Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2015, 16:01   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
1) Wist niet dat de Spanjaarden vannacht Italië waren binnengevallen, en vind er ook niet meteen iets van terug. Spectaculair nieuws nochtans!

2) Een metro die bovengronds rijdt is nog steeds een metro, geen trein. 't Is niet omdat jij sporen ziet liggen en iets wat stalen wielen heeft ziet rijden dat het daarom hetzelfde is. Een metrosysteem is volledig afgesloten: geen ander verkeer zoals trage goederentreinen, geen snelle en trage treinen door mekaar, en vooral: geen kruisingen met ander verkeer. Geen overwegen dus. Een metrolijn is ook vrij eenvoudig van structuur (gewoonlijk van A naar B, that's it), én rijdt een pak trager dan een gewone trein.

Milaan heeft trouwens maar één geautomatiseerde lijn, en die is volledig ondergronds. Malaga heeft er geen. Londen heeft de bovengrondse DLR, maar die is wel volledig 'grade separated'.

Wil je een volledig treinnet automatiseren, dan is dat quasi onbetaalbaar: je moet over het hele net de signalisatie vervangen, alle treinen vervangen, en dat dan liefst nog allemaal tegelijk ook. Goederentreinen inbegrepen, maar die (en internationale treinen) rijden naar het buitenland, en dus moet je eigenlijk ineens heel het Europese net gaan automatiseren.

Er is echt wel een reden waarom automatisatie tot nu toe enkel op metro's en afgesloten systemen zoals luchthavenshuttletreintjes is gebeurd hoor...
haha ja, sorry, had mijn post nog liggen aanpassen met eerst Malaga en in andere paragraaf Milaan ... onoplettendheid..

je vergist je ivm Malaga die hebben wel een Metro (heel recent) maar al veel langer een systeem van kustlijntrein die ondergronds in Malaga centrum komt en ook andere kuststeden op die lijn ondergronds 'aandoet'


vindt gij nu echt dat het feit of er al dan niet goederentreinen op een net zitten een verschil betekent in gesloten systeem ? moet mijne computer een verschillend probleem hebben tussen die twee (toch wel) treinen ??

wake up, Scorpio, minstens 5 bedrijven slagen erin auto's autonoom te laten rondrijden ... denk je echt dat spoor een probleem is ??? dat is toch wel 1000* simpeler ?!

om het met de woorden van de NMBS CEO te zeggen "bij Google zouden ze dit in hun koffiebreak afwerken" ... (we negeren even het feit dat de CEO denkt dat ze bij Google iets achterlijks rigide als een koffiebreak zouden kennen )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 16:17   #62
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je vergist je ivm Malaga die hebben wel een Metro (heel recent) maar al veel langer een systeem van kustlijntrein die ondergronds in Malaga centrum komt en ook andere kuststeden op die lijn ondergronds 'aandoet'
Ik heb nooit gezegd dat Malaga geen metro heeft, ik heb gezegd dat ze geen automatische metro (zonder bestuurder dus) hebben. En dat klopt gewoon.

Citaat:
vindt gij nu echt dat het feit of er al dan niet goederentreinen op een net zitten een verschil betekent in gesloten systeem ? moet mijne computer een verschillend probleem hebben tussen die twee (toch wel) treinen ??

wake up, Scorpio, minstens 5 bedrijven slagen erin auto's autonoom te laten rondrijden ... denk je echt dat spoor een probleem is ??? dat is toch wel 1000* simpeler ?!

om het met de woorden van de NMBS CEO te zeggen "bij Google zouden ze dit in hun koffiebreak afwerken" ... (we negeren even het feit dat de CEO denkt dat ze bij Google iets achterlijks rigide als een koffiebreak zouden kennen )
Wat ik *denk* is indrukwekkend irrelevant, net als wat jij denkt trouwens. FEIT is echter dat men nog NERGENS ter wereld een bestaand spoorwegnet heeft omgebouw voor automatische treinen, en daar bij mijn weten ook geen plannen voor bestaan. Dat wil niet zeggen dat dat nooit zal gebeuren, maar op dit moment wil dat dus wél zeggen dat de spoorwegindustrie (nochtans een pionier op het gebied van automatisering met de geautomatiseerde metro's die al rondreden toen de Google-ingenieurs nog pampers aanhadden) van mening is dat het automatiseren van een volledig spoornet ofwel technisch niet haalbaar is, ofwel veel meer zou kosten dan het zou opleveren.

