Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?
Ja 59 48,76%
Nee 57 47,11%
Het boeit mij allemaal niet meer 5 4,13%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 13 juni 2009, 17:19   #161
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
U vergeet het allerbelangrijkste, de media met de vrt op kop.
Er doen veel politici mee aan De Slimste Mens, maar De Wever is de enige die het zolang volhoudt... Daar kan de VRT weinig aan doen.
Kazan is offline  
Oud 13 juni 2009, 17:27   #162
Escritor
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 337
Standaard

3 zaken daarop:
- De Wever was de 1e politicus die een 2e keer mocht komen.
- De vragen waren nogal "geschiedkundig" toevallig
- De sidekick (die ook de sidekick was tijdens de verkiezingsshows van de vrt) is een vriend van De Wever.
__________________
"Eén mens doden is moord, een miljoen mensen doden is slechts een statistiek" (Jozef Stalin)
Escritor is offline  
Oud 13 juni 2009, 17:49   #163
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Ik vind niet dat je De Wever moet vergelijken met die rechtse populisten.


Er is niemand die de N-VA van fascisme beschuldigt, tenzij enkele FDF'ers. Deze one-liner is hier dus ook al niet op zijn plaats.


Captain,
Dat schrijf ik niet, dat suggereer ik niet en dat bedoel ik ook niet.
No way. Waar haalt u het?
Ik vind de N-VA juist eerder (eerder) te soft.


* * *
* * * (en voor de duidelijkheid, hoop ik toch, nog eens)
* * *

Dit gaat in de richting van wat ik bedoel met Big Brother-toestanden:

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=50

en eigenlijk grote stukken van zaken andere mensen in deze discussie geschreven hebben.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 juni 2009 om 17:51.
Felix (be) is offline  
Oud 13 juni 2009, 17:49   #164
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
3 zaken daarop:
- De Wever was de 1e politicus die een 2e keer mocht komen.
- De vragen waren nogal "geschiedkundig" toevallig
- De sidekick (die ook de sidekick was tijdens de verkiezingsshows van de vrt) is een vriend van De Wever.
Vragen met betrekking tot de geschiedenis komen vaak terug in eender welke quiz, net omdat het zo een onuitputtelijke bron is voor dergelijke zaken. Voorts kreeg De Wever ook vragen over verschillende soorten kak, kunstmusea, Vlaamse feuilletons,... Ik heb eens gelezen dat de eerste twee keer dat een kandidaat in het programma aanwezig is, de vragen ind iets meer op diens leest zijn geschoeid, kwestie van niet alle kandidaten na één deelname te zien vertrekken. Daarna houden ze daar geen rekening meer mee.
Stellen dat De Wever zo ver was geraakt door opgezet spel is gewoonweg onsportief en flauw.

Torfs stelde de vragen niet op. En als je enige moeite doet tot het lezen van de columns van Torfs en De Wever in de Standaard, dan merk je op dat ze allesbehalve dezelfde politieke opvattingen delen. Ze reageren zelfs soms tegen elkaars opvattingen in een scherpe kritiek. Die opiniebijdragen staan gewoonweg op de website van de krant, dus dat kan je nagaan.
Hans Jozef is offline  
Oud 13 juni 2009, 17:52   #165
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Er doen veel politici mee aan De Slimste Mens, maar De Wever is de enige die het zolang volhoudt... Daar kan de VRT weinig aan doen.
Ze hebben nochtans hun stinkende best gedaan om ervoor dat zorgen dat hij niet zo lang...
Felix (be) is offline  
Oud 13 juni 2009, 18:09   #166
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht


Captain,
Dat schrijf ik niet, dat suggereer ik niet en dat bedoel ik ook niet.
No way. Waar haalt u het?
Nou, ik haal dat uit de stukken die ik citeerde, waarin je De Wever op één lijn zet met rechtse populisten (Fortuyn, Wilders, etc.) en eensklaps begint over antifa.
Kapitein Nemo is offline  
Oud 13 juni 2009, 19:04   #167
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Nou, ik haal dat uit de stukken die ik citeerde, waarin je De Wever op één lijn zet met rechtse populisten (Fortuyn, Wilders, etc.) en eensklaps begint over antifa.
Captain,

Da's voor mij wel heel kort door de bocht.
Ik had het duidelijk over "tegenstanders van het regime".
En daar hoort De Wever nu eenmaal bij dacht ik zo (net als een beetje PVDA+er, om maar wat te noemen, maar die is te klein en dus te ongevaarlijk om in de huidige context gedemoniseerd laat staan vermoord te worden. Bij tijd en wijle wordt De Wever wel degelijk gedemoniseerd, zelfs in de Nederlandstalige pers. Dat betekent niet dat hij een "rechts populist" is.)

