Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 13:08   #21
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.
Niks persoonlijk, maar dan ga je wel kneusjes opvoeden. Ik ben ook van mening dat geweld een laatste oplossing is, maar als pakweg in de klasgroep een bende pesters om willekeurige reden je kinderen in mekaar slaan, en je kind is geleerd om steeds de andere wang aan te bieden dan zal dat vooral in het voordeel van de pestersgroep uitvallen, die dus geen tegensignaal krijgen dat geweld onbestraft gebeurd. Je kind daarentegen zal zich psychologisch minder sterk voelen omdat ie niet rechtstreeks kan ingaan tegen het geweld (zelf een paar klappen uitdelen) maar enkel onrechtstreeks (door de anderen te gaan 'klikken' bij een leerkracht). Dit maakt je kinderen sterk afhankelijk van machts- en controlestructuren ipv van hunzelf.

Vriendelijk en lief zijn is heel goed, totdat er echt een lijn overschreden wordt, dan moet je maar even op je strepen gaan staan, omdat er anders toch om je heen gewalst zal worden.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 16:23   #22
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Je mag het verbieden, maar nu gaat je kind zeker het spel spelen. Wat verboden is, maakt het alleen maar aantrekkelijker. Trouwens. Ik speel GTA sinds men 12e en ik ben niet gewelddadig.
Hmm... Dat was HVT ook tot hij doordraaide. Het gaat hier over labiele mensen.
Argusx43 is offline  
Oud 28 mei 2006, 16:55   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Hmm... Dat was HVT ook tot hij doordraaide. Het gaat hier over labiele mensen.
HVT droeg ook een lange zwarte jas.
Wat doe je daarmee?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 28 mei 2006, 17:41   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
HVT droeg ook een lange zwarte jas.
Wat doe je daarmee?
Zwarte jassen verbieden en de dragers ervan demoniseren, eh.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 17:43   #25
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zwarte jassen verbieden en de dragers ervan demoniseren, eh.
Dat gaat te ver, strikt afgesproken weersomstandigheden waarin het wel toelaatbaar is om met een lange zwarte jas rond te lopen lijken mij de beste oplossing. Tijdens het dagelijkse weerbericht kan best gezegd worden wat men morgen mag dragen.

Laatst gewijzigd door netslet : 28 mei 2006 om 17:44.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 17:48   #26
sn00py
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 mei 2006
Berichten: 1.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision Bekijk bericht
Zal dat niet uiteindelijk tot frustraties leiden?
Tja, ik hoop van niet. Ik heb er met hem over gediscussieerd en hij kon er wel inkomen. Zoals Vercetti schrijft dat hij het zeker zal spelen. Wellicht wel, als hij bij een vriendje is, zal hij het wel eens spelen zeker? Ik ga hem nu ook niet permanent schaduwen. Hij heeft ook zijn leven en vrijheid.
En wat de kneusjes betreft van Netslet: geen zorgen, ik heb het al geleerd (al had ik het er moeilijk mee). Als iemand op school of in de jeugdbeweging hem slaat of schopt, mag hij van mij zeker terugslaan of -schoppen. Ik wil er nu ook gene Christus van maken. Hij moet weerbaar zijn, maar zelf geweld uitlokken zal ik niet tolereren.
Trouwens, ik ben de laatste om te zeggen dat ik de perfecte opvoeder ben...
sn00py is offline  
Oud 28 mei 2006, 17:55   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Dat gaat te ver, strikt afgesproken weersomstandigheden waarin het wel toelaatbaar is om met een lange zwarte jas rond te lopen lijken mij de beste oplossing. Tijdens het dagelijkse weerbericht kan best gezegd worden wat men morgen mag dragen.
Inderdaad. Er moeten dan wetten komen op het dragen van die jassen. De politie kan ingrijpen als een bange blanke racistische vuile vlaming toch een zwarte jas draagt op dagen dat het niet mag. Deporteren moet dan een mogelijkheid zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 18:21   #28
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Inderdaad. Er moeten dan wetten komen op het dragen van die jassen. De politie kan ingrijpen als een bange blanke racistische vuile vlaming toch een zwarte jas draagt op dagen dat het niet mag. Deporteren moet dan een mogelijkheid zijn.
Liefst niet deporteren naar een koud land natuurlijk, want dat is al helemaal een vrijgeleide om lange zwarte jassen te dragen.

