Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2009, 18:54   #121
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Iemand dit artikel in De Standaard van vandaag al gelezen?
www.standaard.be

Dramatisch!
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/cochez.htm

Minderjarige migranten houden zich in verhouding tot autochtone Belgen amper bezig met het dealen van drugs. Ze worden wel tien keer meer aangehouden.

Een verklaring.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:02   #122
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/cochez.htm

Minderjarige migranten houden zich in verhouding tot autochtone Belgen amper bezig met het dealen van drugs. Ze worden wel tien keer meer aangehouden.

Een verklaring.
u komt hier met een onderzoek van 10 jaar oud terwijl er in de tussentijd in zowel binnen- als buitenland talloze gelijkaardige onderzoeken zijn gedaan die precies tot de tegenovergestelde conclusie zijn gekomen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:05   #123
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
u komt hier met een onderzoek van 10 jaar oud terwijl er in de tussentijd in zowel binnen- als buitenland talloze gelijkaardige onderzoeken zijn gedaan die precies tot de tegenovergestelde conclusie zijn gekomen.
Dat dacht ik niet. Als jij daar bewijs* voor hebt, bring it on!

*bewijs= religie is verantwoordelijk voor de meerderheid van Marokkanen in de gevangenis.

Kan jij ook aangeven waarom niet de meerderheid van de Marokkanen een strafblad heeft?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:22   #124
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Dat dacht ik niet. Als jij daar bewijs* voor hebt, bring it on!

*bewijs= religie is verantwoordelijk voor de meerderheid van Marokkanen in de gevangenis.
Ho ho ho, wacht even. In het onderzoek dat u nota bene zelf aanhaalt, wordt er in de openingszin reeds gesteld: "Er is geen enkele relatie tussen etniciteit, cultuur en criminaliteit". Dáár reageer ik op door te stellen dat er inmiddels talloze onderzoeken en cijfermateriaal beschikbaar is dat het tegenovergestelde laat zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Kan jij ook aangeven waarom niet de meerderheid van de Marokkanen een strafblad heeft?
50,1% is ook een meerderheid.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:25   #125
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
u komt hier met een onderzoek van 10 jaar oud terwijl er in de tussentijd in zowel binnen- als buitenland talloze gelijkaardige onderzoeken zijn gedaan die precies tot de tegenovergestelde conclusie zijn gekomen.
Die onderzoeken zou ik wel eens willen lezen. Kan je een link geven?

Alvast een die het tegendeel beweert.
Onderzoek van de Universiteit Utrecht laat evenwel zien dat Marokkaanse jongeren sneller en voor minder ernstige delicten veroordeeld worden dan Nederlandse jongeren die volgens Andersson een pakkans van 1 op 50 hebben. Met andere woorden: daar waar Nederlandse jongeren niet worden veroordeeld, worden Marokkaanse jongens dat wel.
http://www.nrc.nl/opinie/article2249..._tegen_misdaad
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:43   #126
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die onderzoeken zou ik wel eens willen lezen. Kan je een link geven?

Alvast een die het tegendeel beweert.
Onderzoek van de Universiteit Utrecht laat evenwel zien dat Marokkaanse jongeren sneller en voor minder ernstige delicten veroordeeld worden dan Nederlandse jongeren die volgens Andersson een pakkans van 1 op 50 hebben. Met andere woorden: daar waar Nederlandse jongeren niet worden veroordeeld, worden Marokkaanse jongens dat wel.
http://www.nrc.nl/opinie/article2249..._tegen_misdaad
Ik heb er hier al eentje voor u:

Citaat:
Maastricht - De hoge criminali-
teit onder Marokkanen in Neder-
land wordt niet veroorzaakt door
hun lage inkomen of werkloos-
heid. Een belangrijker oorzaak is
dat hun directe omgeving de mis-
daad niet afkeurt. Daardoor ligt
de lat lager om een delict te ple-
gen.

Dat blijkt uit een onderzoek
van twee economen van de Uni-
versiteit Maastricht dat vandaag
verschijnt in het vakblad Econo-
misch Statistische Berichten.

lees verder
U kunt bijvoorbeeld ook de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek (in Nederland) eens bezoeken, en daar naar de afdeling criminaliteit gaan. Verbazingwekkend wat daar allemaal te zien en te vinden is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:51   #127
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dáár reageer ik op door te stellen dat er inmiddels talloze onderzoeken en cijfermateriaal beschikbaar is dat het tegenovergestelde laat zien.

