Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2017, 16:57   #141
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Het komt er weer aan 21 juli, de dag dat sommige de ongrondwettelijk vlag buiten hangen, de dag dat er een ongrondwettelijke monarchie gevierd wordt.
België een land dat eigenlijk geen land is, maar een cumulatie is van gewesten die totaal niet bij elkaar passen. Een land waarvan de bewoners chauvinistisch zijn als het om hun eigen gewest gaat, maar niet als het over het kunstmatig samengesteld land gaat.

Het land waar de Franstaligen, de Vlaming al 187 jaar uitperst. Bart De Wever eens had uitgerekend dat er elk jaar 11,5 miljard € van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel ging. De door de staat gesubsidieerde massamedia houdt het op 6,5 miljard. Het land dat bol staat en wereldwijd bekend is van de corruptieschandalen, hoge taksen en belastingen. Het land dat wereldwijd bekend staat als kweekvijver van terroristen.

Weer een triestige dag, een dag waarop elke Vlaming de Vlaamse vlag halfstok zou moeten hangen. Laten we hopen dat 22 juli snel arriveert.
"Verdrukking", amai!
"Gewesten die totaal niet met elkaar passen" : pleit u ook voor de splitsing van Zwitserland? En hoe legt u uit dat zoveel Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 16:59   #142
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En 189 jaar België
2!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:06   #143
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Idd, erger nog is België wel legitiem? Want de Luikse jurist Joseph Lebeau, een van de leiders der Belgische opstand, verklaarde tijdens het Nationaal Congres dat er geen onafhankelijkheidsverklaring moest komen om het bestaan van België te legitimeren. "De bajonetten hebben gesproken. Teksten zijn niet nodig," aldus Lebeau. En voor zover ik weet is die er nog niet.

Het doel van de revolutionairen was rattachisme bij Frankrijk. Dus moest, stelde de racist Charles Rogier, "de taal van de Vlamingen worden uitgeroeid" en "het Germaanse element in België worden vernietigd."
We zijn in 2017, niet meer in 1830.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:07   #144
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We zijn in 2017, niet meer in 1830.
en Vlaanderen onderhoudt nog altijd Wallonië.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:10   #145
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Welke "Vlaamse aantijgingen" heeft Quercus dan geformuleerd in de post waarop ik antwoord?

Je hebt meermaals bewezen dat je de posts waarop je reageert niet eens leest. Ook hier doe je dat. Wordt je dat ooit niet moe van, van steeds weer naast de pot te pissen?
Beweerde Quercus dan niet dat je tot een uitstervend Vlaams ras behoorde dat dacht zich te verbeteren door de francofonie achterna te lopen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:14   #146
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja zoals in de filmindustrie op aanzetten van Frankrijk in de Europese Unie voorstellen uitwerken om samen tegen de Amerikaanse grootindustrie van de film te vechten en eens dat bekomen elke vraag van de Europese lidstaten om hun eigen filmindustrie binnen die verdragen te vrijwaren... Ha neen, ineens moesten ze zogezegd allemaal de francofone kaart tegen Amerika trekken...
Wat ze wouden was dus de hele Amerikanisering tegen te gaan om beter te kunnen francofoniseren...
zo kennen we onze franstalige autisten...
Weer van horen zeggen? Of van een artikeltje in Le Soir dat je niet terugvind?
Ik zal jou helpen: het programma heet MEDIA.

Citaat:
Waar zeg ik dat??? De vraag is of de Franse democratie wel zo democratisch is en dan stel ik tegenover de vroegere absolute vorsten zeker niet de huidige franse presidenten, maar wel een kliek aan de top die misschien op veel meer absolute wijze regeren dan de meeste fransen zelfs maar vermoeden...
En zo absurd is die redenering niet en hetzelfde zou wel eens gezegd kunnen worden van heel wat meer zogezegde bestaande democratieën...
Wie zei dat de democratie enkel een bestuursmethode was die geduld werd tot wanneer???
Tot de echte belangen van de echte kapitalisten de overhand nemen???
Neen neen, je verwijst in jouw vorige post heel duidelijk naar Macron als absolute vorst (net als zijn voorgangers trouwens).
En je hebt gelijk, uw 'vaststellingen' inzake macht bestaan in ALLE democratieën, of je moet mij een tegenvoorbeeld geven.

