Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mogen boeken die pedofilie goedpraten / aanmoedigen vrij verkocht worden?
Ja 5 29,41%
Nee 12 70,59%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 16:12   #81
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat hoefde verdorie wel.

Ik heb al jouw andere minachtingen tegen geschiedenis weggelachen. Je blijft daar mee afkomen, dus je hebt er blijkbaar een soort obsessie mee. En ik ben nu niet het type dat alles blijft negeren.
Euh, ik minacht geschiedenis helemaal niet. Geschiedkundige literatuur is naast mijn liefdesleven en reizen misschien wel het enige dat me passioneert...

Citaat:
Maar waar je er wel mee gemaakt hebt, vanuit je irrationele haat tegen de opleiding geschiedenis.
Het is geen haat, en het is juist zeer rationeel. Ik heb het toen misschien wat hard verwoord: maar ik ben er gewoon van overtuigd dat de universitaire richting geschiedenis té veel studenten aantrekt die prima iets zouden kunnen doen dat hen later veel meer zou opbrengen.

Geschiedenis is sowieso een passie, want het zijn data, verhaaltjes en de verbanden ertussen. Je bent (meestal) een geschiedenisliefhebber voor heel je leven. Ik betreur dus dat "men" (ikzelf, mijn ouders, de school) niet meer heeft gewezen op de "realiteit" daarbuiten wat betreft diploma's: dat als je geen onderzoeker of leerkracht wil worden, je misschien eens andere interesses kunt aanboren.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:18   #82
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Ik heb het toen misschien wat hard verwoord: maar ik ben er gewoon van overtuigd dat de universitaire richting geschiedenis té veel studenten aantrekt die prima iets zouden kunnen doen dat hen later veel meer zou opbrengen.
ooit eens bij stilgestaan dat er misschien studenten zijn die niet zo veel inzitten met hoge lonen?

Citaat:
Ik betreur dus dat "men" (ikzelf, mijn ouders, de school) niet meer heeft gewezen op de "realiteit" daarbuiten wat betreft diploma's: dat als je geen onderzoeker of leerkracht wil worden, je misschien eens andere interesses kunt aanboren.
Om dan later met tegenzin iets te gaan doen?

Je kunt nog altijd na geschiedenis bv. journalistiek gaan studeren. Sterker nog, geschiedenis vormt een goede basis daarvoor.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:22   #83
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Stop dan eens met jouw arrogante nonsens tegen die opleiding, en denken dat ik al mijn kennis te danken heb aan een richting die ik nog maar enkele weekjes volg?
Steve_M maakte een grapje, ik pikte er op in.

Ik denk helemaal wat je hier nu zegt: integendeel, ik vond je altijd al een intelligente, boeiende forummer.

Je zoekt echt problemen met iemand die helemaal geen problemen met jou heeft...

Citaat:
Waardeloos. Ga je geen job mee vinden. Tijdsverspilling. Aha, er zijn weer lezers van dat boek. Lezers van dat boek zijn zo irritant. [Vul andere Lombas-citaten hier in]

En dan achteraf als de tegenstander geen wangen meer overheeft klagen dat ie geen ironie kent.
Het spijt me dat het zo overkomt bij jou, maar het is hier nog altijd "maar" een forum waarop veel onzin wordt verteld (mij incluis) en de poorten openstaan voor gratuite opmerkingen (van mij incluis).

Als je daar niet tegenkunt, kun je veel beginnen ontwijken. Ik ben misschien door de jaren heen verbitterd en dat zul je vast wel kunnen aflezen uit wat en hoe ik schrijf. Maar dat is niet tegen jou in persoon gericht, of tegen wat jij doet --- daar heb ik geen zaken mee.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:24   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
ooit eens bij stilgestaan dat er misschien studenten zijn die niet zo veel inzitten met hoge lonen?
Had ik het over lonen?

Citaat:
Om dan later met tegenzin iets te gaan doen?
Ik sprak over interesses. Soms moet dat "aangewakkerd" worden. Ik stel mezelf de vraag - ik durf het in jouw plaats al niet meer te doen - of alle mogelijkheden wel genoeg door me zijn afgewogen. Of er niet "meer" is.