Dat betekent evenmin dat ik De Wever op alle vlakken over dezelfde kam scheer als die andere twee. Ik kan er niets aan doen dat het u stoort dat ik naam De Wever in dezelfde zin en dezelfde context gebruik als die van Wilders en Fortuyn (oeps!). Ik ben er trouwens niet zeker van dat Fortuyn er blij mee zou zijn om met Wilders vergeleken te worden.

Dat u het discours van Wilders en Fortuyn afdoet als "rechtse populisme" laat ik geheel en al voor uw rekening. (Ik heb er geen problemen mee dat u hen "rechtse populisten" noemt want dat zijn ze natuurlijk ook, wel dat u hun programma tot populisme reduceert. Ik ben het wel met u eens dat De Wever een fundamenteel andere stijl hanteert dan die andere twee.)

En wat ik met Big Brother-toestanden oftwel antifascisme bedoel is te zien in de linkjes van mijn vorige post. Heeft nix te maken met De Wever. Integendeel. Trouwens ook niet met Fortuyn of Wilders.

Vraagje: Is Obama een links of een rechts populist?

Nog een doordenkertje: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=61

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 juni 2009 om 19:34.
Felix (be) is offline  
Oud 13 juni 2009, 20:06   #168
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik had het duidelijk over "tegenstanders van het regime".
En daar hoort De Wever nu eenmaal bij dacht ik zo (net als een beetje PVDA+er, om maar wat te noemen, maar die is te klein en dus te ongevaarlijk om in de huidige context gedemoniseerd laat staan vermoord te worden. Bij tijd en wijle wordt De Wever wel degelijk gedemoniseerd, zelfs in de Nederlandstalige pers. Dat betekent niet dat hij een "rechts populist" is.)

Dat betekent evenmin dat ik De Wever op alle vlakken over dezelfde kam scheer als die andere twee. Ik kan er niets aan doen dat het u stoort dat ik naam De Wever in dezelfde zin en dezelfde context gebruik als die van Wilders en Fortuyn (oeps!). Ik ben er trouwens niet zeker van dat Fortuyn er blij mee zou zijn om met Wilders vergeleken te worden.

Dat u het discours van Wilders en Fortuyn afdoet als "rechtse populisme" laat ik geheel en al voor uw rekening. (Ik heb er geen problemen mee dat u hen "rechtse populisten" noemt want dat zijn ze natuurlijk ook, wel dat u hun programma tot populisme reduceert. Ik ben het wel met u eens dat De Wever een fundamenteel andere stijl hanteert dan die andere twee.)
Nou ja, ik dacht dat de discussie in de eerste plaats om De Wever ging, vandaar dat ik mij de vraag stelde waarom die twee anderen erbij betrokken werden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
En wat ik met Big Brother-toestanden oftwel antifascisme bedoel is te zien in de linkjes van mijn vorige post. Heeft nix te maken met De Wever.
Antifa heeft eveneens niets met Big-Brothertoestanden te maken. Meer nog, zij bestrijden de totalitaire staat en verzetten zich bijvoorbeeld tegen de identificatieplicht! Ik begrijp dus nog steeds niet wat antifa met dit alles te zien heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Vraagje: Is Obama een links of een rechts populist?
Obama is een liberaal en op die manier per definitie niet links. Dieper ga ik daar niet op in, want mijn kennis over de Amerikaanse politiek is helaas niet zo uitgebreid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik betwijfel heus niet dat Wilders gelooft wat hij zegt.
Kapitein Nemo is offline  
Oud 13 juni 2009, 20:25   #169
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Nou ja, ik dacht dat de discussie in de eerste plaats om De Wever ging, vandaar dat ik mij de vraag stelde waarom die twee anderen erbij betrokken werden.
OK.
Ik had echt geen "verkeerde bedoelingen" maar geef toe dat De Wever er misschien ook niet blij mee zou zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Antifa heeft eveneens niets met Big-Brothertoestanden te maken. Meer nog, zij bestrijden de totalitaire staat en verzetten zich bijvoorbeeld tegen de identificatieplicht! Ik begrijp dus nog steeds niet wat antifa met dit alles te zien heeft.
In zijn huidige vorm wel volgens mij .
Ik zal wat specifieker zijn (schoorvoetend): voor mij zijn bv de overdreven roep naar multiculturaliteit en de uitbreiding van Europa ver boven onze hoofden, de verregaande tolerantie t.o.v. "de" (moeilijk te ontkennen uitwassen van de) Islam, het feit dat een partijkaart bijna noodzakelijk is om bij de VRT te mogen werken slechts enkele uitingen van het nieuwe (anti-)fascisme. Onze overheid (en ook hogere overheden zoals Europa) zijn wat dat betreft in mijn ogen echt niet "brandschoon".
Misschien lijkt u dit allemaal veel te ver gezocht, maar zo denk ik er dus over.
Ik heb de wijsheid zeker niet in pacht en het is best mogelijk dat ik het helemaal fout zie.
Misschien zou ik beter af en toe wat "dimmen"...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Obama is een liberaal en op die manier per definitie niet links. Dieper ga ik daar niet op in, want mijn kennis over de Amerikaanse politiek is helaas niet zo uitgebreid.

