Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 20 februari 2006, 21:16   #161
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, ik hou mij niet aan burgerlijk politiek correcte moralistische schijnwaarden als "vrije meningsuiting", "persvrijheid" en de burgerlijke inhoud van "dictatuur".
Mogen we weten wie uw Grote Voorbeeld is?

Citaat:
Vrije meningsuiting en persvrijheid zijn zeer relatieve begrippen,
Integendeel.
Vrije meningsuiting behoort absoluut te zijn.
Zelfs als slechts 1 mening verboden is,, bestaat de vrije meningsuiting niet langer.

Citaat:
Met dictatuur op zich is niets mis,
Dat is dan ook weer duidelijk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:17   #162
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
een klacht wegens wat??
Allez ik wil ook een klacht!! Hierzie:

Edoch; begrijp jij ook dat wij, westerlingen, zo gigantisch geïndoctrineerd door de katholieke kerk, precies hetzelfde hebben gedaan? Wij (Christus-aanhangers) doen hetzelfde sinds om en nabij het jaar '400', toen het Romeinse rijk in elkaar stuikte. Kijk voor het gemak eens naar de oorlogsplannen van de VS voor de komende 50 jaar; een voortvloeisel uit die erfenis. "de oorlog van alle oorlogen"; Amerika zoekt er volgens mij al heel lang aan.

Sinds wanneer doen Mohamed-aanhangers dat? jaar 600+?
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:17   #163
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Heb jij een meettoestelletje waarmee je 'geprovoceerdheid' objectief kan aantonen?
Acht je het onmogelijk dat er ook mensen veinzen dat ze geprovoceerd worden?
Mocht ik in de plaats van de geprovoceerde moslims zijn, ik kocht gewoon geen Deense kranten meer.
Hoe dan? Op katholieke wijze de cartoons verbranden?
Ik vind dat de eenheid van de wereldwijde arbeidersklasse belangrijker is dan een paar achterhaalde burgerlijke schijnwaarden, niet meer dan dat. Op zich vond ik al dat die cartoons gewoon niet moesten gepubliceerd worden, omdat ze als provocerend bedoeld waren.
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:20   #164
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik vind dat de eenheid van de wereldwijde arbeidersklasse belangrijker is dan een paar achterhaalde burgerlijke schijnwaarden, niet meer dan dat.
Die eenheid van de arbeidersklasse lijkt me door de praktijk tot schijnwaarde verklaard.

Citaat:
Op zich vond ik al dat die cartoons gewoon niet moesten gepubliceerd worden, omdat ze als provocerend bedoeld waren.
Wat is uw probleem met provocatie?
De Amsterdamse provo-beweging nooit gekend?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:20   #165
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik vind dat de eenheid van de wereldwijde arbeidersklasse belangrijker is dan een paar achterhaalde burgerlijke schijnwaarden, niet meer dan dat. Op zich vond ik al dat die cartoons gewoon niet moesten gepubliceerd worden, omdat ze als provocerend bedoeld waren.
Eerlijk gezegd vind ik het zeer kwalijk dat er geen enkele tekenaar bereid was om de tekeningen te maken, uit angst voor repressailes. Dat een krant daar vervolgens op reageert met een contest vind ik persoonlijk alleen maar goed.

Dat imbeciele machtsidioten daar op dit moment gigantisch & compleet misbruik van maken om hun polarisering te vervolmaken, vind ik dan weer niet kunnen.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 20 februari 2006 om 21:24.
Mephisto is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:21   #166
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mogen we weten wie uw Grote Voorbeeld is?
De wereld...

Citaat:
Integendeel.
Vrije meningsuiting behoort absoluut te zijn.
Zelfs als slechts 1 mening verboden is,, bestaat de vrije meningsuiting niet langer.
Awel, dus vrijemeningsuiting kan onmogelijk bestaan, en dus is het verdedigen van absolute vrije meningsuiting minstens hypocriet te noemen.
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:21   #167
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Edoch; begrijp jij ook dat wij, westerlingen, zo gigantisch geïndoctrineerd door de katholieke kerk, precies hetzelfde hebben gedaan? Wij (Christus-aanhangers) doen hetzelfde sinds om en nabij het jaar '400', toen het Romeinse rijk in elkaar stuikte. Kijk voor het gemak eens naar de oorlogsplannen van de VS voor de komende 50 jaar; een voortvloeisel uit die erfenis. "de oorlog van alle oorlogen"; Amerika zoekt er volgens mij al heel lang aan.