Citaat:
Je kunt nog altijd na geschiedenis bv. journalistiek gaan studeren. Sterker nog, geschiedenis vormt een goede basis daarvoor.
Tja, na geschiedenis kun je nog alles gaan studeren.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:32   #85
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je zoekt echt problemen met iemand die helemaal geen problemen met jou heeft...
Laat dan dat discours tegen die richting vallen. Ik heb voor die richting gekozen, en blijf erbij.

De staten wankelen, de protestacties breiden zich uit, het kapitalisme staat mogelijk op instorten. Ik denk niet aan de toekomst. Ik studeer geschiedenis, en zie later wel wat ik doen kan. Moet ik daarvoor bijstuderen, so be it.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
JAls je daar niet tegenkunt, kun je veel beginnen ontwijken. Ik ben misschien door de jaren heen verbitterd en dat zul je vast wel kunnen aflezen uit wat en hoe ik schrijf.
Het is de maatschappij die fout is. Veel te veel mensen slaven zich weg in één of ander beroep tegen hun zin, allemaal omdat het meer opbrengt. Ik ken mensen die daardoor in depressies zijn gesukkeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Had ik het over lonen?
Daar gaat het om in deze moderne maatschappij.
Citaat:
Ik sprak over interesses. Soms moet dat "aangewakkerd" worden. Ik stel mezelf de vraag - ik durf het in jouw plaats al niet meer te doen - of alle mogelijkheden wel genoeg door me zijn afgewogen. Of er niet "meer" is.
Kiezen is moeilijk. Maar na vele keuzes kun je niet meer terug. 'Had ik maar dit', of 'zou ik maar dat gedaan hebben', dat gaat weinig veranderen.

We worden niet goed genoeg begeleid in de scholen, het aantal universitaire richtingen om te kiezen is te hoog, ... Maar zelfs mocht dat veranderen, is het nog niet voor nu. En zeker niet voor vroeger.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 oktober 2011 om 16:34.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:41   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Laat dan dat discours tegen die richting vallen.
Ik heb helemaal niets tegen de richting geschiedenis.

Citaat:
Ik heb voor die richting gekozen, en blijf erbij.
En dat is je goed recht. Ik probeerde een aantal keer het kleine stemmetje in je hoofd te zijn dat bij mij ontbrak. Het spijt me als je dat schoffeerde. Ik heb echt enkel de beste bedoelingen ermee.

Citaat:
Het is de maatschappij die fout is. Veel te veel mensen slaven zich weg in één of ander beroep tegen hun zin, allemaal omdat het meer opbrengt. Ik ken mensen die daardoor in depressies zijn gesukkeld.
Het gaat niet alleen over meer opbrengen. Vaak kun je ook niet anders.

Citaat:
Daar gaat het om in deze moderne maatschappij.
Pff, geld is voor mij nooit van belang geweest. Nu, ik heb dan ook nooit geldzorgen gehad en hoef me er niet meteen zorgen in te maken: ik heb waarschijnlijk makkelijk spreken - dus zwijg ik er liever over.

Ik had het over "opbrengen" in de intellectuele, (niet-monetair-) zelfverrijkende zin van het woord.

Citaat:
Kiezen is moeilijk. Maar na vele keuzes kun je niet meer terug. 'Had ik maar dit', of 'zou ik maar dat gedaan hebben', dat gaat weinig veranderen.
Ik moet echt wel een aantal rake opmerkingen hebben gegeven om je zo'n woorden/berichtenfurie te laten lossen tegen me. Ik hoop gewoon dat je er nu een beetje doorziet.

