Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2017, 20:48   #101
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zeg dat ik het gezegd heb. Bron: mijn duim en de Eaton/Nissan battery sheets en wat inzicht in hoe een auto batterij wordt opgebouwd.

De nieuwe Nissan leaf die in september wordt gereleased komt in 2 versies:

48 kWh
60 kWh

Reden:

http://images.electricalsector.eaton..._June_2017.pdf

Nissan lanceert een home system met modules van 6 en 7.5 kwh die exact dezelfde afmetingen hebben, een licht verschillende scheikunde. Er gaan daar 8 van in de autobatterij zitten. De goedkoopste versie is een module gerecupereerd uit een Nissan....

De batterijen van deze nieuwe nissan kosten 140 dollar/ kwh

Mijn hoop is dus dat een 60 kWh nissan 30-35k euro gaat kosten. Ik ben de centen er reeds voor aan het sparen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 22:04   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Eerste lekken geven 39 kWh usable bij de Nissan Leaf. Usable =! totale energie inhoud.

Voor de tesla 85 KwH is dat 67.4 usable (normale omstandigheden).

Dus die 48 kWH batterij voor de Nissan leaf zit al correct. Dat wordt het basismodelleke dat 200 km kan op autobaan en 300 km gemengd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 22:15   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De Nissan Leaf die nu voor 32k euro de deur uit gaat (exclusief kortingen) had een batterijprijs van 260-300 dollar/kWh.

De huidige leaf gaat 140 dollar/kwh hebben. My guess: basismodelleke 32k euro 48 kWh, 60 kWh modelleke 35k.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 22:15   #104
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En daarmee zal hij 5k euro goedkoper zijn dan de opel ampera en 7-8k dan het basismodelleke Tesla Model 3.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2017, 22:44   #105
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Proficiat. Ik zie het net iets anders. Ik rij jaarlijks 30,000 km. Mijn wagen verbruikt zowat 7l/100km. Dat maakt dat ik 2100 liter brandstof nodig heb op een jaar. Met een tank van 60l komt dat op 35 tankbeurten. Per tankbeurt mag je toch wel op 10 minuten rekenen, je moet wel eens omrijden en zo, je kent het wel hé. Verder gebeurt het ook wel eens dat het echt niet past om te tanken. Je bent al eens wat laat voor een afspraak en zo...Eigenlijk is dat tanken niet zo handig en ik verlies daar dus 350 minuten mee op jaarbasis.

Ik ga 1 keer per jaar op skitrip met de wagen. Met een elektrische wagen komt dat neer op 2 stops van 45 minuten over het traject. Met mijn huidige wagen neem ik 1 stop van 45 minuten en 1 stop van 20 minuten. De kinderen willen namelijk wel eens wat beweging. Ik verlies dus 25 minuten op het traject dus 50 minuten op die reis. Met een elektrische wagen bespaar ik dus 300 minuten aan tankbeurten op jaarbasis. TOP
Goed dat is uw patroon. Niet het mijne.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be