Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2009, 14:42   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Dat vlieginfrastructuur "amper openbare leefbare ruimte wegneemt" klopt niet echt. Kijk maar eens naar een luchthaven. En in tegenstelling tot een spoorlijn kan je die niet onder grond stoppen...
Ik bedoelde de vlieghavens met "amper".

Er zijn natuurlijk zeer verscheidene luchthavens, bepaalde vliegtuigen hebben geen luchthaven nodig...

En de definitie van "amper" is natuurlijk rekbaar.

En wat "kost" dat onder de grond stoppen ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 15:38   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Uiteindelijk is de manier waarop in de toekomst de electriciteit zal geproduceerd worden & of die ook gebruikt zal worden voor auto's nogal doorslaggevend.
Ik kan me best een personentransportsysteem voorstellen waarmee men met een electrische wagen naar een overslkaplaats rijdt en met wagen en al via spoor en/of luchtvervoer verder voortgestuurd wordt om op de bestemming weer uitgeladen te worden en netjes voort kan rijden.....
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 16:04   #23
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Uiteindelijk is de manier waarop in de toekomst de electriciteit zal geproduceerd worden & of die ook gebruikt zal worden voor auto's nogal doorslaggevend.
Ik kan me best een personentransportsysteem voorstellen waarmee men met een electrische wagen naar een overslkaplaats rijdt en met wagen en al via spoor en/of luchtvervoer verder voortgestuurd wordt om op de bestemming weer uitgeladen te worden en netjes voort kan rijden.....
Ja, vooral met z'n 9 miljard.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 06:47   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Uiteindelijk is de manier waarop in de toekomst de electriciteit zal geproduceerd worden & of die ook gebruikt zal worden voor auto's nogal doorslaggevend.
Ik kan me best een personentransportsysteem voorstellen waarmee men met een electrische wagen naar een overslkaplaats rijdt en met wagen en al via spoor en/of luchtvervoer verder voortgestuurd wordt om op de bestemming weer uitgeladen te worden en netjes voort kan rijden.....
Veel efficiënter is om gewoon de wagen niet mee te transporteren, en gewoon aan het andere eind er een te huren. Dat doe ik al jaren zo. TGV naar het Zuiden van Frankrijk en daar een auto huren...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 09:24   #25
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Veel efficiënter is om gewoon de wagen niet mee te transporteren, en gewoon aan het andere eind er een te huren. Dat doe ik al jaren zo. TGV naar het Zuiden van Frankrijk en daar een auto huren...
NMBS/NS als verhuurmaatschappij van autootjes bij de stations. Dat ze d�*�*r nog niet aan gedacht hebben !? -Daar moet je dan peperdure managers voor hebben.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 13:17   #26
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik bedoelde de vlieghavens met "amper".
De luchthaven van Zaventem beslaat een oppervlakte van 1245 Ha. Dat is ongeveer zoveel als 700km HSL... Dat is toch wat meer dan "amper"
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 13:19   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
NMBS/NS als verhuurmaatschappij van autootjes bij de stations. Dat ze d�*�*r nog niet aan gedacht hebben !? -Daar moet je dan peperdure managers voor hebben.
Algemene kennis zegt ons toch dat managerposities dienen om vrienden te plaatsen die voor een normale job te weinig inhoud bezitten. En u verwacht dat die dan nog eens nadenken?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 14:20   #28
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Je moet ook rekening houden met "secundaire effecten". Een beter treinsysteem met snellere treinen gaat in de toekomst misschien meer mensen doen afzien van de auto als vervoermiddel.

Hetzelfde geldt voor vliegtuigen: in sommige gevallen is het gewoon de beste oplossing, bij moeilijk bereikbare of verre bestemmingen b.v.
(Bovendien verwacht ik nog serieuze verbeteringen qua milieuvriendelijkheid in de luchtvaart).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 06:54   #29
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Je moet ook rekening houden met "secundaire effecten". Een beter treinsysteem met snellere treinen gaat in de toekomst misschien meer mensen doen afzien van de auto als vervoermiddel.
Blijft nog altijd de inspanning om zich van huis naar het station en van het station naar de bestemming te begeven. Een all-in-contract met huurwagentje lijkt mij geen slecht idee.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 08:03   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Blijft nog altijd de inspanning om zich van huis naar het station en van het station naar de bestemming te begeven. Een all-in-contract met huurwagentje lijkt mij geen slecht idee.
een soort electrische smartjes, probleem is dat je moet kunnen balanceren met andere users. Als iedereen van een slaapwijk naar het station wilt, heb je wel twee smartjes nodig : een in brussel en een in de slaapwijk
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 08:59   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt, wslk omdat het nu soms eenmaal niet anders gaat door te vliegen (of men neemt de trage boot), vliegen is in feite een vorm van openbaar vervoer over middellange en lange afstand...