Dat ik arrogant, pessimistisch, hautain, snoeverig &c. overkom, weet ik al best lang (pessimistisch ben ik ook wel). Maar wind je er niet zo over op joh. Alle mensen hebben zo hun "défaut".
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 17 oktober 2011 om 16:42.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:46   #87
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En dat is je goed recht. Ik probeerde een aantal keer het kleine stemmetje in je hoofd te zijn dat bij mij ontbrak. Het spijt me als je dat schoffeerde. Ik heb echt enkel de beste bedoelingen ermee.
Ik heb mij meer zorgen gemaakt over mijn studierichting als wat anders. Ik heb haast alle realistische richtingen overwogen. Ik heb er maanden niet van kunnen slapen. Dat alles om uiteindelijk te beseffen dat het merendeel van die andere mogelijkheden mij gewoon geen bal interesseren, en diegenen die dat wel doen nóg minder kansen bieden als geschiedenis.
Citaat:
Vaak kun je ook niet anders.
Je kunt bijna altijd anders, maar daar zul je opofferingen voor moeten maken.

Mijn vader is zelfstandige geworden, en is nog nooit zo gelukkig geweest. Hij moet er een flink pensioen voor inboeten en harder werken dan ooit, maar hij is gelukkig.

Citaat:
Ik had het over "opbrengen" in de intellectuele, (niet-monetair-) zelfverrijkende zin van het woord.
Boeken. Vrij lessen volgen (als dat tegenwoordig nog kan). Avondcursussen. Lezingen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:49   #88
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En z'n eerste arrogante criticus.

Zulke dingen wist ik al lang.

En jouw idiote haat is niet irritant, zeker? Arrogantie en dikkenekkerij, het is constant te lezen in jouw nutteloze berichten. Nochtans bereiken ze meestal slechts het niveau van de stereotypische student humane wetenschappen, het type dat zich belezen voordoet maar allergisch is aan boeken.

Zo, nu hoor je ook eens kritiek.
Ik herhaal: Pff, het academiejaar is begonnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:49   #89
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Boeken. Vrij lessen volgen (als dat tegenwoordig nog kan). Avondcursussen. Lezingen.
Dat begint moeilijk te gaan als je 's ochtends om 6.30 vertrekt om pas om 19.30 terug thuis te zijn...

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:51   #90
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik herhaal: Pff, het academiejaar is begonnen.
't Is niet omdat jij al je kennis hebt gehaald uit de cursussen op de universiteit, dat anderen ook zo'n gebrek aan leergierigheid hebben.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:52   #91
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat begint moeilijk te gaan als je 's ochtends om 6.30 vertrekt om pas om 19.30 terug thuis te zijn...
Tijd zat 's avonds!
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:56   #92
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Tijd zat 's avonds!
Eerst nog je vriendin en je kat verzorgen; daarna nog eten maken, misschien wat gaan lopen om de spieren uit te slaan --- het is zo slapestijd hoor.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 16:57   #93
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
't Is niet omdat jij al je kennis hebt gehaald uit de cursussen op de universiteit, dat anderen ook zo'n gebrek aan leergierigheid hebben.
Waar haal je dat toch allemaal? En vanwaar die lichtgeraaktheid? 90% van de eerstejaars denken dat ze 'de shit' zijn. Jaar na jaar moeten de criteria wel versoepeld worden zodat er toch nog een paar in het volgende jaar terechtkomen. Ik zeg niet dat het voor jou geldt, ik zeg alleen maar dat ik het jaar na jaar zie.

Herr Flick zijn punt was dat boeken verbieden/verbranden - het onderwerp van de draad - in het verleden weinig uitgehaald heeft. Dat is pakken belangrijker dan de vraag of dat nu gebeurd is in de Middeleeuwen of in de Nieuwe Tijd. Nu zijn we al twee pagina's bezig over je studiekeuze en over een uiteindelijk totaal irrelevant gegeven. Vandaar mijn zucht.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:12   #94
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En vanwaar die lichtgeraaktheid?
Jouw arrogantie.
Citaat:
90% van de eerstejaars denken dat ze 'de shit' zijn.
Ik ben niet 90% van de eerstejaars. Ik heb een goed gedacht van wat ik ken en wat ik niet ken. Geschiedenis van de middeleeuwen is voor mij grotendeels herhaling, geschiedenis van Griekenland is grotendeels nieuw voor mij.
Citaat:
Ik zeg niet dat het voor jou geldt, ik zeg alleen maar dat ik het jaar na jaar zie.
Maar je zegt het toch.

