Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2018, 09:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Ze blijven gas geven die Engelsen

Tot vervelens toe val ik weer maar eens in herhaling, daar een ritje van de kust richting Antwerpen verder door leerde dat de Engelsen er weer kwamen doorgevlogen tegen snelheden om u tegen te zeggen.

Leuk 'lijntje' is dat wat die rijden denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2018 om 09:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 09:45   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tot vervelens toe val ik weer maar eens in herhaling, daar een ritje van de kust richting Antwerpen verder door leerde dat de Engelsen er weer kwamen doorgevlogen tegen snelheden om u tegen te zeggen.

Leuk 'lijntje' is dat wat die rijden denk ik.
Waarom emigreer je niet naar Engeland?
Engelsen en andere nationaliteiten... betalen hier nooit geen snelheidsboetes van flitskastjes tenzij ze tegengehouden worden, snappy?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 17:48   #3
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Niets aan te doen. Ik heb hetzelfde in de straat voor met vrachtwagens die hier als sluipverkeer en om de kilometerheffing te ontwijken tegen hoge snelheden door daveren. Rij je hier 70 km/uur en wat verder aan de start van de bebouwde kom 50 km/uur dan duwen ze u gewoon bijna verder. En daar doet de politie ook niets tegen. Geen prioriteit zegt de commissaris. Ze gaan liever ergens zich in de struiken verbergen waar ze meer gewone wagens kunnen flitsen.

In mijn straat wat verder heeft een buurtbewoner een gedeeltelijke oplossing gevonden. De kleine boer op pensioen zet altijd zijn tractor langs de weg. Net naast de doorlopende witte lijn zodat hij geen boete kan krijgen. Dan moeten vrachtwagens altijd serieus minderen om er langs te gaan. Het is een dikke 300 meter voorbij mijn deur en ik hoor wanneer hij er zijn tractor heeft staan. Aan het getoeter van de vrachtwagens Ik zou het ook met mijn wagen durven doen maar vrees dat die binnen de kortste tijd dan wordt meegesleurd of de zijkant volledig bekrast.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 21:12   #4
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Niets aan te doen. Ik heb hetzelfde in de straat voor met vrachtwagens die hier als sluipverkeer en om de kilometerheffing te ontwijken tegen hoge snelheden door daveren. Rij je hier 70 km/uur en wat verder aan de start van de bebouwde kom 50 km/uur dan duwen ze u gewoon bijna verder. En daar doet de politie ook niets tegen. Geen prioriteit zegt de commissaris. Ze gaan liever ergens zich in de struiken verbergen waar ze meer gewone wagens kunnen flitsen.

In mijn straat wat verder heeft een buurtbewoner een gedeeltelijke oplossing gevonden. De kleine boer op pensioen zet altijd zijn tractor langs de weg. Net naast de doorlopende witte lijn zodat hij geen boete kan krijgen. Dan moeten vrachtwagens altijd serieus minderen om er langs te gaan. Het is een dikke 300 meter voorbij mijn deur en ik hoor wanneer hij er zijn tractor heeft staan. Aan het getoeter van de vrachtwagens Ik zou het ook met mijn wagen durven doen maar vrees dat die binnen de kortste tijd dan wordt meegesleurd of de zijkant volledig bekrast.
Ooit al gehoord van het NIMBY syndroom? Not in my backyard.
De NIMBY variant met betrekking tot verkeer is: voor mijn deur wordt er te snel gereden.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 21:38   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom emigreer je niet naar Engeland?
Engelsen en andere nationaliteiten... betalen hier nooit geen snelheidsboetes van flitskastjes tenzij ze tegengehouden worden, snappy?
Ik vind dat toch niet kunnen dat die zomaar door de mazen van de wet kunnen 'rijden'.

Emigreren naar Engeland?

Dat links rijden zegt mij niets.

Ik denk zelfs dat als je daar wat gaat mispeuteren men u sneller zal bedanken met een boete.

p.s.

Met graagte haal ik die leuke filmpjes van de Politie bij onze Noorderburen even aan.

Daar mochten we getuige zijn van dat de agenten in verschillende situaties iemand gingen tegenhouden en wat tekst en uitleg gingen geven over de verkeersfout.