Dus is de vraag, waarom zo'n ijver om Frankrijk als een soort 'speciaal geval, waarschijnlijk nog erger als de anderen' voor te stellen? Toch een beetje haat en afgunst?

Citaat:
Wat wel is; zoals bij ons de communautaire tegensstrijdigheden de aandacht afleiden van de echte problemen van de mensen, zo kan men de francofonie als nieuwe godsdienst ook zien als een bliksemafleider waarachter de echte machten hun 'absolute' almacht blijven ontplooien...
Kijk naar Turkeye...
Ah, en kan je daar een paar voorbeelden van geven?
Ter info, Johnny is nog niet gestorven, hé...

Citaat:
Denk je nu echt dat het bij ons zoveel beter is???
Dan in Rusland? Zeker en vast.
Dan in de VS? dat zal een gelijkspel zijn.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:17   #147
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vermakelijk om te zien (1) hoe NVA-slaafjes zich in alle mogelijke bochten proberen te wringen om de maagdelijke zuiverheid van hun partij kost wat kost te willen bewijzen. Hier ziet men het weer gebeuren. Noteer dat Vlaamse kerlinnekes niet onderdoen in deze niet voor de stoere Vlaamse kerels.

Het zal niet lukken. De NVA is maar een partij zoals de anderen. Met dezelfde gebreken als de andere partijen. Dat stellen we nu weer eens vast.

Maar er is hoop. En jawel, zelfs troost. Mocht de PTB in Wallonië aan de macht komen, dan wordt ze binnen de kortste keren ook een partij zoals de anderen. Net zoals de NVA nu is geworden. En dat heet : 'regeren als het moet en graaien als het kan'.

Oei, wat steekt het als iemand ten voordele van de NVa wil spreken... Zelfs zover gaande door die andere dan maar voor partijslaafje uit te schelden...
Van welke partij ben jij het slaafje??? Van de sossen of van de kaloten???
Weet jij dan nog niet dat dat gegraai het Belgisch cement is waardoor dit land nog bestaat...
Indien je tegen graaien bent val dan la Belgique aan en kom nu ineens niet met je ongenoegen af nu zou blijken dat ook het NVa weet hoe het systeem werkt in La Belgique...
Ik herhaal dat indien ze direct weten te graaien in de zak van de Walen ik de laatste zal zijn om hen dat aan te rekenen...

________________

(1) Maar ook wat schrijnend, helaas.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:17   #148
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Beweerde Quercus dan niet dat je tot een uitstervend Vlaams ras behoorde dat dacht zich te verbeteren door de francofonie achterna te lopen???
Quercus mag beweren wat hij wilt, dat maakt mij geen moer uit. Het toont gewoon aan dat hij, zoals steeds, met zijn gezicht tegen de grond ligt en niks inhoudelijks te vertellen heeft.

*denkt na*

Eigenlijk een beetje zoals jij dus.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:21   #149
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"Verdrukking", amai!
"Gewesten die totaal niet met elkaar passen" : pleit u ook voor de splitsing van Zwitserland? En hoe legt u uit dat zoveel Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen?
Waarom zouden wij moeten pleiten voor de splitsing van Zwitserland??? voor zover ik weet is dat een zuivere zwitserse bedoening waar wij onze neus niet in te steken hebben...
En hoe kan je anders de overstroming van Franstaligen in Vlaanderen noemen dan een verdere doorgedreven kolonialisering van Vlaanderen door de francofonie...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:23   #150
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We zijn in 2017, niet meer in 1830.
Ga dat aan de overkant vertellen, want daar menen ze nog altijd dat het hun goddelijk natuurlijk recht is om de francofonie over heel Vlaanderen uit te dragen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:24   #151
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom zouden wij moeten pleiten voor de splitsing van Zwitserland??? voor zover ik weet is dat een zuivere zwitserse bedoening waar wij onze neus niet in te steken hebben...
En hoe kan je anders de overstroming van Franstaligen in Vlaanderen noemen dan een verdere doorgedreven kolonialisering van Vlaanderen door de francofonie...
De "overstroming van Franstaligen in Vlaanderen"?
Waar, hoe, wie?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:31   #152
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom zouden wij moeten pleiten voor de splitsing van Zwitserland??? voor zover ik weet is dat een zuivere zwitserse bedoening waar wij onze neus niet in te steken hebben...
En hoe kan je anders de overstroming van Franstaligen in Vlaanderen noemen dan een verdere doorgedreven kolonialisering van Vlaanderen door de francofonie...
Waarin is het een "doorgedreven kolonialisering van Vlaanderen"? Mensen zijn vrij zich te vestigen waar ze willen, dat ik weet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:32   #153
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De "overstroming van Franstaligen in Vlaanderen"?
Waar, hoe, wie?
Overal.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:32   #154
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarin is het een "doorgedreven kolonialisering van Vlaanderen"? Mensen zijn vrij zich te vestigen waar ze willen, dat ik weet.
Respectvol ja, Maar niet om daar hun wetten te stellen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:33   #155
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weer van horen zeggen? Of van een artikeltje in Le Soir dat je niet terugvind?
Ik zal jou helpen: het programma heet MEDIA.
Dank je; ik ga echt niet controleren of het wel of niet klopt...