en sn00py: Hij moet weerbaar zijn, maar zelf geweld uitlokken zal ik niet tolereren. Dat lijkt mij een heel mooie leefregel voor je zoontje.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 18:26   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Liefst niet deporteren naar een koud land natuurlijk, want dat is al helemaal een vrijgeleide om lange zwarte jassen te dragen.
Zolang we hem maar kunnen deporteren voor het dragen van een zwarte jas. We moeten de galg ook terug invoeren. We zijn tegen de doodstraf maar je moet toch een Vlaams Blokker aan de galg kunnen hangen. Het klimaat is er uitstekend voor nu.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 18:33   #30
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zolang we hem maar kunnen deporteren voor het dragen van een zwarte jas. We moeten de galg ook terug invoeren. We zijn tegen de doodstraf maar je moet toch een Vlaams Blokker aan de galg kunnen hangen. Het klimaat is er uitstekend voor nu.
met een flinke strop, rond hun keel...Laat er zo een honderdtal een paar dagen in de bomen hangen, verspreid over het hele stadcentrum, dat zou hen wel kalmeren denk ik...



voor de mensen die vinden dat ik nu haat propagandeer, ik kopiëer gewoon wat carlgustaaf hier zegt, al gaat het daar wel om vreemdelingen en niet om VB'ers. Maar dat zou toch geen verschil mogen maken.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 18:49   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
met een flinke strop, rond hun keel...Laat er zo een honderdtal een paar dagen in de bomen hangen, verspreid over het hele stadcentrum, dat zou hen wel kalmeren denk ik...
Idem. Je bent democraat of je bent het niet, he. Mensen met andere meningen moeten we van de boomtoppen laten hangen. Je bent een super democraat.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 18:54   #32
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Idem. Je bent democraat of je bent het niet, he. Mensen met andere meningen moeten we van de boomtoppen laten hangen. Je bent een super democraat.
Over dat ophangen aan boomtoppen moeten we natuurlijk ook niet al te licht overgaan. Beter eerst eens met de mensen van Groen! discussiëren of dat niet al te nefast is voor die bomen. Sommige bomen zullen nu eenmaal beter zijn voor het opknopen van een VB'er dan voor een allochtoon.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 19:07   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het is al gebleken dat HVT daar ook zeer veel mee bezig was, hele weekends. Het is zo dat films ook deze invloed hebben, herinner de moorden door tieners in Engeland op een klein meisje na het zien van een horrorfilm.
In Amerika waren er een paar jaar geleden ook de moorden in een school , door twee tieners in het zwart gekleed, die ook veel zulke PC spelletjes speelden.
Zie ook in Duitsland.
http://tweakers.net/nieuws/22753

Het is m.i. duidelijk dat dit de echte oorzaak is dat labiele mensen zo doordraaien dat ze gaan in het wilde weg moorden. Racisme komt daarbij. Maar kijk eens, de moordenaars in de US hadden het op christenen gemunt. Maar waar deze gevallen altijd in overeenkomen zijn de zeer geweldadige videospelletjes. Veel van deze games zijn zeer realistisch.
Nu vind ik het vreemd dat daar weinig of niet word over gesproken in de media.
dergelijke spelletjes verbieden ? het is voor sommigen een uitlaatklep om hun ingehouden geweld te kanaliseren. Voor sommige jongeren is het een fantasiewereld, maar dagelijks uren spelen moet tot verlies van realiteit leiden.

Tuurlijk speelt de media daar niet op in... liever die tante en het Vlaams Belang met de vinger wijzen, nu al twee weken aan een stuk, zonder kans op een wederwoord of kans om tientallen beschuldigingen te weerleggen.

De echte criminelen of misdadigers hebben meer recht op verdediging dan het Vlaams Belang...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 28 mei 2006, 19:20   #34
Devi8
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 maart 2004
Berichten: 92
Standaard

Vergeet ook niet de sprookjes te verbieden.
De heks die door 2 kindjes levend in het vuur werd geworpen en kinderen die genadeloos worden gedumpt in het bos in 'Hansje en Grietje'; De wolf die werd opengesneden en verdronken in 'Roodkapje'; Opgepeuzeld worden door een krokodil in 'Peter Pan' enz ... Het is ook realiteit voor de kinderen die voor het naar bed gaan dit voorgeschoteld krijgen.
Devi8 is offline  
Oud 28 mei 2006, 20:07   #35
Devi8
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 maart 2004
Berichten: 92
Standaard

Ik ben 42 en ik ben al 20 jaar fanatieke gamer. Indertijd was 3D Wolfenstein (Nazi's afknallen) voor mij een openbaring als eerste 3D shooter. Nu zijn dit wat bewegende onduidelijke pixels. Het spel pastte notabene op een diskette, kun je nagaan.
Nadien kwam dan Duke Nukem 3D. Evenzeer toen een héél groot 'wow-gehalte. Nu niet meer dan een spelletje met een barslechte A.I. (Artificiële Intelligentie) en een lage resolutie zonder AA of AF.
Ik vind trouwens GTA St-Andres op console kwa graphics sterk gedateerd.
Battlefield 2 (waar trouwens geen spetter bloed in komt) met een stevige PC is daarentegen wel heel mooi, maar haalt in me eerder de compititiegeest naar boven, dan enig agressiegevoel.

