Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2016, 16:56   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Welke gegevens meer dan naam en adres waren er dan nog wel doorgegeven ?

Met welk graaf mokke je daar op stap was ?
nee, daar weten ze niks over!

merk auto, was ook daaraan dat ik kon zien dat ze t niet in maastricht vastgesteld konden hebben, ik was immers inmiddels van auto veranderd.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 december 2016 om 16:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 16:57   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ps maar echt, knappe vrouwen daar in Maastricht!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 17:04   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij leg je hier één van de structurele fouten van ons systeem bloot ...

want waar ligt de incentive voor jou nog om nog iets te veranderen, wanneer je werkelijk eerste minister bent ?

efficiënter zou zijn, mocht er een manier zijn waarop jij al die problemen oplost, en wij je nadien belonen met je eerste minister te maken hé
Ge moet de natuur volgen hé vriend: eerst neuken en dan pas ne kleine. Omgekeerd gaat niet.

Maar wel mooi gefilosofeerd van jou.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 17:13   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Dat is allemaal toch echt kommaneukerij.

Al sedert het bestaan van nummerplaten weet iedereen dat de bedoeling ervan is om a) te checken of de belasting betaald is, en b) verkeersovertredingen en andere vast te stellen.

En ineens is het voor de privacy van belang dat de flikken die toestemming moeten vragen.
Waarom staat in de wet niet dat ze "van nature uit" die toestemming hebben ?

Zijn er hier nu een paar forummers die hun ogen open gaan, waarom er zoveel ambtenaren nodig zijn in dit apenland ?
Antwoord: omdat we onszelf het onnoemelijk moeilijk maken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 17:15   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Toch nog even terugkomen op het echte onderwerp van de draad.

Cassatie heeft een beslissing genomen.
De flikken leggen dat naast zich neer.

Maar geen hetze tegen hen, zoals tegen Theo.
Wat voor mij bewijst dat de hetze tegen Theo niet een bezorgdheid is voor de veiligheid van één familie, maar wel een politiek spelletje.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 17:50   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch nog even terugkomen op het echte onderwerp van de draad.

Cassatie heeft een beslissing genomen.
De flikken leggen dat naast zich neer.

Maar geen hetze tegen hen, zoals tegen Theo.
Wat voor mij bewijst dat de hetze tegen Theo niet een bezorgdheid is voor de veiligheid van één familie, maar wel een politiek spelletje.

.
Net of we dat nog niet wisten schoof.
Was mij ook al duidelijk geworden uit de nieuwjaarsbries van vrouwe justisia.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 18:09   #47
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ps maar echt, knappe vrouwen daar in Maastricht!
Dat valt inderdaad vast te stellen zonder een of andere databank te moeten raadplegen !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 18:22   #48
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom staat in de wet niet dat ze "van nature uit" die toestemming hebben ?

Zijn er hier nu een paar forummers die hun ogen open gaan, waarom er zoveel ambtenaren nodig zijn in dit apenland ?
Antwoord: omdat we onszelf het onnoemelijk moeilijk maken.
Eén keer een formuliertje invullen en een algemeen mandaat vragen (in 2003 toen de wet van kracht werd) lijkt me nu niet het werk waar je een leger amtenaren voor nodig hebt.

Als je ziet dat vandaag de aanvraag indienen en de behandeling ervan op de zelfde dag kan, dan lijkt het me geen werk van lange adem, wat jij?

Er is een serieus probleem als de politie vindt dat ze boven de wet staan. Of als er een privacywetgeving bestaat maar waar federale en lokale amtenaren en privébedrijven hun gat aan vegen.

Laatst gewijzigd door discuz : 15 december 2016 om 18:26.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 10:11   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Eén keer een formuliertje invullen en een algemeen mandaat vragen (in 2003 toen de wet van kracht werd) lijkt me nu niet het werk waar je een leger amtenaren voor nodig hebt.

Als je ziet dat vandaag de aanvraag indienen en de behandeling ervan op de zelfde dag kan, dan lijkt het me geen werk van lange adem, wat jij?

Er is een serieus probleem als de politie vindt dat ze boven de wet staan. Of als er een privacywetgeving bestaat maar waar federale en lokale amtenaren en privébedrijven hun gat aan vegen.
Daarvoor moet dus gans die commissie bij mekaar komen.
Enig idee hoeveel dat kost ?

En deze ochtend gehoord op het nieuws: de beslissing is nog niet genomen.
Twijfelen die apen nu of de flikken ons moeten beschermen tegen rood- en dood-rijders ?
Of wachten ze tot de flikken eerst het voorziene bedrag gestort hebben, want ik vermoed dat daar "een taxske" op zit ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:01   #50
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daarvoor moet dus gans die commissie bij mekaar komen.
Enig idee hoeveel dat kost ?
.
Gans die commissie = 6 personen, allee kom en een broodje en een koffie?

Dat het wringt kan ik geloven. De commissie heeft van het moment dat ze bevoegd werd voor die mandaten niet goed gewerkt. Maar er wordt nu in de pers gezwegen dat we deze dicussie vorig jaar ook al hebben gehad en dat vind ik niet kunnen. Toen heeft de commissie iedere politiezone aangeschreven met de vraag zich in orde te stellen. Er werd toen door de commissie zelf ook bijgezegd dat de mobiele flitsers wel in orde waren, maar daar blijkt dus toch niet veel van te kloppen.

