Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2017, 23:54   #301
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uiteraard wel. Maar u misschien niet? Ik wel en dus betaald ik ook voor de sociale zekerheid.
Het is wel regelrechte onzin wanneer u bedoeld dat werkgevers voor hun vrijheid om te bepalen of ze personeel met hoofddoek willen maar " moeten betalen voor die uitkering ".
Wie geen gepast werk wil aanvaarden en daar horen eisen over religieuze voorschriften volgen niet bij, heeft geen recht op een werkloosheiduitkering.
Wieger je dus werk omdat de hoofddoek moet, dan moet de uitkering stop gezet worden.

Dat maakt je ineens een betere moslim, geld aanvaarden zonder arbeid te verrichten mag niet volgens de islam. Dus zou Guinni dat geld niet eens mogen aanvaarden.
De Koran en islam gaat over het 'beste' te doen in bepaalde omstandigheden. Ja, idealiter zou ik met hoofddoek willen werken voor een inkomen... dat is dus mijn streefdoel. Maar als ik bepaalde rechten heb opgebouwd, en mee voor de samenleving heb afgedragen, ga ik die niet weigeren. In de islam wordt er ook nooit op uw loon ingehouden voor de sociale zekerheid, in België wel.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 23:56   #302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De Koran en islam gaat over het 'beste' te doen in bepaalde omstandigheden. Ja, idealiter zou ik met hoofddoek willen werken voor een inkomen... dat is dus mijn streefdoel.
De eenvoudigste manier daartoe is zelfstandige worden. Toon u creatief en begin een zaak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 23:58   #303
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.965
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je dat daiwa een boerka draagt ?
Misschien zou jij beter een bril dragen want dan had je in mijn post gezien dat ik onmogelijk mee had kunnen zingen en had je zulke dwaze vraag niet gesteld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:54   #304
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De Koran en islam gaat over het 'beste' te doen in bepaalde omstandigheden. Ja, idealiter zou ik met hoofddoek willen werken voor een inkomen... dat is dus mijn streefdoel. Maar als ik bepaalde rechten heb opgebouwd, en mee voor de samenleving heb afgedragen, ga ik die niet weigeren. In de islam wordt er ook nooit op uw loon ingehouden voor de sociale zekerheid, in België wel.
Dat klopt dus wel niet.
U wilt enkel werken met hoofddoek, dat u dit als gelovige als streefdoel ziet staat haaks op de samenleving die als streefdoel heeft dat u niet onnodig de sociale zekerheid uit melkt.
Natuurlijk moet je dan niet beginnen over rechten, want aan uw werkloosheiduitkering zijn ook plichten gekoppeld die u niet nakomt.

Uw islam is anders ook duidelijk, geld aanvaarden zonder arbeid te verrichten is niet toegestaan, maar u eet graag van verschillende walletjes wanneer dit oplevert?
U weigert werk omwille van religieuze beperkingen die u zichzelf oplegt, maar buit ondertussen wel de sociale zekerheid uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:57   #305
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt dus wel niet.
U wilt enkel werken met hoofddoek, dat u dit als gelovige als streefdoel ziet staat haaks op de samenleving die als streefdoel heeft dat u niet onnodig de sociale zekerheid uit melkt.
Natuurlijk moet je dan niet beginnen over rechten, want aan uw werkloosheiduitkering zijn ook plichten gekoppeld die u niet nakomt.

Uw islam is anders ook duidelijk, geld aanvaarden zonder arbeid te verrichten is niet toegestaan, maar u eet graag van verschillende walletjes wanneer dit oplevert?
U weigert werk omwille van religieuze beperkingen die u zichzelf oplegt, maar buit ondertussen wel de sociale zekerheid uit.
Hoe zongen de strangers het ook alweer? 'Allah is groot maar ziekenkas is groter'?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:59   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt dus wel niet.
U wilt enkel werken met hoofddoek, dat u dit als gelovige als streefdoel ziet staat haaks op de samenleving die als streefdoel heeft dat u niet onnodig de sociale zekerheid uit melkt.
Natuurlijk moet je dan niet beginnen over rechten, want aan uw werkloosheiduitkering zijn ook plichten gekoppeld die u niet nakomt.
Iemand mag gerust een maatschappijvisie koesteren die haaks staat op wat vandaag de dag mainstream is. Daar is uiteindelijk niets mis mee. Wel houdt het een aantal consequenties in waarvan men zich bewust moet zijn.

Als G echt wil werken en haar hoofddoek daarbij niet wil afdoen, kan ze ofwel heel gericht solliciteren (bijvoorbeeld bij een bedrijf waar men de werknemer de vrijheid laat, of specifiek bij een bedrijf van een moslim), ofwel een eigen zaak starten.

Uit haar reacties merk ik dat ze daartoe alvast geen stappen zet. Dan lijkt al dat gezucht en geklaag volkomen onterecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:02   #307
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik zou Guinevere aanwerven als varkenshoedster. De hoofddoek kan daarbij geschikte werkkledij zijn teneinde hitsig gedrag bij de varkens te voorkomen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 14:07   #308
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.965
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt dus wel niet.
U wilt enkel werken met hoofddoek, dat u dit als gelovige als streefdoel ziet staat haaks op de samenleving die als streefdoel heeft dat u niet onnodig de sociale zekerheid uit melkt.
Natuurlijk moet je dan niet beginnen over rechten, want aan uw werkloosheiduitkering zijn ook plichten gekoppeld die u niet nakomt.