Door de lucht heeft nu enmaal geen dure weg- of spoor-infra nodig die door de gemeenschap betaald wordt..., en het neemt amper openbare leefbare ruimte weg op de grond.

Paul, heb je enig idee van andere taksen en belastingen dat vliegtuigmaatschappijen / vliegpassagiers moeten afdragen aan de staat ?
Luchtverkeer heeft zeer dure radarsystemen nodig, die niet enkel duur zijn, maar ook energie verbruiken en nog eens ongezonde stralingen uitzenden.
Het aantal mensen dat als luchtverkeersleider werkt in Europa is vergelijkbaar met het personeel van de spoorwegen in Europa.
Daarnaast heb je dan nog de vele controle torens die niet op de luchthavens staan, maar ergens verspreid op de vliegroutes.
En dan nog de miljoenen lampen die moeten branden op hogere gebouwen en masten enkel voor het luchtverkeer.
De vele plaatsen waar men een verbod krijg boven een bepaalde hoogte te bouwen, omdat dit het luchtverkeer anders hindert.

Je zou beter eens eerst uitzoeken wat er allemaal verbonden is aan een bepaalde vorm van vervoer, voor je dergelijke dwazen en foute uitspraken doet.

Luchtverkeer kost de gemeenschap heel veel geld, ruimte, rust en gezondheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:43   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De luchthaven van Zaventem beslaat een oppervlakte van 1245 Ha. Dat is ongeveer zoveel als 700km HSL... Dat is toch wat meer dan "amper"
Oppervlakte van de stations meegeteld ?

Allez dan, het is wat meer als "amper".
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2009 om 12:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 13:20   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Luchtverkeer heeft zeer dure radarsystemen nodig, die niet enkel duur zijn, maar ook energie verbruiken en nog eens ongezonde stralingen uitzenden.
In de lucht..., en het zijn pulsradars..., daarbij wordt ...
PS ik kan het weten. Ik ben radartechnicus...
ongezonde stralingen, zeer dure radarsystemen nog zotter...

ja dat klopt die oude Ratheon-radars van in de 70-er jaren, die nog volledig analoog waren met te weinig afscherming van magnetron, thyratron.. en lekkende golfpijpverbindingen door een gebrek aan wisselstukken... die militaire radarherstellers hebben toch geregeld wat opgedaan, natuurlijk enkel als de radar in radiate getest werd.

Met de moderne luchtmachtradars vanaf midden 80-er is dat niet meer. De burgerradars zullen quasi hetzelfde zijn behalve dat ze niet in primary-ontvangst hoeven te werken. Dus de zware primary radar (6-9 kV zender) staat enkel in standby.
De andere radars: TACAN (4-5 kV) als baken;
de ILS, PAR enkel landingsradars, kleine reikwijdte (20 nM) hebben kleinere vermogens en gerichte beams.

Hoeveel denkt ge dat een moderne burger-opsporingsradar verbruikt, die dan nog niet volledig gebruikt wordt (enkel secondary) ?

De SSR in Kleine Brogel heeft genoeg aan een 500 VDC-spanningsvoeding voor de zender... stroomwaardes voor de ontvanger in de orde van 200-300 mA. De rest is meestal digitaal... incl radardisplay.

Citaat:
Het aantal mensen dat als luchtverkeersleider werkt in Europa is vergelijkbaar met het personeel van de spoorwegen in Europa.
Daarnaast heb je dan nog de vele controle torens die niet op de luchthavens staan, maar ergens verspreid op de vliegroutes.
Ge bedoelt het luchthavenpersoneel van job A tot Z, luchtverkeersleiders en radartechnicussen zijn qua personeel bijna te verwaarlozen.

Dat is nieuws, heb je een tip of bron ?
De luchtverkeersleiding wordt alsmaar meer gecentraliseerd (Eurocontrol Maastricht); maar dat kan dan ook bij de spoorwegen, is dat zo ?.

Citaat:
En dan nog de miljoenen lampen die moeten branden op hogere gebouwen en masten enkel voor het luchtverkeer.
En voor het treinverkeer honderd miljoen ? Ga je ze tellen, ook in alle stations ?

Wat voor soort lampen staan er op de landingsbaan ?

Citaat:
De vele plaatsen waar men een verbod krijg boven een bepaalde hoogte te bouwen, omdat dit het luchtverkeer anders hindert.
Logisch.