Sinds wanneer doen Mohamed-aanhangers dat? jaar 600+?
1. In Europa zijn we wel al geevolueerd sinds de middeleeuwen, in tegenstelling tot...
2. WIJ CHRISTUS-AANHANGERS; kzou zeggen, spreek voor jezelf!
rechtuit is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:24   #168
Jonas Elossov
Europees Commissaris
 
Jonas Elossov's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Veurne
Berichten: 6.609
Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die eenheid van de arbeidersklasse lijkt me door de praktijk tot schijnwaarde verklaard.
De eenheid van de arbeidersklasse is geen waarde en kan dus ook geen schijnwaarde zijn, maar is een materiële economische noodzaak te verdediging van de gemeenschappelijke belangen tegenover de kapitische bourgeoisie.

Citaat:
Wat is uw probleem met provocatie?
De Amsterdamse provo-beweging nooit gekend?
Op zich heb ik geen probleem met provocatie. Zoals ik reeds stelde, blijkbaar kan u niet goed lezen, heb ik er slechts iets tegen als ze bedoeld is om verdeeldheid te zaaien onder de arbeidersklasse.
__________________
Jonas Elossov is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:26   #169
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
De wereld...
..... heeft inderdaad meer dan een schabouwelijke dictator voortgebracht.


Citaat:
Awel, dus vrijemeningsuiting kan onmogelijk bestaan, en dus is het verdedigen van absolute vrije meningsuiting minstens hypocriet te noemen.
Waarom zou vrije meningsuiting niet kunnen bestaan?
In USA b.v. is het uiten van elke mening toegestaan.
Huiswerk overnieuw maken dus.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:27   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Op zich heb ik geen probleem met provocatie. Zoals ik reeds stelde, blijkbaar kan u niet goed lezen, heb ik er slechts iets tegen als ze bedoeld is om verdeeldheid te zaaien onder de arbeidersklasse.
Ik snap het al.
Provocatie en vrije meningsuiting zijn okay zolang uw dada's en fetishen gevrijwaard blijven.
Wel een beetje selectief, niet?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:27   #171
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
1. In Europa zijn we wel al geevolueerd sinds de middeleeuwen, in tegenstelling tot...
2. WIJ CHRISTUS-AANHANGERS; kzou zeggen, spreek voor jezelf!
Rechtuit; als je goed om je heen luistert, is 3-kwart van de moslims in Europa (niet voor niets hierheen getrokken!!!) het niet eens met die onzin, zoals relletjes en brandstichting.

Als je dat niet wilt horen ben je dús doof, of op zijn minst Oostindisch doof.

Chr.-aanhangers; dat is de cultuur waarin u leeft, waarin u bent grootgebracht. Ik heb het voorrecht niet gedoopt te zijn (en daar ook naar geleefd te hebben), als ik kijk naar mijn leeftijdgenoten. Ik ben nu 33. Dat houdt automatisch in, dat de katholieke kerk van zéér grote invloed was tot minstens eind jaren '50.

1950, wel te verstaan. 0400 tot 1950; dat is 1550 jaar.
Pas tijdens de eeuw van de verlichting, van 1500 tot 1600 (voor het gemak), is er verandering gekomen in ons radicaal volgen van het katholicisme. Net zoals nu die moslims de islam geloven, daar ben ik het zéker mee eens!! <- echter, dat terzijde.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 20 februari 2006 om 21:32.
Mephisto is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:27   #172
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Schelden dóet pijn, dát is er verkeerd aan.
Schelden om het schelden is een provocatie.
ik vind deze interventie behoorlijk provocatief.
born2bewild is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:28   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
Die linksen zijn voor vrije meningsuiting, op één voorwaarde nl. dat iedereen dezelfde mening heeft.
Dezelfde mening als de hunne zal je bedoelen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:29   #174
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Op zich heb ik geen probleem met provocatie. Zoals ik reeds stelde, blijkbaar kan u niet goed lezen, heb ik er slechts iets tegen als ze bedoeld is om verdeeldheid te zaaien onder de arbeidersklasse.[/quote]

En wie zaait verdeeldheid? De moslims, die volgens u dus een deel van de arbeidersklasse moet voorstellen?
En als de europese en islamitische arbeidersklassen onderling van mening verschillen, wat dan?
Of kunnen arbeiders niet verschillen van mening?

