Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2022, 13:18   #141
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.561
Standaard

En ge kunt geen apartheid in de bloedbank vragen in deze politiek correct geïndoctrineerde waanzin he.

Ge hebt niet eens de keuze van wie ge bloed krijgt...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 13:54   #142
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik persoonlijk werd geweigerd gezien ik te veel reis. Een vriendin van mij werd geweigerd wegens te klein (1m56) Een andere vriendin wegens te mager. 1m70 en 52 kg ( wel kerngezond)
Ah ja en een sportieve 65+ zou naar ik vernam ook niet meer in aanmerking komen.
T'ja wat wil je dan ?
Voor zover ik goed gelezen heb ligt de grens op 66 jaar.
Het loont de moeite om eens die criteria te overlopen. Je vraagt je uiteindelijk af wie er wel nog in aanmerking komt. Plus, daar is toch geen controle op tenzij met een vragenlijst.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 14:49   #143
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor zover ik goed gelezen heb ligt de grens op 66 jaar.
Het loont de moeite om eens die criteria te overlopen. Je vraagt je uiteindelijk af wie er wel nog in aanmerking komt. Plus, daar is toch geen controle op tenzij met een vragenlijst.
Volgens mijn huisarts werd de grens onlangs versoepeld en mag men bloedgeven tot 70j.

Ik heb 2 familieleden die veel jonger zijn maar levenslang geen bloed meer mogen doneren:
1 wegens diabetes die dagelijks spuiten moet zetten en 1 die een maagverkleining ondergaan heeft. En zo zullen er nog aandoeningen bestaan waardoor men geen bloeddonor meer mag zijn.

Wat diabetes betreft: patiënten die 'alleen' maar pillen slikken mogen wèl nog bloed geven.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 17:52   #144
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Volgens mijn huisarts werd de grens onlangs versoepeld en mag men bloedgeven tot 70j.

Ik heb 2 familieleden die veel jonger zijn maar levenslang geen bloed meer mogen doneren:
1 wegens diabetes die dagelijks spuiten moet zetten en 1 die een maagverkleining ondergaan heeft. En zo zullen er nog aandoeningen bestaan waardoor men geen bloeddonor meer mag zijn.

Wat diabetes betreft: patiënten die 'alleen' maar pillen slikken mogen wèl nog bloed geven.
Ok. Ik baseerde mij op de site van Het Rode Kruis
Destijds heb ik nogal dikwijls bloed gegeven. Het werd aantrekkelijk gemaakt doordat je de dag zelf vrij was en nog een dagje verlof kreeg. Dat we toen na het bloed geven pistolets met chocomelk mochten eten is misschien van ondergeschikt belang.
Ik denk dat toen dat dagje verlof zeer belangrijk was. En, zeer belangrijk, er werden geen vragen gesteld, er waren geen voorwaarden of restricties, zoals die op de site van het Rode Kruis worden geformuleerd.
Ik herinner mij, toch al enkele jaren een schandaal toen besmet bloed aan patiënten werd toegediend.
Ziektes en aandoeningen, diabetes etc, kunnen technisch worden gecontroleerd. Ik vraag mij af hoe dit wordt gecontroleerd. En dan hebben we het nog niet over de delicate vragenlijst die nogal privacy gelieerd is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 18:53   #145
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ja, maar niet op alles...
En de lijst van mogelijke besmettingen bij liefhebbers van Griekse liefde sopt echt niet bij AIDS...
Een domme door blinde ideologie ingegeven politiek, wars tegen wetenschap en logica in.

De stijging in donors (voor zover die er al is) weegt niet op tegen het verhoogde risico!
Klopt! Zelfs op diabetes wordt er bij bloedgeven niet getest. Ik vind dat daar standaard op zou moeten getest worden.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2022, 18:59   #146
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ok. Ik baseerde mij op de site van Het Rode Kruis
Destijds heb ik nogal dikwijls bloed gegeven. Het werd aantrekkelijk gemaakt doordat je de dag zelf vrij was en nog een dagje verlof kreeg. Dat we toen na het bloed geven pistolets met chocomelk mochten eten is misschien van ondergeschikt belang.
Ik denk dat toen dat dagje verlof zeer belangrijk was. En, zeer belangrijk, er werden geen vragen gesteld, er waren geen voorwaarden of restricties, zoals die op de site van het Rode Kruis worden geformuleerd.
Ik herinner mij, toch al enkele jaren een schandaal toen besmet bloed aan patiënten werd toegediend.
Ziektes en aandoeningen, diabetes etc, kunnen technisch worden gecontroleerd. Ik vraag mij af hoe dit wordt gecontroleerd. En dan hebben we het nog niet over de delicate vragenlijst die nogal privacy gelieerd is.
Mijn familielid gaf al 35 j bloed, totdat er na een zwaar ongeluk vastgesteld werd in't ziekenhuis dat hij diabetes had.
Vanaf toen moest hij medicatie nemen en na een bezoek aan de huisarts moest hij ook spuiten zetten, 2x/ dag.
Hij gaf al die jaren gewoon bloed en nu ineens mag hij niet meer. Levenslang.

