Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juli 2004, 14:04   #41
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tja,, nu past de schoen eens aan de voet;
oftewel, moet ik nu reageren zoals de linkies gewoonlijk doen als het over allochtoon, of meer specifiek "mogelijk met wat Koran aangestookt" geweld.
Ik denk niet dat aggressieve allochtonen-benden hun levensvisie halen uit de Koran, noch dat ze elke dag vijf keer vroom richting Mekka buigen. Ze laten zich meer inspireren door Snoop Dog, 2pac en andere gangsta-rap dan door hun locale imam. Een cultuur van extreem materialisme en gratuit geweld, waar misdaad opgehemeld wordt en vrouwen bitchen zijn.

hmmmm ja, welk land exporteert ook weer al dat fraais?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 14:45   #42
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

*correct* sinds wanneer hoeft je nationale ploeg mee te spelen om amok te maken??
er waren zeker 2 feiten met allochtoonse relschoppers in Brussel (op tv geweest ik dacht aan de beurs?) en 1 feit in Antwerpen (hier nog ergens te begrijpen aangezien Turkije wel meedeed)
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 04:01   #43
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ik denk niet dat aggressieve allochtonen-benden hun levensvisie halen uit de Koran, noch dat ze elke dag vijf keer vroom richting Mekka buigen. Ze laten zich meer inspireren door Snoop Dog, 2pac en andere gangsta-rap dan door hun locale imam. Een cultuur van extreem materialisme en gratuit geweld, waar misdaad opgehemeld wordt en vrouwen bitchen zijn.

hmmmm ja, welk land exporteert ook weer al dat fraais?
De VS natuurlijk.Maar het zijn onveranderlijk Afro-Americans die dat soort muziek maken.En lid zijn van de "Nation of Islam".....Welke conclusie trek je daaruit...?
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 15:59   #44
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Hoe zou dat nu komen???
Dit zijn dan uitspraken van een gematigde moslim.
Wolfke, was jij niet één van die helden die een tijdje terug uit volle borst stond te roepen dat je de 'joodse' vrouw op de Parijse trein wel verdedigd zou hebben én dat je vindt dat autochtonen maar terug moeten slaan op allochtonen. Is dit nu niet net hetzelfde als El Turco zegt?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 16:07   #45
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
*correct* sinds wanneer hoeft je nationale ploeg mee te spelen om amok te maken??
er waren zeker 2 feiten met allochtoonse relschoppers in Brussel (op tv geweest ik dacht aan de beurs?) en 1 feit in Antwerpen (hier nog ergens te begrijpen aangezien Turkije wel meedeed)
I herriner me nog een oefenmatch (!) van Anderlech tegen een Engelse ploeg. Na de match gingen een stel idioten amok maken in Brussel. Er kwam toevallig een allochtoon langs gereden die een steen door de ruit kreeg. Toen deed die man het stomste wat hij kon doen, hij stapte uit en bekeek de schade, waarop hij aangevallen werd door de meute Engelse barbaren. De allochtone man werd in elkaar geslagen en de motor van zijn auto werd over zijn toeren gereden...

Ik herriner me de rellen in Charleroi tussen Engelse hooligans en de al even beschaafde Duitsers. Daar waren geen allochtonen in de buurt.

Bij die bewuste Engeland-Duitsland in Charleroi waren de organisatoren zo verstandig geweest om de parking voor de Engelse toeschouwers in een Turkse wijk te leggen, terwijl enkele weken eerder een supporter van Leeds doodgestoken werd in Turkije...

Ik wil hier niet gelijk de linkiewinkies elke moslim gaan goedpraten en betuttelen, maar ze over de kam halen als crapuul en uitschot en fanatiekelingen gaat te ver en als je dan toch EURO2000 erbij wilt halen, laat dan alle verhalen zien.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 16:10   #46
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
De VS natuurlijk.Maar het zijn onveranderlijk Afro-Americans die dat soort muziek maken.En lid zijn van de "Nation of Islam".....Welke conclusie trek je daaruit...?
Dat je uit je nek aan het lullen bent... 2Pac was bijvoorbeeld iemand die gelovig was. Getuige het grote gothische kruis op zijn rug en een verwijzing naar een passage in de bijbel én de verwijzing naar God die vaak in zijn lyrics voorkwam.
Ook nu nog zijn er rappers die - al dan niet actief - het Christendom aanhangen, getuige de vele diamanten kruisen die de videoclips 'sieren'...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 16:27   #47
Eternity
Parlementsvoorzitter
 