50,1% is ook een meerderheid.
Kan je dat cijfermateriaal en die onderzoeken hier even opsommen? Ik heb er enkele gezien, waar het enkel om losse vermoedens ging, zonder enig bewijs.

En graag ook een bron voor dat 50.1%.

Dank!
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:58   #128
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik heb er hier al eentje voor u:



U kunt bijvoorbeeld ook de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek (in Nederland) eens bezoeken, en daar naar de afdeling criminaliteit gaan. Verbazingwekkend wat daar allemaal te zien en te vinden is.
"Adres niet gevonden" Is je link correct.

Wat leer je op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek?
Dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn! Niemand ontkent dit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:09   #129
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Adres niet gevonden" Is je link correct.

Wat leer je op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek?
Dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn! Niemand ontkent dit.
Wel enige verdeeldheid over wat de oorzaak hiervan is.
Dit onderzoek stelt dat de naaste omgeving van allochtonen wangedrag niet duidelijk genoeg afkeurt.
Volgens het onderzoek da gij aanhaalt komt het doordat het openbaar ministerie en het gerecht allochtonen zou viseren.

Ergens spreekt dat laatste onderzoek bepaalde theorieën tegen. Een zeker onderzoek dat hier een tijdje geleden gepost werd stelde dat er een correlatie is tussen opleidingsniveau en houding tov allochtonen, namelijk hoe hoger men is opgeleid, hoe positiever men staat tov allochtonen. Welnu, bij mijn weten zijn mensen die voor het gerecht werken hoog opgeleid en zeker de rechters. Maar ondanks hun hoge opleidingsgraad zouden ze toch allochtonen viseren? Dus hier blijkt deze theorie dan niet op te gaan.
Of was het eerder om een clichébeeld op te hangen van de niet al te snuggere Jan met de Pet die iets tegen vreemdelingen heeft omdat hij niet beter weet terwijl de "slimmeriken" wel beter weten?
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:13   #130
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wel enige verdeeldheid over wat de oorzaak hiervan is.
Dit onderzoek stelt dat de naaste omgeving van allochtonen wangedrag niet duidelijk genoeg afkeurt.
Volgens het onderzoek da gij aanhaalt komt het doordat het openbaar ministerie en het gerecht allochtonen zou viseren.

Ergens spreekt dat laatste onderzoek bepaalde theorieën tegen. Een zeker onderzoek dat hier een tijdje geleden gepost werd stelde dat er een correlatie is tussen opleidingsniveau en houding tov allochtonen, namelijk hoe hoger men is opgeleid, hoe positiever men staat tov allochtonen. Welnu, bij mijn weten zijn mensen die voor het gerecht werken hoog opgeleid en zeker de rechters. Maar ondanks hun hoge opleidingsgraad zouden ze toch allochtonen viseren? Dus hier blijkt deze theorie dan niet op te gaan.
Of was het eerder om een clichébeeld op te hangen van de niet al te snuggere Jan met de Pet die iets tegen vreemdelingen heeft omdat hij niet beter weet terwijl de "slimmeriken" wel beter weten?
Er is een verschil tussen positief tegenover een allochtoon staan, en positief tegenover een crimineel staan. Dat laatste zou niet mogen, zeker niet uitgaande van de rechterlijke macht. De studie die ik heb gepost toont aan dat allochtoonse criminelen vaker worden in beschuldiging gesteld.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:31   #131
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Er is een verschil tussen positief tegenover een allochtoon staan, en positief tegenover een crimineel staan. Dat laatste zou niet mogen, zeker niet uitgaande van de rechterlijke macht. De studie die ik heb gepost toont aan dat allochtoonse criminelen vaker worden in beschuldiging gesteld.
Ja, en wie stelt mensen in staat van beschuldiging? Het parket toch?
Trouwens, als ik niet beter wist probeert dit onderzoek aan te tonen dat men dus bij vervolging een onderscheid zou maken tussen allochtonen en autochtonen? Ik denk dat het eerder gaat over het beleid van het parket, dwz welke soort misdrijven ze seponeren en welke ze vervolgen. Wrs. plegen allochtonen vooral misdrijven in de categorie van misdrijven die wel vervolgd worden. Nu hoop ik dat ze geen appelen met citroenen hebben zitten vergelijken, zoals "autochtoon A parkeert zich verkeerd en wordt niet vervolgd en allochtoon B pleegt een overval en wordt wel vervolgd; conclusie: allochtoonse criminelen worden vaker in beschuldiging gesteld": fout, om dit correct weer te geven moet ge zeggen:"overvallers worden vaker in beschuldiging gesteld".
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.