Elke verkeersweg die een spoorlijn kruist heeft een brug of tunnel nodig (ook verlicht..) , en treinen maken geen lawaai, zijn onderhoudsvrij, en de stroom komt uit het stopcontact...

Citaat:
Je zou beter eens eerst uitzoeken wat er allemaal verbonden is aan een bepaalde vorm van vervoer, voor je dergelijke dwazen en foute uitspraken doet.
Ik laat de eer aan jou, aan uwe praat te horen verstaat ge al helemaal niets van radars, geloof me een gsm tegen je hoofd is veel "stralingsintenser"

Citaat:
Luchtverkeer kost de gemeenschap heel veel geld, ruimte, rust en gezondheid
Afschaffen dus, en een tunnel onder de zeeën en oceanen leggen, spotgoedkoop voor de maatschappij.

Wanneer worden die spoorlijnen naar oost- en noordoost-Limburg nu aangelegd ? Hey we krijgen ooit eens Spartacus...

Aja, ging dit topic niet over CO2-uitstoot ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2009 om 13:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 13:47   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd eender welke ruime en zuinige auto is moeilijk te kloppen als alle plaatsen bezet worden.

En vooral ge rijdt ermee van thuis tot aankomst, het ongevalrisico is wel wat hoger.

Bij vliegtuig of TGV moet ge nog altijd vlot op de vlieghaven of treinstation geraken, en dan neem je meestal toch al de auto... Parking ? hoeveel dagen/ mss weken ? of je laat je brengen én afhalen...

tja waarom alles uitstappen en omladen ... dan kan je best direct op de kortste weg doorrijden. En op de verblijfplaats hoef je geen auto te huren...

Alhoewel met de tegenwoordige low budget vliegprijzen neem ik ook het viegtuig als de afstanden > 900 km zijn. (dagje winst)
Ik moet dikwijls (toch een paar keer per jaar die keuze maken ) en zelf met een auto die om en bij de 8 liter mazout verstookt, en maar 2 personen vervoert komt het mij goedkoper zelf te rijden.

Als ik moet vliegen, moet ik een auto huren, naar de luchthaven rijden, etc... (100 km) , als ik dan al op tijd boek valt de prijs nog mee maar dan zijn het de taxen die u de das omdoen.

ik vlieg alleen als ik maar een weekend moet blijven de autohuur is ook verschrikkelijk duur, en dan wordt het echt goedkoper met mijn eigen voertuig te rijden, alleen zit je dan wel met een volle dag reistijd, dat is waar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 13:55   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Wat den TGV / Eurostar etc betreft,

Eurostar is gewoon schitterend ben in den tijd nog met de Jetfoil naar Londen geweest (vanaf Dover trein) en ben al gevlogen, vanuit Italie vlieg ik trouwens altijd, want met den trein is dat niet te doen. (voor het ogenblik)

Eurostar vanuit Brussel is toch wel supergemakkelijk, ge komt ginder in t centrum toe, gaat naar uw meeting, training of klant of vakantiebesteming. met de tube is uw hotel vlakbij.

Als ge van Heatrhow of Gatwick nog naar het centrum moet, trein of taxi in, dan nog een stukske tube naar uw hotel, ... nee als ge met de Eurostar kunt, is dat vanuit Brussel toch echt wel de beste keuze, en als ge eerste klas kunt, is het al helemaal een toffe ervaring.

ik vlieg heel graag, maar de Eurostar is toch zo goed als vliegen met dat verschil dat ge even uw benen kunt strekken, het duurt iets langer, maar ge komt in het centrum toe.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 14:11   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik moet dikwijls (toch een paar keer per jaar die keuze maken ) en zelf met een auto die om en bij de 8 liter mazout verstookt, en maar 2 personen vervoert komt het mij goedkoper zelf te rijden.
Ja, dat kan wel maar alles hangt ervan... hoever en de tijdswinst als ge daar waarde aan echt.

Citaat:
Als ik moet vliegen, moet ik een auto huren, naar de luchthaven rijden, etc... (100 km) , als ik dan al op tijd boek valt de prijs nog mee maar dan zijn het de taxen die u de das omdoen.
Tja dat is wat anders als je al geen eigen auto hebt... ik wou ook eens -zonder eigen autotrip naar Zaventem een vliegtuig nemen om 8 hr00, 7 hr00 daar zijn, zelfs met de vroegste trein vanuit Genk was ik telaat... (ik wou mijn auto in Genk-station achterlaten...)

