Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2017, 10:07   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Leg me uit waarom vertragen met een rem of vertragen met een elektromotor een verschil oplevert qua bandenslijtage.
Dat ene aspect dat je nu er uit haalt, is inderdaad amper het vermelden waard.
Ik denk dat je al goed weet waar de kat gebonden is, en dat je alleen maar probeert je gezicht wat te redden.
De andere aspecten zijn al behandeld door de andere forummers.

Mocht je nu nog beweren dat de bandenslijtage hoger zal zijn, omdat die e-chauffeurs geneigd gaan zijn om sneller op te trekken (en die kunnen snel optrekken, die bakken), dan ga ik je gelijk geven.

Geleidelijker remmen en geleidelijker optrekken spaart banden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 10:09   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
20000 km voor particulieren? Toen ik voor mijn werk regelmatig de baan opmoest deed ik zoveel, particulier van geen kanten.
Wij doen nog altijd met een wagen ca. 20000 km als particulier, op nog geen 5 jaar +98.000 km. En dat als gepensioneerde.
Ooit deed ik + 40.000 km per jaar als particulier. Vrijetijdskms om bvb naar sporttrainingen te rijden kunnen enorm oplopen als je 5 maal per week moet gaat trainen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 10:22   #143
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.339
Standaard

Uit dit doctoraatswerk blijkt dat de productie van fijn stof tgv de remmen, banden en wegdek, slechts 5% is van de totale productie van fijn stof van een voertuig over zijn volledige levensduur. Daar elektrische wagens via de elektrische motor ook het voertuig kunnen afremmen, het zogenaamde regeneratief remmen, hebben deze voertuigen veel minder slijtage van de mechanische remmen dan diesel of benzinevoertuigen.

Naast het fijn stof dat uit de uitlaatpijp van een benzine of dieselvoertuig komt, komt een significante hoeveel fijn stof vrij bij de productie van benzine en diesel (olieraffinage). Indien men de uitlaatpijpemissies en de emissies van olieraffinage van benzinevoertuigen vergelijkt met de emissies voor de productie van elektriciteit voor elektrische voertuigen, dan stoten elektrische voertuigen 4 keer minder fijn stof uit dan benzinevoertuigen.

- - - - - - - -

Wie nog nog kronkelt doet aan onnodig lullen en liegen, meestal fans van uitlaatpijpen die niets te maken hebben met lullen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 10:25   #144
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Moderne banden versterven sneller dan ze soms verslijten.

Oude banden niet.

Ook nog veel verschil tussen zachte banden en harde banden. Of zelfs versterkte banden die normaal gezien op zwaardere wagens of cammionetten moet liggen. En wat weinigen doen omdat ze te duur zijn. En ook omdat ze dat niet weten.

Enfin...al bij al een zinloos milieu detail.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 10:30   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En remmen?

Sommigen remmen heel veel en anderen niet.
Moeilijk daar iets over te zeggen.

Wel over de remblokken zelf.
De originele blokken gaan lang mee en de aftermarket die nep verkoopt vanuit instanboel over gans de wereld als ware het originele ...die verslijten op een recordtempo.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 10:41   #146
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En remmen?

Sommigen remmen heel veel en anderen niet.
Moeilijk daar iets over te zeggen.

Wel over de remblokken zelf.
De originele blokken gaan lang mee en de aftermarket die nep verkoopt vanuit instanboel over gans de wereld als ware het originele ...die verslijten op een recordtempo.
Bij de nieuwe Nissan Leaf gebruik je de remmen nog nauwelijks. De motor kan de wagen zeer snel tot volledige stilstand brengen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 10:43   #147
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geleidelijker remmen en geleidelijker optrekken spaart banden.
Als je weinig dynamische druk op de aangedreven wielen hebt, gaan die eerder doorslippen ook met de gemiddelde PKs die je loslaat. Sta maar eens met een voorwieldrijver op een opgaande helling en je moet uit stilstand vertrekken...

En redelijk veel fossiele wagens hebben zulke probleempjes, zelfs zo erg dat ze
electronische hulpjes nodig hebben. In het verdere verleden was dat ook mechanisch.

