Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 20:47   #1
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard Divide et Impera

De formateur en de oranjeblauwe onderhandelaars raken er niet uit, dus Albert II laat hen een poepje ruiken, en maakt duidelijk dat hij die kleuters niet vertrouwt door zelf met een welgemikte selectie ministers van staat in dialoog te gaan.

Dat dit op zich geen zoden aan de dijk kan brengen, is duidelijk : het zijn noch de ministers van staat, noch de koning die geacht worden een regeringscoalitie samen te stellen.

Toch maakt het eenvoudigweg deel uit van een beproefde strategie : laat die tegendraadse verkozenen des volks onderling eerst maar een beetje ruzie maken, laat de boel wat verzuren, en laten we de crisis uitroepen.

Met daarbovenop nog een beetje politieke en morele druk her en der, lopen ze op de duur wel in de belgicistische pas.

Verdeel en heers !

Dat het vlaamse volk zich inmiddels illusies heeft gemaakt (CD&V met of wellicht zonder NVA draait zéker bij, of wat had u gedacht), is vanzelfsprekend slechts bijzaak.

Er is méér nodig dan een wielerliefhebber uit het Ieperse met 800.000 stemmen om de gevestigde belgische machtsblokken te doen plooien.
Hallebarde is offline  
Oud 28 augustus 2007, 21:12   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Hier lap zeg,
ene die rechtstreeks van den tijd van de Romeinen naar hier gekatapulteerd is. Met eigentijdse zicht op zaken !!

Welkom Hallebarde !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 augustus 2007, 21:15   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

ik zie het eerder als een verhouding tussen Vlaanderen en Wallonie, zoals de verhouding tussen James Bond en Miss Moneypenny, waarbij Vlaanderen Miss Monneypenny is.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 28 augustus 2007, 21:38   #4
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Tiens, De Schoofzak, een "Vlaams Internationalist" ?

Wel ja, zo zou je mij ongetwijfeld ook kunnen omschrijven.

Noch extremist, noch nationalist, noch belgicist, en zéker geen racist, maar wel realist. Zo zijn er ook nog een paar, dus.

Dank voor het welkomstwoord.
Hallebarde is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:03   #5
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

De koning komt een beetje laat met zijn raadpleging van zijn 'ministers van staat'. Koning Boudewijn zou meer ambtsplicht getoond hebben en indien nodig al in juni of juli hebben overgegaan tot dergelijk spektakel, maar dan discreet.

Als dit het enige is dat Albert of zijn 'informateur' Reynders nog over heeft om zijn tijd te verdoen of te pogen dat de Franstaligen de eerste viool zouden mogen blijven spelen in zijn land, dan lijkt dit wel een (niet werkende) noodrem om zijn monarchie te redden. Het is niet met paniekvoetbal maar met consequent democratisch inzicht dat deze wedstrijd zal moeten gewonnen worden. Koning Boudewijn zou wellicht geen jaren geduld hebben dat een cruciaal arrest van het Grondwettelijk Hof geen gevolg kende en er nu kan voor zorgen dat er zelfs geen geldige verkiezingen meer kunnen doorgaan. Koning Albert II is in zijn 'nonchalence' en zijn drang om deze dagen met vakantie te verdrijven mee oorzaak van de huidige situatie in het formatieberaad. Hij laat zich teveel op sleeptouw nemen door zijn zelfbenoemde onderkoning Reynders.
Pol is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:58   #6
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Inderdaad, weinigen zullen vinden dat Albert II één en ander goed heeft aangepakt.

Ofwel is informateur Reynders na zijn mediashow vergeten de koning terdege in te lichten omtrent de ernst van de situatie en de te verwachten moeilijkheden, ofwel heeft Albert II het niet begrepen of trekt hij er zich wat te weinig van aan.

In elk geval, wie een minimum aan politiek doorzicht heeft, wist al sinds één minuutje na de bekendmaking van de verkiezingsuitslag dat het ditmaal een erg moeilijke bevalling zou worden. Daarvoor hadden en hebben we geen informateur nodig.

Wie als staatshoofd zijn (goedbetaalde) taak een beetje serieus opvat, gaat in die omstandigheden niet op vakantie, natuurlijk.

Maar goed, laat ons zeggen dat het ons niet kan verbazen. Als je het blijkbaar normaal vind dat je echtgenote na méér dan veertig jaar amper een zin kan vormen in de taal der meerderheid van het gepeupel, dan zul je zo mogelijk nóg kleinere details als een regeringsvorming ook wel niet belangrijk genoeg vinden, zeker ?

Terloops : men kan zich inbeelden hoe het zou geweest zijn, indien Philippe I reeds de kroon had gedragen !
Hallebarde is offline  
Oud 29 augustus 2007, 19:17   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

't Kon natuurlijk niet missen.
Meestal zeggen ze "zo vader zo zoon", maar in dit geval zijn we al lang vergeten hoe ne flierefluiter Berten Bibber was in zijnen tijd;
en nu zien we aan de kwaliteit van zijn kinderen, welke de kwaliteit van den oude is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 augustus 2007, 19:42   #8
Amaj
Burgemeester
 
Amaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 579
Standaard

Bij billen bere bibber beg...
Amaj is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:30   #9
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik zie het eerder als een verhouding tussen Vlaanderen en Wallonie, zoals de verhouding tussen James Bond en Miss Moneypenny, waarbij Vlaanderen Miss Monneypenny is.
Inderdaad, maar wie is dan Goldfinger ?
Hallebarde is offline  
Oud 30 augustus 2007, 13:47   #10
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Elio en zijn PS bende.......
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 4 mei 2015, 08:37   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Als je het blijkbaar normaal vind dat je echtgenote na méér dan veertig jaar amper een zin kan vormen in de taal der meerderheid van het gepeupel, dan zul je zo mogelijk nóg kleinere details als een regeringsvorming ook wel niet belangrijk genoeg vinden, zeker ?
Ik vind het normaal dat hier op dit forum grammaticale fouten worden gemaakt.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 4 mei 2015, 08:39   #12
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.542
Standaard

Heeft er iemand belangstelling in dit oorlogje tussen VlB en een forumlid dat al een paar jaar niet meer actief is? Ik alvast niet.
dalibor is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be