Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 oktober 2023, 18:22   #1
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard "de sfeer in het parlement"

Het sociale en de omgang tussen politici als mensen, naast het politieke, heeft me altijd geïntrigeerd. Vandaag bij het zien van ik online naar het politiek debat aan de UGent en zag ik Raoul Wedebouw even lachen met Bart De Wever voor het debat begon.

Is er iemand die de sfeer in ons parlement kan schetsen en hoe politici met elkaar omgaan ? Vooral die van de uiterste polen?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2023, 18:30   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In het publiek spelen ze een rolletje, brengen ze een figuur naar voor, zoals een acteur een rol speelt.

Wat er achter de schermen afspeelt.... Hypocrisie, leugens en bedrog. Maar het doel is zelfbevrediging. Is dat nu door het gevoel van macht, het idee van het juiste te doen, of blatant zakkenvullen, het blijft een primaire zaak. Voortplanting, zelfs als we homo's en lesbiënes in rekening brengen. Eicellen en spermatozoïdekes rondstrooien en evolutionair vooruit gaat.

Helaas is dat blijkbaar een dood spoor voor de soort Homo Sapiens Sapiens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2023, 21:06   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

De "sfeer" is moeilijk te beschrijven wegens vaag en algemeen.

Een makkelijk element om objectief vast te stellen en te tellen, is:

wie weigert de hand te schudden in de wandelgangen met wie?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 16:54   #4
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De "sfeer" is moeilijk te beschrijven wegens vaag en algemeen.

Een makkelijk element om objectief vast te stellen en te tellen, is:

wie weigert de hand te schudden in de wandelgangen met wie?
Het weinige wat in de pers verschijnt zijn over het weigeren van handen te schudden , is soms iets met een politica van Groen die dit steevast weigert met Vlaams Belang.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 16:56   #5
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Er was een paar jaar terug ook een heel fel interview die schetste hoe persoonlijk het kan clashen. Beiden hadden het tegen Humo -die het interview afnam- enkele malen over het stopzetten van het interview met geroep
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 19:09   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Het sociale en de omgang tussen politici als mensen, naast het politieke, heeft me altijd geïntrigeerd. Vandaag bij het zien van ik online naar het politiek debat aan de UGent en zag ik Raoul Wedebouw even lachen met Bart De Wever voor het debat begon.

Is er iemand die de sfeer in ons parlement kan schetsen en hoe politici met elkaar omgaan ? Vooral die van de uiterste polen?
Niet doen alsof je simpel van geest bent... Je weet evengoed als iedereen dat de communisten door iedereen als nutteloos maar hinderlijk wrakhout van de geschiedenis worden bekeken. En dat de Bruine club van de fascisten de absolute vijand zijn.

Dat die 2 voorzitters doen alsof ze deel uitmaken van de club van normale politici is begrijpelijk vanuit hun standpunt, maar daarom moeten hun collega's niet meestappen in die kluchtzangerij hee...

De voorzitters van de normale partijen geven dan wel veel show tgo elkaar, maar kunnen niet anders dan regelmatig met elkaar overleggen om deals te maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 19:10   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Het weinige wat in de pers verschijnt zijn over het weigeren van handen te schudden , is soms iets met een politica van Groen die dit steevast weigert met Vlaams Belang.
Wat perfect normaal is trouwens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2023, 16:15   #8
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet doen alsof je simpel van geest bent... Je weet evengoed als iedereen dat de communisten door iedereen als nutteloos maar hinderlijk wrakhout van de geschiedenis worden bekeken. En dat de Bruine club van de fascisten de absolute vijand zijn.

Dat die 2 voorzitters doen alsof ze deel uitmaken van de club van normale politici is begrijpelijk vanuit hun standpunt, maar daarom moeten hun collega's niet meestappen in die kluchtzangerij hee...

De voorzitters van de normale partijen geven dan wel veel show tgo elkaar, maar kunnen niet anders dan regelmatig met elkaar overleggen om deals te maken.
Ik ben lid van de PVDA en meeste van mn beste vrienden zijn links, "apolitiek" (dus pro status quo) tot rechts. Beetje veralgemend hoe je denkt over ons..

Laatst gewijzigd door Tamam : 6 oktober 2023 om 16:16.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2023, 19:10   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Ik ben lid van de PVDA en meeste van mn beste vrienden zijn links, "apolitiek" (dus pro status quo) tot rechts. Beetje veralgemend hoe je denkt over ons..
Ik vind 'nutteloos maar hinderlijk wrakhout van de geschiedenis' een heel goede omschrijving van wat de communisten zijn en betekenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2023, 15:54   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Het weinige wat in de pers verschijnt zijn over het weigeren van handen te schudden , is soms iets met een politica van Groen die dit steevast weigert met Vlaams Belang.
en zowat alle Franstaligen, niet alleen met het belang, maar vaak ook met de nva.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 08:41   #11
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind 'nutteloos maar hinderlijk wrakhout van de geschiedenis' een heel goede omschrijving van wat de communisten zijn en betekenen.
nutteloos en hinderlijk wrakhout van de geschiedenis is de perfecte omschrijving voor de Open VLD van de laatste 20 jaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 13:08   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet doen alsof je simpel van geest bent... Je weet evengoed als iedereen dat de communisten door iedereen als nutteloos maar hinderlijk wrakhout van de geschiedenis worden bekeken. En dat de Bruine club van de fascisten de absolute vijand zijn.
Die willen niet weten van het Kalifaat he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 21:40   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.623
Standaard

Zit er daar niet wat teveel volk in het parlement?

En zijn er niet al velen bij die men beter de deur zou wijzen? (sommigen naar eigen land bvb)

Ga ik nu tegen *kassa*kassa* in???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 november 2023 om 21:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2024, 15:43   #14
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.029
Standaard

deze week een beeld vanuit het europees parlement : 10% aanwezig
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be