Zeg gewoon dat je droomt van een communistische dictatuur waar jij alleen het voor het zeggen hebt!
rechtuit is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:31   #175
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, ik hou mij niet aan burgerlijk politiek correcte moralistische schijnwaarden als "vrije meningsuiting", "persvrijheid" en de burgerlijke inhoud van "dictatuur". Vrije meningsuiting en persvrijheid zijn zeer relatieve begrippen, net als vrijheid en worden helemaal schijnwaarden als je weet dat ze volstrekt onafhankelijk zijn van de elite. In Italië is dat wel het duidelijkste doordat één man alle macht heeft; bij ons zijn er dat een paar, maar niettemin allen deel van de elite.
Met dictatuur op zich is niets mis, het gaat erover om hoe die ingevuld wordt. Eerst en vooral bestaat het verkeerde idee dat dictatuur zou staan voor een alleenheerschappij; een idioot idee. Een dictatuur staat gewoon voor een staat waar een bepaalde groep de absolute macht heeft, maar dat kan evengoed de meerderheid van het volk zijn; echte democratie is dus ook dictatuur. Ons huidige systeem is ook een dictatuur, de dictatuur van het kapitaal.
Ik zou toch niet wachten op die dictatuur van de elite als ik u was, die trein is u al lang gepasseerd
born2bewild is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:33   #176
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Kijk, ik hou mij niet aan burgerlijk politiek correcte moralistische schijnwaarden als "vrije meningsuiting", "persvrijheid" en de burgerlijke inhoud van "dictatuur".
nu nog de bekakte schijnwaarde "provocatie" wegwerken
born2bewild is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:34   #177
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik vind deze interventie behoorlijk provocatief.
vertel, leg uit. De Amerikaanse maatschappij is gebouwd op rechtzaken, om te zien of u gelijk heeft of niet. Dus, wanneer u mij wilt dagen, dan is er tegenwoordig niets aan gelegen om u tegen te houden.

Als u het wilt uitpraten bent u welkom en als u het sarcastisch bedoelde, heet ik een gelijkgestemde welkom..
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:35   #178
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Edoch; begrijp jij ook dat wij, westerlingen, zo gigantisch geïndoctrineerd door de katholieke kerk, precies hetzelfde hebben gedaan? Wij (Christus-aanhangers) doen hetzelfde sinds om en nabij het jaar '400', toen het Romeinse rijk in elkaar stuikte. Kijk voor het gemak eens naar de oorlogsplannen van de VS voor de komende 50 jaar; een voortvloeisel uit die erfenis. "de oorlog van alle oorlogen"; Amerika zoekt er volgens mij al heel lang aan.

Sinds wanneer doen Mohamed-aanhangers dat? jaar 600+?
bedoelt u de de Mohamed-aanhangers (sic) enkele eeuwen achterlopen. Behoorlijk rassissstisch vind ik dat jochie
born2bewild is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:35   #179
rechtuit
Schepen
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Berichten: 422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Rechtuit; als je goed om je heen luistert, is 3-kwart van de moslims in Europa (niet voor niets hierheen getrokken!!!) het niet eens met die onzin, zoals relletjes en brandstichting.

Als je dat niet wilt horen ben je dús doof, of op zijn minst Oostindisch doof.

Chr.-aanhangers; dat is de cultuur waarin u leeft, waarin u bent grootgebracht. Ik heb het voorrecht niet gedoopt te zijn (en daar ook naar geleefd te hebben), als ik kijk naar mijn leeftijdgenoten. Ik ben nu 33. Dat houdt automatisch in, dat de katholieke kerk van zéér grote invloed was tot minstens eind jaren '50.

1950, wel te verstaan. 0400 tot 1950; dat is 1550 jaar.
Pas tijdens de eeuw van de verlichting, van 1500 tot 1600 (voor het gemak), is er verandering gekomen in ons radicaal volgen van het katholicisme. Net zoals nu die moslims de islam geloven, daar ben ik het zéker mee eens!! <- echter, dat terzijde.
Als 3/4 van de moslims deze wandaden veroordeelt, dan kunnen ze het toch verduiveld goed verbergen!
rechtuit is offline  
Oud 20 februari 2006, 21:40   #180
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bedoelt u de de Mohamed-aanhangers (sic) enkele eeuwen achterlopen. Behoorlijk rassissstisch vind ik dat jochie
U mag dat racistisch noemen. Ik beweer enkel dat het christendom even dom is als de islam.
Los daarvan; inderdaad. De evolutie van de Islam IN JAREN loopt een 300-tal jaren achter op het Katholicisme. Dat men BEIDEN bezig is met een infantiele ideologie, doet daar niets aan af. Wat voor mij geldt, is de wet van de remmende voorsprong; het Christendom was er eerst (ja toch?) en op dit moment wordt die beweging langzaamaan ingehaald door de Islam. Zoiets.

Gelukkig ben ik iemand die weet dat god niet bestaat. En dat Christus, zowel als Mohamed slechts sektevormers zijn geweest, zoals Osho ook een sekte wist te vormen. Maar ja, wie ben ik, in een wereldwijd orgastisch volume dat enkel kan leiden tot de eerste échte atoomoorlog?
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be