Ik zou die graag eens uitnodigen die agenten om hun landgenoten op onze wegen eens even in de gaten te houden want ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 22:22   #6
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
(...)
Emigreren naar Engeland?

Dat links rijden zegt mij niets.

Ik denk zelfs dat als je daar wat gaat mispeuteren men u sneller zal bedanken met een boete.
(...)
Dat links rijden ben je snel gewend, het duurt maar een paar kilometer.

En sneller beboeten?
Er is onlangs wel wat veranderd in de Engelse verkeerswetgeving, maar in 2015 was het absolute aantal snelheidsboetes er met 790.000 stuks lager dan bij ons. https://www.rac.co.uk/drive/advice/l...peeding-fines/
De UK heeft 65 miljoen inwoners, ruim 6 keer onze bevolking.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 22:45   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

UK staat meestal bij de top 3 van verkeersveiligste landen, Universalia zal dat nooit kunnen begrijpen.


Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2018 om 22:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 12:19   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
UK staat meestal bij de top 3 van verkeersveiligste landen, Universalia zal dat nooit kunnen begrijpen.

Het lijkt mij dan ook verre van geloofwaardig overkomen, of wil dat zeggen dat ze het maar in andere landen mogen gaan uithangen, omdat ze in eigen land kort gehouden worden op dat vlak?

Tijd dat ze die eens wat torenhoge boetes gaan geven of ons ook maar toelaten om het gaspedaal tot op de vloer van de wagen te drukken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 13:13   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
UK staat meestal bij de top 3 van verkeersveiligste landen, Universalia zal dat nooit kunnen begrijpen.
Het VK is van de West- en Noord-Europese landen het meest fietsonvriendelijk. Hoogstens 5% haalt dagelijks de fiets uit de garage. Het is een land met een overwegende autocultuur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 14:05   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het lijkt mij dan ook verre van geloofwaardig overkomen, of wil dat zeggen dat ze het maar in andere landen mogen gaan uithangen, omdat ze in eigen land kort gehouden worden op dat vlak?

Tijd dat ze die eens wat torenhoge boetes gaan geven of ons ook maar toelaten om het gaspedaal tot op de vloer van de wagen te drukken.
Ik wist dat je dat niet kon begrijpen.

Bovendien kun je wat je beweert niet bewijzen.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2018 om 14:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 15:26   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik wist dat je dat niet kon begrijpen.

Bovendien kun je wat je beweert niet bewijzen.
Dus moet ik mij geen zorgen meer maken over de racers uit Engeland die de snelweg, komende van Calais verder door richting binnenland Gent/Antwerpen/Nederland, even komen bumperkleven en die tegen snelheden voorbij komen gevlogen die ver boven de toegestane 120 km/u liggen?

Met uw mooie kaartje 'top 3 verkeersveiligheid' probeerde u het eigenlijke probleem in ons land even handig te omzeilen dacht ik.

Het gaat over wat ze in België doen niet in de UK.

Misschien zouden wij ze kunnen toeschreeuwen: 'Learn the rules!!!'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 april 2018 om 15:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:07   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Met uw mooie kaartje 'top 3 verkeersveiligheid' probeerde u het eigenlijke probleem in ons land even handig te omzeilen dacht ik.
Dat kaartje toont gewoon aan dat de verkeersveiligheid veel hoger is in UK dan in BE. En bij mijn weten rijden daar vooral Britten.

Citaat:
Het gaat over wat ze in België doen niet in de UK.
Veiliger rijden dan de Belgen.

Citaat:
Misschien zouden wij ze kunnen toeschreeuwen: 'Learn the rules!!!'
Citaat:
Dus moet ik mij geen zorgen meer maken over de racers uit Engeland die de snelweg, komende van Calais verder door richting binnenland Gent/Antwerpen/Nederland, even komen bumperkleven en die tegen snelheden voorbij komen gevlogen die ver boven de toegestane 120 km/u liggen?
Neen de Britten denken eerder dat die stoeme Belgen niet veilig kunnen rijden, dus jagen ze die bangerikken de stuipen op het lijf, kwestie van alert te blijven. Alert rijden is altijd veiliger, dat zie je toch op dat kaartje.

Speciaal voor jou, lol:
Citaat:
https://www.thebulletin.be/road-rage...ers-really-bad

Are Belgians drivers really that bad or are they actually streets ahead of the rest of Europe? Two erstwhile Bulletin contributors present the case for and against Belgian road users.