En aan hun waardeoordeel hecht ik nu net een beetje meer waarde dan aan dat van een leek.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 18:44   #63
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vermoed dat indien je de helft van huidige controleurs en bestuurders inzet in mobiele ploegen voor onvoorziene controles overal (en in ploegen die voldoende manschappen telt zodat ze ook op alles voorzien zijn) ... zwartrijden wel heel riskant en heel duur zou kunnen worden.
Een ander voordeel is dat je voor die controles gewoon kantoorpersoneel kan gebruiken. En daar heeft de NMBS juist een overschot van...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 18:47   #64
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Valt het overigens op dat het nu nota bene een PVDA-er is die toegeeft dat er in onze steden een veiligheidsprobleem is? Waaraan zou dat volgens hem liggen?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 21:37   #65
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Kunnen misschien dan de bazen gebruiken als vliegende controles want bazen zijn er toch genoeg bij de NMBS.
En Cornu en Galant voorop.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 16:40   #66
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Dat men nu in deze tijd nog een treinbestuurder nodig heeft verwonderd me. Als je de lift nodig hebt duw je op de knop en vervolgens op de knop van de plaats, waar je wilt uitstappen. Daar heb je helemaal geen bestuurder nodig. Of de verplaatsing nu verticaal of horizontaal is, het blijft net het zelfde. Technisch is dat zeer goed mogelijk. Een robot kan eens defect geraken,zoals een mens eens ziek wordt, kan snel hersteld of vervangen worden, zaagt niet over nacht of weekendwerk en zal nooit staken. Nu nog kaartjes knippen is toch te gek. Een streng toezicht moet en is onvermijdelijk. Velen kunnen zich de vraag stellen: " Wanneer wordt ik vervangen ? "

Laatst gewijzigd door regor : 13 november 2015 om 17:00.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 17:00   #67
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Kunnen misschien dan de bazen gebruiken als vliegende controles want bazen zijn er toch genoeg bij de NMBS.
En Cornu en Galant voorop.
bij de SBB was de "baas" vandaag mee op stap met een ploeg die de spoorbaan schoonmaakte. Bijna letterlijk "strontraper achter de trein" dus, behalve dat de toiletten tegenwoordig al een poos niet meer op de rail uitkomen. Wel liggen de sporen vol met sigarettenpeuken, en die worden regelmatig opgeruimd.
Vandaag dus tesamen met de CEO.
Een echte spoorman overigens. Als student poetste hij zelf treintoiletten als bijbaantje...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 17:02   #68
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
Dat men nu in deze tijd nog een treinbestuurder nodig heeft verwonderd me.
Wel, die treinbestuurder heeft best nog wel wat te doen. Het is allemaal minder eenvoudig dan je denkt. Robots doen het goed in ideale omstandigheden, maar wanneer de omstandigheden is minder ideaal zijn...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 17:03   #69
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Dat men nu in deze tijd nog een treinbestuurder nodig heeft verwonderd me. Als je de lift nodig hebt duw je op de knop en vervolgens op de knop van de plaats, waar je wilt uitstappen. Daar heb je helemaal geen bestuurder nodig. Of de verplaatsing nu verticaal of horizontaal is, het blijft net het zelfde. Nu nog kaartjes knippen is toch te gek. Een streng toezicht moet en is onvermijdelijk.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 17:16   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wel, die treinbestuurder heeft best nog wel wat te doen. Het is allemaal minder eenvoudig dan je denkt. Robots doen het goed in ideale omstandigheden, maar wanneer de omstandigheden is minder ideaal zijn...
Ik herhaal dat ik niks, maar dan ook niks af ken van treinen.

