Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2009, 19:06   #121
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
... (bla bla bla)... En dat de natuur zo'n indeling laat zien is niet bedacht door aanhangers van de evolutietheorie, dat was al bekend tegen de tijd dat Darwin met zijn theorie kwam. Van de andere kant, eigenlijk was evolutie in die tijd ook al eeuwen bekend, anders hadden dierenfokkers zo weinig te doen gehad...
Duh! Niemand hier heeft het over Taxonomie. De wetenschap van indelingen is tenslotte een Christelijke uitvinding.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:07   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Duh! Niemand hier heeft het over Taxonomie. De wetenschap van indelingen is tenslotte een Christelijke uitvinding.
Aah, dat zijn de goeie.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:07   #123
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dan ken je gewoon te weinig over het onderwerp. Sorry.
Net wat ik zei: het enige resterende argument van de fundamentalistische darwinist: hou uw mond, want gij kent er niets van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De 'bijeengesprokkelde, fragmentarische reconstructie' is de enige die we hebben, we kunnen niet in een machine stappen en even terugkeren in de tijd om te zien wat er exact aan de hand was 10000000 jaar geleden.

Wat we weten op dit moment is dat er evolutie is, evolutie gaat via natuurlijke selectie en mutaties. Gezien ik geen geneticus ben ga ik de uitleg over mutaties wel aan iemand anders overlaten, maar mutaties zijn een belangrijke factor van evolutie, op zijn minst even belangrijk als natuurlijke selectie.

Je kan het eenvoudig alsvolgt stellen: Reproductie & mutatie zorgt voor variatie, natuurlijke selectie zorgt ervoor dat enkel de variaties die het meest geschikt zijn aan hun omgeving overleven.

Veel simpeler kan ik het niet verwoorden.
heb ik ergens ontkend dat evolutie in de zin van selectie van genetische mutaties onder invloed van omgevingsfactoren mogelijk is? Ik stel alleen dat er vandaag geen afdoende bewijs is dat dit het ENIGE principe is dat aan de basis ligt van het ontstaan van de huidige fauna en flora, inclusief de mens; en dat zo'n bewijs in feite niet te leveren valt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je hebt geen honderd miljoen jaar nodig om evolutie te observeren:
http://en.wikipedia.org/wiki/E._coli...ion_experiment
Ik wacht met spanning op het moment dat die beestjes poten of vleugels krijgen. Of mekaar gaan uitschelden voor domme idioot
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:22   #124
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aah, dat zijn de goeie.
Natuurlijk.

Alleen had Bovenbuur even niet in de gaten dat het indelen van soorten op zich helemaal niets te maken heeft met op zoek gaan naar ouder/kind relaties
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:46   #125
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
... anders hadden dierenfokkers zo weinig te doen gehad...
Geen enkele fokker heeft ooit van een rat een kat gemaakt en van een kat een hond gemaakt. De in elkaar gefokte rassen blijven allemaal honden (en de Katten blijven katten enzovoort...)

De Chinezen waren bijvoorbeeld eeuwenlang bezig geweest met het fokken van (goud)vissen maar tis hun nooit never gelukt om amfibische beestjes te kweken die zomaar uit het water konden wegwandelen!
.

Laatst gewijzigd door Bertie : 4 november 2009 om 19:47.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:46   #126
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Net wat ik zei: het enige resterende argument van de fundamentalistische darwinist: hou uw mond, want gij kent er niets van.
hij legt anders wel de vinger op de wonde. Als jij stelt dat ID een gelijkwaardig alternatief is, dan legt dat pijnlijk genoeg bloot dat je onvoldoende de materie hebt bekeken. De suggestie tot bijstudie is niet het enige resterende argument, het vergemakkelijkt gewoon een verdere discussie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
heb ik ergens ontkend dat evolutie in de zin van selectie van genetische mutaties onder invloed van omgevingsfactoren mogelijk is? Ik stel alleen dat er vandaag geen afdoende bewijs is dat dit het ENIGE principe is dat aan de basis ligt van het ontstaan van de huidige fauna en flora, inclusief de mens; en dat zo'n bewijs in feite niet te leveren valt.
de alternatieven die naar voor geschoven worden door de tegenstanders van de evolutieleer blijken keer op keer te licht te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik wacht met spanning op het moment dat die beestjes poten of vleugels krijgen. Of mekaar gaan uitschelden voor domme idioot
waarmee je dus gewoon toegeeft dat je de theorie niet begrijpt. Of gewoon moedwillig verkracht, dat kan ook
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 19:49   #127
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Natuurlijk.