Belgians can’t drive – the prosecution

I think the Belgians are good at a great many things: tennis, chocolate, political crises. Sadly, driving isn’t one of them. I’d even go as far as to say Belgians are the worst drivers in Europe – a completely unsubstantiated claim but one that is undoubtedly true. Impatient and gladiatorial with absolutely no regard for other road users, driving in Belgium reminds me of a first-day-of-the-January-sales scrum. Why is everyone rushing? And beeping? And pulling out in front of fast-approaching trams? And will someone please explain the logic of la priorité de droite?

Now, before you accuse me of being a Belgophobic expat, I had no preconceived notions of this country’s road users before I came here. I discovered the abject failings of Belgian drivers through first-hand experience. Moving my worldly possessions from London to Brussels by car, the first part of my journey was fine, but as soon as I hit Belgium it was like I’d stumbled onto a Formula One racing track. The speed doubled, nay, tripled, and I was repeatedly tailgated out of the fast lane by smug Audi drivers as if they were police on their way to a code red emergency.

Having been in Belgium for a couple of months now, I realise this is part of a bigger problem Belgians have with spatial awareness. In supermarkets, trolleys are rammed out of the way by impatient shoppers; at tram stops, ‘queues’ are overtaken by order of the fastest and the strongest; on pavements, dog owners catch up on the local gossip with dog owner friends, forcing pedestrians to either walk through the gathered horde of beautifully coiffed yapping toy breeds or onto the road and thus to certain death at the hands of the aforementioned Audi drivers.

Maybe this territorial aggression and lack of civic mindedness has something to do with the fact as residents of the thirtyfourth most densely populated country in the world, the people of Belgium are used to jostling for space. But it’s all very bizarre, especially as Belgians tend to be the most courteous people in practically every other social setting. The solution? Until the EU takes a stand and forces all Belgian licence holders to attend re-education camps in Germany and Switzerland, I think I’ll just stick to public transport, thanks.

Tamara Gausi

Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2018 om 16:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:30   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat kaartje toont gewoon aan dat de verkeersveiligheid veel hoger is in UK dan in BE. En bij mijn weten rijden daar vooral Britten.


Veiliger rijden dan de Belgen.




Neen de Britten denken eerder dat die stoeme Belgen niet veilig kunnen rijden, dus jagen ze die bangerikken de stuipen op het lijf, kwestie van alert te blijven. Alert rijden is altijd veiliger, dat zie je toch op dat kaartje.

Speciaal voor jou, lol:
U blijft halsstarrig voorstander van het overtreden van het verkeersreglement door de Engelsen dus?

En ik wil niet stoer overkomen daar het gewoon een vorm van discipline is het volgen van 'the rules and regulations' maar als ik echt mocht doorzetten met mijn wagen dan maakt ik die belachelijk doch ik heb geen boodschap aan de boete die dan eerstdaags in de bus valt, die boetes die men alleen aan de Belgen zelf blijkt uit te schrijven omdat het gemakkelijke 'slachtoffers' zijn.

Zou Amen toepasselijk zijn als slotwoord in dit geval?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 april 2018 om 16:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 16:53   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U blijft halsstarrig voorstander van het overtreden van het verkeersreglement door de Engelsen dus?
En dat lees je uit mijn eerste post? Waar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom emigreer je niet naar Engeland?
Engelsen en andere nationaliteiten... betalen hier nooit geen snelheidsboetes van flitskastjes tenzij ze tegengehouden worden, snappy?
En U blijft halsstarrig veralgemenen over "Engelsen"?
Dan mag ik toch wel een kaartje tonen dat het Belgisch verkeersbeleid best zwijgt als het om hun eigen verkeersdoden gaat tov andere landen.

UK : 29 verkeersdoden per miljoen inwoners.
(Engeland: 27 verkeersdoden per miljoen inwoners)

BE : 57 verkeersdoden per miljoen inwoners.

Zoals ik al zei emigreer best naar Engeland, daar is het risico de helft om in het verkeer te sterven. En eens daar kun je zagen hoe de Belgen in Engeland rijden, euh amen.

En als uitsmijtertje:
Citaat:
https://www.boetecalculator.be/art-9...s-buitenlander

1 op 10 hardrijders is buitenlander

130 km/u rijden is in veel landen regel maar in België een overtreding.