Citaat:
ik vlieg alleen als ik maar een weekend moet blijven de autohuur is ook verschrikkelijk duur, en dan wordt het echt goedkoper met mijn eigen voertuig te rijden, alleen zit je dan wel met een volle dag reistijd, dat is waar
Ik boek mijn vliegtuigreis (charter) via internet (totale prijs gekend voordat je betaald), rij zelfs met de auto naar Keulen (160 km), parkeer daar een week aan 28 € week, vlieg naar "het zuiden" en huur daar een autootje.

Komt me wat duurder uit als zelf te rijden (2 pers), maar we hebben ruim een dag winst, minder risico, minder vermoeiend. (ook tunneltaksen en peages met de auto)

Natuurlijk als je zelf kunt bepalen wanneer je wilt vliegen, want die charterprijzen op het internet kunnen wel eens vervijfvoudigen.

Voor tot ca. 60-70 € /per persoon inclusief taksen vlieg ik dan, auto huren ginder ca. 150-180 €/week.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2009 om 14:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 14:18   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat den TGV / Eurostar etc betreft,

Eurostar is gewoon schitterend ben in den tijd nog met de Jetfoil naar Londen geweest (vanaf Dover trein) en ben al gevlogen, vanuit Italie vlieg ik trouwens altijd, want met den trein is dat niet te doen. (voor het ogenblik)

Eurostar vanuit Brussel is toch wel supergemakkelijk, ge komt ginder in t centrum toe, gaat naar uw meeting, training of klant of vakantiebesteming. met de tube is uw hotel vlakbij.

Als ge van Heatrhow of Gatwick nog naar het centrum moet, trein of taxi in, dan nog een stukske tube naar uw hotel, ... nee als ge met de Eurostar kunt, is dat vanuit Brussel toch echt wel de beste keuze, en als ge eerste klas kunt, is het al helemaal een toffe ervaring.

ik vlieg heel graag, maar de Eurostar is toch zo goed als vliegen met dat verschil dat ge even uw benen kunt strekken, het duurt iets langer, maar ge komt in het centrum toe.
Ik heb de Thalys Brussel-Parijs genomen (goedkope citytrip in zomer), de trein van Genk naar Brussel duurde de helft langer... ondertussen niet meer denk ik (bocht Leuven).

Mooie ervaring zou ik nog eens doen, zelfs naar Zuid Frankrijk (TGV)
In D deed ik vroeger ook soms verdere treinritten met de ICE (250 kmh).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2009 om 14:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 16:36   #38
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een soort electrische smartjes, probleem is dat je moet kunnen balanceren met andere users. Als iedereen van een slaapwijk naar het station wilt, heb je wel twee smartjes nodig : een in brussel en een in de slaapwijk
Ik denk dat het systeem eerder aangewezen is voor pendelaars die overdag binnen Brussel/Antwerpen naar verschillende adressen moeten (bouwpartners, vertegenwoordigers, consultants, ...) maar nu vanuit hun woonstede in de file moeten gaan staan te Aalst, Aarschot, Bertem, Jezus-Eik, Kruibeke, Wommelgem, Zemst, ...)

Aan de kant van de woonplaats lijkt een bus of carpool meer aangewezen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 08:51   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb de Thalys Brussel-Parijs genomen (goedkope citytrip in zomer), de trein van Genk naar Brussel duurde de helft langer... ondertussen niet meer denk ik (bocht Leuven).

Mooie ervaring zou ik nog eens doen, zelfs naar Zuid Frankrijk (TGV)
In D deed ik vroeger ook soms verdere treinritten met de ICE (250 kmh).
Naar Amsterdam heb ik de Thalys ook eens een keertje genomen, ... dat ging toen nog niet zo snel als nu, en die wagons waren half afgebroken, ...

Nu ja nog relatief confort natuurlijk, want het gaat vrij vlot en ge moet u van niks veel aantrekken.

Eurostar is toch nog een tikje beter heb ik de indruk, altijd gereserveerde plaatsen, propere trein, ... Heb hem eens genomen naar Rijsel ook, op een half uur daar, da kunde zelf nie met den auto vanuit Brussel, of ge moet zo een soort van James Bond bak hebben die overal over vliegt. k weet niet meer wat het koste, maar het was eigenlijk niet eens zo duur voor een retourke.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 19:53   #40
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oppervlakte van de stations meegeteld ?

Allez dan, het is wat meer als "amper".
Ik ben nog wat gegevens aan het verzamelen want "ruimtebeslag per pkm" voor alle vervoersmodi lijkt me best wel interessant om te onderzoeken.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be