...

Ik betwijfel heus niet dat Wilders gelooft wat hij zegt.
Los van het feit of ik het nu wel of niet met bepaalde standpunten van de man eens ben, vind ik ook dat hij wel eens "doordraait".

OK, en bedankt voor de eerlijke antwoorden Kapitein Nemo!


We hoeven het lang niet over alles eens te zijn.
Ik hoop dat mensen het nog lang oneens met elkaar mogen zijn.
Mijn inderdaad nogal "stevige verhaal" was in ieder geval niet beledigend bedoeld.

Grtz,

Felix

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 13 juni 2009 om 20:39.
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 08:51   #170
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
Nee.

CD&V te hoog, LDD te laag.

NVA gun ik de goede score, SPA mocht van mij nog veel verder omlaag zoals in de peilingen. Jammer voor VLD, alhoewel ik het niet erg zou vinden moesten zij nog sterker verliezen ten voordele van LDD.
De Decker was de laatste weken in de campagne niet goed.
Hij zakte af naar hoop en vrees en mensen zien dat en worden onzeker over zo'n partij.
Sidharta is offline  
Oud 14 juni 2009, 08:55   #171
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Nou, ik haal dat uit de stukken die ik citeerde, waarin je De Wever op één lijn zet met rechtse populisten (Fortuyn, Wilders, etc.) en eensklaps begint over antifa.
De Wever is het boegbeeld voor de verandering, net als Fortuyn in Nederland.
Daarom zijn de interpretaties van de media en deskundige zo belachelijk.
De Vlamingen hebben juist niet voor zekereheid gekozen maar duidelijk voor verandering.
Conservatieve partijen als VLD en SP-A, die de status quo van Belgie willen handhaven, hebben verloren.
De "oude politiek" zal de komende jaren steeds meer kiezers verliezen.
De tijden veranderen en zeker ook in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 juni 2009 om 08:58.
Sidharta is offline  
Oud 14 juni 2009, 08:57   #172
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De Wever is het boegbeeld voor de verandering, net als Fortuyn in Nederland.
Daarom zijn de interpretaties van de media en deskundige zo belachelijk.
De Vlamingen hebben juist niet voor zekereheid gekozen maar duidelijk voor verandering.
Conservatieve partijen als VLD en SP-A, die de status qou van Belgie willen handhaven hebben verloren.
De "oude politiek" zal de komende jaren steeds meer kiezers verliezen.
De tijden veranderen en zeker ook in Vlaanderen.
Mee eens, en ook CD&V beschouw ik als een conservatieve partij.
Antifa, ** kuch **, ** hoest **.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 08:59.
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 09:02   #173
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Mee eens, en ook CD&V beschouw ik als een conservatieve partij.
Antifa, ** kuch **.
Kris Peeters heeft een duidelijke progressievere visie op de toekomst van Vlaanderen dan VLD en SP-A.
Het confederalisme en de bevoegdeheden van Vlaanderen in zijn visie ,zijn wel degelijk meer toekomst gericht.
VLD en SP-A hebben in feite niets nieuws te vertellen.Ze verkondigen nog steeds de verhalen van de vorige eeuw en het oude Belgie.
Mensen die verandering willen zullen nooit op deze partijen stemmen.
Sidharta is offline  
Oud 14 juni 2009, 09:04   #174
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Mee eens, en ook CD&V beschouw ik als een conservatieve partij.
Antifa, ** kuch **, ** hoest **.
U heeft wel gelijk, dat er een richtingenstrijd gaande is in de CD&V
De oude tsjeven , zoals ook van Rompuy, hebben de strijd om de macht nog niet opgegeven.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 14 juni 2009 om 09:04.
Sidharta is offline  
Oud 14 juni 2009, 09:22   #175
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
3 zaken daarop:
- De Wever was de 1e politicus die een 2e keer mocht komen.
- De vragen waren nogal "geschiedkundig" toevallig
- De sidekick (die ook de sidekick was tijdens de verkiezingsshows van de vrt) is een vriend van De Wever.
En uw punt is?
Ambiorix is offline  
Oud 14 juni 2009, 09:50   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
3 zaken daarop:
- De Wever was de 1e politicus die een 2e keer mocht komen.
- De vragen waren nogal "geschiedkundig" toevallig
- De sidekick (die ook de sidekick was tijdens de verkiezingsshows van de vrt) is een vriend van De Wever.
Het was een complot.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:10   #177
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U heeft wel gelijk, dat er een richtingenstrijd gaande is in de CD&V
De oude tsjeven , zoals ook van Rompuy, hebben de strijd om de macht nog niet opgegeven.
De CD&V zou eens moeten de voorkeurstemmen bekijken: wie haalde er de meeste?