Uw islam is anders ook duidelijk, geld aanvaarden zonder arbeid te verrichten is niet toegestaan, maar u eet graag van verschillende walletjes wanneer dit oplevert?
U weigert werk omwille van religieuze beperkingen die u zichzelf oplegt, maar buit ondertussen wel de sociale zekerheid uit.
Inderdaad alice !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 15:01   #309
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad alice !
Neen, dat is niet correct. Behoeftigen mogen volgens de islam weldegelijk een bijstand ontvangen, ook al hebben ze er niet voor gewerkt. Iedereen draagt binnen de islam af voor die hulp, nl. de zakaat. De islam leert zelfs nadrukkelijk dat vrouwen (speciaal die met kinderen) in nood en behoefte eerst mogen genieten van die bijstand, en daarna pas de mannen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 15:14   #310
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe zongen de strangers het ook alweer? 'Allah is groot maar ziekenkas is groter'?
Ja, inderdaad!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 15:16   #311
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is niet correct. Behoeftigen mogen volgens de islam weldegelijk een bijstand ontvangen, ook al hebben ze er niet voor gewerkt. Iedereen draagt binnen de islam af voor die hulp, nl. de zakaat. De islam leert zelfs nadrukkelijk dat vrouwen (speciaal die met kinderen) in nood en behoefte eerst mogen genieten van die bijstand, en daarna pas de mannen.
En daar gaan we weer...er is verschil tussen behoeftig zijn omdat je niet kunt werken, of je hand op houden terwijl je kunt werken. Dus klopt het wel, punt uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 15:17   #312
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad alice !
Blij dat u tenminste mee bent want sommigen hier...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 15:52   #313
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
the troll is strong in you
Mee eens, hij/zij valt niet uit haar/zijn rol.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 15:59   #314
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En daar gaan we weer...er is verschil tussen behoeftig zijn omdat je niet kunt werken, of je hand op houden terwijl je kunt werken. Dus klopt het wel, punt uit.
U zit er weer naast. Het gaat immers om die bewering van u dat een moslim geen geld mag ontvangen tenzij hij ervoor gewerkt heeft. Dat is eenzijdig en totaal onjuist.

Of G in de situatie valt van behoeftigheid, weet ik niet (ook al evenmin). Ik heb wel aangegeven dat ze beter wat blijk geeft van enige creativiteit als ze echt wil werken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 16:00   #315
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In mijn begeleiding is het bijlange nog niet ter sprake gekomen of ik de hoofddoek evt zou afzetten. De begeleiders moeten hun uren & trainingen ook nog kunnen vullen. En zelf ben ik niet van plan om erover te beginnen. Maar wellicht valt het niet onder 'jobweigering' omdat de werkgever op geloofsovertuiging discrimineert.
Zo werkt het niet. Het arbeidsreglement mag uiteraard niet één geloofsovertuiging viseren. Wat de wergever wel mag, is in het arbeidsreglement zetten dat hij van iedereen een neutrale houding vraagt en dat er over geloofsovertuigingen op de werkvloer en in omgang met klanten niet mag gesproken worden en dat er geen uiterlijke tekenen mogen gedragen worden van eender welke geloofsovertuiging. Het bedrijf positioneert zich dus neutraal, en de werknemers moeten dat mee uitdragen. Verder mag de werkgever zeer zeker een dresscode opleggen. Daar kan bv in staan dat het dragen van een hoofddeksel in de lokalen niet toegelaten is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 16:08   #316
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In mijn begeleiding is het bijlange nog niet ter sprake gekomen of ik de hoofddoek evt zou afzetten. De begeleiders moeten hun uren & trainingen ook nog kunnen vullen. En zelf ben ik niet van plan om erover te beginnen. Maar wellicht valt het niet onder 'jobweigering' omdat de werkgever op geloofsovertuiging discrimineert.
Er staat nergens in de koran vermeld dat een vrouw verplicht dient een hoofddoek te dragen. En vermits er binnen de islam geen enkele religieuze autoriteit (vergelijkbaar met de paus) bestaat.......kan een werkgever geen geloofsovertuiging discrimineren.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 16:10   #317
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er staat nergens in de koran vermeld dat een vrouw verplicht dient een hoofddoek te dragen. En vermits er binnen de islam geen enkele religieuze autoriteit (vergelijkbaar met de paus) bestaat.......kan een werkgever geen geloofsovertuiging discrimineren.
Ook waar...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 16:13   #318
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zit er weer naast. Het gaat immers om die bewering van u dat een moslim geen geld mag ontvangen tenzij hij ervoor gewerkt heeft. Dat is eenzijdig en totaal onjuist.

Of G in de situatie valt van behoeftigheid, weet ik niet (ook al evenmin). Ik heb wel aangegeven dat ze beter wat blijk geeft van enige creativiteit als ze echt wil werken.
Wat ik schreef is juist Jan, de Koran verbiedt het ontvangen van geld waarvoor niet gewerkt is.
Dat heeft natuurlijk niets te maken met een situatie waarin iemand niet kan werken, moet dit worden uitgelegd aan u?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 16:15   #319
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik zou Guinevere aanwerven als varkenshoedster. De hoofddoek kan daarbij geschikte werkkledij zijn teneinde hitsig gedrag bij de varkens te voorkomen.
Vind ge geen volk voor den bejaardenzorg dat ge moslims nodig hebt ?

Laatst gewijzigd door dpg : 14 december 2017 om 16:42.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 16:45   #320
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad alice !
Leerde je dat ook door naar de islamitische eredienst op VRT te kijken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be