Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2012, 12:45   #81
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry; maar dat is niet zo.
Pesten gebeurt overal, in iedere school en binnen elke sociale klasse.
Wel hebben kinderen uit iets betere sociale millieu's vaak ouders die efficienter reageren, in die zin zijn ze wel beter af.
Mijn ervaring is dat hoogopgeleide wel degelijk minder pesten dan laagopgeleide.

En de manier van pesten is compleet anders.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:50   #82
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat hoogopgeleide wel degelijk minder pesten dan laagopgeleide.

En de manier van pesten is compleet anders.
Hoe is die dan anders? Ik denk laffer want een hoger opgeleide zal eerder iemand pesten door iemand overal zwart te gaan maken en zelfs leugens te vertellen. Het is trouwens naïef en snobistisch om te denken dat hoogopgeleiden minder zouden pesten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:51   #83
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik herinner me dit geval van pesterijen: http://www.belg.be/13975/nieuws/roes...-tegen-pesten/

Dat filmpje dat online werd geplaatst en gevolgd door een mediastorm. Hier denk ik nu eens echt dat de pester een terecht lesje heeft geleerd dat ze niet snel zal vergeten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:53   #84
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hoe is die dan anders? Ik denk laffer want een hoger opgeleide zal eerder iemand pesten door iemand overal zwart te gaan maken en zelfs leugens te vertellen. Het is trouwens naïef en snobistisch om te denken dat hoogopgeleiden minder zouden pesten.
Hoogopgeleide pesten meer op een indirecte manier, je zou kunnen stellen op een slimmere manier.

En het heeft niets met naief zijn te maken, het is gewoon mijn ervaring. Het kan best zijn dat jij een andere ervaring hebt, mijn ervaringen zijn niet absoluut ofzo.

Is er misschien een keer een wetenschappelijke studie geweest over het pesten in verschillende mileu,s en niveau,s?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:55   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik herinner me dit geval van pesterijen: http://www.belg.be/13975/nieuws/roes...-tegen-pesten/

Dat filmpje dat online werd geplaatst en gevolgd door een mediastorm. Hier denk ik nu eens echt dat de pester een terecht lesje heeft geleerd dat ze niet snel zal vergeten.
Dit gaat ook weer te ver, die pester kan het nu redelijk moeilijk gaan krijgen met een baan vinden enz.

Dat filmpje is namelijk nog steeds op internet te vinden, en ik denk niet dat dat er nog af gaat.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 12:59   #86
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat hoogopgeleide wel degelijk minder pesten dan laagopgeleide.

En de manier van pesten is compleet anders.
Denk je werkelijk dat " hoogopgeleid" slaat op scholen met kinderen?
En geloof me, onder volwassen gebeurt pesten evengoed onder hoogopgeleiden, bovendien is het effect van " anders pesten" voor het slachtoffer geen troost.
Het is zelfs erger want het is lastiger om dat aan te tonen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:05   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk je werkelijk dat " hoogopgeleid" slaat op scholen met kinderen?
En geloof me, onder volwassen gebeurt pesten evengoed onder hoogopgeleiden, bovendien is het effect van " anders pesten" voor het slachtoffer geen troost.
Het is zelfs erger want het is lastiger om dat aan te tonen.
Het is gewoon zo dat hoogopgeleide veel beter om kunnen gaan met mensen die *anders* zijn.

Ik zat zelf bijvoorbeeld altijd in een van de laagste niveau,s. En daar werden mensen gepest omdat ze een alternatieve kledingstyle hadden. Op hogere niveau,s is dat echt minder, sterker nog. Vaak doen die alternatievelingen zelf een hoog niveau.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:06   #88
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoogopgeleide pesten meer op een indirecte manier, je zou kunnen stellen op een slimmere manier.
Jij noemt dat slimmer, ik noem het laffer. Zoals ik zei gaan hoogopgeleiden eerder achter de rug gaan werken, ze spelen politieke spelletjes. Ik heb zoiets zelf ook nog meegemaakt en ik moet zeggen, zoiets kom je vroeg of laat toch te weten. Wanneer ik die "slimme mens" er dan mee confronteerde kon ik goed zien hoe die mens werkelijk is: een bange laffe wezel want hij kromp volledig ineen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:08   #89
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit gaat ook weer te ver, die pester kan het nu redelijk moeilijk gaan krijgen met een baan vinden enz.

Dat filmpje is namelijk nog steeds op internet te vinden, en ik denk niet dat dat er nog af gaat.
Volledig terecht. Enkel zo kan de maatschappij veranderen, door voorbeelden te stellen die niemand snel vergeet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:09   #90
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jij noemt dat slimmer, ik noem het laffer. Zoals ik zei gaan hoogopgeleiden eerder achter de rug gaan werken, ze spelen politieke spelletjes. Ik heb zoiets zelf ook nog meegemaakt en ik moet zeggen, zoiets kom je vroeg of laat toch te weten. Wanneer ik die "slimme mens" er dan mee confronteerde kon ik goed zien hoe die mens werkelijk is: een bange laffe wezel want hij kromp volledig ineen.
Wat voor naampje je er aan geeft, is compleet irrelevant. Je snapt wat ik bedoel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:10   #91
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volledig terecht. Enkel zo kan de maatschappij veranderen, door voorbeelden te stellen die niemand snel vergeet.
De pester was een puber van dertien jaar, er moet onderscheid gemaakt worden tussen pubers die pesten en mensen die de puberteit voorbij zijn.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 11 november 2012 om 13:11.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:12   #92
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is gewoon zo dat hoogopgeleide veel beter om kunnen gaan met mensen die *anders* zijn.