Buitenlandse verkeersboetes brengen minstens 14 miljoen euro op.

Voortaan kunnen buitenlandse boetes makkelijker verstuurd en betaald worden.

Vorig jaar werden er op onze Belgische wegen maar liefst 281 320 buitenlandse nummerplaten geflitst. Een heel aantal buitenlanders laat zich verrassen door het groeiend aantal trajectcontroles. De snelheidsboetes door buitenlanders brengen minstens 14 miljoen euro op.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2018 om 17:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 17:07   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zoals ik al zei emigreer best naar Engeland, daar is het risico de helft om in het verkeer te sterven. En eens daar kun je zagen hoe de Belgen in Engeland rijden, euh amen.
Als je in je auto blijft, ja.

Als fietser lijkt het erop dat je in het Wilde Westen rondrijdt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 17:09   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je in je auto blijft, ja.

Als fietser lijkt het erop dat je in het Wilde Westen rondrijdt.
Dat zijn de verkeersdoden van alle weggebruikers. Fietsers geven bovendien geen gas (draadtitel).
Citaat:
Ze blijven gas geven die Engelsen

Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2018 om 17:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 23:19   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom emigreer je niet naar Engeland?
Engelsen en andere nationaliteiten... betalen hier nooit geen snelheidsboetes van flitskastjes tenzij ze tegengehouden worden, snappy?
In Zwitserland moeten ze mijn auto ook prachtig gevonden hebben want ze hebben er een foto van genomen. Continu, 100/80/100/80/100, tegen dat ge terug van 80 aan 100 zat was het alweer maar 80 en op de meest onlogische plaatsen. Op sommige plaatsen was het 100 waar ik 100 best al flink hard vond en op andere plaatsen werd het 80 terwijl ge daar probleemloos 100 had gekund, en dan plots twee flitsen van lichten op amper 30 meter voor uwe neus in het pikke donker zodat ge er goed van verblind bent,... knetter gek die Zwitsers.

Kunnen ze nu niet dat stuk Zwitserland van tussen Frankrijk en Italië tussenuit knippen?

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 23:22.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 23:23   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In Zwitserland moeten ze mijn auto ook prachtig gevonden hebben want ze hebben er een foto van genomen. Continu, 100/80/100/80/100, tegen dat ge terug van 80 aan 100 zat was het alweer maar 80 en op de meest onlogische plaatsen. Op sommige plaatsen was het 100 waar ik 100 best al flink hard vond en op andere plaatsen werd het 80 terwijl ge daar probleemloos 100 had gekund, en dan plots twee flitsen van lichten op amper 30 meter voor uwe neus in het pikke donker zodat ge er goed van verblind bent,... knetter gek die Zwitsers.

Kunnen ze nu niet dat stuk Zwitserland van tussen Frankrijk en Italië tussenuit knippen?
Daarom kopen zoveel Zwitsers een Tesla met autopilot, die leest al die snelheidsborden (of uit de databank) en past zijn snelheid automatisch aan, geen geflits, en relax laten rijden. Lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2018 om 23:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 23:25   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daarom kopen zoveel Zwitsers een Tesla met autopilot, die leest al die snelheidsborden (of uit de databank) en past zijn snelheid automatisch aan, geen geflits, en relax laten rijden. Lol.
Die rijden daar eerder op een koe jonge.

Ik heb trouwens liever met een auto te rijden dan dat de auto met mij rijd.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2018 om 23:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2018, 23:27   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dat lees je uit mijn eerste post? Waar?


En U blijft halsstarrig veralgemenen over "Engelsen"?
Dan mag ik toch wel een kaartje tonen dat het Belgisch verkeersbeleid best zwijgt als het om hun eigen verkeersdoden gaat tov andere landen.

UK : 29 verkeersdoden per miljoen inwoners.
(Engeland: 27 verkeersdoden per miljoen inwoners)

BE : 57 verkeersdoden per miljoen inwoners.

Zoals ik al zei emigreer best naar Engeland, daar is het risico de helft om in het verkeer te sterven. En eens daar kun je zagen hoe de Belgen in Engeland rijden, euh amen.

En als uitsmijtertje:
Weet jij ook hoeveel van die 57 dat dat er voor Vlaanderen alleen zijn?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be