Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2006, 14:10   #141
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
wat wil je nu?
Belgie heeft een vlaamse democraticshe meerderheid in het federale parlement, levert de premier, heeft verregaande autonomie, etc etc

wat is dat gezaag toch altijd
van waar komt die irrationele, middeleeuwse drang om toch maar die republiek vlaanderen in het leven te roepen? gaan de we de brusselaars dan ook laten kiezen wat zij willen of gaan we die deelgroep die mogelijkheid ontzeggen? en de limbugers? de oneven straatnummers uit Zoetenaaie?

leer hier mee leven: NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP DE REPUBLIEK VLAANDEREN
niet in vlaanderen, niet in belgie en zeker niet in het buitenland
hoe sneller je dit beseft, hoe sneller je zal doorhebben dat je stellingen over belgie geen democratie zijnde eigenlijk nikszeggende propaganda is
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:27   #142
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
wat wil je nu?
Belgie heeft een vlaamse democraticshe meerderheid in het federale parlement, levert de premier, heeft verregaande autonomie, etc etc
In een normaal functionerende democratie zou je gelijk hebben. Maar België is een zeer ingewikkelde constructie waar de meerderheid teniet gedaan worden door allerlei ingebouwde grendels. En onze Vlaamse premier, daar zijn we vet mee, om in jouw stijl te zeggen.
Citaat:
wat is dat gezaag toch altijd
van waar komt die irrationele, middeleeuwse drang om toch maar die republiek vlaanderen in het leven te roepen? gaan de we de brusselaars dan ook laten kiezen wat zij willen of gaan we die deelgroep die mogelijkheid ontzeggen? en de limbugers? de oneven straatnummers uit Zoetenaaie?
Ieder zichzelf respecterend volk heeft én het recht en de plicht te ijveren voor een eigen staat. De Brusselaars zullen moeten kiezen voor een sub-nationaliteit en de Limburgers zijn Vlamingen.
Citaat:
leer hier mee leven: NIEMAND ZIT TE WACHTEN OP DE REPUBLIEK VLAANDEREN
niet in vlaanderen, niet in belgie en zeker niet in het buitenland
hoe sneller je dit beseft, hoe sneller je zal doorhebben dat je stellingen over belgie geen democratie zijnde eigenlijk nikszeggende propaganda is
[/quote]Waar heb die stellige zekerheid verworven? Bij madame Blanche in Soho? Ik kan me voorstellen dat men in Engeland niet op de Vlaamse zelfstandigheid zit te wachten. Ze hebben al genoeg miserie in Ierland, Schotland en Wales om daar de afscheidingsbewegingen enigzins onder controle te houden. Ik zou je trouwens aanraden daar je centralistische ideeën niet te gaan verkondigen tenzij je beschikt over een eigen ambulance. Ik had de laatste tijd de indruk dat er met jou te praten viel. Niet dus.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 20:53   #143
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In een normaal functionerende democratie zou je gelijk hebben. Maar België is een zeer ingewikkelde constructie waar de meerderheid teniet gedaan worden door allerlei ingebouwde grendels. En onze Vlaamse premier, daar zijn we vet mee, om in jouw stijl te zeggen.
Ieder zichzelf respecterend volk heeft én het recht en de plicht te ijveren voor een eigen staat. De Brusselaars zullen moeten kiezen voor een sub-nationaliteit en de Limburgers zijn Vlamingen.
Maar de Vlamingen zijn geen "volk". Zij bestaan uit Vlamingen en Brabanders. Een "volk" is trouwens bijna altijd artificieel. Denemarken en Portugal zijn misschien uitzonderingen, maar verder?


En bovendien. Vind je dit zelf niet grappig.

"Ieder zichzelf respecterend volk heeft én het recht en de plicht te ijveren voor een eigen staat."

en dan

"De Brusselaars zullen moeten kiezen voor een sub-nationaliteit"

Dubbele standaarden zijn vooral nuttig als ze goed verborgen blijven!

Citaat:
Waar heb die stellige zekerheid verworven? Bij madame Blanche in Soho? Ik kan me voorstellen dat men in Engeland niet op de Vlaamse zelfstandigheid zit te wachten. Ze hebben al genoeg miserie in Ierland, Schotland en Wales om daar de afscheidingsbewegingen enigzins onder controle te houden. Ik zou je trouwens aanraden daar je centralistische ideeën niet te gaan verkondigen tenzij je beschikt over een eigen ambulance. Ik had de laatste tijd de indruk dat er met jou te praten viel. Niet dus.
Noem mij 1 land dat zich interesseert in Vlaamse onafhankelijkheid.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door gm10 : 29 juli 2006 om 20:53.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 20:55   #144
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Noem mij 1 land dat zich interesseert in Vlaamse onafhankelijkheid.
En hoe defineer je interesse? Mensen die interesse tonen, een meerderheid die interesse toont, leiders die interesse tonen, media die interesse toont?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 21:27   #145
Ploertendoder
Banneling
 
 
Ploertendoder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 1.110
Standaard

Ik ken toch al wat mensen die de linkse 'Frut' wat graag zouden ruilen voor een gazet die wat haar op haar tanden heeft.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 22:39   #146
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En hoe defineer je interesse? Mensen die interesse tonen, een meerderheid die interesse toont, leiders die interesse tonen, media die interesse toont?
lol
ja het doet er niet toe, geen 1 enkel heeft interesse op elke manier die je daar beschrijft
niet dat Belgie hen veel interesseert , hoor, een beetje meer dan vlaanderen, maar het is ook gene vetten
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 12:01   #147
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

'Wie van dat miljoen kiezers leest überhaupt?' (K.Elst)

