wanhoop nabij is... 8 oktober wordt weer een leuke zondag
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:46   #132
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Tja, alles is relatief. Voor wie zich extreem rechts van het spectrum bevindt, zijn Mia Doornaert of Derk-Jan Eppink natuurlijk links.
wie mag dat dat dan wel wezen
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 21:52   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Die journalist heeft wel voor een stuk gelijk.
Hij 'vergat' er alleen bij te zeggen wie van het VB een 'anti-establishmenstpartij' maakte.
Zouden dat niet 'toevallig' �*lle Belgische establishmenstpartijen kunnen zijn?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juli 2006 om 21:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 03:22   #134
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Alle kranten zijn politiek getint en hebben een politieke voorkeur en kunnen daarom nooit volledig objectief zijn, zo zal het ook zijn met deze krant mocht die er ooit komen.
Daar heb je een punt maar nu moeten de rechtsen verplicht linkse kost lezen (DM, De Standaard,...) maar het gaat denk ik meer over het pro België gevoel dat in vele kranten heerst.
Er moet eindelijk eens een alternatief zijn. Het pallieterke is niet professioneel genoeg.
Er zijn nog altijd mensen die geen internet gebruiken voor het nieuws maar de krant kopen of een abonnement nemen. Bv mensen die het heel druk hebben of ouderen. Je bereikt zoiezo een iets andere doelgroep met een krant.

Laatst gewijzigd door Internaut : 27 juli 2006 om 03:23.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 06:21   #135
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
we moete niet hypocriet doen
Jullie moeten idd niet hypocriet doen.

Citaat:
iemand die enkel iets te verliezen heeft, gaat dit niet riskeren zonder beloning
Ik vraag mij af waaruit jij meent te kunnen besluiten dat ik enkel iets te verliezen heb, of dat ik streef naar een of andere beloning.

Citaat:
en pas op, dit gebeurt binnen een democratische rechtstaat
Neen, dit gebeurt binnen België

Citaat:
als elke deelgroep in elk land moet kunnen beslissen over soevereiniteit op elk moment, dan geraken we nergens
Als elke deelgroep in een land die mogelijkheid wordt ontzegd, leven we niet in een democratie. Veel verder geraken we dan ook niet.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 07:37   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Om terug te komen op het stukje van Eric Donckier.
Het is bijzonder hypocriet de onwillige kiezer opkomstdwang op te leggen en daarna te klagen dat de foertstemmers deze dwang 'misbruiken'.

Het is eveneens bijzonder hypocriet de kiesdrempel in te voeren, om daarna te klagen over het gebrek aan kleine, niets betekenende alternatiefjes voor de foertstemmers.
Ecolo is overigens de zusterpartij van Groen!, FN van 'extreem rechts" en de PS van de SP.a. Stom om die tegenover van Rossem en WOW te plaatsen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 10:31   #137
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is in geen 100km een antwoord.
ik zag dan ook geen vraagteken in jouw post
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 10:36   #138
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Neen, dit gebeurt binnen België

Als elke deelgroep in een land die mogelijkheid wordt ontzegd, leven we niet in een democratie. Veel verder geraken we dan ook niet.
wat wil je nu?
Belgie heeft een vlaamse democraticshe meerderheid in het federale parlement, levert de premier, heeft verregaande autonomie, etc etc

wat is dat gezaag toch altijd
van waar komt die irrationele, middeleeuwse drang om toch maar die republiek vlaanderen in het leven te roepen? gaan de we de brusselaars dan ook laten kiezen wat zij willen of gaan we die deelgroep die mogelijkheid ontzeggen? en de limbugers? de oneven straatnummers uit Zoetenaaie?

leer hier mee leven: NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP DE REPUBLIEK VLAANDEREN
niet in vlaanderen, niet in belgie en zeker niet in het buitenland
hoe sneller je dit beseft, hoe sneller je zal doorhebben dat je stellingen over belgie geen democratie zijnde eigenlijk nikszeggende propaganda is
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 08:33   #139
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De krant van het VB kan onmogelijk objectief zijn. Ze zal gericht zijn tegen links, tegen alles wat allochtoon is en ze zal alle feiten in een voor het VB gunstig daglicht voorstellen.
Een krant van links kan onmogelijk objectief zijn. Ze is gericht tegen rechts, tegen alles wat autochtoon is en ze stelt alle feiten in een voor het VB ongunstig daglicht.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 10:55   #140
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb jaren geleden op een ander politiek forum al geschreven dat het internet een medium is waar de politiek geen greep op heeft of zal krijgen.

Dat is allesbehalve zeker. Er worden nogal wat pogingen ondernomen om het internet onder controle van de VN te krijgen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be