Met dat 'levenslang' heb ik niet echt veel moeite maar: waarom ze dat niet standaard controleren bij alle bloedgevers is mij een raadsel.
Ik ken minstens 5 mensen die 'per toeval' vernomen hebben dat ze diabeet waren....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 10:25   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard Homo's mogen bloed geven na een wachttijd van 4 maanden (ipv 12)

Mannen die seks hebben met mannen mogen na wachttijd van 4 maanden bloed geven (in plaats van 12).

Mannen die seks hebben met mannen kunnen vanaf juli volgend jaar bloed geven na een wachttijd van vier maanden in plaats van twaalf. De plenaire vergadering van de Kamer heeft daarvoor het licht op groen gezet.


Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...-bloeddonatie/

Het voorstel kwam van de PS.
De groenen wilden de wachttijd volledig afschaffen.
Oppositiepartijen N-VA en Vlaams Belang onthielden zich bij de stemming. Beide partijen verwijzen naar een advies van het Rode Kruis, dat aanmaant tot voorzichtigheid.

Een hypocriet gedoe. Schaf die wachttijd af.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 11:01   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mannen die seks hebben met mannen mogen na wachttijd van 4 maanden bloed geven (in plaats van 12).

Mannen die seks hebben met mannen kunnen vanaf juli volgend jaar bloed geven na een wachttijd van vier maanden in plaats van twaalf. De plenaire vergadering van de Kamer heeft daarvoor het licht op groen gezet.


Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...-bloeddonatie/

Het voorstel kwam van de PS.
De groenen wilden de wachttijd volledig afschaffen.
Oppositiepartijen N-VA en Vlaams Belang onthielden zich bij de stemming. Beide partijen verwijzen naar een advies van het Rode Kruis, dat aanmaant tot voorzichtigheid.

Een hypocriet gedoe. Schaf die wachttijd af.
Waren de redenen om die wachttijd in te voeren dan leugens?
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 juni 2022 om 11:02.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 11:09   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mannen die seks hebben met mannen mogen na wachttijd van 4 maanden bloed geven (in plaats van 12).

Mannen die seks hebben met mannen kunnen vanaf juli volgend jaar bloed geven na een wachttijd van vier maanden in plaats van twaalf. De plenaire vergadering van de Kamer heeft daarvoor het licht op groen gezet.


Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...-bloeddonatie/

Het voorstel kwam van de PS.
De groenen wilden de wachttijd volledig afschaffen.
Oppositiepartijen N-VA en Vlaams Belang onthielden zich bij de stemming. Beide partijen verwijzen naar een advies van het Rode Kruis, dat aanmaant tot voorzichtigheid.

Een hypocriet gedoe. Schaf die wachttijd af.
Een kennis van mij is 1m58 en mag geen bloed geven. Reden is dat ze te klein is.

Een andere mag geen bloed geven opdat ze te mager is. Ze is 1m70 en weegt 51 kg.

Het gaat hier over kerngezonde mensen.

Wel van mij kunnen ze de pot op met hun zever.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 11:30   #150
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waren de redenen om die wachttijd in te voeren dan leugens?
De redenen hebben niets met leugens te maken. Uiteindelijk is het zogezegd om besmet bloed te vermijden. En nu plots wordt die wachttijd ingekort van 12 naar 4 maanden. Schaf die wachttijd dan ineens af hé zoals in Spanje.
Uiteindelijk is het idee wachttijd gebaseerd op de eerlijkheid van de bloedgever.
Wie gaat er nu in godsnaam bloed geven en doodleuk verklaren dat hij homo is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 11:32   #151
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een kennis van mij is 1m58 en mag geen bloed geven. Reden is dat ze te klein is.

Een andere mag geen bloed geven opdat ze te mager is. Ze is 1m70 en weegt 51 kg.

Het gaat hier over kerngezonde mensen.

Wel van mij kunnen ze de pot op met hun zever.
Dan zou ik toch eens willen weten waarom iemand van 1m58 geen bloed mag geven.
De logica ontsnapt mij.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 11:46   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De redenen hebben niets met leugens te maken. Uiteindelijk is het zogezegd om besmet bloed te vermijden. En nu plots wordt die wachttijd ingekort van 12 naar 4 maanden. Schaf die wachttijd dan ineens af hé zoals in Spanje.
Uiteindelijk is het idee wachttijd gebaseerd op de eerlijkheid van de bloedgever.
Wie gaat er nu in godsnaam bloed geven en doodleuk verklaren dat hij homo is.
Pascal Smet.

Herinner je je dat niet?

Hij zat in de regering en iedereen moest bloed gaan geven zei hij. Hij ging het ons gelijk tonen hoe je dat doet.
Daar in het centrum moest hij, als nieuwe bloedgever, een lijst invullen zoals iedereen. Of je wisselende seksuele contacten had en dergelijke meer.
De verpleegster vertelde hem dan dat hij, als homoseksueel met wisselende seksuele contacten, geen bloed mocht geven.