Eternity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dat je uit je nek aan het lullen bent... 2Pac was bijvoorbeeld iemand die gelovig was. Getuige het grote gothische kruis op zijn rug en een verwijzing naar een passage in de bijbel én de verwijzing naar God die vaak in zijn lyrics voorkwam.
Ook nu nog zijn er rappers die - al dan niet actief - het Christendom aanhangen, getuige de vele diamanten kruisen die de videoclips 'sieren'...
Bah, tis nie omdat je een kruisteken draagt dat je gelovig bent ...
Er zijn echter inderdaad gelovige rappers, alhoewel dit een minderheid is

Een mooi liedje hierover vind ik: 2pac: does heaven got a ghetto? (cd: r u still down cd1)
__________________
- Get all the fools on your side and you can be elected to anything. -

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 31 juli 2004 om 16:28.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 18:28   #48
Koffieboon
Vreemdeling
 
Koffieboon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: H/D R4 afrit 5
Berichten: 13
Standaard

[quote=EL TURCO]Arabieren hebben gekregen wat ze geoogst hadden. Dat is nu een feit. Geweld onder moslims gebeurt spijtig genoeg nog veel. Maar als er een geweld is tussen een sji'ie en soenniet wordt dat direct als godsdienstoorlog gezien. En ja wat kan ik zeggen als die mensen elkaar willen vermoorden. Maar kan een moslim, een naieve moslim iemand vermoorden? Is het wel terecht om die persoon moslim te noemen? Ergste dat een mens kan doen is een een ander mens vermoord staat in Koran. Het boek van .. ja die moslims.


El Turco , da's nogal makkelijk reageren natuurlijk : Moslim/Christen vermoordt iemand > "ja maar , da's dan geen échte Moslim/Christen !"
Nog iets , je hebt je tekst wel op érg veel fora gepost , he ?

Afgezien daarvan vind ik het verwerpelijk dat gelijk-wie iemand anders naar het leven staat , we zijn allemaal "mens" op de eerste plaats .
__________________
"Beter gelukkig alleen , dan ongelukkig met twee"
Koffieboon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 01:45   #49
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dat je uit je nek aan het lullen bent... 2Pac was bijvoorbeeld iemand die gelovig was. Getuige het grote gothische kruis op zijn rug en een verwijzing naar een passage in de bijbel én de verwijzing naar God die vaak in zijn lyrics voorkwam.
Ook nu nog zijn er rappers die - al dan niet actief - het Christendom aanhangen, getuige de vele diamanten kruisen die de videoclips 'sieren'...
Is het ooit bij je opgekomen dat het een retorische vraag was op de post van Flippend Rund die weer eens bezig was met een zoveelste rondje America-bashen....?

Verder ben ik helemaal geen expert op gebied van rap.
Maar dat de gangsta-rap een uitermate negatief rolmodel creëert voor Afro-Amerikanen is iets waar zelfs Afro-Amerikaanse psychologen en pedagogen van de Atlantic tot aan de Pacific het over eens zijn.
En hoe is 2Pac ook alweer gestorven?

Juist ja:"acute loodvergiftiging" op een parking in Las Vegas......
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 02:35   #50
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."


http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274

Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen.

Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.
Ik denk dat geweld tegen wie dan ook altijd afschuwelijk is. We gaan toch niet beginnen opbieden omtrent welke aanval nu het meest racistisch was? Ik volg je wel als je zegt dat geweld tegen sommigen altijd als "erger" wordt voorgesteld dan geweld tegen anderen.
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 02:36   #51
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

[quote=Koffieboon]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Arabieren hebben gekregen wat ze geoogst hadden. Dat is nu een feit. Geweld onder moslims gebeurt spijtig genoeg nog veel. Maar als er een geweld is tussen een sji'ie en soenniet wordt dat direct als godsdienstoorlog gezien. En ja wat kan ik zeggen als die mensen elkaar willen vermoorden. Maar kan een moslim, een naieve moslim iemand vermoorden? Is het wel terecht om die persoon moslim te noemen? Ergste dat een mens kan doen is een een ander mens vermoord staat in Koran. Het boek van .. ja die moslims.


