Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2017, 11:52   #201
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Een prive investeerder... in het mobiliteitsplan...

Wie precies?, fietsverkopers?, dynamisch verkeerdbordenverkopers?... of misschien de lobby van de buurgemeenten om hun kleinhandel terug aan te zwengelen.

Wie wordt er beter van? Bvb. een gezin met kinderen dat in Gent woont?


Ik heb het een beetje beu dat elke politieke beslissing die niet naar de zin is van een willekeurige burger gezien wordt als een beslissing met een verborgen agenda; zakkenvullende politiekers en dat soort flauwe zever.

Ge moet het niet verder zoeken dan dit Mambo: het stadsbestuur van Gent heeft dit mobilitietsplan ingevoerd omdat het denkt dat het de beste oplossing is voor haar burgers. Ge moogt het daar me oneens zijn, maar impliciete beschuldigingen van corruptie zijn gewoon flauw, cynisch en idioot.
En wie levert ?
En waar overal?

Toch simpele vragen?

Of mogen we dat niet weten?

Vragen zijn geen beschuldigingen trouwens!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 april 2017 om 11:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 14:52   #202
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En wie levert ?
En waar overal?

Toch simpele vragen?

Of mogen we dat niet weten?

Vragen zijn geen beschuldigingen trouwens!
ah, die vragen zijn geen insinuaties zeker?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 16:51   #203
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ah, die vragen zijn geen insinuaties zeker?
Neen vragen zijn geen insinuaties.

Tussendoor verwonderd het mij toch dat je de antwoorden nog altijd niet weet.

Hier zit een serieus business bezig nochtans.
En het beperkt zich niet tot Gent ....dus laat de fantasie van Gents bekommernis voor zijn burgers al maar vallen.

Ik weet wie hoor.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 april 2017 om 16:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 17:58   #204
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen vragen zijn geen insinuaties.

Tussendoor verwonderd het mij toch dat je de antwoorden nog altijd niet weet.

Hier zit een serieus business bezig nochtans.
En het beperkt zich niet tot Gent ....dus laat de fantasie van Gents bekommernis voor zijn burgers al maar vallen.

Ik weet wie hoor.
lol @vragen zijn geen insinuaties. bvb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vraag 2
Als de stad er geen belang bij heeft, wie vult dan dat belang in?

Want er is een speler in het veld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussendoor verwonderd het mij toch dat je de antwoorden nog altijd niet weet.
Are you for real?!

Wat moet ik weten?, wie de werken uitvoert of zo? Waarom?! Wat is de fucking relevantie?


Ma bon, het is frustratieventilatie denk ik.
Let it all out man, let it all out. Laat u maar eens goed gaan. Dat lucht op.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 19:33   #205
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
lol @vragen zijn geen insinuaties. bvb.



Nj


Are you for real?!

Wat moet ik weten?, wie de werken uitvoert of zo? Waarom?! Wat is de fucking relevantie?


Ma bon, het is frustratieventilatie denk ik.
Let it all out man, let it all out. Laat u maar eens goed gaan. Dat lucht op.
Meestal zijn de groen politici te naïef om iemand een voordeel te gunnne in casu. Ik denk,dus dat ze gewoon hun extreme redenering een draagvlak gevonden hebben en thats it
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2017, 19:34   #206
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
lol @vragen zijn geen insinuaties. bvb.



Nj


Are you for real?!

Wat moet ik weten?, wie de werken uitvoert of zo? Waarom?! Wat is de fucking relevantie?


Ma bon, het is frustratieventilatie denk ik.
Let it all out man, let it all out. Laat u maar eens goed gaan. Dat lucht op.
Meestal zijn de groen politici te naïef om iemand een voordeel te gunnne in casu. Ik denk,dus dat ze gewoon hun extreme redenering een draagvlak gevonden hebben en thats it
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 10:20   #207
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170427_02854304

Adapt or perish.
Moord en brand schreeuwen maakt de zaken alleen maar erger.