Koenraad Elst stelt zich in 't Pallieterke van 2 augustus vragen bij de leefbaarheid van een krant die zich op de VB-kiezers richt
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:26   #148
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
'Wie van dat miljoen kiezers leest überhaupt?' (K.Elst)
De website van het VB telt meer dan 10.000 lezers per dag.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:29   #149
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De website van het VB telt meer dan 10.000 lezers per dag.
10.000 = 1% van 1 miljoen
bovendien is het meer dan waarschijnlijk dat niet al die bezoekers ook VB-kiezers zijn
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:37   #150
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
10.000 = 1% van 1 miljoen
bovendien is het meer dan waarschijnlijk dat niet al die bezoekers ook VB-kiezers zijn
10.000 elke dag. Niet alle kiezers kijken elke dag.
De VLD website trok vorig jaar minder dan 500 bezoekers per dag. Nu werd de teller weggehaald.
Geen enkele partij-website benadert die van het VB. Tot spijt van die 't benijdt!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:43   #151
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
10.000 elke dag. Niet alle kiezers kijken elke dag.
De VLD website trok vorig jaar minder dan 500 bezoekers per dag. Nu werd de teller weggehaald.
Geen enkele partij-website benadert die van het VB. Tot spijt van die 't benijdt!
En dat zijn elke dag 10.000 unieke bezoekers? Dat zou betekenen dat na nog geen 2 jaar ELKE Vlaming, van de prillste zuigeling tot de oudste hoogbejaarde, de VB-site zou bezocht hebben. Potsierlijk.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:52   #152
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En dat zijn elke dag 10.000 unieke bezoekers? Dat zou betekenen dat na nog geen 2 jaar ELKE Vlaming, van de prillste zuigeling tot de oudste hoogbejaarde, de VB-site zou bezocht hebben. Potsierlijk.
Zuigelingen, zelfs van overtuigde VB-ers, bezoeken de website niet!
Wat denk je van de VLD-website?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:55   #153
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Vlaams Belang gazet en objectief in één zin?!
(Pff, 't zal weer pure propaganda zijn maar ik gun ze het voordeel van de twijfel..)

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 3 augustus 2006 om 14:56.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 14:58   #154
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zuigelingen, zelfs van overtuigde VB-ers, bezoeken de website niet!
Good thinking, Watson! En wat besluiten wij daaruit?


Citaat:
Wat denk je van de VLD-website?
Als de VLD haar eigen krant opricht en een of andere donkerblauwe zich daar vragen bij stelt omdat volgens hem weinig VLD'ers überhaupt lezen en een andere (minder begaafde) donkerblauwe dat op dit forum denkt te kunnen tegenspreken cijfers over website-hits, dan zal ik mij daar misschien (als ik goesting heb) over uitlaten. Zolang dat niet allemaal plaatsgrijpt, is de VLD-website hier volslagen irrelevant.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:06   #155
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Als de VLD haar eigen krant opricht en een of andere donkerblauwe zich daar vragen bij stelt omdat volgens hem weinig VLD'ers überhaupt lezen en een andere (minder begaafde) donkerblauwe dat op dit forum denkt te kunnen tegenspreken cijfers over website-hits, dan zal ik mij daar misschien (als ik goesting heb) over uitlaten. Zolang dat niet allemaal plaatsgrijpt, is de VLD-website hier volslagen irrelevant.
Als het je gelukkig maakt te veronderstellen dat VB-ers niet lezen, wees dan maar gelukkig.
Wel vervelend voor je, maar op dit forum lijken toch wel wat VB-ers te kunnen schrijven.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:09   #156
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als het je gelukkig maakt te veronderstellen dat VB-ers niet lezen, wees dan maar gelukkig.
Wel vervelend voor je, maar op dit forum lijken toch wel wat VB-ers te kunnen schrijven.
Ik veronderstel niks. Het is Koenraad Elst, een van uw partij-ideologen nota bene, die dat doet.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:21   #157
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik veronderstel niks. Het is Koenraad Elst, een van uw partij-ideologen nota bene, die dat doet.
KE stelde een vraag. Ik heb die beantwoord. Mogelijk heb jij de vraag verkeerd begrepen. De vraag impliceert niet (naar mijn bescheiden mening)dat VB-ers niet kunnen lezen.
In ieder geval ik ben VB-er en kan lezen en schrijven in 5 talen (met weliswaar mogelijk enkele foutjes).
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:25   #158
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
KE stelde een vraag. Ik heb die beantwoord. Mogelijk heb jij de vraag verkeerd begrepen. De vraag impliceert niet (naar mijn bescheiden mening)dat VB-ers niet kunnen lezen.
"de vraag stellen is ze beantwoorden"

overigens: de vraag (K. Elst) luidde: 'Wie van dat miljoen kiezers leest überhaupt?' en niet '...kan überhaupt lezen...'. Mogelijk hebt u de vraag verkeerd begrepen.


Citaat:
In ieder geval ik ben VB-er en kan lezen en schrijven in 5 talen (met weliswaar mogelijk enkele foutjes).
gefeliciteerd
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 15:36   #159
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"de vraag stellen is ze beantwoorden"

overigens: de vraag (K. Elst) luidde: 'Wie van dat miljoen kiezers leest überhaupt?' en niet '...kan überhaupt lezen...'. Mogelijk hebt u de vraag verkeerd begrepen.
Je hebt dan nog gelijk ook!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 19:25   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik denk dat als het VB een objectieve krant opricht en dus niet eentje met om de twee artikels een jubelbericht over het VB, dat daar echt wel interesse voor zal zijn. Veel mensen ergeren zich tegenwoordig dood aan de selectiviteit van onze nieuwsbrengers.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be