Trouwens slechts een klein deel van die games is gewelddadig. Vooral bij X-Box liggen de racegames sterk in de markt en dan vergeet ik nog de MMORPG's (online Role PLaying Games) waar je met magie en spreuken samen online monsters en mythische figuren moet verslaan in een fantasierijke setting of het tegen elkaar opnemen met spreuken en tegenzetten. Puur taktiek en erg competitief en ontspannend.

Wat ik wil zeggen is, dat een labiel persoon sowieso zaken en ervaringen zal opdoen die hem zullen doen ontsporen.
Ik herinner me dat ik vroeger (voor de games bestonden) cowboy en indiaan speelde en we messen op bamboestokken monteerden en ermee naar elkaar wierpen. Eén van die speren heeft me net naast het oog geraakt. Ik heb nog steeds een litteken ervan. Of die keer dat ik een kogel boven een vuurtje opwarmde en die plots uit de huls schoot.

Nee, het was een stuk veiliger geweest voor mezelf en anderen indien ik toen gewoon GTA kon spelen ...

Laatst gewijzigd door Devi8 : 28 mei 2006 om 20:15.
Devi8 is offline  
Oud 28 mei 2006, 21:37   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Over dat ophangen aan boomtoppen moeten we natuurlijk ook niet al te licht overgaan. Beter eerst eens met de mensen van Groen! discussiëren of dat niet al te nefast is voor die bomen. Sommige bomen zullen nu eenmaal beter zijn voor het opknopen van een VB'er dan voor een allochtoon.
Hm... opknoopkeurmerken voor bomen. I do smell a business here...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 mei 2006, 21:54   #37
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik heb een zoon van 10 jaar. Toen hij thuiskwam met een spelletje dat hij geruild had met een klasgenoot, keek ik op het doosje: +18 qua geweld. De naam van het spelletje: GTA San Andreas. Ik heb mijn zoon gezegd dat hij het niet mag spelen, wat natuurlijk tot protest leidde: "iedereen in de klas heeft het". Na een kleine rondvraag bij enkele ouders bleken er inderdaad nog kinderen uit de klas dit spel te hebben. Eén vader zei dat die +18 niet op de leeftijd sloeg...Ik denk niet dat die spelletjes verboden kunnen worden, maar ik laat ze mijn zoon van 10 niet spelen.
Het verschil met gewelddadige films is dat je bij spelletjes actief bezig bent met geweld. Ik probeer mijn kinderen te leren dat geweld nooit goed is...en dat is verdomd moeilijk in deze tijden.
Daar kun je verder op door gaan...namelijk met de vraag mag men die games wel verkopen aan kinderen of personen jonger dan 18 jaar...
Wel duidelijk zijn het is dikken bullshit als zou een game iemand beinvloeden te gaan moorden,het labiele hierin vind ik een meer duidelijk antwoord dan...mijn kinderen mogen die games spelen,trouwens ik vind heel die rompslomp rond bepaalde leeftijden vermelden is het nu een game of is het nu een film (ik heb het dan niet over +18 films als je snapt wat ik bedoel )maar bijvoorbeeld over een film die knt is neem nu spelende "silent hill" en daarvoor "doom" waren knt maar ze zijn dan wel van games afgeleid,en er zijn nog zo voorbeelden,ik vind dat je als ouder zelf moet kunnen inschatten hier kan mijn kind tegen of niet,en dit is dan ook zo voor het game...let wel sommige games kunnen inderdaad wel ver gaan,neem nu bijvoorbeeld "manhunt" of het komende "bully",en dan toch vind ik nog altijd dat je als ouder moet beslissen hier kan mijn kind tegen of niet...
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline  
Oud 28 mei 2006, 23:45   #38
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Als GTA San Andreas me één ding heeft geleerd is het wel eerst de prostituee te betalen, dan haar geld af te pakken en haar auto stelen.

Laatst gewijzigd door netslet : 28 mei 2006 om 23:45.
netslet is offline  
Oud 28 mei 2006, 23:54   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Als GTA San Andreas me één ding heeft geleerd is het wel eerst de prostituee te betalen, dan haar geld af te pakken en haar auto stelen.
Dan heb je het spel nooit gespeeld. Die dames van plezier zijn nooit per wagen maar lopen altijd over het voetpad
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 29 mei 2006, 00:01   #40
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

edit: dubbelpost

Laatst gewijzigd door netslet : 29 mei 2006 om 00:02.
netslet is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be