Ik zat zelf bijvoorbeeld altijd in een van de laagste niveau,s. En daar werden mensen gepest omdat ze een alternatieve kledingstyle hadden. Op hogere niveau,s is dat echt minder, sterker nog. Vaak doen die alternatievelingen zelf een hoog niveau.
" Is het gewoon zo"?? Dat denk ik niet hoor! Je opleidingsniveau zegt helemaal niets over eigenschappen als achterbaksheid, neiging anderen uit te sluiten, je vaardigheden op sociaal vlak.
Pesten gebeurt evengoed in hogere opleidingen, onder mensen die hoogopgeleid zijn, maar natuurlijk zorgen bepaalde arbeidsomstandigheden waar vooral laagopgeleiden in terecht kunnen voor ene klimaat waarbij het sneller uit de hand kan lopen.
Dat is echt iets anders dan uw bewering, waarbij " hoogopgeleiden" niet zouden pesten; omdat ze hoogopgeleid zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:13   #93
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

http://www.vitter.be/video/pesterije..._in_roeselare/
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:14   #94
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
" Is het gewoon zo"?? Dat denk ik niet hoor! Je opleidingsniveau zegt helemaal niets over eigenschappen als achterbaksheid, neiging anderen uit te sluiten, je vaardigheden op sociaal vlak.
Pesten gebeurt evengoed in hogere opleidingen, onder mensen die hoogopgeleid zijn, maar natuurlijk zorgen bepaalde arbeidsomstandigheden waar vooral laagopgeleiden in terecht kunnen voor ene klimaat waarbij het sneller uit de hand kan lopen.
Dat is echt iets anders dan uw bewering, waarbij " hoogopgeleiden" niet zouden pesten; omdat ze hoogopgeleid zijn.
Dat is gewoon een eigenschap van hoogopgeleiden: denken dat ze op ieder vlak beter zijn dan iemand met een lagere opleiding...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:17   #95
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
" Is het gewoon zo"?? Dat denk ik niet hoor! Je opleidingsniveau zegt helemaal niets over eigenschappen als achterbaksheid, neiging anderen uit te sluiten, je vaardigheden op sociaal vlak.
Pesten gebeurt evengoed in hogere opleidingen, onder mensen die hoogopgeleid zijn, maar natuurlijk zorgen bepaalde arbeidsomstandigheden waar vooral laagopgeleiden in terecht kunnen voor ene klimaat waarbij het sneller uit de hand kan lopen.
Dat is echt iets anders dan uw bewering, waarbij " hoogopgeleiden" niet zouden pesten; omdat ze hoogopgeleid zijn.
Ik beweer ook nergens dat hoogopgeleide niet pesten, maar wel minder.

En dan heb ik het over school niveau,s, op werk is dat weer een ander verhaal. Op werk zie je juist, dat hoogopgeleide vaak pesten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:19   #96
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio...elfmoord.dhtml
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:19   #97
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat hoogopgeleide wel degelijk minder pesten dan laagopgeleide.

En de manier van pesten is compleet anders.
Klopt , hoe hoger de studie , hoe beter ze het onder de knie hebben om het gerafineerder te doen .

Intelectuele onbeschoftheid .

Ze hebben hoge studie's in die mate dat ze politiek correct denken en weten de wetten zo te plaatsen dat ze van op hun stoel iedereen kunnen intimideren .


Vb in de banken is het al zo erg gesteld dat je nog enkel kan telefoneren , persoonlijk contact heb je niet meer . niet verwonderlijk , ze zouden zo kunnen aangevallen worden , wetende welke laffe spelletjes ze spelen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:27   #98
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Pesten is al erg lang een groot probleem. Slachtoffers nemen het heel hun leven mee, soms tot zelf zelfmoord*neigingen* aan toe. Het wordt eens tijd, dat pesten grotendeels gaat ophouden. Maar welke maatregelen kunnen daar voor zorgen? Wat voor straf moet er staan op *pesten*?

Dus, hoe laten wij het pesten stoppen?
Je zou beter zelf een beetje minder pesten op internet, schijnheiligaard.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:29   #99
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik beweer ook nergens dat hoogopgeleide niet pesten, maar wel minder.

En dan heb ik het over school niveau,s, op werk is dat weer een ander verhaal. Op werk zie je juist, dat hoogopgeleide vaak pesten.
OP iedere school wordt gepest, zoals op ASO of TSO of BSO.
"Hoogopgeleide" staat niet op middelbare scholen, dat het minder een probleem is op Hoge scholen en Unief heeft te maken met motivatie, niemand verplicht je om naar die school te gaan en het contact, dat is onder studenten minder dan op middelbare scholen, met opleidingniveau heeft het NIETS te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 13:30   #100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je zou beter zelf een beetje minder pesten op internet, schijnheiligaard.
Als jij mijn post als pesten ziet, dan moet jij nog veel leren.

Misschien eens contact zoeken met mensen die echt gepest zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be