Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 28 mei 2006, 12:14   #21
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
[SIZE=3]Enkele dagen terug betoogde een kleine groep met de slogan, “Stop het racisme, diversiteit is een feit”. De familieleden van Mohamed Bouazza, de jonge man die verdronk in de Schelde, willen er blijkbaar absoluut de aandacht op vestigen dat het hier om een ‘racistische moord’ gaat, ook al heeft het parket gezegd dat er nog niets zeker is en het onderzoek nog loopt.

Het kan zijn natuurlijk, maar sedert gisteren, toen men in het nieuws van zeven uur zei, dat Bouazza voor het laatst gezien werd in de ‘Red and Blue’ bar, heb ik wel mijn twijfels.

Red en Blue is namelijk een exclusieve homobar alleen voor mannen. Zelfs vrouwen worden er niet toegelaten. Wat deed een nette moslimjongen in een homobar? Wat wil de familie verbergen? Was het een eremoord? Werd er binnen de eigen kringen afgerekend? Iedereen weet hoe de islam over homo’s denkt.
Of heeft hij zelfmoord gepleegd om zijn familie de schande te besparen?
Heeft Mohamed Bouazza misschien een ‘scharrel’ meegenomen in de auto en bleven ze aan de rand van de Schelde wat ..praten? Had hij daarom geen kleren meer aan?

Veel vragen waar geen antwoorden op zijn.

Dat de familie nu zo aandringt om de dood te verklaren als ‘racistische moord’ en daar alle moeite voor doet voor televisie is begrijpelijk, volgens hun cultuur is dit een grote schande voor de familie, dat de televisie en de pers hier in meespelen is ofwel heel erg dom of kwaadwillig.
[/SIZE]
eigenlijk moeten we u heel dankbaar zijn
je toont eens op welke wijze door VB aanhangers, en misschien ook een voorbeeld hoe de partij, met informatie omgaat.
men heeft enkele flarden van een verhaal en men maakt er een verhaal van die perfect past in de VB ideologie.
Echter nagaan of de beweringen die men maakt ook correct zijn, dit is niet nodig precies. Neen, dit is niet nodig want ja, als je voor VB stemt dan heb je steeds gelijk
VB hoeft nooit informatie te checken, ze zijn ervan overtuigd dat alles wat ze maar denken, ook waarheid is.

spijtig genoeg verwacht ik weer van die snert opmerkingen maar eens naar zichzelf kijke, zelfkritisch zijn zit er vermoedelijk niet in
men leert precies niet bij
Nicolas is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:16   #22
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of de gedachtegang die u hier ontwikkelt nu juist of niet, kan moeilijk beoordeeld worden. Wel is het een feit dat het toch wel vragen oproept met welke beslistheid en vlugheid de familie van de overledene er onmiddellijk een moord van wil maken die nog eens racistisch zou zijn ook.

Nochtans staat het onderzoek nog nergens: het parket weet zelfs niet eens of het om een moord gaat, laat staan een racistische.
u draait als een duivel in een wijwatervat
u merkt dat het verhaal van een geloofsgenoot op wankelen staat en probeert toch nog argumenten te vinden om verdachtmakingen in stand te houden

maar gewoon zoals een democraat, toegeven dat uw geloofsgenoot te snel door de bocht is gegaan
dit zit er niet in, nochtans zou dit een uiting van intelligentie kunnen zijn

Nicolas is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:20   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


u draait als een duivel in een wijwatervat
u merkt dat het verhaal van een geloofsgenoot op wankelen staat en probeert toch nog argumenten te vinden om verdachtmakingen in stand te houden

maar gewoon zoals een democraat, toegeven dat uw geloofsgenoot te snel door de bocht is gegaan
dit zit er niet in, nochtans zou dit een uiting van intelligentie kunnen zijn


Ik ben katholiek. Ik zie hier nergens iets over het christendom en nergens meen ik een "geloofsgenoot" te ontwaren in deze discussie.

Feit is en blijft dat de moeder van de vermoorde jongere in de eerste plaats veel te scherp door de bocht is gegaan door de schuld te leggen bij het Vlaams Belang.

Of het eerste bericht waarheid bevat, weet ik niet. Ik heb er dan ook niet over geoordeeld.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:21   #24
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dat zen broer zo stond te bleiten is begrijpelijk,één vet inkomen kwijt en die moet nu alleen gaan dealen.Het volstaat dat je op het VB kapt,vooral voor alles en nog wat het woord racisme in de mond nemen en ....hop...van drugsverkopende bende, ben je opeens een zeer respectabele familie die al jaren ingeburgerd is, en krijg je den beire over de vloer.
uw insinuaties zijn beneden alles
u suggereert dat ze drugs dealen, heeft u bewijs ?
of is dit weer een typisch voorbeeld dat een idee ontsproten bij een VB aanhanger per definitie waarheid is die niet moet gecontroleerd worden op waarheidsgehalte ?

indien u geen bewijs kan leveren dan moet ik zeggen dat u rascistische praat verkoopt en spijtig genoeg ook nog erin geloofd

het feit dat je jezelf ervaart als een loser ( ik heb niet gezegd dat je er één bent) moet je niet afschuiven op mensen die in uw beleving " anders " zijn.

anders zijn is eerder een rijkdom in mijn beleving dan een probleem. voor u is het precies andersom
Nicolas is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:23   #25
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Mohammed Bouazza werd achterna gezeten door blonde racisten. Maar hij had aan 't Scheld wel nog efkes de tijd om zijn broekske uit te doen.

