Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2012, 10:48   #17981
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de straatnamen worden aangepast aan de nieuwe kolonisatie.

-----------------
'Schrik Varkensstraat' wacht celstraf


Mechelen (2800) De veertigjarige Mohammed T., de man die in de woonblokken in de Varkensstraat nu al een jaar lang de buurt terroriseert, hangt een gevangenisstraf van 15 maanden effectief boven het hoofd. Dat heeft de openbare aanklager van de correctionele rechtbank in Mechelen gevorderd tegen T. * in de buurt De 'Schrik van de Varkensstraat' genoemd -, die ook op het beklaagdenbankje zich verbaal aanstelde.

Al een jaar lang krijgt de huisvestingsmaatschappij Woonpunt klachten binnen van ontevreden huurders van de woonblokken in de Varkensstraat.

De eerste pesterijen zijn in mei 2010 begonnen. Hij spuwt naar voorbijgangers, zet zijn muziek heel luid, scheldt iedereen uit en plast tegen de gevels. Sommigen worden zelfs met de dood bedreigd. Glas van deuren en bloembakken bij flatbewoners zijn er gesneuveld en er wordt ook met stenen gegooid. Mensen zijn daar bedreigd geworden met een samoeraizwaard en wie denkt dat de toestand er nu al bekoeld is heeft het mis. "Begin april is er nog een proces-verbaal binnen gekomen dat hij daar iemand met een bijl heeft bedreigd. Betichte heeft een strafblad van 9 bladzijden dik. Een straf met uitstel is dus niet meer mogelijk", vond de procureur.

De advocaat van de sociale woningmaatschappij Woonpunt vroeg 1 euro provisioneel en benadrukte dat het daar met die man op deze manier niet meer verder kan.

Woonpunt dien de al een klacht in tegen de man, maar de vrederechter heeft de maatschappij ongelijk gegeven. De zaak wordt in beroep volgende maand verder behandeld.

Meester Van Hemelrijck, die T. verdedigt, zei dat de buurt en de pers een heisa voert tegen zijn cliënt. "Het is een man met een klein lontje en hij heeft ook een drankprobleem", gaf de raadsman toe.

De rechter doet op 24 mei uitspraak in deze zaak.
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...-celstraf.aspx
------------------------------

Het wordt tijd dat de "VARKENSSTRAAT" van naam gaat veranderen, dan wordt Mohammed vast ook ineens een pak rustiger.
Tja.. dit lijkt me eerder een man die psychiatrische hulp nodig heeft dan dat het iets met varkens te maken zou hebben hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 14:24   #17982
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Waarom VB-er?
Je hoeft toch geen VB-er te zijn om te zien dat die gasten van het Minderhedenforum dat "incident" geënsceneerd hebben, en dat ze gegokt en verloren hebben.
Omdat de linkse partijen in hun geheel wel heel erg zullen moeten slikken om te kunnen toegeven dat ze zoals u zegt "gegokt en verloren hebben". En de éne zal mogelijk wat vlugger klaar zijn om dat te doen dan de andere. Ik denk - puur vermoedens dat geef ik toe - dat Tobback wel inziet dat het misloopt maar of de rest van zijn partij hem daarin volgt? Dus wie weet, stapt hij ooit van armoe over naar een rechtse partij.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 14:56   #17983
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Heb op nederlandse TV onlangs zo'n doctersreportage gezien. De doctor stelde voor aan de moslimpatient om een aantal dagen antibiotica in te nemen. De moslim antwoordde dat dit niet ging want was in ramadam.
Ik had die man naar huis gestuurd en dat hij zijn kopke dan maar verder uitwerkte met alle gevolgen vandien. De doctor echter probeerde uit ethische overwegingen hem dan toch te overtuigen om zijn ramadam te onderbreken (wat hij uiteidenlijk gedaan heeft, blijkbaar een moslim met een korrel gezond verstand!). Na de antibioticakuur heeft hij dan zijn ramadam recupdagen uitgezeten.

Laatst gewijzigd door kwantum : 28 april 2012 om 14:57.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2012, 16:37   #17984
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120428_033
Citaat:
Vorig jaar zijn in ons land 38.000 mensen bestolen door zakkenrollers. Dat is een record: het zijn er bijna een kwart meer dan vier jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie die Vtm-nieuws kon inkijken.


