Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 juli 2016, 11:54   #21
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Een boodschap naar Europa van een Amerikaanse rifle eigenaar.
https://www.youtube.com/watch?v=SGMQke0lYxY
Hoewel de man mij oprecht lijkt in zijn 'bezorgdheid' en 'advies', slaat hij de bal een aantal keren indrukwekkend mis.

Ten eerste hadden V.S.-stijl wapenwetten de aanslag in Parijs niet kunnen voorkomen. Zelfs in de V.S. is men slim genoeg om geen wapens toe te laten in concertzalen, waar ook alcohol gedronken wordt.

Ten tweede beweert hij dat hoe minder streng de wapenwetten in een staat zijn, hoe minder wapengeweld er is in die staat. Het omgekeerde is waar als we naar de daadwerkelijke cijfers kijken: hoe strenger de wapenwetten, hoe minder wapendoden er vallen, én hoe minder moorden er zijn:


Ten derde beweert hij dat, dank zij de losse wapenwetten, zijn staat zowat een superveilig paradijsje is, en dat de Europeanen daar een voorbeeld kunnen aan nemen. Ik weet niet in welke staat hij woont, maar als we kijken naar de cijfers betreffende wapendoden, dan zien we dat die bewering opnieuw pijnlijk misplaatst is: er zijn in de V.S. slechts één of twee staten (Hawaii en Massachusetts) die qua aantal wapendoden vergelijkbare cijfers kunnen neerzetten als de EU-landen met de MEESTE wapendoden (Finland en Frankrijk). En ik betwijfel dat hij daar woont, want dat zijn tevens twee van de staten met de strengste wapenwetten.

Paar cijfers: V.S.: 10,54 wapendoden per 100,000 inwoners per jaar.
Finland: 3,25 wapendoden per 100,000 inwoners per jaar, wat het hoogste aantal is in de EU. Voor de totale EU ligt dat cijfers ergens rond de 1,5.

Ze mogen hun wapenwetten houden...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 30 juli 2016 om 11:55.
Scorpio is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:08   #22
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Allez, stelt het U zelf eens voor.
Wie zijn ze sneller geneigd aan te vallen? een gewapende massa of een ontwapende massa?
Hadden met Battaclan zoveel doden gevallen als er gewapende burgers op straat liepen?
Het is allemaal relatief. Maar het is wel zo dat wij ons dienen te wapenen tegen een nieuwe vloed migranten.
https://www.youtube.com/watch?v=Zuij0qDzmVQ
Peche is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:18   #23
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hadden met Battaclan zoveel doden gevallen als er gewapende burgers op straat liepen?
Euh, ja. Getuige het grote aantal schietpartijen in de V.S.

Citaat:
Wie zijn ze sneller geneigd aan te vallen? een gewapende massa of een ontwapende massa?
Jij denkt dat figuren die van plan zijn een ZELFMOORDaanslag te plegen zich gaan laten tegenhouden door de mogelijkheid dat er mensen in de massa wapens dragen? Even serieus blijven he...

Tegenvraag: Waar is de kans het grootst dat ruzie, of een kerel die begint te flippen uitmondt in een schiet- en moordpartij? In een gewapende massa of een ongewapende massa?
Scorpio is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:37   #24
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja? Dat valt te betwisten, het is relatief.
Burgers hadden tenminste een kans gemaakt.
Ik denk dat onze wapenwet goed is, maar wapendracht moet daarbij horen.
Het is beter onze verworven rechten terug te krijgen dan in te blijven boeten voor veiligheid die ze ons niet kunnen geven. Mensen moeten zichzelf rechtmatig kunnen verdedigen. Nu hebben alleen de gangsters en terroristen wapens en sta je daar machteloos tegen.

Mensen kunnen altijd flippen en een moord plegen. Tuurlijk makkelijker met een vuurwapen. Maar dat zou niet in de weg mogen staan voor een vals veiligheidsgevoel. Mensen die "afgaan" gaan sowieso "off" met of zonder wapen.
Peche is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:43   #25
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja? Dat valt te betwisten, het is relatief.
Burgers hadden tenminste een kans gemaakt.
Ik denk dat onze wapenwet goed is, maar wapendracht moet daarbij horen.
Het is beter onze verworven rechten terug te krijgen dan in te blijven boeten voor veiligheid die ze ons niet kunnen geven. Mensen moeten zichzelf rechtmatig kunnen verdedigen. Nu hebben alleen de gangsters en terroristen wapens en sta je daar machteloos tegen.

Mensen kunnen altijd flippen en een moord plegen. Tuurlijk makkelijker met een vuurwapen. Maar dat zou niet in de weg mogen staan voor een vals veiligheidsgevoel. Mensen die "afgaan" gaan sowieso "off" met of zonder wapen.
Dat is een contradictio in terminis. Onze wapenwet verbiedt wapendracht
Dadeemelee is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:43   #26
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Awel ik zeg het toch, onze wapenwet is goed MAAR er moet wapendracht bij horen.
Dat is nu niet het geval. Enkel bevoegde personen mogen dat en niet iedereen.
Terroristen kijken er niet naar of het nu mag of niet.