Alleen had Bovenbuur even niet in de gaten dat het indelen van soorten op zich helemaal niets te maken heeft met op zoek gaan naar ouder/kind relaties
de indeling van soorten op basis van uiterllijke kenmerken benaderen de indeling in soorten op basis van genetische homologie. De taxonomie bevestigt grotendeels de evolutietheorie.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 20:37   #128
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
hij legt anders wel de vinger op de wonde. Als jij stelt dat ID een gelijkwaardig alternatief is, dan legt dat pijnlijk genoeg bloot dat je onvoldoende de materie hebt bekeken. De suggestie tot bijstudie is niet het enige resterende argument, het vergemakkelijkt gewoon een verdere discussie.



de alternatieven die naar voor geschoven worden door de tegenstanders van de evolutieleer blijken keer op keer te licht te zijn.


waarmee je dus gewoon toegeeft dat je de theorie niet begrijpt. Of gewoon moedwillig verkracht, dat kan ook
Ziet ge, gij kunt niet eens begrijpend lezen. Het enige dat ik gesteld heb is dat het niet mogelijk is een sluitend bewijs te vinden om te arbitreren tussen de evolutie-leer en een alternatief dat naast toevallige mutatie ook andere elementen een rol toebedeelt in het ontstaan van nieuwe soorten over lange termijn (en daar hoeft voor mij ook geen God aan te pas te komen). Ik nam daarin op geen enkel moment zelf een stelling in voor of tegen. Maar alleen al wijzen op een gebrek in de toepasselijkheid van wetenschappelijke methodes is al genoeg om de fundamentalistische darwinisten op hun paard te zetten en de vertrouwde mantras van hun geloof te laten opdraven. Zonder inhoudelijk zelfs op de essentie van de discussies in te gaan.

Ondertussen blijf ik glimlachend en een beetje meewarig toekijken hoe betweterige proffen elk botje en elke tand die ze vinden in de woestijn aangrijpen om de geschiedenis van de evolutie te herschrijven met de bedoeling hun naam te verbinden aan hun versie van 'de' stamboom, om enkele maanden later ontmaskerd te worden, of voorbijgestoken door een ribbestukske uit de jungle?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2009, 21:27   #129
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ziet ge, gij kunt niet eens begrijpend lezen. Het enige dat ik gesteld heb is dat het niet mogelijk is een sluitend bewijs te vinden om te arbitreren tussen de evolutie-leer en een alternatief dat naast toevallige mutatie ook andere elementen een rol toebedeelt in het ontstaan van nieuwe soorten over lange termijn (en daar hoeft voor mij ook geen God aan te pas te komen). Ik nam daarin op geen enkel moment zelf een stelling in voor of tegen. Maar alleen al wijzen op een gebrek in de toepasselijkheid van wetenschappelijke methodes is al genoeg om de fundamentalistische darwinisten op hun paard te zetten en de vertrouwde mantras van hun geloof te laten opdraven. Zonder inhoudelijk zelfs op de essentie van de discussies in te gaan.
ziet ge, ik kan begrijpend lezen, en ik heb begrepen dat ge of a) de wetenschappelijke methode niet begrijpt, of b) de evolutietheorie. Welke van de 2 is het?

