Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 21:11   #1941
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Ik hoor hier almaar iets over een "parachutemoord". Weet iemand daar meer van?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:11   #1942
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Voil�*.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:12   #1943
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Logisch, ze hebben verdorie 4 weken de media geterroriseerd. De uitspraak roept ook stof tot denken op.
Echter heb ik nog niet gestemd.
Vreemd als je de resultaten van de poll vergelijkt met die van de jury.
Wie heeft de grootste mond? Wie is de leider? wie drukt zijn mening door?
De voorzitter van het Hof.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:13   #1944
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik hoor hier almaar iets over een "parachutemoord". Weet iemand daar meer van?
Proficiat, u bent één van, en voorlopig de eerste genomineerde voor : "het citaat van de draad" !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:32   #1945
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Parachutemoord? Rugzakmoord ja.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:32   #1946
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Nog een weekje ofzo en de hype is over.
Ik denk eerder dat men nog vaak terug zal komen op processen zonder bewijzen en veroordelingen op basis van een profiel ...
Uw "hype" gaat nog vaker terugkomen dan de mode uit de sixties ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:33   #1947
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Ach, ik zal het maar bekennen. Ik heb die parachute gesaboteerd. Dat zit zo. Ik heb ooit een relatie gehad met Els Clottemans. Clottemans was echter lesbisch en papte aan met ene Marcel Somers om dichter bij haar oogappel, Els van Doren te zijn. Nu, die Els van Doren at een beetje van alle walletjes: hare vent, hare minnaar, hare rij-instructeur, de neef van Roger Vangheluwe, Wilfried Martens - nu ja, die heeft dan ook op half België gezeten - en nog een dozijn andere bokken. Maar Clottemans, daar moest ze niks van hebben. "Te vet", vond ze. "Precies een varken", voegde ze eraan toe, want "te vet" klonk alsof het nog wel meeviel.

Nu goed, ik kon dat gedweep van Els met Els niet meer aanzien. Clottemans had nog liever dat haar kut dichtvroor dan dat ik er mijn ding in mocht steken. En toen werd ik nijdig natuurlijk. Ik dacht: als ik nu die parachute van Els van Doren saboteer, dan komt er een ophefmakende rechtzaak van, en als het ophefmakend is, dan gaat Vermassen zich ermee moeien. Nu, die Vermassen heb ik in mijn zak zitten - bij wijze van spreken natuurlijk - dus ik naar de Jef, ik zeg: "Jef, ge moet ervoor zorgen dat die Clottemans naar 't cachot gaat." De Jef: "Wie?" Ik: "Wel ja, Clottemans, ge zult daar later nog wel van horen. Ge gaat daar grof geld aan verdienen en na afloop kunt ge weer een paar van uw boeken signeren terwijl de camera's draaien." En Jef glunderen natuurlijk.

Enfin, een dag later heb ik die parachute gesaboteerd en de rest is geschiedenis.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:35   #1948
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Clottemans.
Ah komaan zeg, het mens is zo schuldig als wat
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:35   #1949
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Enfin, een dag later heb ik die parachute gesaboteerd en de rest is geschiedenis.
Nope , uw profiel klopt niet , vrijspraak, bekentenis of niet ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:35   #1950
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ach, ik zal het maar bekennen. Ik heb die parachute gesaboteerd. Dat zit zo. Ik heb ooit een relatie gehad met Els Clottemans. Clottemans was echter lesbisch en papte aan met ene Marcel Somers om dichter bij haar oogappel, Els van Doren te zijn. Nu, die Els van Doren at een beetje van alle walletjes: hare vent, hare minnaar, hare rij-instructeur, de neef van Roger Vangheluwe, Wilfried Martens - nu ja, die heeft dan ook op half België gezeten - en nog een dozijn andere bokken. Maar Clottemans, daar moest ze niks van hebben. "Te vet", vond ze. "Precies een varken", voegde ze eraan toe, want "te vet" klonk alsof het nog wel meeviel.

Nu goed, ik kon dat gedweep van Els met Els niet meer aanzien. Clottemans had nog liever dat haar kut dichtvroor dan dat ik er mijn ding in mocht steken. En toen werd ik nijdig natuurlijk. Ik dacht: als ik nu die parachute van Els van Doren saboteer, dan komt er een ophefmakende rechtzaak van, en als het ophefmakend is, dan gaat Vermassen zich ermee moeien. Nu, die Vermassen heb ik in mijn zak zitten - bij wijze van spreken natuurlijk - dus ik naar de Jef, ik zeg: "Jef, ge moet ervoor zorgen dat die Clottemans naar 't cachot gaat." De Jef: "Wie?" Ik: "Wel ja, Clottemans, ge zult daar later nog wel van horen. Ge gaat daar grof geld aan verdienen en na afloop kunt ge weer een paar van uw boeken signeren terwijl de camera's draaien." En Jef glunderen natuurlijk.