Laatst gewijzigd door Peche : 30 juli 2016 om 13:46.
Peche is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:45   #27
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Euh, ja. Getuige het grote aantal schietpartijen in de V.S.



Jij denkt dat figuren die van plan zijn een ZELFMOORDaanslag te plegen zich gaan laten tegenhouden door de mogelijkheid dat er mensen in de massa wapens dragen? Even serieus blijven he...

Tegenvraag: Waar is de kans het grootst dat ruzie, of een kerel die begint te flippen uitmondt in een schiet- en moordpartij? In een gewapende massa of een ongewapende massa?
Met een bom niet, ok, maar met een kapmes? Ik peis dat die kerel niet gaat weten vanwaar al dat lood komt.
Hoomer is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:45   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
Dan heb ik het nog niet over de opslag van munitie.
Als de obligate Vranckx zegt dat je in BXL voor de prijs van een grootbeeld TV een Kalashnikov kan kopen dat hij me dan eens zegt waar ergens in Brussel.
Dikke bullshit allemaal.
Wapen demonteren?????
Ik demonteer nooit mijn wapen.
Het wapen moet opgesloten zitten in een kist of moet een trekkersslot hebben.

Munitie moet in een andere gesloten kist zitten.

Thuis zitten de wapens een een geweerkast, de munitie zit elders.
Voor mijne Glock:
  • Moest ik een vergunning aanvragen bij de provinciegouverneur
  • Kwam de politie langs om alles te bekijken
  • Moesten de medebewoners een papier ondertekenen
  • Kwam de politie terug langs met de vergunning
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Glock.jpg‎
Bekeken: 24
Grootte:  691,5 KB
ID: 103332  

__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:46   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Awel ik zeg het toch, onze wapenwet is goed MAAR er moet wapendracht bij horen.
Dat is nu niet het geval.
Dus niemand mag wapens dragen behalve de 'goeien'. Zoiets?
Dadeemelee is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:46   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was het 'grappige' niet dat men enkele jaren geleden aan de burgers gevraagd heeft om alle wapens die men eventueel in huis had 'rondslingeren' in te leveren?

Zoals ik al eerder schreef moeten de terroristen/andere onverlaten op dat ogenblik plat van het lachen gegaan zijn.
Gevraagd?
Ik dacht dat het verplicht was.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:47   #31
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus niemand mag wapens dragen behalve de 'goeien'. Zoiets?
Ja, dat zeg ik niet he. Ik wil dat wij het recht voor zelfverdediging terugkrijgen.
Peche is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:47   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wapen demonteren?????
Ik demonteer nooit mijn wapen.
Het wapen moet opgesloten zitten in een kist of moet een trekkersslot hebben.

Munitie moet in een andere gesloten kist zitten.

Thuis zitten de wapens een een geweerkast, de munitie zit elders.
Voor mijne Glock:
  • Moest ik een vergunning aanvragen bij de provinciegouverneur
  • Kwam de politie langs om alles te bekijken
  • Moesten de medebewoners een papier ondertekenen
  • Kwam de politie terug langs met de vergunning
Moest ik een medebewoner zijn, ik tekende bezwaar aan (tenzij ik ook een pistool mag hebben).
Dadeemelee is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:48   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Ja, en?
Wel dan is de politie commissaris daar bij jou iemand die de wet niet te nauw neemt.
Aan mij steekt het dat de wet me verplicht heeft mijn wapens af te geven omdat het me onmogelijk werd om nog mijn aantal keren schietstand gaan fysiek niet meer kon halen.
Komt daarbij nog dat Mw Onckelinkx financiële vergoeding had toegezegd, iets waar ik kon naar fluiten - om nog maar te zwijgen van het geleden financieel verlies indien ik die wapens had kunnen verkopen.

Trouwens; voor het begin van WOII is er ook een wapeninlevering geweest....
Dat begrijp ik niet.
Legale wapens kon je toch verkopen aan licentiehouders.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:48   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
Dan heb ik het nog niet over de opslag van munitie.
Als de obligate Vranckx zegt dat je in BXL voor de prijs van een grootbeeld TV een Kalashnikov kan kopen dat hij me dan eens zegt waar ergens in Brussel.
Dikke bullshit allemaal.
helemaal gene bullshit. Het zal natuurlijk geen legaal wapen zijn.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:50   #35
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja? Dat valt te betwisten, het is relatief.
Burgers hadden tenminste een kans gemaakt.
De dertigduizend wapendoden per jaar in de V.S., zijn die ook 'relatief'?

Citaat:
Nu hebben alleen de gangsters en terroristen wapens en sta je daar machteloos tegen.
En in een land met vrije wapendracht zoals de V.S. hebben diezelfde gangsters en terroristen nog veel meer wapens, en vallen er VEEL meer doden.

Citaat:
Mensen kunnen altijd flippen en een moord plegen. Tuurlijk makkelijker met een vuurwapen.
Prachtig hoe je meteen je eigen argument onderuit haalt in de volgende zin. Bespaart mij het werk.