Citaat:
Neen neen, je verwijst in jouw vorige post heel duidelijk naar Macron als absolute vorst (net als zijn voorgangers trouwens).
En je hebt gelijk, uw 'vaststellingen' inzake macht bestaan in ALLE democratieën, of je moet mij een tegenvoorbeeld geven.

Dus is de vraag, waarom zo'n ijver om Frankrijk als een soort 'speciaal geval, waarschijnlijk nog erger als de anderen' voor te stellen? Toch een beetje haat en afgunst?
Macron legt het er wel vingerdik op... Maar dat zal mij voor de rest worst wezen...
En waarom ik zo'n ijver aan de dag leg om Frankrijk en niet de andere 'democratieën' onder de loep te leggen is toch wel heel duidelijk omdat Frankrijk en niet die andere democratieën een onmogelijk grote en ondemocratische macht en invloed heeft in la Belgique en die invloed misbruikt tegen de Belgische (lees hoofdzakelijk Vlaamse) belangen...
Als je dan weet dat de grote Belgische francofonie la France zien als hun moederland en ophemelen waar ze maar kunnen (Magnette: nous regardons vers la France...) terwijl de francofone politiek heel la Belgique de afgrond invoert...
Is dat haat of afgunst??? Het is in ieder geval geen liefde voor dat aftroggelen van een elite die door de grote francofonie blindelings op handen wordt gedragen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 juli 2017 om 17:33.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:36   #156
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De "overstroming van Franstaligen in Vlaanderen"?
Waar, hoe, wie?
Maingain kan je daar beter op antwoorden... Hij is zelfs zo vriendelijk om de overgebleven Vlamingen in die streken nog in het Nederlands te woord te staan...
Toch een enorm voorrecht dat die ingespoelde franstaligen tegenover de natives aan de dag leggen; niet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:38   #157
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarin is het een "doorgedreven kolonialisering van Vlaanderen"? Mensen zijn vrij zich te vestigen waar ze willen, dat ik weet.
Ja, ja en de franstaligen hebben het goddelijk recht om daar waar ze zich vestigen van Vlaamse grond franstalige grond te maken en hun franstalige grootheid als wet te doen gelden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:43   #158
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Respectvol ja, Maar niet om daar hun wetten te stellen.
Ze stellen helemaal niet uw wetten en ik weet genoeg waarover ik spreek. Ik ken genoeg Franstaligen die in Vlaanderen wonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:46   #159
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze stellen helemaal niet uw wetten en ik weet genoeg waarover ik spreek. Ik ken genoeg Franstaligen die in Vlaanderen wonen.
Ik ook, en mijn ervaring is absoluut niet dezelfde...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 19 juli 2017 om 17:46.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2017, 17:54   #160
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.950
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja, ja en de franstaligen hebben het goddelijk recht om daar waar ze zich vestigen van Vlaamse grond franstalige grond te maken en hun franstalige grootheid als wet te doen gelden...
Waar doen ze dit, behalve in uw fantasie?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be