Gewicht is niet altijd een nadeel, veel hangt er vanaf waar dat gewicht verdeeld is en vooral het zwaartepunt, zo kan hoger gewicht ook minder slijtage betekenen.
Als puntje bij paaltje komt gaan fossiele wagens ook op dit bandengebied nog eens extra %-jes meer vervuilen dan electrische. E motoren kun je zeer laag plaatsen en direct op de aangedreven as(sen). Plat batterijpack sowieso. Qua laag zwaartepunt zal een E-wagen in de regel onklopbaar zijn.

En het zal niet meer lang duren of E-wagens wegen minder dan een dieselwagen, wslk nu al, want hun adblue-reservoir moet groter worden...

In elk geval wordt menige E-wagen nu al getrimd op gewicht wat natuurlijk de prijs verhoogd, bvb de BMW i3 die wslk minder zal wegen dan een BMW 1 serie.

Een electrische 4x4 Tesla met 2 E-motoren, eentje vóór- en eentje achteraan, en het accupack zeer laag tussen de wielassen geeft een quasi perfecte gewichtsverdeling en optimale druk op de aangedreven 4 wielen.

De millisec snelle sturing van het vermogen naar de wielen met de meeste grip heeft ook het gevolg dat een -ondanks zwaardere- 4x4 Tesla ca. 5% meer rijbereik heeft dan een achterwielaangedreven Tesla. Ook de recuperatieve kW bij het loslaten van het stroompedaal kan wat hoger zijn bij 2 motoren als bij ene, hangt wat af van de verliezen, ik ben er niet zeker van, maar het zou goed kunnen dat daar ook enkele procenten rijbereik gewonnen wordt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2017 om 11:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 17:31   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij had het ook over remstof, niet terugkrabbelen...


Als je iets beweert moet je dat aantonen, en vergelijk best auto's van dezelfde wagenklasse, zoals ik dat deed.

Een zware Audi A7 weegt 2000 kg en zelfs meer:
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A7#Ottomotoren
Al die voor en nadelen van remmen en bandenslijtage staan of vallen bij de rijstijl van de chauffeur.

Is het nog niemand opgevallen of is het puur toeval, maar al die Tesla toestanden lijken wel schilpadden op de baan. Van die sportief uiterlijke Tesla"s die ik al te zien heb gekregen, is er nog geen enkele die mij voorbij gekomen is, steeds andersom. Ja,...als ge er niet mee rijd zul je niet veel remmen en banden verslijten hé?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2017 om 17:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 17:37   #149
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Is het nog niemand opgevallen of is het puur toeval, maar al die Tesla toestanden lijken wel schilpadden op de baan. Van die sportief uiterlijke Tesla"s die ik al te zien heb gekregen, is er nog geen enkele die mij voorbij gekomen is, steeds andersom. Ja,...als ge er niet mee rijd zul je niet veel remmen en banden verslijten hé?
QED

Electrische wagens leggen gemiddeld bijna evenveel kms per jaar af dan dieselwagens in 2015, m.a.w. uw persoonlijke indruk is niets waard.

En dit al in 2015, waar er veel minder E-wagens met grotere batterijen waren dan vandaag. Buiten Tesla waren toen de meeste E-wagens meestal wagens met een rijbereik tot 100-150 km. En vooral het aantal openbare zware laadpalen ook nog (veel) minder als vandaag
Als men de stijging tov 2014 ziet, zou het wel eens kunnen dat electrische wagens nu gemiddeld meer kms per jaar afleggen dan dieselwagens.

Citaat:
Km in 2015 per voertuig, / cijfers 2014
Personenwagens cat M1 (jaarbasis)
Benzine: 9.259 / 8.962
Diesel: 18.884 / 18.841
LPG : 15.422 / 15.376
Aardgas: 22.150 / 21.142
Elektrisch: 18.609 / 15.962

Totaal. 15.151
https://mobilit.belgium.be/sites/def...rs_2015_nl.pdf
blz 13
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2017 om 18:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 17:38   #150
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gewicht is niet altijd een nadeel, veel hangt er vanaf waar dat gewicht verdeeld is en vooral het zwaartepunt, zo kan hoger gewicht ook minder slijtage betekenen.
Dit wordt leuk. Leg me eens uit waarom een lager zwaartepunt minder slijtage zou betekenen?
Ik ben echt benieuwd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 17:50   #151
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

"Als je het onderzoek van TML mag geloven, is de elektrische auto net zo slecht voor de lokale luchtkwaliteit als de gewone auto".