Citaat:
Maar dat zou niet in de weg mogen staan voor een vals veiligheidsgevoel.
Euh, het 'vals veiligheidsgevoel' is het idee dat mensen veiliger zouden zijn als iedereen gewapend was. Wat dus aantoonbaar niet zo is. DAT is het 'valse veiligheidsgevoel'.
Citaat:
Mensen die "afgaan" gaan sowieso "off" met of zonder wapen.
Yep, dat klopt. Maar die zonder wapen gaat er in het ergste geval een paar de kliniek in kloppen. Die mét richt in het ergste geval een bloedbad aan. Ik weet welke van die twee ik verkies...
Scorpio is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:52   #36
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Met een bom niet, ok, maar met een kapmes? Ik peis dat die kerel niet gaat weten vanwaar al dat lood komt.
En die vrouw die nu gedood is zou nog steeds even dood zijn.
Scorpio is offline  
Oud 30 juli 2016, 13:54   #37
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Hoeveel onschuldige doden maakt alcohol per jaar Scorpio? Men verbiedt drank nu toch ook niet? Mensen hebben dan tenminste het recht zichzelf tegen gewapende zotten te verdedigen. De meeste die zo'n misdaad plegen doen dat al reeds met een illegaal wapen.

Heeft U de "vibe" van Amerika nog onlangs bekeken? Ik denk niet dat de moslims daar ooit zoveel "kak" als hier zullen hebben. Zij verdedigen hun cultuur met man en macht.

Een overmacht kan het ook doen, maar zo eendrachtig zijn de Eu bewoners niet meer.
Neem eens een voorbeeld aan die daarbuiten:
https://www.youtube.com/watch?v=Hakb6S0IpgY
Peche is offline  
Oud 30 juli 2016, 14:26   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als overal een wapenverbod is, is men wel genoodzaakt hier en daar een oorlog te ontketenen.
Centjes first immers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline  
Oud 30 juli 2016, 14:39   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Lees de wapenwet er eens op na; als je legaal een wapen wil en mag hebben moet je bewijzen dat je regelmatig naar de schietstand gaat, wapen gedemonteerd vervoeren, thuis gedemonteerd opslaan niet samen met munitie etc. etc.
Dan heb ik het nog niet over de opslag van munitie.
Als de obligate Vranckx zegt dat je in BXL voor de prijs van een grootbeeld TV een Kalashnikov kan kopen dat hij me dan eens zegt waar ergens in Brussel.
Dikke bullshit allemaal.
Bullshit?

Herinner u Alloo of hoe heet hij ook weer, ging een Kalasjnikov kopen om te laten zien dat je helemaal nog niet teveel moeite moest doen om er aan te geraken. Hij bracht hem daarna naar de politie en de procureur maakte veel misbaar - uiteraard, de staat heeft liever niet dat dit algemene kennis is, ze gingen hem vervolgen en veel tralala, nooit iets van gekomen.

Maar uiteindelijk onthouden we, er zijn vele honderdduizenden zwarte wapens in omloop, alleen de hoeveelheden al die de politie in het zwart heeft doorverkocht daar bij de vorige 'amnestie', toen je ze ongestraft kon binnenbrengen, zijn duizelingwekkend.

En jij komt ons hier vertellen dat er geen wapens te koop zijn, bullshit zeg je...

Ik weet niet of je nu aan het zwanzen bent of dat ik u ernstig moet nemen.

Ik kan u wel zeggen, vanuit mijn ervaring in een vorig leven, ik heb vroeger nooit problemen gehad om aan wapens te geraken. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat dit nu anders zou zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 30 juli 2016, 14:39   #40
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoeveel onschuldige doden maakt alcohol per jaar Scorpio? Men verbiedt drank nu toch ook niet?
Van onderwerp veranderen omdat je het niet met rationele argumenten kan halen is vrij zwak. Het gaat hier over vuurwapens, niet over alcohol.

Citaat:
Mensen hebben dan tenminste het recht zichzelf tegen gewapende zotten te verdedigen. De meeste die zo'n misdaad plegen doen dat al reeds met een illegaal wapen.
Neen, mensen hebben de illusie dat ze zichzelf kunnen verdedigen. In werkelijkheid is de kans vele malen groter dat ze zichzelf, iemand uit hun familie of vriendenkring ermee verwonden of doden. En als het gaat over de keuze tussen illusie en werkelijkheid kies jij kennelijk voor de illusie. Ik verkies de werkelijkheid.

Citaat:
Heeft U de "vibe" van Amerika nog onlangs bekeken? Ik denk niet dat de moslims daar ooit zoveel "kak" als hier zullen hebben. Zij verdedigen hun cultuur met man en macht.
Ooit van 9/11 gehoord? Zoveel 'kak' hebben de extremistische moslims daar. San Bernardino? Orlando?

En als ze ooit zo achterlijk zijn daar een Trump te verkiezen, gaat het aantak aanslagen door extremistische moslims er exponentieel toenemen.
Scorpio is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be