Enfin, een dag later heb ik die parachute gesaboteerd en de rest is geschiedenis.
Uw fantasie slaat weer eens op hol.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:37   #1951
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ah komaan zeg, het mens is zo schuldig als wat
Zo schuldig als de pest. Hebt u niet gezien over hoeveel bewijsmateriaal ze beschikken?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:37   #1952
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Uw fantasie slaat weer eens op hol.
dan heeft hij alvast veel gemeen met vele andere posters hier, die het beter weten dan professionele moordonderzoekers en een jury die vier weken lang op alle mogelijke manieren over alle factoren en details geïnformeerd werden.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:42   #1953
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dan heeft hij alvast veel gemeen met vele andere posters hier, die het beter weten dan professionele moordonderzoekers en een jury die vier weken lang op alle mogelijke manieren over alle factoren en details geïnformeerd werden.
Professionele materiale zaken die professioneel door de professionelen op onprofessionele manier verdwijnen en terugkomen ???
Mja , 'k heb dat nog horen zeggen , make-up dozen die zomaar verdwijnen en zo ...
Geef toe , die onderzoekers hebben hun job langs geen kanten tegoei gedaan, anders zouden er niet zoveel vragen en twijfels overblijven en was EC of de echte dader veroordeeld met overweldigende bewijslast ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:46   #1954
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dan heeft hij alvast veel gemeen met vele andere posters hier, die het beter weten dan professionele moordonderzoekers en een jury die vier weken lang op alle mogelijke manieren over alle factoren en details geïnformeerd werden.
Ja, dat kan allemaal goed zijn beste den Ardennees maar echt bewijs materiaal bezitten ze niet. De tegenpartij mag gewoon van geluk spreken dat ze op Vermassen konden rekenen. Nou ja, het kan goed zijn dat die dame schuldig is (zo gedraagt ze zich toch) maar haar schuld wordt niet voor de volle 100% bewezen, dus vind ik het jammer dat ze tot 30 jaar cel is veroordeeld. Een schande voor het rechtsysteem in ons land.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 21:59   #1955
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Uiteindelijk heeft heel die heisa toch één positief neveneffect: dat mensen zijn gaan beseffen dat de grens tussen waarschijnlijkheid en zekerheid flinterdun is en dat recht spreken minder eenvoudig is dan het lijkt. Zelfs aan de toog komen ze er niet uit.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:03   #1956
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
.

Ik: "Wel ja, Clottemans, ge zult daar later nog wel van horen. Ge gaat daar grof geld aan verdienen en na afloop kunt ge weer een paar van uw boeken signeren terwijl de camera's draaien." En Jef glunderen natuurlijk.

.
Wie is er zo gek om die boeken van Vermassen te kopen? Hij is gewoon een vat vol arrogantie. Maar ik vermoed dat hij professoren omkoopt om zijn boeken op de literatuurlijst van hun leerlingen te zetten.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:07   #1957
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, dat kan allemaal goed zijn beste den Ardennees maar echt bewijs materiaal bezitten ze niet. De tegenpartij mag gewoon van geluk spreken dat ze op Vermassen konden rekenen. Nou ja, het kan goed zijn dat die dame schuldig is (zo gedraagt ze zich toch) maar haar schuld wordt niet voor de volle 100% bewezen, dus vind ik het jammer dat ze tot 30 jaar cel is veroordeeld. Een schande voor het rechtsysteem in ons land.
Inderdaad, het "kan" zijn dat ze schuldig is, het mag niet uitgesloten worden. Maar het is grof dat andere mogelijke verdachten meteen werden afgeschreven als hebbende "geen motief". Alsof een huwelijk waarin de vrouw de man al jarenlang bedriegt een goed huwelijk kan zijn! Die man moet na al die jaren toch wel af en toe gemerkt hebben dat er iets niet klopte, behalve als hij een olifantsvel had. En de minnaar is ook niet uit te sluiten.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:16   #1958
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, het "kan" zijn dat ze schuldig is, het mag niet uitgesloten worden. Maar het is grof dat andere mogelijke verdachten meteen werden afgeschreven als hebbende "geen motief". Alsof een huwelijk waarin de vrouw de man al jarenlang bedriegt een goed huwelijk kan zijn! Die man moet na al die jaren toch wel af en toe gemerkt hebben dat er iets niet klopte, behalve als hij een olifantsvel had. En de minnaar is ook niet uit te sluiten.
jij hebt echt niets van het proces gevolgd hé
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:38   #1959
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zo schuldig als de pest. Hebt u niet gezien over hoeveel bewijsmateriaal ze beschikken?
Heb je je stenen al klaar ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:41   #1960
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Heb je je stenen al klaar ?
Dat jij dat nog moet vragen. Straf hé, een moslima die tegen de doodstraf is.

Verder is deze dame niet schuldig naar mijn mening tot het tegendeel bewezen is (voor zover dat er iets bewezen kan worden zonder enige vorm van bewijsmateriaal).
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be