El Turco , da's nogal makkelijk reageren natuurlijk : Moslim/Christen vermoordt iemand > "ja maar , da's dan geen échte Moslim/Christen !"
Nog iets , je hebt je tekst wel op érg veel fora gepost , he ?

Afgezien daarvan vind ik het verwerpelijk dat gelijk-wie iemand anders naar het leven staat , we zijn allemaal "mens" op de eerste plaats .
Iemand van Destelbergen?
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 10:17   #52
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Het gaat om een racistische aanval. Slachtoffer is alweer een moslim.
Die "alweer" is er teveel. En die prent in jouw onderschrift zegt veel over jouw motivaties.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 10:51   #53
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Is het ooit bij je opgekomen dat het een retorische vraag was op de post van Flippend Rund die weer eens bezig was met een zoveelste rondje America-bashen....?

Verder ben ik helemaal geen expert op gebied van rap.
Maar dat de gangsta-rap een uitermate negatief rolmodel creëert voor Afro-Amerikanen is iets waar zelfs Afro-Amerikaanse psychologen en pedagogen van de Atlantic tot aan de Pacific het over eens zijn.
En hoe is 2Pac ook alweer gestorven?

Juist ja:"acute loodvergiftiging" op een parking in Las Vegas......
Ik heb juist grote bewondering voor de VS. Geen enkel land heeft de laatste twee eeuwen meer verwezenlijkt. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er een schaduwzijde is aan dit succesverhaal. Van de puriteinse roots van de Founding Fathers blijft vandaag niet veel meer over. Nergens anders wordt je status zo compleet gelijkgesteld met wat je bezit. Gangta-rap staat niet gescheiden van de Amerikaanse cultuur, het is gewoon zijn meest extreme uiting. Je kunt het zien als de een karikaturale vergroting van het Amerika's materialisme en fascinatie met geweld. En als ik wat crapuul-allochtonen zie rondrijden in hun bmw-cabrio, dan denk ik niet dat ze hun levenslessen uit de Koran hebben gehaald. Dat was het enige punt dat ik wilde maken met mijn eerste post.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:44   #54
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Ik heb juist grote bewondering voor de VS. Geen enkel land heeft de laatste twee eeuwen meer verwezenlijkt. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat er een schaduwzijde is aan dit succesverhaal. Van de puriteinse roots van de Founding Fathers blijft vandaag niet veel meer over. Nergens anders wordt je status zo compleet gelijkgesteld met wat je bezit. Gangta-rap staat niet gescheiden van de Amerikaanse cultuur, het is gewoon zijn meest extreme uiting. Je kunt het zien als de een karikaturale vergroting van het Amerika's materialisme en fascinatie met geweld. En als ik wat crapuul-allochtonen zie rondrijden in hun bmw-cabrio, dan denk ik niet dat ze hun levenslessen uit de Koran hebben gehaald. Dat was het enige punt dat ik wilde maken met mijn eerste post.
Nu val ik plat achterover....
Maar 'k ben wel blij dat je de VS toch gunstig gezind bent.
Alleen:'t zit zo:vrijheid is een rare zaak:
Als je mensen vrijelijk laat bepalen welke keuzes ze maken (bvb :wapen kopen/geen wapen kopen) dan kan je er vergif op innemen dat sommigen de foute keuzes gaan maken,of niet consequent zullen zijn,of...enz.....
Dat nemen ze erbij.Wat mij stoort is niet dat mijn buren (bvb) een wapen hebben of er geen hebben:ik laat ze graag zelf kiezen,omdat ik dan zelf ook mag mijn eigen keuzes maken.
In Europa zijn de burgers veel te apatisch en/of vertrouwen ze veel te veel op de overheid.
Met alle gevolgen vandien:als je geen lid bent van een schietclub kan je gewoon geen wapen kopen.En dus ben je weerloos als iemand je woning binnendringt.
Samengevat:ons Europees bestel werkt deresponsabilizerend.Met alle gevolgen vandien.