Dit zou volgens de E-profeten een totaal foute redenering zijn.
We zullen eens kijken waarop deze E-profeten zich baseren.

Hier een argument van deze E-profeten...

"Om de milieu-impact van voertuigen op een wetenschappelijk erkende basis te vergelijken dient men gebruik te maken van een volledige levenscyclusanalyse. Bij een dergelijke methode worden niet alleen de emissies die uit de uitlaatpijp van een voertuig komen in rekening gebracht, maar ook de emissies voor de productie van de brandstof (benzine of diesel) en elektriciteit."


Dus, de analyse die betrekking heeft op LOKALE luchtkwaliteit is fout omdat vervuiling van productie van wagen en brandstof, ergens op onze wereldbol
niet is opgenomen in deze studie.

Ging het niet over 'lokale' luchtkwaliteit?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 17:50   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeg maar heel weinig kms... en het aantal gebruiksjaren moet je ook erbij zeggen. Tussen 5 , 10 of 15 jaar of nog langer een auto rijden is een enorm verschil, de aankoopsprijs zal met de jaren een steeds kleinere rol spelen
Voor particulieren die normale kms afleggen (20000 km/jaar) is de aankoopsprijs maar ongeveer 1/3 van de totaalkost, pakweg na 10 �* 15 jaar rijden, hangt van veel factoren af die je helemaal niet in de hand hebt, bvb veranderende brandstof- en verkeerstaksen. Eigen ervaring.

Totale gebruikskosten + restwaarde ligt in de regel altijd duidelijk hoger dan enkel de aankoopsprijs.
Daarvoor bestaan simpele tools, ook buitenlandse.
Ik neem even een Vlaamse tool, 10 jaar aan 20.000 km per jaar.
http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html

Een Skoda Octavia CNG van 26.890 € vergeleken met een Volvo V60 benzine 37.790 € gaf na 10 jaar en 200.000 km totaalkost:
Totale kosten (op 10 jaar):

Skoda Octavia: 58.399 €
Volvo V60: 86.763 €

trekt men daar de aankoopsprijs vanaf respect. dan heb je de gebruikskosten + waardeverlies:

Skoda: 31.509 € versus aankoopsprijs 26.890 €
Volvo: 48.973 € versus aankoopsprijs 37.790 €

Met de flexibele tool kan men ook de kortingen ingeven die men evtl op de aankoopprijs krijgt, maar ook dat wordt doorgerekend.
Ik vind uw< theorietjes allemaal heel knap maar aan de andere kant stel ik vast, als er nu één iemand groot belang heeft bij een goedkoop rijdend voertuig, zal het in de allereerste plaats toch wel de overheid zelf zijn denk ik en in de tweede plaats taximaatschappijen. Dus die zouden op deze kar moeten springen als geen ander en wat zie ik,... alle politievoertuigen stinken lekker verder en in het taxiwereldje heb ik ook nog niet veel zien veranderen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 17:57   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar dat is niet typisch voor particulieren. En kort bij uw werk gaan wonen helpt

Kort bij uw werk gaan wonen is gekkewerk, want wat vandaag uw werk is is morgen uw werk niet meer en uw volgende baan vind ge misschien op 60�*70 km van uw deur. Als ge dan telkens uw huis moet verkopen om er in de buurt van dat nieuw werk een ander te kopen gaat ge heel waarschijnlijk veel duurder uit komen dan wanneer ge gewoon die Km 'tjes er bij neemt.

Ik heb jaren lang zo een dikke 260 km per dag afgelegd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:01   #154
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dit wordt leuk. Leg me eens uit waarom een lager zwaartepunt minder slijtage zou betekenen?
Ik ben echt benieuwd.
Betere wegligging.

Heb ik sowieso al uitgelegd, integendeel tot jou die niets uitlegt, en vooral onzin spuit en achterhaalde bronnen geeft die quasi waardeloos bleken bij de eerste wetenschappelijke toets.