Toevalligerwijze heb ik al wel gehoord van het bestaan van een automatische piloot in een vliegtuig. Tuurlijk niet om te landen of op te stijgen (alhoewel, dit laatste) of in andere ambetante omstandigheden, maar toch.

Nog meer toevallig hoorde ik al van zelfrijdende auto's.

Maar machinisten van treinen, man, dat moet een complex gebeuren zijn ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 17:39   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toevalligerwijze heb ik al wel gehoord van het bestaan van een automatische piloot in een vliegtuig. Tuurlijk niet om te landen of op te stijgen (alhoewel, dit laatste) of in andere ambetante omstandigheden, maar toch.
Wel om te landen: ILS Cat_...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Instru...uik_van_de_ILS
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 17:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 17:57   #72
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
I
Toevalligerwijze heb ik al wel gehoord van het bestaan van een automatische piloot in een vliegtuig. Tuurlijk niet om te landen of op te stijgen (alhoewel, dit laatste) of in andere ambetante omstandigheden, maar toch.

Nog meer toevallig hoorde ik al van zelfrijdende auto's.

Maar machinisten van treinen, man, dat moet een complex gebeuren zijn ...
Ik heb ooit eens gevraagd aan een luchtvaartexpert waarom er nog steeds piloten in een vliegtuig zitten.
Het zou toch veel goedkoper zijn om die bijvoorbeeld aan de grond te houden en de vliegtuigen op afstand te besturen. Kunnen die gewoon van 9 tot 5 werken, en als ze naar huis gaan neemt iemand in een andere tijdszone het over. En voor het grootste deel doen die vliegtuigen toch alles vanzelf.
Zijn antwoord:
Een piloot moet soms beslissingen nemen die over leven of dood gaan. En je wil dat als hij die beslissing neemt dat hij zijn eigen vel ook in de weegschaal heeft liggen.
Vandaar zitten piloten nog steeds vooraan in het vliegtuig. Net als machinisten.

Leven of dood beslissingen laten we niet graag aan machines over. Vandaar dat veralgemening van zelfrijdende autos ook nog niet voor binnenkort is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 21:04   #73
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

En wat als er een obstakel op de sporen is? Wat dan? Doorrijden. En als dat obstakel een persoon is?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 12:52   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
En wat als er een obstakel op de sporen is? Wat dan? Doorrijden. En als dat obstakel een persoon is?
Denk eens goed na. Je zal zeker tot een degelijke oplossing komen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2015, 14:53   #75
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Schoofzak, heeft het doucheke goed gedaan?
Ik hoop dat ge uw reet ook gewassen hebt want volgens u hing daar iets aan.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  douchecabine.jpg‎
Bekeken: 46
Grootte:  40,7 KB
ID: 100707  


Laatst gewijzigd door Patrick M. : 14 november 2015 om 14:55.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2018, 14:51   #76
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wel, die treinbestuurder heeft best nog wel wat te doen. Het is allemaal minder eenvoudig dan je denkt. Robots doen het goed in ideale omstandigheden, maar wanneer de omstandigheden is minder ideaal zijn...
De omstandigheden kunnen verbeterd worden.
Lijd het verkeer onder of boven de spoorweg. ( geen overwegen meer )
Maak de spoorlijn volledig ontoegankelijk voor mens en dier ( geen zelfmoorden ) en je hebt niemand nodig om plots af te remmen.
Kortom maak van de spoorweg een horizontale schacht. Het bestaat al.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 12:19   #77
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
De omstandigheden kunnen verbeterd worden.
Lijd het verkeer onder of boven de spoorweg. ( geen overwegen meer )
Maak de spoorlijn volledig ontoegankelijk voor mens en dier ( geen zelfmoorden ) en je hebt niemand nodig om plots af te remmen.
Kortom maak van de spoorweg een horizontale schacht. Het bestaat al.
Spoorweg: steriel gebied dus (zoals, in principe, de HSLijnen). Zou ideaal zijn. Maar zoals vaak, het mag niet te veel kosten, en dan zijn we snel uitgepraat.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be