En welke andere elementen zouden dan een rol kunnen spelen, volgens u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ondertussen blijf ik glimlachend en een beetje meewarig toekijken hoe betweterige proffen elk botje en elke tand die ze vinden in de woestijn aangrijpen om de geschiedenis van de evolutie te herschrijven met de bedoeling hun naam te verbinden aan hun versie van 'de' stamboom, om enkele maanden later ontmaskerd te worden, of voorbijgestoken door een ribbestukske uit de jungle?
ze herschrijven de geschiedenis van de evolutie niet, ze sturen die bij, al dan niet terecht. Dat blijkt later, door bijkomend wetenschappelijk onderzoek. De wetenschappelijke methode aan het werk dus...
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 08:44   #130
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Duh! Niemand hier heeft het over Taxonomie. De wetenschap van indelingen is tenslotte een Christelijke uitvinding.
Maar dat maakt het nog niet minder vreemd vanuit een bijbels perspectief.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:10   #131
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Bullshit

Waar het hier om gaat is de wijze waarop het hele stelsel constant wordt aangepast en omvergegooid, naargelang de uitkomst van "nieuwe" onderzoekjes en vindingen. Het gaat dus niet zozeer om het toevoegen van ontbrekende stukjes informatie zoals jij doet voorkomen.
Die smerige wetenschappers toch eh, die durven maar meer dingen leren & ontdekken waardoor ze steeds moeten zien of wat ze vooraf dachten nog juist was! Leren is een truc van Satan om ons van het rechte pad te doen dwalen!

Zo interpreteer ik uw post.U heeft blijkbaar een afkeer van kennis & inzicht.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:15   #132
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Net wat ik zei: het enige resterende argument van de fundamentalistische darwinist: hou uw mond, want gij kent er niets van.
Als je niet in staat bent om de aangereikte links te lezen, dan hou je inderdaad beter uw mond.

Citaat:
heb ik ergens ontkend dat evolutie in de zin van selectie van genetische mutaties onder invloed van omgevingsfactoren mogelijk is? Ik stel alleen dat er vandaag geen afdoende bewijs is dat dit het ENIGE principe is dat aan de basis ligt van het ontstaan van de huidige fauna en flora, inclusief de mens; en dat zo'n bewijs in feite niet te leveren valt.
1) Er is geen aanwijzing (voor zover ik weet) dat er nog andere principes bestaan of nodig zijn.
2) als het niet te bewijzen is, dan is het geen wetenschap.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 13:18   #133
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ondertussen blijf ik glimlachend en een beetje meewarig toekijken hoe betweterige proffen elk botje en elke tand die ze vinden in de woestijn aangrijpen om de geschiedenis van de evolutie te herschrijven met de bedoeling hun naam te verbinden aan hun versie van 'de' stamboom, om enkele maanden later ontmaskerd te worden, of voorbijgestoken door een ribbestukske uit de jungle?
Heb je een even bizar zicht op archeologen? Of snap je niet hoe men kennis vergaart?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 19:43   #134
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Heb je een even bizar zicht op archeologen? Of snap je niet hoe men kennis vergaart?
Archeologen zijn meestal bescheiden mensen met een open geest, met uitzonderingen natuurlijk. In ieder geval hebben ze geen "leer" waar ze onvoorwaardelijk in geloven. En dus vergaren ze kennis. De Darwinist vergaart geen kennis, hij weet immers alles al. Het gaat er alleen om voor elk feit een uitleg te verzinnen om het feit in te passen in de vooraf vastgelegde "leer".

Kosmologen daarentegen
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 20:39   #135
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Darwinist vergaart geen kennis, hij weet immers alles al. Het gaat er alleen om voor elk feit een uitleg te verzinnen om het feit in te passen in de vooraf vastgelegde "leer".
Vervang "Darwinist" door "creationist" en je hebt voor het eerst in deze draad gelijk.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2009, 21:31   #136
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als je niet in staat bent om de aangereikte links te lezen, dan hou je inderdaad beter uw mond.
De Coli-beestjes waren achteraf nog altijd Coli beestjes en hadden na 50000 generaties exact één betekenisvolle extra eigenschap verworven, nl. iets anders leren eten. De mens heeft heel de geschiedenis door zijn dieet moeten aanpassen aan de omstandigheden. En is nog altijd een mens gebleven.

