Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2017, 18:43   #161
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
inderdaad, ik ben Brusselaar. Uw "Vlaming-zijn" kan mij gestolen worden. Maar JIJ zal daar nooit iets op te zeggen hebben.
Inderdaad ,Wallo-Brux moet maar zijn eigen inburgeringsexamen opstellen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 18:58   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wat doe je wanneer beide ouders de Belgische nationaliteit hebben?

Oh, ik weet het, examen voor iedereen!
Trouwens, in welke taal wordt het examen afgelegd?
Dat staat in de titel van de draad.
Of heb je die niet gelezen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 19:17   #163
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.984
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat staat in de titel van de draad.
Of heb je die niet gelezen ?

.
Een goede grap
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 06:35   #164
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad ,Wallo-Brux moet maar zijn eigen inburgeringsexamen opstellen .
Volgens jou in het Nederlands?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 06:41   #165
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat staat in de titel van de draad.
Of heb je die niet gelezen ?

.
Mijn linker kleine teen heeft dat gelezen, en stelt zich dus volgende vraag:

Je schrijft: "Als iemand vaststelt dat kinderen thuis volledig opgevoed worden in een vreemde taal, niet naar de kleuterschool gaan en amper naar latere scholen, dan hebben die de b. nationaliteit helemaal niet nodig. Als blijkt op hun 18de verjaardag dat ze hier niet geïntegreerd zijn, dan kunnen ze ophoepelen. Tesamen met hun ouders."

Nochtans, als beide ouders de Belgische nationaliteit hebben, zal het kind automatisch Belg zijn en zal het niet "ophoepelen".
Of stel je voor dat ook zij een examen moeten afleggen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 06:59   #166
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Is dat ons probleem? De dubbele nationaliteit is discriminerend ten opzichte van diegenen die slechts over één nationaliteit beschikken en moedigt bovendien sociaal misbruik aan (denken we maar aan diegenen die hier aanspraak maken op een sociale woning maar stiekem een eigendom in het thuisland bezitten).
Dat heeft niks met nationaliteit te maken, en de dubbele nationaliteit afschaffen haalt hier niks uit.
Want ook iemand met een verblijfsvergunning, kan hier een sociale woning hebben en stiekem een huis elders. Zelfs een 100% Belg kan dat...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 07:02   #167
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ondertussen blijkt dat Sarah (of de NVA in haar plaats) begint na te denken en dat het eigenlijk allemaal maar een grapje was.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170314_02779845
Overigens: In Zwitserland moet je ook een examen afleggen om Zwitser te worden. Zelfs al zijn je beide ouders hier geboren...
Enkel wie een Zwitserse moeder heeft krijgt automatisch de Zwitserse nationaliteit.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 07:17   #168
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Overigens: In Zwitserland moet je ook een examen afleggen om Zwitser te worden. Zelfs al zijn je beide ouders hier geboren...
Enkel wie een Zwitserse moeder heeft krijgt automatisch de Zwitserse nationaliteit.
Behalve het examen (waarover er te discussiëren valt) zijn de Belgische regels bij mijn weten identiek.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 08:58   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn linker kleine teen heeft dat gelezen, en stelt zich dus volgende vraag:

Je schrijft: "Als iemand vaststelt dat kinderen thuis volledig opgevoed worden in een vreemde taal, niet naar de kleuterschool gaan en amper naar latere scholen, dan hebben die de b. nationaliteit helemaal niet nodig. Als blijkt op hun 18de verjaardag dat ze hier niet geïntegreerd zijn, dan kunnen ze ophoepelen. Tesamen met hun ouders."