Wie gelooft daar nu nog iets van. Een ware klucht ja.
onder bedreiging moeten uitkleden
vernedering ?
sommige mensen vinden het leuk om iemand te vernederen, je moet maar eens surfen naar de site van VB
Nicolas is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:26   #26
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Zoals de insinuatie dat Philip Dewinter verantwoordelijk is voor Bouazza's dood?
raak je niet boven het niveau van een kind ?
een kind als het geen argumenten heeft zegt ook, " al wat je zegt , ben je zelf "

ben jij het voorbeeld van de vlaming waar we fier moeten op zijn ?
Nicolas is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:28   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


onder bedreiging moeten uitkleden
vernedering ?
sommige mensen vinden het leuk om iemand te vernederen, je moet maar eens surfen naar de site van VB

Niemand weet of dit onder bedreiging gebeurde. Niemand weet of het om een gewelddaad ging. Niemand weet of het om een ongeluk ging. Men weet eigenlijk nog steeds niets.

Bijgevolg is het fout het Vlaams Belang als oorzaak aan te duiden van deze tragische dood.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:31   #28
Nicolas
Burgemeester
 
Nicolas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben katholiek. Ik zie hier nergens iets over het christendom en nergens meen ik een "geloofsgenoot" te ontwaren in deze discussie.

Feit is en blijft dat de moeder van de vermoorde jongere in de eerste plaats veel te scherp door de bocht is gegaan door de schuld te leggen bij het Vlaams Belang.

Of het eerste bericht waarheid bevat, weet ik niet. Ik heb er dan ook niet over geoordeeld.
als je katholiek bent, dan zou je toch mogen een beetje menslievendheid aan de dag brengen
respect voor je medemens staat hoog in de christelijke leer, ik merk bij jou hiervan weinig

het getuigt van kinderachtigheid als er een discussie wordt gevoerd op niveau van : als zij iets zeggen waar ik niet akkoord mee kan gaan, dan ga ik ook gewoon dingen zeggen waarvan ik weet dat ze niet juist zijn

voor mij is iemand die achter de principes staat van VB, iemand die geloofd in onwaarheden
Nicolas is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:35   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


als je katholiek bent, dan zou je toch mogen een beetje menslievendheid aan de dag brengen
respect voor je medemens staat hoog in de christelijke leer, ik merk bij jou hiervan weinig

het getuigt van kinderachtigheid als er een discussie wordt gevoerd op niveau van : als zij iets zeggen waar ik niet akkoord mee kan gaan, dan ga ik ook gewoon dingen zeggen waarvan ik weet dat ze niet juist zijn

voor mij is iemand die achter de principes staat van VB, iemand die geloofd in onwaarheden

Ik kan geen respect opbrengen voor leugenachtige toespraken. Wat die vrouw daar heeft gedaan, is leugenachtig en pure demagogie. Ik heb er dan ook geen greintje respect voor.

De waarheid is immers dat het gerecht nog niet eens weet of het een misdaad is. Bijgevolg is het leugenachtig nu al zomaar vanaf het spreekgestoelte uit te roepen dat het Vlaams Belang schuld treft aan de dood van deze jongeman.

Voor leugens heb ik inderdaad geen respect.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:40   #30
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ Bekijk bericht
gij zijt duidelijk niet van Antwerpen.

als je niet weet waar je eigenlijk over spreekt is het best uw mond te houden.

al dat geïnsinueer maakt mij ziek
groot gelijk, als goed links schaap, is u niet verteld dat ge nooit aan een ander mag doen wat jezelf niet graag hebt?

Of insinueren dat het een racistische moord is, en het vlaams belang daarvoor schuldig zou zijn dat mag wel?

weer een typisch voorbeeld van linkse logica
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:42   #31
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


raak je niet boven het niveau van een kind ?
een kind als het geen argumenten heeft zegt ook, " al wat je zegt , ben je zelf "

ben jij het voorbeeld van de vlaming waar we fier moeten op zijn ?

hoor jou eens spreken, was jij het niet die zei: "we hebben die mensen naar hier gehaald voor het vuile werk, en nu we ze niet meer nodig hebbenlaten we ze vallen" alsof het allemaal zo simpel is

wie is er hier kinderachtig?
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:43   #32
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


onder bedreiging moeten uitkleden
vernedering ?
sommige mensen vinden het leuk om iemand te vernederen, je moet maar eens surfen naar de site van VB

en welke argumenten zitten er in die post?