De politie heeft haar handen vol met de zakkenrollers: in 2008 waren er nog 30.839 gevallen. Vorig jaar al 38.000, een record. Dat zijn 104 slachtoffers per dag. Een stijging met 23 procent.
En dat er meer en meer mensen zijn die met de schrik op het lijf nog op straat rondlopen, door bepaalde wijken moeten, naar de markt gaan enz, is er het gevolg van...
Misschien zijn wij het die er de "verrijking" niet van inzien...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 13:08   #17985
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welk getrunt?
het 2de rangsburgerschap van Turtelboom waar niks over gezegd mag worden.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 14:03   #17986
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

http://de.standaard.be/artikel/detai...MF20120430_008

Citaat:
'Het is een echte uitdaging voor ons land. We moeten kandidaten aantrekken die opgeleid zijn en een diploma hebben, zoals ze in Canada of Australië doen, en die een ander profiel hebben dan de mensen die vandaag naar België komen. Momenteel trekken we vooral mensen aan die in een ander land afgewezen werden', aldus De Coninck. 'We moeten een duidelijke economische migratiepolitiek hebben, wat niet wil zeggen dat die asociaal zou zijn.'

Ik heb de indruk dat sommigen stillaan luidop durven zeggen waar het probleem ligt met de ongecontroleerde en ongelimiteerde migratie die we de laatste jaren kennen, ervaren en de gevolgen van dragen...
D?*t is heel wat anders dan "alle vreemdelingen buiten", uitdrukking waar sommigen graag mee spelen om bepaalde groepen aan te vallen die niet akkoord gaan met het "alle vreemdelingen binnen die tot hier geraken" zoals we het de laatste jaren vaststellen!
Tussen die twee uitersten zullen we het moeten zoeken en vinden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 18:37   #17987
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

@Marie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat zal dan wel kloppen, in ieder geval zullen er volgens mij op deze zatte 'moslims' geen 72 maagden zitten te wachten als ze doodgaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat zal dan wel kloppen?
Zijn zij volgens jou nu wel of niet moslim?
Deze vraag staat nog open.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 23:54   #17988
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://de.standaard.be/artikel/detai...MF20120430_008




Ik heb de indruk dat sommigen stillaan luidop durven zeggen waar het probleem ligt met de ongecontroleerde en ongelimiteerde migratie die we de laatste jaren kennen, ervaren en de gevolgen van dragen...
D?*t is heel wat anders dan "alle vreemdelingen buiten", uitdrukking waar sommigen graag mee spelen om bepaalde groepen aan te vallen die niet akkoord gaan met het "alle vreemdelingen binnen die tot hier geraken" zoals we het de laatste jaren vaststellen!
Tussen die twee uitersten zullen we het moeten zoeken en vinden!
De lamp gaat - gelukkig - zowat overal en bij iedereen branden, voordat 't licht (van de rede) helemaal dooft.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:30   #17989
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
@Marie


Deze vraag staat nog open.
Laat maar staan. Ik ben er nog niet uit of ik u in de toekomst nog au sérieux wil nemen na uw stunt met dat btf-forum.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:39   #17990
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Laat maar staan. Ik ben er nog niet uit of ik u in de toekomst nog au sérieux wil nemen na uw stunt met dat btf-forum.
Wat heb ik misdaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 09:57   #17991
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Laat maar staan. Ik ben er nog niet uit of ik u in de toekomst nog au sérieux wil nemen na uw stunt met dat btf-forum.
Vermoedelijk zal ze je blijven stalken na uw quasi-desavouering.

Laatst gewijzigd door Elbow : 1 mei 2012 om 09:57.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 10:03   #17992
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Laat maar staan. Ik ben er nog niet uit of ik u in de toekomst nog au sérieux wil nemen na uw stunt met dat btf-forum.
Serieus neem ik die mensen al een hele tijd niet meer, en wat blijkt: ze troepen samen in een haatclubje, met de gekende bedoelingen: niet discussiëren, maar elimineren van gesprekspartners en desnoods van het forum zelf.
Die wetenschap ontneemt me de zin om er zelfs nog mee in gesprek te gaan, en dat is een stap verder dan serieus nemen.
Zeg nu zelf: inhoudelijk was het bij sommigen al heel poverkes, maar als dan blijkt dat ze nog vunzigheden uithalen, dan heeft het helemaal geen zin meer.
Ik begrijp zelfs niet dat ze zich nog durven tonen, en de aandacht vragen van mensen die ze zo achterbaks behandelen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 10:09   #17993
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Serieus neem ik die mensen al een hele tijd niet meer, en wat blijkt: ze troepen samen in een haatclubje, met de gekende bedoelingen: niet discussiëren, maar elimineren van gesprekspartners en desnoods van het forum zelf.
Die wetenschap ontneemt me de zin om er zelfs nog mee in gesprek te gaan, en dat is een stap verder dan serieus nemen.
Zeg nu zelf: inhoudelijk was het bij sommigen al heel poverkes, maar als dan blijkt dat ze nog vunzigheden uithalen, dan heeft het helemaal geen zin meer.
Ik begrijp zelfs niet dat ze zich nog durven tonen, en de aandacht vragen van mensen die ze zo achterbaks behandelen.
Als het zo erg is, waarom moet daar voortdurend over gelogen worden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 11:06   #17994
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://de.standaard.be/artikel/detai...MF20120430_008