De DDT-profeten vallen hier telkens door de mand met hun vervuilende bakkentheorie. LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2017 om 18:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:05   #155
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat ene aspect dat je nu er uit haalt, is inderdaad amper het vermelden waard.
Ik denk dat je al goed weet waar de kat gebonden is, en dat je alleen maar probeert je gezicht wat te redden.
De enigen die met veel tekst en steeds terugkerende beledigingen hun gezicht trachten te redden zijn de E-profeten.
Straf dat een vaststelling van amper één zin lang niet kan worden tegengesproken als wat natuurwetten dienen gerespecteerd te worden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht je nu nog beweren dat de bandenslijtage hoger zal zijn, omdat die e-chauffeurs geneigd gaan zijn om sneller op te trekken (en die kunnen snel optrekken, die bakken), dan ga ik je gelijk geven.
Ik geloof vast dat mensen me E-wagens er alles aan doen om zo milieu vriendelijk mogelijk te rijden. Geneigd zijn om sneller op te trekken? Ik denk het niet. Ik geloof alleen niet dat wagens van 2000 kg (die een fortuin kosten aan productiekosten) ons milieu gaan redden en daar komt het 750 kg lichtgewicht in beeld.
Volgens mij is de oplossing een kleine hybride welke voldoende vermogen heeft om correct aan het huidige verkeer deel te nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geleidelijker remmen en geleidelijker optrekken spaart banden.
Bij gelijke rijstijl is overgewicht van een wagen DE factor die de slijtage van banden gaat bepalen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:08   #156
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Betere wegligging.
En waarom zou een betere wegligging een verschil betekenen wat slijtage van banden aangaat?
We mogen toch aannemen dat van beide wagens de uitlijning correct is ... toch?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:11   #157
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kort bij uw werk gaan wonen is gekkewerk, want wat vandaag uw werk is is morgen uw werk niet meer en uw volgende baan vind ge misschien op 60�*70 km van uw deur. Als ge dan telkens uw huis moet verkopen om er in de buurt van dat nieuw werk een ander te kopen gaat ge heel waarschijnlijk veel duurder uit komen dan wanneer ge gewoon die Km 'tjes er bij neemt.

Ik heb jaren lang zo een dikke 260 km per dag afgelegd.
Als ge zo redeneert moet ge nooit een huis kopen. Als ge van plan zijt om de 5 jaar van werk te veranderen doet ge dat niet. Maar eens ge in een job zit die u bevalt en het is vrij zeker dan koopt ge toch een huis in de buurt.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 augustus 2017 om 18:12.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:12   #158
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kort bij uw werk gaan wonen is gekkewerk, want wat vandaag uw werk is is morgen uw werk niet meer en .....
De RVA heeft het recht om uw uitkering in te trekken als je een job weigert binnen een STRAAL van 60 km rond je woonplaats.
Met deze is ook een grote oorzaak van onze files blootgelegd.
Onder druk van de overheid werken ontelbare mensen op enorme afstanden van hun woonplaats.

Mezelf ... 240 km/dag
Mijn vrouwke ....100 km/dag
De zoon 50 km/dag
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:13   #159
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En waarom zou een betere wegligging een verschil betekenen wat slijtage van banden aangaat?
We mogen toch aannemen dat van beide wagens de uitlijning correct is ... toch?
Neem met dezelfde hoge snelheid een bocht, de wagen met zeer goede wegligging gaat amper moeite hebben zonder zijn banden te belasten, de wagen met slechte wegligging gaat schuiven en slippen met de nodige rubber die op het wegdek blijft...

Dat komt ervan als men een wagen met betere wegligging wil volgen...

Lagere middelbare is daarvoor zelfs genoeg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 22 augustus 2017 om 18:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 18:16   #160
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neem met dezelfde hoge snelheid een bocht, de wagen met betere wegligging gaat amper moeite hebben zonder zijn banden te belasten, de wagen met slechte wegligging gaat schuiven en slippen met de nodige rubber die op het wegdek blijft...

Lagere middelbare is daarvoor zelfs genoeg.
Ik heb dat nog met mijn BMW's gedaan: powerslides. Eigenlijk meer ongewild dan gewild
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be