Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2015, 11:11   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard ‘Ons land stevent internationaal af op een politieke blamage’

Ik wou even reageren op het volgende:

Citaat:
België is nu van de 28 Europese landen het enige dat nog geen plan heeft voor de verdeling van de klimaatinspanning. ‘Ons land stevent internationaal af op een politieke blamage’, waarschuwde Jos Delbeke, directeur-generaal voor klimaatactie in de Europese Commissie, gisteren in De Ochtend.
http://www.standaard.be/plus/20151029/ochtend/10
Ons land ???

Ten eerste, het is niet "ons" land. Er zijn teveel "land"genoten die het niet "ons" land vinden.

Ten tweede, het is overduidelijk dat b. geen land is. Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren.

Willen de dames en heren politici die dat nog niet gedaan hebben, daar eindelijk eens de nodige gevolgtrekkingen aan geven.

dank
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 17:52   #2
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 17:56   #3
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?
Altijd goed voor de werkgelegenheid al die regeringen.
Jammer dat ik een Nederlander ben, anders had ik carrière kunnen maken in de Belgique.
Lijkt mij best wel leuk om een zakkenvuller te zijn.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 18:01   #4
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2015, 18:23   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
We zijn geen te proper land. Waarschijnlijk zijn we het vuilste land van de wereld.
Vandaar dat we vier ministers van milieu nodig hebben. Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?
In la Belgique geldt de regel 'verdeel en heers'...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 02:18   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wou even reageren op het volgende:
Ons land ???
Ten eerste, het is niet "ons" land. Er zijn teveel "land"genoten die het niet "ons" land vinden.
Ten tweede, het is overduidelijk dat b. geen land is. Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren.
Willen de dames en heren politici die dat nog niet gedaan hebben, daar eindelijk eens de nodige gevolgtrekkingen aan geven.

dank
"Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren."
Uitstekende definitie van de Europese Unie trouwens, waarvan dat land waar U resideert toevallig een medestichter is.
Ik voel uw enthousiasme opborrelen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 november 2015 om 02:20.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 09:27   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
Dit piepkleine landje met vijf regeringen, tien provincies en een wolk van parasieten die daar rond hangen, is waarschijnlijk ook het gekste land op aarde. Doe zo voort, verdeel nog meer en maak ons echt belachelijk." Eendracht maakt macht " Ooit van gehoord ?
Ooit al eens naar de Zwitserse staatsstructuur gekeken? Een van de best functionerende landen van de wereld, met heel wat beslissingsniveaus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 13:26   #8
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wou even reageren op het volgende:



Ons land ???

Ten eerste, het is niet "ons" land. Er zijn teveel "land"genoten die het niet "ons" land vinden.

Ten tweede, het is overduidelijk dat b. geen land is. Het is een samenraapsel van zaken die je onmogelijk in één geheel kan laten functioneren.

Willen de dames en heren politici die dat nog niet gedaan hebben, daar eindelijk eens de nodige gevolgtrekkingen aan geven.

dank
Officieel heet ons land België. Officieel bent u Belg aangezien uw identiteitskaart u vermeldt dat u de Belgische nationaliteit hebt. En dat is alles wat telt. OK, u hebt uw eigen mening over wat België VOLGENS U is maar dat is enkel en alleen uw mening en niets anders dan een mening. Dat verandert helemaal niets aan de realiteit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2015, 17:48   #9
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Officieel heet ons land België. Officieel bent u Belg aangezien uw identiteitskaart u vermeldt dat u de Belgische nationaliteit hebt. En dat is alles wat telt. OK, u hebt uw eigen mening over wat België VOLGENS U is maar dat is enkel en alleen uw mening en niets anders dan een mening. Dat verandert helemaal niets aan de realiteit.
Tja, dat is de juridische werkelijkheid voor velen sinds 1830/1839 in het zuiden.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 01:39   #10
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit al eens naar de Zwitserse staatsstructuur gekeken? Een van de best functionerende landen van de wereld, met heel wat beslissingsniveaus.
Ja en nee, je heb een federale regering en wat bij ons provincies zijn, hebben daar vergelijkbare bevoegdheden als het Brussels Gewest en de Vlaamse en Waalse Regio. Kortom in zekere zin hebben ze daar een laag minder.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 01:47   #11
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Officieel heet ons land België. Officieel bent u Belg aangezien uw identiteitskaart u vermeldt dat u de Belgische nationaliteit hebt. En dat is alles wat telt. OK, u hebt uw eigen mening over wat België VOLGENS U is maar dat is enkel en alleen uw mening en niets anders dan een mening. Dat verandert helemaal niets aan de realiteit.
En die realiteit verandert op haar beurt ook niets aan mijn mening en waarmee ik mij identificeer.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 08:39   #12
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ja en nee, je heb een federale regering en wat bij ons provincies zijn, hebben daar vergelijkbare bevoegdheden als het Brussels Gewest en de Vlaamse en Waalse Regio. Kortom in zekere zin hebben ze daar een laag minder.
Provincies hebben in Nederland niet veel bevoegdheden ,
ze gaan alleen over zaken van ruimtelijke ordening.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be