"Gewoon eens lekker vitten op de student, omdat nu hij studeert je kunt zeggen dat al z'n kennis uit de cursus komt." Zo komt dat over.
Citaat:
Dat is pakken belangrijker dan de vraag of dat nu gebeurd is in de Middeleeuwen of in de Nieuwe Tijd.
En ik wil al die clichés, ook de demonisering van de Kerk, aanpakken.

Je hebt hele lijsten met zo'n veelvoorkomende misvattingen, o.a. die van de Engelse wikipedia, en keer op keer worden die misvattingen ook weerlegd, al vanaf het middelbaar. En toch blijven die misvattingen 'algemene kennis'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Vandaar mijn zucht.
't Is jouw zucht die dat allemaal in gang heeft gebracht.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 oktober 2011 om 17:14.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:23   #95
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Jouw arrogantie.
Citaat:
Ik ben niet 90% van de eerstejaars. Ik heb een goed gedacht van wat ik ken en wat ik niet ken. Geschiedenis van de middeleeuwen is voor mij grotendeels herhaling, geschiedenis van Griekenland is grotendeels nieuw voor mij.


Ik zou zeggen, open er eens een draadje over, dan hebben we het er verder over. Je voelt je echt overdreven hard aangevallen en dat is nergens voor nodig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:29   #96
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je voelt je echt overdreven hard aangevallen en dat is nergens voor nodig.


Bespaar me die zever. Je kleineerde me, en nu doe je dat weer.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 oktober 2011 om 17:31.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:32   #97
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
Ik heb de koran gelezen en zulke citaten ben ik niet tegengekomen. Ik ken ook geen moslims die peuters huwen. U lult dus uit je nek. Overigens, is het ook zo dat zo'n zaken nergens in de koran vermeld staan maar wel in de hadith die met een korrel zout worden genomen door de meeste moslims. De hadith spreken elkaar zelfs tegen als het gaat over de leeftijd van Aicha.

Je reactie is belachelijk. Er staat vunzige citaten in de talmud en jij komt hier even zeiken 'ja maar, de koran is ook schuldig'. Over peuters gesproken. Wat een obsessie toch niet met een mens kan doen.
Dus volgens u had de profeet geen bruid van negen jaar oud? Er zijn anders wel landen, waaronder Pakistan, waar oude kerels met meisjes trouwen die niet eens geslachtrijp zijn,en zo lang is het nog niet geleden dat je in Marokko gerust kon trouwen met een vijftienjarige..doe dus niet alsof het " leven van de profeet" niet tot kindermisbruik leidt want dat is wel zo.

Maar daarover ging deze discussie niet, moet je boeken verbieden, Nee.
Zo eenvoudig is dit.
Die vorm van sensuur bestaat gelukkig hier niet, houden zo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:33   #98
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die vorm van sensuur bestaat gelukkig hier niet, houden zo!
Uh, net wel. Zie je Mein Kampf nog in de winkels liggen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:36   #99
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Uh, net wel. Zie je Mein Kampf nog in de winkels liggen?
Onlangs nog zien liggen bij De Slegte in Antwerpen.

EDIT: en bij De Krijger hadden ze hem vroeger ook.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 17 oktober 2011 om 17:37.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 17:41   #100
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Onlangs nog zien liggen bij De Slegte in Antwerpen.

EDIT: en bij De Krijger hadden ze hem vroeger ook.
Overblijfselen. Een groot aantal van de recentste uitgaven zijn in beslag genomen geweest door de Nederlandse overheid, wegens auteursrechtenschending.

Maar goed: nog een duidelijker voorbeeld. Alle werken die de holocaust ontkennen. Er circuleert natuurlijk op het internet wat rond, maar hier is dat allemaal verboden.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 17 oktober 2011 om 17:42.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be