Citaat:
Het gaat niet overal slecht in Gent sinds 3 april. Maar de alarmkreet van zelfstandigenorganisatie Unizo, die dinsdag waarschuwde voor een “economisch bloedbad”, weerspiegelt toch de lichte paniek bij veel kleinhandelaars in Gent. Zij voelen het in hun kassa, zoals ook bleek uit een rondvraag van deze krant twee weken geleden. Het circulatieplan loopt vlot, maar april was een slechte maand voor de middenstand.

Wat is er aan de hand? “Imago is in deze alles”, zegt Gino Van Ossel van de Vlerick Business School, een autoriteit op vlak van retail en marketing. “Als iedereen hard roept dat het een bloedbad is, dan creëer je een bloedbad. Dan komt niemand meer, omdat ze schrik hebben om naar Gent te komen. Je moet natuurlijk wel objectief de pijnpunten kunnen schetsen. En in Gent is dat bereikbaarheid.”

“Ik ben nog niet in de stad geweest sinds 3 april. Maar ook daarvoor had Gent al niet de reputatie van de meest bereikbare stad. Mensen nemen het erbij omdat Gent zoveel te bieden heeft. Maar de weerstand nu is de normaalste zaak ter wereld. Wie de stad in wil om te shoppen of om te eten en te drinken, heeft in principe geen hinder van het circulatieplan. Maar voor mensen die hun weg niet zo goed kennen in de stad, heeft zoiets toch een ontradend effect.”

“Gent gaat door een overgangsfase”, zegt Dirk Lauwers, professor verkeerskunde aan de UGent en de KULeuven. “Er is een compleet nieuwe situatie gecreëerd. Dat gaat onvermijdelijk een effect hebben. Er zullen winkels zijn die het moeilijk hebben en andere die het beter doen. Kijk naar Groningen, de eerste stad die een circulatieplan invoerde. Daar was ook een aanpassingsperiode nodig. Maar op lange termijn is er meer activiteit en meer kleinhandel.”

Gent zal een verschuiving in het handelsapparaat ondergaan, voorspellen de experts. Van Ossel: “De eerste, meest evidente slachtoffers zijn zaken met spullen die je niet zomaar kan dragen. Een elektrozaak zoals Media Markt bijvoorbeeld wint niet bij een voetgangerszone. Die zijn weg uit het centrum, omdat het gewoon niet praktisch is. Dat heeft niets met het circulatieplan te maken. In Mechelen zijn ze ook vertrokken uit de stad.”

“Daarna komen de handelszaken waar je snel heen wil om iets op te halen, zoals een traiteur. Lastig als je daar niet meer tot aan de deur kan met de auto. Die zaken gaan dat ongetwijfeld voelen in hun omzet.”

Lauwers verwacht op langere termijn een positief effect voor de Gentse handel. “Onderzoek wijst uit dat winkeliers overschatten hoeveel van hun klanten met de auto komen. De Nederlandse stad met de grootste toegevoegde waarde is Zwolle, na Schiphol. Dat is een van de steden met het minste aantal wagens en meeste fietsers.”

“De situatie zal zich na een tijdje aanpassen”, beaamt Van Ossel. “De juiste soort handelszaken zullen de gaten opvullen. Wie niet goed gelegen is, zal het misschien niet redden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 11:37   #208
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Intelligente forummers zien of zouden op zijn minst ook moeten kunnen zien welk netwerk zich aan het ontplooien is.
En hoe die draad dan weer ingenieus in elkander verstrengeld zit en wie daar aan dat touwtje trekt.

Misschien bedoeld die prof dat vooral hun eigen zaak aan het boomen is ten spijt van al de rest.

En als je die zaken bij elkander legt...en ze liggen bij elkander....dan heb je een gans ander parcour.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 12:13   #209
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Intelligente forummers zien of zouden op zijn minst ook moeten kunnen zien welk netwerk zich aan het ontplooien is.
En hoe die draad dan weer ingenieus in elkander verstrengeld zit en wie daar aan dat touwtje trekt.

Misschien bedoeld die prof dat vooral hun eigen zaak aan het boomen is ten spijt van al de rest.

