Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Bekijk resultaten enquête: Wat moet Vlaanderen bieden ter compensatie van de nachtvluchten boven Brussel?
Brussel laten uitbreiden. 3 7,89%
Een percentage van de extra jobs aan de Brusselaars geven. 17 44,74%
Vlaanderen heeft momenteel niks te bieden dat het wakker houden van 1 miljoen mensen rechtvaardigt. 10 26,32%
Brussel betalen voor de overlast. 8 21,05%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2004, 16:02   #141
lawrence_O0007
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
denk je dat die 13% uit de vlaamse begroting komt? meen je dat?
Ik verspreid enkel wat ik gelezen heb. ALs de FET bull shit verkoopt, so do I...

Citaat:
en hoe komt de vlaamse begroting (grotendeels) tot stand, denk je?
Door wat de federale aan hen geeft zekers. En nog wat belasting hier en daar en boetes en ze kunnen weer verder voor een jaar.

Ik snap dus niet dat Nederland, Spanje, Duitland, Belgie, kortweg bijna alle landen moeten besparen en nogis besparen en zo is dat al jaren aan 1 stuk door aant gaan. Wat doen die dan in God's naam met al dat geld zeg??? Dat zou ik nu echt wel eens willen weten.

Ik denk dat vlaanderen beter af is alleen. Zou ons een hoop belasting schelen.
Er is in Wallonie plaats genoeg om te bouwen en bedrijven te zetten. Ze wachten enkel totdat sinterklaas en de paashaas dat komen doen. En die doen dat nog ook, in de vorm van "transfers".
lawrence_O0007 is offline  
Oud 4 oktober 2004, 16:58   #142
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lawrence_O0007
Ik verspreid enkel wat ik gelezen heb. ALs de FET bull shit verkoopt, so do I...
volgens mij staat het nergens in dat artikel dat die 400 miljoen 13% uit de vlaamse begroting is (die volgens mij een stuk groter is dan dat)

Citaat:
Door wat de federale aan hen geeft zekers. En nog wat belasting hier en daar en boetes en ze kunnen weer verder voor een jaar.
inderdaad, en waar haalt de federale 20% van zijn inkomsten? uit brussel
moest de federale regering brussel dat deel van de koek geven waar het conventieel recht op heeft, dan is er helemaal geen geldstroom vanuit vlaanderen, enkel vanuit brussel naar vooral wallonie

Citaat:
Ik snap dus niet dat Nederland, Spanje, Duitland, Belgie, kortweg bijna alle landen moeten besparen en nogis besparen en zo is dat al jaren aan 1 stuk door aant gaan. Wat doen die dan in God's naam met al dat geld zeg??? Dat zou ik nu echt wel eens willen weten.
probleem is dat de typische europese welvaartstaat werd gefinancierd door de werkenden
als er proportioneel minder werkenden zijn, dan kunnen zij niet dezelfde welvaartsstaat financieren (tenzij ze veel productiever zijn)
zal er enkel maar erger op worden

Citaat:
Ik denk dat vlaanderen beter af is alleen. Zou ons een hoop belasting schelen.
Er is in Wallonie plaats genoeg om te bouwen en bedrijven te zetten. Ze wachten enkel totdat sinterklaas en de paashaas dat komen doen. En die doen dat nog ook, in de vorm van "transfers".
ik denk dat je daar de bal misslaat
inkomensbelasting bv. wordt normaal geheven op de plaats waar de arbeid verricht werd
dit wil zeggen dat vele vlamingen zouden werken zonder dat vlaanderen hierop belasting kan heffen
idem voor vennootschapsbelasting, brussel heeft proportioneel veel meer zetels dan vlaanderen, en de belasting wordt geheven in de plaats waar de zetel is

het is geen toeval dat het VB per se Brussel in Vlaanderen wil inlijven
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 09:16   #143
lawrence_O0007
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
volgens mij staat het nergens in dat artikel dat die 400 miljoen 13% uit de vlaamse begroting is (die volgens mij een stuk groter is dan dat)
Heb je het gelezen dan? Ik denk het niet. Dat is wat er stond en dan denk ik wel dat het juist is. Er stond letterlijk: "solidariteits bijdrage van vlaanderen naar brussel" Als je dergelijke dingen in twijfel trekt kan je nooit tot een conclusie komen. Jij lijkt ervan overtuigd dat vlaanderen juist niks betaald. Stel eens heel even dat het wel zo is? Lees eens wat meer in de FET dan zal je het vroeg of laat zelf wel inzien hoe de vork in de steel zit. Vlaanderen is het enige deel waar een overschot is op de begroting. Brussel kamt al jaren met tekorten, net als wallonie.