het kind zijnde is geheel aan uw kant
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:45   #33
Alle
Partijlid
 
Alle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2006
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht



men heeft enkele flarden van een verhaal en men maakt er een verhaal van die perfect past in de VB ideologie.
Echter nagaan of de beweringen die men maakt ook correct zijn, dit is niet nodig precies. Neen, dit is niet nodig want ja, als je voor VB stemt dan heb je steeds gelijk
VB hoeft nooit informatie te checken, ze zijn ervan overtuigd dat alles wat ze maar denken, ook waarheid is.



waar zit uw volwassenheid nu?
__________________
In Vlaanderen pleegt elk geslacht verzaking van Vlaams geloof en Vlaamsen plicht.Was het niet zo, de Vlaamse Beweging ware allang opgelost
Alle is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:50   #34
BJ
Vreemdeling
 
BJ's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Zoals de insinuatie dat Philip Dewinter verantwoordelijk is voor Bouazza's dood?
heb ik ergens die insinuatie gemaakt?
__________________
BJ
BJ is offline  
Oud 28 mei 2006, 12:52   #35
BJ
Vreemdeling
 
BJ's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
groot gelijk, als goed links schaap, is u niet verteld dat ge nooit aan een ander mag doen wat jezelf niet graag hebt?

Of insinueren dat het een racistische moord is, en het vlaams belang daarvoor schuldig zou zijn dat mag wel?

weer een typisch voorbeeld van linkse logica
heb ik geïnsinueerd dat het om een racistische moord ging?

kent gij mij goed genoeg om mij "links" te noemen, of "rechts", of "centrum" of eigenlijk wat dan ook?
__________________
BJ

Laatst gewijzigd door BJ : 28 mei 2006 om 12:54.
BJ is offline  
Oud 28 mei 2006, 13:52   #36
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


raak je niet boven het niveau van een kind ?




Blijkbaar wel, want jij begrijpt het niet.


Citaat:
ben jij het voorbeeld van de vlaming waar we fier moeten op zijn ?
Moet jij van iemand ergens fier op zijn?
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 mei 2006 om 14:01.
Stratcat is offline  
Oud 28 mei 2006, 14:01   #37
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BJ Bekijk bericht
heb ik ergens die insinuatie gemaakt?
Neen, maar moeder Bouazza wel, en op die insinuatie werd een door het establishment gepromote betoging georganiseerd.
Ik vind dat, behalve ethisch onjuist, ook tactisch heel gevaarlijk.
Een anti-Blokker zou haast moeten hopen dat het idd een racistische moord geweest is, wat indien het onderzoek iets anders zou uitwijzen?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 28 mei 2006, 14:22   #38
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Een anti-Blokker zou haast moeten hopen dat het idd een racistische moord geweest is, wat indien het onderzoek iets anders zou uitwijzen?
Dan zal dag nieuws wel ergens weggemoffeld worden, zeker.
We horen trouwens ook niet veel meer over Remmery.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 28 mei 2006, 15:18   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht


eigenlijk moeten we u heel dankbaar zijn
je toont eens op welke wijze door VB aanhangers, en misschien ook een voorbeeld hoe de partij, met informatie omgaat.
men heeft enkele flarden van een verhaal en men maakt er een verhaal van die perfect past in de VB ideologie.
Echter nagaan of de beweringen die men maakt ook correct zijn, dit is niet nodig precies. Neen, dit is niet nodig want ja, als je voor VB stemt dan heb je steeds gelijk
VB hoeft nooit informatie te checken, ze zijn ervan overtuigd dat alles wat ze maar denken, ook waarheid is.

spijtig genoeg verwacht ik weer van die snert opmerkingen maar eens naar zichzelf kijke, zelfkritisch zijn zit er vermoedelijk niet in
men leert precies niet bij

Bedoel je nu ook dat de bewering dat dit een racistische moord zou zijn, gepleegd onder de verantwoordelijkheid van Filip Dewinter, OOK VB propaganda is?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 mei 2006, 08:33   #40
johan
Provinciaal Gedeputeerde
 
johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Berichten: 886
Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

De reactie van de moeder van die Marokkaan is onlogisch. Zij speelt te fanatiek de passionaria tegen Dewinter en het VB. Normaal zou ze kapot moeten zijn van verdriet, maar bij haar hebben (geveinsde?) wraakgevoelens duidelijk de bovenhand. Wat is er werkelijk gebeurt? De kans is zeer klein dat het iets met racisme te maken heeft. De kans is nihil dat het iets met FDW te maken heeft. De piste van de moslim met homofiele neigingen die omwille van de schande tot zelfmoord gedreven werd, o.m. door de homovijandige houding van zijn diepgelovige ouders, moet onderzocht worden. Maar we weten het allemaal: indien dit zo zou blijken te zijn dan zal de pers dit doodzwijgen. Dit past namelijk niet in hun PC plaatje...
__________________

Laatst gewijzigd door johan : 30 mei 2006 om 08:34.
johan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be