De hagedissen waren achteraf nog altijd hagedissen. Het artikel staat vol voorzichtige reserves a la
Citaat:
"All of this might be evolution," Hendry said. "The logical next step would be to confirm the genetic basis for these changes."
. Als je vertrekt met een minimale sample van 10 hagedissen is de kans groot dat er vanaf het begin een significante afwijking was van het genetische materiaal, en bepaalde genen sneller tot uitdrukking gekomen zijn dan in een grotere begin-populatie zou gebeuren. Erfelijke gebreken komen toch ook vaker voor in situaties van incest?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
1) Er is geen aanwijzing (voor zover ik weet) dat er nog andere principes bestaan of nodig zijn.
2) als het niet te bewijzen is, dan is het geen wetenschap.
Er zijn er die beweren van wel, en er is geen enkele mogelijkheid om dat te bevestigen noch om het te weerleggen. En dat was juist mijn punt. Zelfs als je morgen de stamboom van het leven perfect zou hebben gereconstrueerd in alle details, kan je nog altijd blijven beweren dat die stamboom niet uitsluitend is ontstaan op basis van toevalligheid, maar dat er vanaf het begin een 'richting' was, of een 'plan' of hoe je het ook wil noemen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 05:52   #137
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Darwinist vergaart geen kennis, hij weet immers alles al. Het gaat er alleen om voor elk feit een uitleg te verzinnen om het feit in te passen in de vooraf vastgelegde "leer".
Als een creationist zegt dat een Darwinist alles weet (wat volkomen onwaar is) dan geeft de creationist bij deze toe dat hij/zij niets weet.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland

Laatst gewijzigd door Andro : 6 november 2009 om 05:53.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 07:29   #138
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Het blijft mij verwonderen dat sommigen zich nog de moeite getroosten om in discussie te (blijven) treden met creationisten. Kun je net zo goed tegen een muur staan lullen.

Behoudens het voorgaande geven dergelijke discussies hen trouwens het gevoel dat hun absurde theorieën een alternatief voor de evolutieleer zouden kunnen zijn. Allesbehalve dus.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 11:48   #139
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Archeologen zijn meestal bescheiden mensen met een open geest, met uitzonderingen natuurlijk. In ieder geval hebben ze geen "leer" waar ze onvoorwaardelijk in geloven. En dus vergaren ze kennis. De Darwinist vergaart geen kennis, hij weet immers alles al. Het gaat er alleen om voor elk feit een uitleg te verzinnen om het feit in te passen in de vooraf vastgelegde "leer".

Kosmologen daarentegen
Dé darwinist bestaat alleen in uw geest Fonne. Evolutietheorie is wetenschap, en aldus onderhevig aan onderzoek. Onderzoek dat meer en meer kennis oplevert die de wetenschap in staat stelt om de evolutietheorie te toetsen aan de realiteit, en waar nodig de reeds vergaarde kennis bij te werken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 11:52   #140
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn er die beweren van wel, en er is geen enkele mogelijkheid om dat te bevestigen noch om het te weerleggen. En dat was juist mijn punt. Zelfs als je morgen de stamboom van het leven perfect zou hebben gereconstrueerd in alle details, kan je nog altijd blijven beweren dat die stamboom niet uitsluitend is ontstaan op basis van toevalligheid, maar dat er vanaf het begin een 'richting' was, of een 'plan' of hoe je het ook wil noemen.
nogmaals, als het niet te bewijzen valt, dan is het geen wetenschap.

God kan ook niet wetenschappelijk bewezen of ontkracht worden, net als eenhoorns, kobolts, teletubbies op jupiter en oneindig veel andere dingen die uit de fantasie van de mens kan komen.

Evolutietheorie houdt zich bezig met feiten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be