En al wat er op het eerste zicht nodig is is een invulformulier dat eenmalig ingediend moet worden? Nee, ik denk dat het allemaal zo lang duurt omdat er misschien wel meer zaken geregulariseerd dienen te worden waar we nog niet van weten dat de staat eigenlijk compleet illegaal bezig is.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:11   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De situatie zoals ze vandaag is, een politierechter legt een cassatiearrest zomaar naast zich neer omdat verkeersveiligheid volgens haar belangrijker is dan het recht op privacy:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02628501


Rechters mogen vonnissen en arresten zomaar naast zich neerleggen maar o wee als een politieker dit doet, dan is het kot veel te klein.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:35   #52
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De situatie zoals ze vandaag is, een politierechter legt een cassatiearrest zomaar naast zich neer omdat verkeersveiligheid volgens haar belangrijker is dan het recht op privacy:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02628501


Rechters mogen vonnissen en arresten zomaar naast zich neerleggen maar o wee als een politieker dit doet, dan is het kot veel te klein.

Die politierechter uit Beringen gaat nog verder : "Normaal is een arrest van het HvC perfect te begrijpen, maar dit gaat te ver."

Noemt hij die rechters nu wereldvreemd ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 11:55   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die politierechter uit Beringen gaat nog verder : "Normaal is een arrest van het HvC perfect te begrijpen, maar dit gaat te ver."

Noemt hij die rechters nu wereldvreemd ?
Het wordt inderdaad al maar komischer. We zouden hier allemaal krom van het lachen moeten liggen moest het niet zo triest zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 12:52   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De situatie zoals ze vandaag is, een politierechter legt een cassatiearrest zomaar naast zich neer omdat verkeersveiligheid volgens haar belangrijker is dan het recht op privacy:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02628501


Rechters mogen vonnissen en arresten zomaar naast zich neerleggen maar o wee als een politieker dit doet, dan is het kot veel te klein.
Uitspraken van het hof van castratie zijn wel richtinggevend maar niet absoluut bindend.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 07:36   #55
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De situatie zoals ze vandaag is, een politierechter legt een cassatiearrest zomaar naast zich neer omdat verkeersveiligheid volgens haar belangrijker is dan het recht op privacy:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02628501


Rechters mogen vonnissen en arresten zomaar naast zich neerleggen maar o wee als een politieker dit doet, dan is het kot veel te klein.
Madam is dan ook een groen madam, een wereldverbeteraar, iemand die plezier heeft in ander mensen te kloten,narcistische neigingen ... Maar Stinkie passeert wel steeds graag langs de kassa en vertoeft graag op dubieuze privéfeesten Dus in haar geval vind ik het normaal dat ze andere arresten negeert. Ze is oppermachtig en zit vast in haar rechtersstoel. Een grote madam op de politierechtbank van Leuven waar menig politieker -ook de Lowie- voor kruipt.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 07:36   #56
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Komt goed uit, heb net een flitsboete binnengekregen
Nu zal ik zeker geen rappels meer krijgen voor nog niet betaalde boetes Spaart hun weer wat inkt en papier.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 17 december 2016 om 07:39.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 23:58   #57
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Eén keer een formuliertje invullen en een algemeen mandaat vragen (in 2003 toen de wet van kracht werd) lijkt me nu niet het werk waar je een leger ambtenaren voor nodig hebt.
(...)
Misschien weinig werk maar het feit is dat de aanvraag niet werd ingediend.
De uitspraken van het hof van Cassatie zijn terzake zeer duidelijk.

Alle boetes op basis van identificatie van de nummerplaat sinds 2003 zijn dus onwettig.
Ik ga ervan uit dat al de geïnde boetes netjes worden terugbetaald.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 00:07   #58
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Die politierechter uit Beringen gaat nog verder : "Normaal is een arrest van het HvC perfect te begrijpen, maar dit gaat te ver."
(...)
Vele arresten van het hof van Cassatie zijn wellicht moeilijk te begrijpen maar deze arresten alleszins niet.

Deze arresten zijn zelfs voor de meest eenvoudige ziel perfect te begrijpen: er werd geen toelating gevraagd dus was die er niet.

Wat is daar te vergaand aan?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 00:16   #59
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De situatie zoals ze vandaag is, een politierechter legt een cassatiearrest zomaar naast zich neer omdat verkeersveiligheid volgens haar belangrijker is dan het recht op privacy:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161215_02628501


Rechters mogen vonnissen en arresten zomaar naast zich neerleggen
(...)
Als een rechter arresten van het hof van Cassatie naast zich neerlegt en als we onze rechtstaat ernstig nemen, dan verwacht ik dat deze rechter niet lang meer rechter zal zijn.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 00:22   #60
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uitspraken van het hof van castratie zijn wel richtinggevend maar niet absoluut bindend.

.
O ja?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hof_van_Cassatie

Het Hof van Cassatie is het hoogste rechtscollege in België.

En de uitspraken van dat hof zouden niet bindend zijn? Wat dan wel.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be