Nochtans, als beide ouders de Belgische nationaliteit hebben, zal het kind automatisch Belg zijn en zal het niet "ophoepelen".
Of stel je voor dat ook zij een examen moeten afleggen?
Ik denk dat je tegen de verkeerde bezig zijt.
Suggestie: concentreer je op je eigen visie, toets die aan wat bekend is van het voorstel en geef er je mening over.
En als je al eens een vraag stelt die niet klopt, zwijg er dan verder over.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 09:23   #170
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat heeft niks met nationaliteit te maken, en de dubbele nationaliteit afschaffen haalt hier niks uit.
Want ook iemand met een verblijfsvergunning, kan hier een sociale woning hebben en stiekem een huis elders. Zelfs een 100% Belg kan dat...
Het gaat in de eerste plaats over een commitment naar de nationaliteitsverwerving toe. Wie een nieuwe nationaliteit aanneemt neemt deze met al zijn voor- en nadelen aan en bekent zijn volledige loyauteit aan dat nieuwe "vaderland". Men kan zich daarentegen afvragen of een verstrenging van de nationaliteitsverwerving en immigratieregels, alsook het verliezen van de nationaliteit (bij criminele bipatriden) niet hetzelfde effect kan bereiken. Het gaat hier immers - althans wat mij betreft - om kansloze immigratie onmogelijk te maken, misbruik moeilijker te maken en ongewenste elementen buiten te houden/verwijderen.

PS: heeft u zelf de Belgische/Zwitsere dubbele nationaliteit?

Laatst gewijzigd door korvo : 16 maart 2017 om 09:24.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 09:55   #171
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad ,Wallo-Brux moet maar zijn eigen inburgeringsexamen opstellen .
Verdomme, en dat in de hoofdstad van Vlaanderen? :woehahahawehoe:
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 13:55   #172
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat je tegen de verkeerde bezig zijt.
Suggestie: concentreer je op je eigen visie, toets die aan wat bekend is van het voorstel en geef er je mening over.
En als je al eens een vraag stelt die niet klopt, zwijg er dan verder over.

.
Ja ja, ik heb het goed begrepen hoor, weer eens een complete incoherentie in het voorstel.
Blijkbaar wil/kan jij er niet over discussiëren, mij niet gelaten.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 14:02   #173
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn linker kleine teen heeft dat gelezen, en stelt zich dus volgende vraag:

Je schrijft: "Als iemand vaststelt dat kinderen thuis volledig opgevoed worden in een vreemde taal, niet naar de kleuterschool gaan en amper naar latere scholen, dan hebben die de b. nationaliteit helemaal niet nodig. Als blijkt op hun 18de verjaardag dat ze hier niet geïntegreerd zijn, dan kunnen ze ophoepelen. Tesamen met hun ouders."

Nochtans, als beide ouders de Belgische nationaliteit hebben, zal het kind automatisch Belg zijn en zal het niet "ophoepelen".
Of stel je voor dat ook zij een examen moeten afleggen?
Die zit
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 14:06   #174
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
inderdaad, ik ben Brusselaar. Uw "Vlaming-zijn" kan mij gestolen worden. Maar JIJ zal daar nooit iets op te zeggen hebben.
Inderdaad, die vlaamse nationalisten het is me wat, zitten memmen over het NL en taalexamens maar er dan wel een draai aangeven als men hen aanspreekt over regelmatige taalfouten die zij zelf nogal eens begaan. Altijd een excuus zeker
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:36   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Sara preciseert:

Citaat:
Ik ben al geruime tijd met deze problematiek bezig, en ken als geen ander de complexiteit er van. Dat politieke tegenstanders er een karikatuur van proberen te maken en mijn voorstellen op flessen trekken, daar kan ik mee leven. Maar mensen hebben ook recht op de waarheid.
Citaat:
Met mijn medewerkers ben ik momenteel al dat studiewerk aan het omzetten in wetteksten. Er moet nog aan gevijld worden, maar de essentie is klaar. Ik vraag niemand om zijn afkomst te verloochenen, enkel om een minimum aan betrokkenheid te tonen. Ik wil geen mensen koeioneren of Erasmus-liefjes verhinderen zich te procreëren, zoals sommigen meenden te moeten veronderstellen.