En als je die zaken bij elkander legt...en ze liggen bij elkander....dan heb je een gans ander parcour.
Leg het mij dan eens uit, mijn beste.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 13:17   #210
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

1 mei
Grote betoging tegen mobiliteitsplan .
Het verzet groeit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:19   #211
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

"Te radicaal"

"De Gentse inwoners zijn woedend op de coalitie van sp.a, Groen en Open Vld omdat het circulatieplan te radicaal is", zegt Jean-Michel De Bruyne van de facebookgroep 'Weg met het circulatieplan in Gent'. "Mocht er nu een nieuwe petitie worden opgestart nadat de mensen het plan aan den lijve ondergaan hebben, zou men met groot gemak duizenden handtekeningen meer verzamelen." Het Gentse stadsbestuur wees vrijdag de aanvraag tot een referendum af omdat er onvoldoende geldige handtekeningen werden verzameld. Er waren 25.702 geldige handtekeningen nodig om het referendum te organiseren, of 10 percent van het inwonersaantal op 1 januari 2016, maar er was een tekort van 673 handtekeningen.

Het referendum zou een goed signaal geweest zijn, zegt Burm. "Het feit dat we aan 25.000 stemmen geraakt zijn, toont dat het leeft bij de mensen. Gent is door dit circusplan van de ene dag op de andere dag een dode stad geworden. Er loopt meer volk rond in Bokrijk dan hier. Men had gehoopt dat er minder volk met de wagen zou komen, maar de mensen die voorheen met de wagen kwamen, blijven nu weg. Dat merk je aan de bezettingsgraad van de parkings. De winkeliers in Gent zullen dat niet volhouden, terwijl die buiten Gent in hun handen wrijven."

"Het plan snijdt geen hout", zegt Burm. "De park&rides zijn te ver weg en de tussenstap met het openbaar vervoer is er voor vele mensen één te veel. De parkeertarieven in de stad zijn veel te hoog en ze pesten de auto's weg. Wij in Gent zullen het wel gewoon worden, maar de mensen die zo nu en dan eens komen gaan weg blijven."

Bron het laatste nieuws.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:55   #212
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

-- (edit : bij nader inzien herhaalde ik wat hierboven al gezegd was)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 mei 2017 om 15:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 14:59   #213
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Antwerpen zou ik ook wel eens graag zien zo'n plan uitvoeren. Ik denk dat er amper vier straten zijn waar je niet te hoop wordt gereden door auto's.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 15:53   #214
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Antwerpen zou ik ook wel eens graag zien zo'n plan uitvoeren. Ik denk dat er amper vier straten zijn waar je niet te hoop wordt gereden door auto's.
neen daar kan je maar onderste boven gelopen worden van Moslims ... met gewaden en hoofdoeken ... noem het geen Antwerpen meer waar haal je het het is meer klein Arabië ...geworden..

onze
steden zijn verworpen ...onze steden zijn niet meer bestaande..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 16:01   #215
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Antwerpen zou ik ook wel eens graag zien zo'n plan uitvoeren. Ik denk dat er amper vier straten zijn waar je niet te hoop wordt gereden door auto's.
Schippersstraat, Verversrui, Vingerlingstraat en Villa Tinto.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 16:58   #216
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Voetgangerszones in Freiburg-centrum:
- donkerblauw: fietsen toegelaten, met > : soms enkel in één bepaalde richting
- enkel geel: fietsers verboden, strikte voetgangerszone
- geel met rood kader: zone verboden voor fietsers te parkeren
- blauwe plaatsen met kadertje: parkeermogelijkheid voor fietsers



Waar zijn auto's nog toegelaten?

Alle straten die niet lichtgeel zijn, ook de hoofdstraat van stadscentrum naar het treinstation is verboden:


Donkergeel zijn deels expresswegen (in het zuiden)

Kaart groot-Freiburg en omgeving, links loopt een snelweg:


Freiburg en Gent zijn vergelijkbaar qua grootte en bevolking.
Freiburgers en Gentenaars zijn niet vergelijkbaar...