Citaat:
inderdaad, en waar haalt de federale 20% van zijn inkomsten? uit brussel
moest de federale regering brussel dat deel van de koek geven waar het conventieel recht op heeft, dan is er helemaal geen geldstroom vanuit vlaanderen, enkel vanuit brussel naar vooral wallonie
Als dat werkelijk zo zou zijn denk ik dat de heren politici dat ook wel zouden inzien en dat brussel al lang van hun klo.en gemaakt had dus...

[quote]
ik denk dat je daar de bal misslaat
inkomensbelasting bv. wordt normaal geheven op de plaats waar de arbeid verricht werd
[quote]
Maak hiervan in het land waar de arbeid verricht wordt. Al de belastingsgelden worden federaal beheerd en de federale overheid verdeeld de koek onder de landsdelen.

Citaat:
dit wil zeggen dat vele vlamingen zouden werken zonder dat vlaanderen hierop belasting kan heffen
Klopt niet.

Citaat:
het is geen toeval dat het VB per se Brussel in Vlaanderen wil inlijven
Dat is juist. Want als ze in Brussel de meerderheid hebben kunnen ze veel lam leggen, wat nu het CDH en Ecolo beseffen door hun tegenwringen in DHL dossier. Als het VB Bxl in de macht krijgt is her gedaan met het cordon. Het cordon is trouwens een schandaal. Het is aan de bevolking om te beslissen, niet aan de politiekers.

De provincies en gewesten kunnen provinciebelasting en gemeentetaksen heffen maar meer ook niet. Het probleem met wallonie is gewoon dat ze vroeger een te hoge dunk van zichzelf hadden. Alles was verfrast. De vlamingen hebben moeten vechten om hun gebied weer in te palmen maar daar hebben ze het een compromis na het ander moeten voor maken. Het probleem is nu dat vlaanderen beseft dat ze zich op een bepaald moment vast gemanoevreerd hebben en di rupo lacht in z'n vuistje, die beseft dat namelijk goed genoeg. Ik zeg niet dat we de walen of brusselaars moeten laten verhongeren maar vlaanderen zou niet zomaar geldm ogen geven. Ze zouden moeten kunnen zeggen van, ok, wij besteden geld op onze manier bvb wij die betalen zullen bedrijven oprichten in wallonie en de walen beter opleiden. Wallonie is slachtoffer van hun eigen hoogmoed. Nu dat ze beginnen inzien dat ze niet zonder vlaanderen kunnen is du rupo de heilige koe. Hij snijdt nl elke dreiging zoals het VB zorgvuldig weg met hulp van de liberalen. Zie naar de tactiek om het VB te doden, 6 wetswijzigingen, oprichten van CGKR, dan proces dat op een lage manier werd georkestreerd. Dit is tich schandalig?

Kort samengevat, als vlaanderen betaald moet het ten minste kunnen bepalen wat er met dat geld gebeurd. Noem het en win win situatie. Er is werkloosheid in wallonie? Goed, laat ons helpen. Nu sopeert wallonie dat geld gewoon uit om werklozen rijkelijk te betalen. Ze zouden beter investeren in betere scholen bvb. zoals het niveau van de VUB en KUL en bedrijven oprichten.

Groeten;

PS: Ik ga hierna niet veel meer antwoorden vandaag wegens werk...
lawrence_O0007 is offline  
Oud 5 oktober 2004, 10:01   #144
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lawrence_O0007
Heb je het gelezen dan? Ik denk het niet. Dat is wat er stond en dan denk ik wel dat het juist is. Er stond letterlijk: "solidariteits bijdrage van vlaanderen naar brussel" Als je dergelijke dingen in twijfel trekt kan je nooit tot een conclusie komen.
Waar staat dat? Volgens mij krijgen ze dat uit de federale kas (die ze overigens meer dan vet gespijsd hebben ivm VL en WAL). En dat dat 13% is van de VLaamse begroting is ook geen waar he vriend.

Citaat:
jkt ervan overtuigd dat vlaanderen juist niks betaald. Stel eens heel even dat het wel zo is? Lees eens wat meer in de FET dan zal je het vroeg of laat zelf wel inzien hoe de vork in de steel zit. Vlaanderen is het enige deel waar een overschot is op de begroting. Brussel kamt al jaren met tekorten, net als wallonie.
Volgens mij heeft Brussel al jaren een begroting in evenwicht.