Probeer dat aan een Amerikaan te verkopen en hij scheld je meteen uit voor communist.En niet geheel onterecht.
En wat betreft dat Amerikaanse materialisme:In geen land ter wereld zijn mensen zo genereus als in de VS.Het wordt hun van jongs af aan verteld:als je het goed hebt,dan is dat partieel te danken aan je land;en dus moet je teruggeven.
Enig idee wat bvb de straffen op fiscale fraude zijn in de States?
Geloof mee Beaulieu Declerck's zouden daar nu nog altijd in den bak zitten....
Het beste wat Europa volgens mij kan overkomen is een politieke unificatie met de VS.
450 miljoen Europeanen zouden er op één dag 25 jaar op voorruit gaan....
Fascinatie met geweld?Tja - niet meer dan sommige hier.We hebben in Europa ook seriemoordenaars,gewapende overvallen,pedofielen,enz....
Dat is niet typisch Europeaans of Amerikaans:het is typisch voor mensen die vrij zijn om over hun eigen daden te beslissen.
Maar bedenk wel dat in sommige Amerikaanse staten Marc Dutroux allang op de electrische stoel zou gezeten hebben.
Zou je dat zo erg vinden?Ik anders niet.
Vind je het normaal dat een Fourniret kan moorden,gepakt en veroordeeld worden,en dan weer vrijkomt - en hebegint??????

Wat de Moslims betreft:je hebt gelijk als je zegt dat de Koran een beschavende invloed heeft gehad.In de Middeleeuwen........
Net zoals de Bijbel die hier had.

Alleen zijn wij niet blijven stilstaan.
Vele moslimgemeenschappen wel.En das geen rascisme of xenofobie van mijnentwege:de VN zelf noemen in het Arab Human Development Report de Arabische wereld het "land van de 1001 nachtmerries"
Zoek het maar op.
Moslima's die in Europa wonen vertellen pure gruwelverhalen over hun mannen.Zijn zij ook xenofoob?Of Islamofoob?
Heeft Hirshi Ali iets tegen mensen met een bruin vel...??????
Ik durf het te betwijfelen.....

In Sudan zijn de Janjaweed dus weldegelijk bezig met een etnische en religieuze zuivering - en raad eens?HET ZIJN MOSLIMS!
Laten we stoppen met het te verschonen of diplomatisch te zijn,onder het mom van "het is stigmatiserend..."
Laten we stoppen met voedsel naar Darfour te sturen.We zouden beter een paar 1000 P90's uitdelen.
Maar ja - da kan dus niet volgens de politiek correcten....

De VS doen het anders:de US Marines zijn nu bezig in Tjaad de lokale bevolking te bewapenen en te trainen - omdat het 100% zeker is dat binnen de 3 jaar ook daar moslim milities hetzelfde gaan doen als hun gloofsgenoten nu in Sudan doen.
En Europa?Tja wij knuffelen Arafat en geven hem geld.
Wij vinden dat de Sudaneese regering nog 30 dagen tijd moet krijgen....
Wij wilden Saddam niet verdrijven - wegens geen toesteming van de VN...
Maar het o-zo-correcte Frankrijk leverde wel de Mirages waarmee de Koerden gebombardeerd werden.
En het o-zo-correcte Duitsland verkocht Saddam zelfs een nucleaire reaktor.(die de Israëli's prompt hebben platgebombardeerd...)

Moest ik de keuze hebben over waar ik geboren was,dan wist ik het wel....
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 13:25   #55
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

Je kan nog altijd naar Amerika emigreren.
Alleen zul je merken dat Amerikanen bijzonder grote bewondering hebben voor Europa.
Ook zij vinden het gras aan de overkant groener.
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:05   #56
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Je kan nog altijd naar Amerika emigreren.
Alleen zul je merken dat Amerikanen bijzonder grote bewondering hebben voor Europa.
Ook zij vinden het gras aan de overkant groener.
Neen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 20:37   #57
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Ik kan maar 1 ding zeggen, het kunnen niet enkel de moslims blijven die de andere afranselen é, het moet ooit eens terug in hun gezicht ontploffen. Je moet oogsten wat je zaait é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 21:04   #58
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik kan maar 1 ding zeggen, het kunnen niet enkel de moslims blijven die de andere afranselen é, het moet ooit eens terug in hun gezicht ontploffen. Je moet oogsten wat je zaait é.
Inderdaad, hetgeen wat El Turco hier post is niks nieuws, dat racistisch geweld vanwege de moslims maken wij als niet-moslims al bijna dertig jaar mee.