Wat met leveringen en diensten in die voetgangerszones in Freiburg?
Hier de pdf met alle details en toegelaten uren:
http://www.freiburg.de/pb/site/Freib...Innenstadt.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2017 om 17:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 17:27   #217
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Schippersstraat, Verversrui, Vingerlingstraat en Villa Tinto.
Hoogstraat, Lombardenvest, Wiegstraat, Schrijnwerkersstraat, Korte Gasthuisstraat. Meir, Jezustraat, Leysstraat, Wapper, Kleine en Grote Pieter Potstraat, Kolveniersstraat, ...
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 18:59   #218
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
"Te radicaal"

"De Gentse inwoners zijn woedend op de coalitie van sp.a, Groen en Open Vld omdat het circulatieplan te radicaal is", zegt Jean-Michel De Bruyne van de facebookgroep 'Weg met het circulatieplan in Gent'. "Mocht er nu een nieuwe petitie worden opgestart nadat de mensen het plan aan den lijve ondergaan hebben, zou men met groot gemak duizenden handtekeningen meer verzamelen." Het Gentse stadsbestuur wees vrijdag de aanvraag tot een referendum af omdat er onvoldoende geldige handtekeningen werden verzameld. Er waren 25.702 geldige handtekeningen nodig om het referendum te organiseren, of 10 percent van het inwonersaantal op 1 januari 2016, maar er was een tekort van 673 handtekeningen.

Het referendum zou een goed signaal geweest zijn, zegt Burm. "Het feit dat we aan 25.000 stemmen geraakt zijn, toont dat het leeft bij de mensen. Gent is door dit circusplan van de ene dag op de andere dag een dode stad geworden. Er loopt meer volk rond in Bokrijk dan hier. Men had gehoopt dat er minder volk met de wagen zou komen, maar de mensen die voorheen met de wagen kwamen, blijven nu weg. Dat merk je aan de bezettingsgraad van de parkings. De winkeliers in Gent zullen dat niet volhouden, terwijl die buiten Gent in hun handen wrijven."

"Het plan snijdt geen hout", zegt Burm. "De park&rides zijn te ver weg en de tussenstap met het openbaar vervoer is er voor vele mensen één te veel. De parkeertarieven in de stad zijn veel te hoog en ze pesten de auto's weg. Wij in Gent zullen het wel gewoon worden, maar de mensen die zo nu en dan eens komen gaan weg blijven."

Bron het laatste nieuws.
Kan men niet gewoon opnieuw handtekeningen inzamelen? Als "het verzet groeit" zou dat toch niet zo moeilijk mogen zijn...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:39   #219
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Kan men niet gewoon opnieuw handtekeningen inzamelen? Als "het verzet groeit" zou dat toch niet zo moeilijk mogen zijn...
Natuurlijk kan men dat.
Maar een jaar voor de verkiezing mag dat niet.
En het is blijkbaar zo uitgedokterd....dat het nu precies in die termijn is komen te vallen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:45   #220
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Antwerpen zou ik ook wel eens graag zien zo'n plan uitvoeren. Ik denk dat er amper vier straten zijn waar je niet te hoop wordt gereden door auto's.
De visie ( of gebrek daaraan ) op mobiliteit van de NVA is dezelfde van in de jaren 1970. Het zijn nu jongere beleidsmensen die dezelfde fouten maken van het verleden en menen dat ze opnieuw het warm water hebben uitgevonden. In Antwerpen menen ze dus dat ze al het verkeer met elkaar kunnen verzoenen en dat de mensen vanzelf uit hun auto stappen en op alternatieven overgaan. Althans dat meent de heer Kenis. Uiteraard zal de Belg dat niet doen, die zou zelfs met zijn auto naar het WC gaan mocht het even kunnen.

Concreet durft men dus geen keuzes maken en daardoor zullen ze op termijn achterlopen op andere steden en de rekening gepresenteerd krijgen.

Ze proberen dan ook wat modern te ogen met apps die aanduiden waar er parkeerplek is voor de auto, kwestie van het autoverkeer naar de stad nog wat meer te stimuleren.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be