Laatst gewijzigd door Rapture : 5 juni 2009 om 20:32.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:35   #132
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Adres niet gevonden" Is je link correct.
Wellicht is er iets misgegaan tijdens het copypasten, maar hier de hele link opnieuw:

http://www.roa.unimaas.nl/cv/Borghan...AD20031113.pdf


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat leer je op de website van het Centraal Bureau voor de Statistiek?
Dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn! Niemand ontkent dit.
Goed, dan zijn we het daar alvast over eens.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:37   #133
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wel enige verdeeldheid over wat de oorzaak hiervan is.
Dit onderzoek stelt dat de naaste omgeving van allochtonen wangedrag niet duidelijk genoeg afkeurt.
Volgens het onderzoek da gij aanhaalt komt het doordat het openbaar ministerie en het gerecht allochtonen zou viseren.

Ergens spreekt dat laatste onderzoek bepaalde theorieën tegen. Een zeker onderzoek dat hier een tijdje geleden gepost werd stelde dat er een correlatie is tussen opleidingsniveau en houding tov allochtonen, namelijk hoe hoger men is opgeleid, hoe positiever men staat tov allochtonen. Welnu, bij mijn weten zijn mensen die voor het gerecht werken hoog opgeleid en zeker de rechters. Maar ondanks hun hoge opleidingsgraad zouden ze toch allochtonen viseren? Dus hier blijkt deze theorie dan niet op te gaan.
Of was het eerder om een clichébeeld op te hangen van de niet al te snuggere Jan met de Pet die iets tegen vreemdelingen heeft omdat hij niet beter weet terwijl de "slimmeriken" wel beter weten?
Je vergeet de politieagenten vergeten bij de groepen die allochtonen viseren.

Bedoel je met "een zeker onderzoek" het onderzoek waarover hier gediscussieerd werd?
http://forum.politics.be/showthread....20#post4051920

Waar de tolerantie van de Belgen tegenover minderheidsgroepen onderzocht werd.
Daaruit bleek helemaal niet wat jij beweert.
Wel : "Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen."
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:39   #134
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ja, en wie stelt mensen in staat van beschuldiging? Het parket toch?
Trouwens, als ik niet beter wist probeert dit onderzoek aan te tonen dat men dus bij vervolging een onderscheid zou maken tussen allochtonen en autochtonen? Ik denk dat het eerder gaat over het beleid van het parket, dwz welke soort misdrijven ze seponeren en welke ze vervolgen. Wrs. plegen allochtonen vooral misdrijven in de categorie van misdrijven die wel vervolgd worden. Nu hoop ik dat ze geen appelen met citroenen hebben zitten vergelijken, zoals "autochtoon A parkeert zich verkeerd en wordt niet vervolgd en allochtoon B pleegt een overval en wordt wel vervolgd; conclusie: allochtoonse criminelen worden vaker in beschuldiging gesteld": fout, om dit correct weer te geven moet ge zeggen:"overvallers worden vaker in beschuldiging gesteld".

Het eerste contact met het gerecht verloopt vaak via de politie. En als ik de krant van vandaag lees, en hoor over de feiten die ze heeft gepleegd tegen illegalen, dan kan ik niet stellen dat zij hooggeschoold zijn. Ik geloof wel dat allochtonen geviseerd worden door de politie.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 20:59   #135
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wellicht is er iets misgegaan tijdens het copypasten, maar hier de hele link opnieuw:

http://www.roa.unimaas.nl/cv/Borghan...AD20031113.pdf



Goed, dan zijn we het daar alvast over eens.
Is dit een statistische studie uitgevoerd door economen?
Hebben ze iets anders gedaan dan correlaties gelegd?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 23:23   #136
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Het eerste contact met het gerecht verloopt vaak via de politie. En als ik de krant van vandaag lees, en hoor over de feiten die ze heeft gepleegd tegen illegalen, dan kan ik niet stellen dat zij hooggeschoold zijn. Ik geloof wel dat allochtonen geviseerd worden door de politie.
Nochtans kan een doorsnee flik niemand vervolgen, dat kan alleen het parket. Politie is ineens geen orgaan van het gerecht, eerder een middel.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 23:28   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nochtans kan een doorsnee flik niemand vervolgen, dat kan alleen het parket. Politie is ineens geen orgaan van het gerecht, eerder een middel.
Inderdaad, het gebeurde al dikwijl genoeg dat het parket verdachten liet gaan tegen de wil van de politie in.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 23:31   #138
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je vergeet de politieagenten vergeten bij de groepen die allochtonen viseren.

Bedoel je met "een zeker onderzoek" het onderzoek waarover hier gediscussieerd werd?
http://forum.politics.be/showthread....20#post4051920

Waar de tolerantie van de Belgen tegenover minderheidsgroepen onderzocht werd.
Daaruit bleek helemaal niet wat jij beweert.
Wel : "Belgen zich toleranter blijken op te stellen tegenover etnische minderheden naarmate ze regelmatig of dagelijks contact hebben met hen."
Ik vermoed dat politie-agenten toch wel regelmatig contact hebben met allochtonen, in alle betekenissen dan.

Trouwens, zoals al eerder gezegd, dit onderzoek (in deze topic) ging over het feit dat allochtone criminelen vaker in beschuldiging worden gesteld dan autochtone criminelen. Maar ne politie-agent kan niemand in beschuldiging stellen dus uit dit onderzoek valt helemaal niks aan te tonen ivm al dan niet racisme bij politie-agenten.

Trouwens zeggen dat het politiekorps racistisch is, is even veralgemenend en stigmatiserend als zeggen dat de allochtonen crapuul zijn.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 07:02   #139
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ik vermoed dat politie-agenten toch wel regelmatig contact hebben met allochtonen, in alle betekenissen dan.

Trouwens, zoals al eerder gezegd, dit onderzoek (in deze topic) ging over het feit dat allochtone criminelen vaker in beschuldiging worden gesteld dan autochtone criminelen. Maar ne politie-agent kan niemand in beschuldiging stellen dus uit dit onderzoek valt helemaal niks aan te tonen ivm al dan niet racisme bij politie-agenten.

Trouwens zeggen dat het politiekorps racistisch is, is even veralgemenend en stigmatiserend als zeggen dat de allochtonen crapuul zijn.
Veel politie-agenten hebben regelmatig contact met allochtonen, maar niet in alle betekenissen.

Om veroordeeld te kunnen worden moet je eerst opgepakt worden.
In de quote niets gelezen over pakkans?

Ik heb hier nergens gelezen dat het politiekorps racistisch is. Heb jij dat wel gelezen, dan graag de link naar die post.
Er wordt wel gezegd "Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden
De Belgische politie discrimineert te vaak allochtone minderheden."

Wat krijg je dan als reactie?
Ontkenning
Drogredenen waarom dit gepermiteerd zou zijn.

Van de politie zou je toch verwachten dat ze hier boven staan.
Ze moeten door de selectieproeven geraken, krijgen opleiding,...

Mijn schoonbroer, Belg van allochtone afkomst, kan veel verhalen vertellen over zijn contacten met de politie, douane,.. zelfs gemeenteambtenaren.

Sommige verhalen zijn straf, sommige bijna grappig, sommige onvoorstelbaar.

Voor de volledigheid. Mijn schoonbroer heeft nog nooit iets misdaan, heeft een blanco strafregister, heeft zelfs nog nooit een verkeersboete gehad.
Zijn enige misdaad is, dat hij een gekleurde huid heeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 09:41   #140
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nochtans kan een doorsnee flik niemand vervolgen, dat kan alleen het parket. Politie is ineens geen orgaan van het gerecht, eerder een middel.
Inderdaad, en het is via dat middel dat de criminelen in contact komen met het gerecht. Als dat middel zich voornamelijk richt tot de allochtoonse criminelen, dan is het ook logisch dat er meer allochtoonse criminelen worden vervolgd.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be