Citaat:
Als dat werkelijk zo zou zijn denk ik dat de heren politici dat ook wel zouden inzien en dat brussel al lang van hun klo.en gemaakt had dus...
Ha dat doen de brusselaars ook! Maar natuurlijk geven de heren politici niet thuis, want hun de stemmen van hun partij worden in VL en WAL gehaald. Ze worden dus verondersteld Brussel te vertegenwoordigen, maar tegelijkertijd mogen ze niks doen of zeggen dat hun partijbesturen niet goedkeuren. Dat is een puur staaltje van particratie. De Vlamingen en de Walen gebruiken Brussel beiden als hun speelbal, als politieke pasmunt. Dit zal maar stoppen eens er een "Brussels Blok" opstaat.

Citaat:
Maak hiervan in het land waar de arbeid verricht wordt. Al de belastingsgelden worden federaal beheerd en de federale overheid verdeeld de koek onder de landsdelen.
Precies. En als Vlaanderen een onafhankelijk land wil worden, zal het land waar die inkomsten worden geheven Brussel heten. Dan kunnen Vlaanderen en Wallonie fluiten naar de federalisering van hoofdstedelijke inkomsten.


Citaat:
Klopt niet.
Klopt maar al te wel. Als een half miljoen NL in VL zou werken, denk je dat ze al hun belasting aan NL zouden betalen?

Citaat:
Dat is juist. Want als ze in Brussel de meerderheid hebben kunnen ze veel lam leggen, wat nu het CDH en Ecolo beseffen door hun tegenwringen in DHL dossier. Als het VB Bxl in de macht krijgt is her gedaan met het cordon. Het cordon is trouwens een schandaal. Het is aan de bevolking om te beslissen, niet aan de politiekers.
Het VB kan nooit aan de macht komen in Brussel, het kan enkel "incortounable" worden. Maar volgens mij is het aantal stemmen van het VB in Brussel weer aan het dalen gegaan bij de laatste verkiezingen?

Citaat:
De provincies en gewesten kunnen provinciebelasting en gemeentetaksen heffen maar meer ook niet. Het probleem met wallonie is gewoon dat ze vroeger een te hoge dunk van zichzelf hadden. Alles was verfrast. De vlamingen hebben moeten vechten om hun gebied weer in te palmen maar daar hebben ze het een compromis na het ander moeten voor maken. Het probleem is nu dat vlaanderen beseft dat ze zich op een bepaald moment vast gemanoevreerd hebben en di rupo lacht in z'n vuistje, die beseft dat namelijk goed genoeg. Ik zeg niet dat we de walen of brusselaars moeten laten verhongeren maar vlaanderen zou niet zomaar geldm ogen geven. Ze zouden moeten kunnen zeggen van, ok, wij besteden geld op onze manier bvb wij die betalen zullen bedrijven oprichten in wallonie en de walen beter opleiden. Wallonie is slachtoffer van hun eigen hoogmoed. Nu dat ze beginnen inzien dat ze niet zonder vlaanderen kunnen is du rupo de heilige koe. Hij snijdt nl elke dreiging zoals het VB zorgvuldig weg met hulp van de liberalen. Zie naar de tactiek om het VB te doden, 6 wetswijzigingen, oprichten van CGKR, dan proces dat op een lage manier werd georkestreerd. Dit is tich schandalig?
Bwa, ik vind dat racisme in strijd is met de grondwet. JHij zegt dat vrije meningsuiting ook in de grondwet staat. Het is een ideologische discussie. Een zaak wel, hoe dom moet je eigenlijk zijn? Het Blok weet al jaren dat men al 10 jaar wettelijk probeert om hun activiteiten als illegaal te beschouwen. Dan lukt dat en dan nog blijft het VB doen alsof ze van niks weten. Dat is toch oerdom?

Citaat:
Kort samengevat, als vlaanderen betaald moet het ten minste kunnen bepalen wat er met dat geld gebeurd. Noem het en win win situatie. Er is werkloosheid in wallonie? Goed, laat ons helpen. Nu sopeert wallonie dat geld gewoon uit om werklozen rijkelijk te betalen. Ze zouden beter investeren in betere scholen bvb. zoals het niveau van de VUB en KUL en bedrijven oprichten.
Volgens mij zijn UCL en ULB nagenoeg even goed als KUL en VUB (zie de shangai ranglijst). Voor de rest ben ik akkoord dat Brussel niet kan blijven betalen voor de Waalse werklozen. Men ontneemt hen elke druk om opnieuw werk te zoeken.
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be