De idioot wist dat niet eens, de man die het ons eens ging tonen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 juni 2022 om 11:47.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 04:56   #153
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pascal Smet.

Herinner je je dat niet?

Hij zat in de regering en iedereen moest bloed gaan geven zei hij. Hij ging het ons gelijk tonen hoe je dat doet.
Daar in het centrum moest hij, als nieuwe bloedgever, een lijst invullen zoals iedereen. Of je wisselende seksuele contacten had en dergelijke meer.
De verpleegster vertelde hem dan dat hij, als homoseksueel met wisselende seksuele contacten, geen bloed mocht geven.

De idioot wist dat niet eens, de man die het ons eens ging tonen.
Dat hij het niet wist zou mij wel verbazen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 05:33   #154
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik persoonlijk werd geweigerd gezien ik te veel reis. Een vriendin van mij werd geweigerd wegens te klein (1m56) Een andere vriendin wegens te mager. 1m70 en 52 kg ( wel kerngezond)
Ah ja en een sportieve 65+ zou naar ik vernam ook niet meer in aanmerking komen.
T'ja wat wil je dan ?
Toen ik nog geregeld bloed en plasma gaf toch wel af en toe van die magere jonge vrouwen zien van zichzelf gaan. Het is niets voor niets dat die pannenlatten worden geweigerd. Daar zit amper bloed in. Zelf was ik ook niet al te zwaar en at weinig vlees. Ik kon geen bloedplaatjes geven. Sinds ik 40 a 50 dagen per jaar meer dien te werken voor hetzelfde loon dat dan nog eens zwaar in waarde verminderde ben ik gestopt met donor spelen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 11:27   #155
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Toen ik nog geregeld bloed en plasma gaf toch wel af en toe van die magere jonge vrouwen zien van zichzelf gaan. Het is niets voor niets dat die pannenlatten worden geweigerd. Daar zit amper bloed in. Zelf was ik ook niet al te zwaar en at weinig vlees. Ik kon geen bloedplaatjes geven. Sinds ik 40 a 50 dagen per jaar meer dien te werken voor hetzelfde loon dat dan nog eens zwaar in waarde verminderde ben ik gestopt met donor spelen.
Ik vraag mij af hoe het komt dat er nu zoveel criteria zijn.
Ik herinner mij niet een vragenlijst. Niemand vroeg of je homo was, of je regelmatig eens een ander neukt, of je groot genoeg was.
Gewoon bloed geven, nadien kreeg je een pistolet met chocomelk, en dan vooruit met de geit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 4 juni 2022 om 11:28.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 12:06   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat hij het niet wist zou mij wel verbazen.
Hij ging ons tonen hoe je bloed gaf. Men vertelde hem daar dat dit wettelijk verboden was.

Stonden ze daar met de cameraploeg en het ging niet door, Pascal Smet, homo zijnde en minister, wist niet dat mensen met wisselende seksuele contacten- toen althans, geen bloed mochten geven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 12:29   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Mijn familielid gaf al 35 j bloed, totdat er na een zwaar ongeluk vastgesteld werd in't ziekenhuis dat hij diabetes had.
Vanaf toen moest hij medicatie nemen en na een bezoek aan de huisarts moest hij ook spuiten zetten, 2x/ dag.
Hij gaf al die jaren gewoon bloed en nu ineens mag hij niet meer. Levenslang.

Met dat 'levenslang' heb ik niet echt veel moeite maar: waarom ze dat niet standaard controleren bij alle bloedgevers is mij een raadsel.
Ik ken minstens 5 mensen die 'per toeval' vernomen hebben dat ze diabeet waren....
Een paar maand geleden kreeg ik na bloed controle ook te horen dat ik het prille begin van suiker had.
3 maand verder en dieet is na nieuwe controle de suiker weer normaal.

Ik ben er tijdelijk toch weer vanaf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 18:01   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan zou ik toch eens willen weten waarom iemand van 1m58 geen bloed mag geven.
De logica ontsnapt mij.
Mij ook maar toch is het zo als je de vragenlijst invult. De logica ontgaat mij ook vooral opdat in vele landen de mensen een pak kleiner zijn als hier. Mogen die mensen daar dan ook geen bloed geven ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2022, 23:05   #159
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat hij het niet wist zou mij wel verbazen.
Smet is niet echt het scherpste potlood in de doos.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 11:16   #160
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mij ook maar toch is het zo als je de vragenlijst invult. De logica ontgaat mij ook vooral opdat in vele landen de mensen een pak kleiner zijn als hier. Mogen die mensen daar dan ook geen bloed geven ?
Men werkt met gestandaardiseerde "porties". Iedereen geeft in principe evenveel bloed. Voor relatief kleine mensen kan dat volume echter te veel in één keer zijn.

Mogelijk werkt men in andere landen met kleinere porties.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be