Moeten we nu plots meelijden voelen? Dat gaat maar met moeite hoor. De reactie van zeer velen onder ons zal er een zijn van "juist goed nu hebben ze eindelijk eens een moslim te pakken, het moeten niet altijd westerlingen zijn."

Sorry, ik kan geen medelijden meer opbrengen, door dertig jaar wanervaringen met moslims heb ik mij monsterlijke emoties �* la arabieren eigen gemaakt. En zoals ik reageren er veel, we schrikken van onze eigen perverse reacties, maar ja, men heeft ons in al die jaren zo gemaakt.

Laatst gewijzigd door Darwin : 4 augustus 2004 om 21:05.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 21:09   #59
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Inderdaad, hetgeen wat El Turco hier post is niks nieuws, dat racistisch geweld vanwege de moslims maken wij als niet-moslims al bijna dertig jaar mee.

Moeten we nu plots meelijden voelen? Dat gaat maar met moeite hoor. De reactie van zeer velen onder ons zal er een zijn van "juist goed nu hebben ze eindelijk eens een moslim te pakken, het moeten niet altijd westerlingen zijn."

Sorry, ik kan geen medelijden meer opbrengen, door dertig jaar wanervaringen met moslims heb ik mij monsterlijke emoties �* la arabieren eigen gemaakt. En zoals ik reageren er veel, we schrikken van onze eigen perverse reacties, maar ja, men heeft ons in al die jaren zo gemaakt.
even uw redenering doortrekken: als ik morgen wordt ineengeslagen door een man met gele schoenen, dan betekent dat dus dat ik geen medelijden zou moeten hebben indien er ergens anders een man met gele schoenen in elkaar wordt geslagen, ook al hebben beide incidenten geen bal met elkaar te maken (net zoals het voorval in deze topic en de voorvallen die jij beschreef). Ik heb ook al (net zoals zovelen) meer dan proportioneel last gehad met "moslims", ik zie daarom echter geen reden om ineens zinloss geweld jegens een andere willekeurige moslim te minimaliseren als "vergelding". Net zoals de politiek- correcten behoor jij tot een categorie die nooit redelijk zal worden en consequent zal zijn Darwin....
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 21:18   #60
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
even uw redenering doortrekken: als ik morgen wordt ineengeslagen door een man met gele schoenen, dan betekent dat dus dat ik geen medelijden zou moeten hebben indien er ergens anders een man met gele schoenen in elkaar wordt geslagen, ook al hebben beide incidenten geen bal met elkaar te maken (net zoals het voorval in deze topic en de voorvallen die jij beschreef). Ik heb ook al (net zoals zovelen) meer dan proportioneel last gehad met "moslims", ik zie daarom echter geen reden om ineens zinloss geweld jegens een andere willekeurige moslim te minimaliseren als "vergelding". Net zoals de politiek- correcten behoor jij tot een categorie die nooit redelijk zal worden en consequent zal zijn Darwin....
Ik minimaliseer niks, ik rapporteer gewoon over mijn spontane gevoelens en reacties die ikzelf pervers vind en die ik ook zie bij anderen en die die reacties ook pervers vinden, maar niets anders meer kunnen voelen.

Ik ga akkoord met Ilwill: men oogst wat men gezaaid heeft.

Je denkt toch niet dat het racistisch geweld vanwege de moslims naar ons niet-moslims eeuwig onbeantwoord zal blijven zeker?

De slinger heeft dertig jaar in één richting geslagen, de moslims mogen verwachten dat die slinger nu geleidelijk aan in hun richting keert. De normaalste reactie die je kan verwachten.

De wet van actie en reactie. Niks leuk aan, gewoon een feit.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be