Ik heb de indruk dat sommigen stillaan luidop durven zeggen waar het probleem ligt met de ongecontroleerde en ongelimiteerde migratie die we de laatste jaren kennen, ervaren en de gevolgen van dragen...
D?*t is heel wat anders dan "alle vreemdelingen buiten", uitdrukking waar sommigen graag mee spelen om bepaalde groepen aan te vallen die niet akkoord gaan met het "alle vreemdelingen binnen die tot hier geraken" zoals we het de laatste jaren vaststellen!
Tussen die twee uitersten zullen we het moeten zoeken en vinden!
Daar ben ik het volledig mee eens.
Ik heb op dit forum dan ook verschillende keren gezegd dat er een onmiddellijke immigratiestop moet komen.
Dan kan men een evaluatie maken van hoe het er hier in België precies voor staat : hoeveel geïntegreerde allochtonen, hoeveel niet geïntegreerde, hoeveel woningen hebben we zodat we mensen een woning kunnen bieden zonder ongecontroleerde verkavelingen enzo, hoeveel plaatsen hebben we nog in crèches, scholen, ziekenhuizen, rusthuizen, ja zelfs gevangenissen zodat mensen hier op menswaardige manier kunnen leven? Aan de hand van de resultaten van deze evaluatie kan dan besloten worden welke mensen niet kunnen blijven (ik denk hier aan illegalen en mensen die weigeren te integreren) en hoeveel er eventueel kunnen bijkomen zonder dat dat een ernstige storing van het evenwicht op alle sociale vlakken teweegbrengt.
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 mei 2012 om 11:07.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 11:37   #17995
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Serieus neem ik die mensen al een hele tijd niet meer, en wat blijkt: ze troepen samen in een haatclubje, met de gekende bedoelingen: niet discussiëren, maar elimineren van gesprekspartners en desnoods van het forum zelf.
Ik vraag mij af waarom sommigen ze daar gevolgd zijn.
Van armoede komen ze hier toch terug als ze daar geen aandacht krijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 12:10   #17996
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Serieus neem ik die mensen al een hele tijd niet meer
Geen probleem, er zijn gelukkig mensen op dit forum die wel op een volwassen manier kunnen en willen discussiëren.
http://forum.politics.be/showthread....81#post6105781
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 14:33   #17997
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens.
Ik heb op dit forum dan ook verschillende keren gezegd dat er een onmiddellijke immigratiestop moet komen.
Dan kan men een evaluatie maken van hoe het er hier in België precies voor staat : hoeveel geïntegreerde allochtonen, hoeveel niet geïntegreerde, hoeveel woningen hebben we zodat we mensen een woning kunnen bieden zonder ongecontroleerde verkavelingen enzo, hoeveel plaatsen hebben we nog in crèches, scholen, ziekenhuizen, rusthuizen, ja zelfs gevangenissen zodat mensen hier op menswaardige manier kunnen leven? Aan de hand van de resultaten van deze evaluatie kan dan besloten worden welke mensen niet kunnen blijven (ik denk hier aan illegalen en mensen die weigeren te integreren) en hoeveel er eventueel kunnen bijkomen zonder dat dat een ernstige storing van het evenwicht op alle sociale vlakken teweegbrengt.
Een rustpauze inlassen om de zaken goed in kaart te brengen.

Volledig mee eens.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 09:46   #17998
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Een rustpauze inlassen om de zaken goed in kaart te brengen.

Volledig mee eens.
Ik heb niet veel rustpauze nodig om dat in kaart te brengen. Wandel eens in enkele wijken in Brussel, ziekenhuizen, scholen enz, en je weet genoeg. Je kan er echt niet naastkijken (tenzij je van de A&A club bent uiteraard).

Laatst gewijzigd door kwantum : 2 mei 2012 om 09:48.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 09:49   #17999
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik heb niet veel rustpauze nodig om dat in kaart te brengen. Wandel eens in enkele wijken in Brussel, ziekenhuizen, scholen enz, en je weet genoeg. Je kan er echt niet naastkijken (tenzij je van de A&A club bent uiteraard).
Ik moet mijn eigen nu wel corrigeren: De 'enkele wijken' is al lang verleden tijd. Veralgemeen maar naar heel Brussels grondgebied.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2012, 11:46   #18000
Yous
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Locatie: Lier
Berichten: 353
Standaard

18 000


Laatst gewijzigd door Yous : 2 mei 2012 om 11:48.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be