Volgens mij toch zeker die mensen die een staatshervorming genegen zijn.

Zou de CD&V dan eens niet in eigen hart kijken en inzien welke strekking de mensen(hun kiezers) verkiezen??

de oude krokodillen moeten dringend plaatsmaken als ze willen dat de kiezer verder voor de CD&V kiest.
omaplop is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:51   #178
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik zal wat specifieker zijn (schoorvoetend): voor mij zijn bv de overdreven roep naar multiculturaliteit en de uitbreiding van Europa ver boven onze hoofden, de verregaande tolerantie t.o.v. "de" (moeilijk te ontkennen uitwassen van de) Islam, het feit dat een partijkaart bijna noodzakelijk is om bij de VRT te mogen werken slechts enkele uitingen van het nieuwe (anti-)fascisme. Onze overheid (en ook hogere overheden zoals Europa) zijn wat dat betreft in mijn ogen echt niet "brandschoon".
Er is precies sprake van begripsverwarring. Ik versta onder Antifa een resem actiegroepen, niet de staat. Onder Big-Brothertoestanden versta ik dan weer bijvoorbeeld het koppelen van databestanden en het plaatsen van observatiecamera's op straat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
We hoeven het lang niet over alles eens te zijn.
Het zou maar saai zijn, mocht iedereen het eens zijn.

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 14 juni 2009 om 10:53.
Kapitein Nemo is offline  
Oud 14 juni 2009, 11:39   #179
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het was een complot.
Je gaat toch niet ontkennen dat de Vlaamse media , met de vrt op kop, uiterst manipulatief te werk gaan en het succes van n-va , BDW , voor een groot stuk daar zijn verklaring en oorsprong in vindt?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 14 juni 2009, 11:51   #180
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je gaat toch niet ontkennen dat de Vlaamse media , met de vrt op kop, uiterst manipulatief te werk gaan en het succes van n-va , BDW , voor een groot stuk daar zijn verklaring en oorsprong in vindt?
hoezo. Was de VRT geen rood communistisch poco nest.

En was de NVA geen stelleke verraders - UPDATE - een rechtse partij die dus laat blijken dat Vlaanderen rechts stemde?

combineer dat eens. lukt niet goed eh

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 juni 2009 om 11:51.
Ambiorix is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be