Nationaliteit is immers meer dan een lijntje op je identiteitskaart. Het is een verbintenis tegenover de maatschappij, met de bijhorende waarden en normen. Ik wil een positieve verplichting tot integratie koppelen aan nationaliteit, zodat de band tussen burgerschap en nationaliteit – die onlosmakelijk zou moeten zijn – terug hersteld wordt.
En het globale beeld (de dubbele nationaliteit):

Citaat:
"De N-VA wil de dubbele nationaliteit afschaffen. Dat is het principe. Maar studiewerk leerde mij dat tussen droom en werkelijkheid onoverbrugbare juridische en praktische bezwaren staan. Van vandaag op morgen de dubbele nationaliteit verbieden, zou op individueel vlak ongeziene drama’s veroorzaken." Dat schrijft Kamerlid Sarah Smeyers in een opiniestuk in Knack (knack.be - 15/03/2017).

Daarom koos ik voor de weg van de geleidelijkheid. Ik wil de dubbele nationaliteit op termijn laten uitdoven door de instroom naar de dubbele nationaliteit te ontmoedigen, het makkelijker te maken om de Belgische nationaliteit te verliezen en het moeilijker maken om deze te verwerven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:58   #176
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Overigens: In Zwitserland moet je ook een examen afleggen om Zwitser te worden. Zelfs al zijn je beide ouders hier geboren...
Enkel wie een Zwitserse moeder heeft krijgt automatisch de Zwitserse nationaliteit.
DE Groene en de Sossen doen weer moeilijk ... ze vinden het een pervers voorstel ... dan zijn Nederland en Zwitserland ook perverse landen
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 17:13   #177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Het gaat in de eerste plaats over een commitment naar de nationaliteitsverwerving toe. Wie een nieuwe nationaliteit aanneemt neemt deze met al zijn voor- en nadelen aan en bekent zijn volledige loyauteit aan dat nieuwe "vaderland". Men kan zich daarentegen afvragen of een verstrenging van de nationaliteitsverwerving en immigratieregels, alsook het verliezen van de nationaliteit (bij criminele bipatriden) niet hetzelfde effect kan bereiken. Het gaat hier immers - althans wat mij betreft - om kansloze immigratie onmogelijk te maken, misbruik moeilijker te maken en ongewenste elementen buiten te houden/verwijderen.

PS: heeft u zelf de Belgische/Zwitsere dubbele nationaliteit?
Zoals de Rode Duivels zeker ..... Zoveel mogelijk pakken maar niks geven.... Loyaal om poen te pakken maar Monegask om niet te moeten betalen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 maart 2017 om 17:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:28   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Sommige toch meer dan andere.....
Maar dan wel zogezegde kleurtjes een taalexamen willen opleggen. Gekker hoeft het niet te zijn in Belgistan.

Lachwekkend eigenlijk, ikzelf werd bvb grotendeels niet in het NL opgevoed, maar kan toch wel zeggen dat m'n geschreven kennis van de taal niet slecht is, dit in tegenstelling tot bepaalde fanatieke vlaamse nationalisten die volgens hun schrijfstijl eerder op aangespoelde vreemden lijken, en dan nog, want die "vreemden" leveren meestal wel inspanningen om de taal wat bij te schaven, 't is te zeggen als de capaciteiten er voldoende voor aanwezig zijn.
Wat denk jij van de taalvaardigheid van bijvoorbeeld ons muilekoekske ? Of van bompa uit Brakel ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:37   #179
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sara preciseert:

En het globale beeld (de dubbele nationaliteit):
Al dat inburgeringsgedoe en examens is flauwekul. Dat kan je gemakkelijk faken.

Gewoon vanaf de geboorte 1 nationaliteit kiezen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 18:38   #180
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Al dat inburgeringsgedoe en examens is flauwekul. Dat kan je gemakkelijk faken.

Gewoon vanaf de geboorte 1 nationaliteit kiezen.
Ik zou toch liever hebben dat rechtstreeks betrokkene maar een beslissing op 18 jaar moet nemen, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be