Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 21:27   #61
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik minimaliseer niks, ik rapporteer gewoon over mijn spontane gevoelens en reacties die ikzelf pervers vind en die ik ook zie bij anderen en die die reacties ook pervers vinden, maar niets anders meer kunnen voelen.

Ik ga akkoord met Ilwill: men oogst wat men gezaaid heeft.

Je denkt toch niet dat het racistisch geweld vanwege de moslims naar ons niet-moslims eeuwig onbeantwoord zal blijven zeker?

De slinger heeft dertig jaar in één richting geslagen, de moslims mogen verwachten dat die slinger nu geleidelijk aan in hun richting keert. De normaalste reactie die je kan verwachten.

De wet van actie en reactie. Niks leuk aan, gewoon een feit.
allé, lees nu nog eens goed mijn post, denk dan eens goed na (je weet wel, met die dingen onder je schedel), en probeer dan nog eens opnieuw...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 01:47   #62
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Neen.
Dat is wel heel snedig. Laconiek als het "ja, als ..." van de Spartanen op de bedreigingen door de Atheners bij het begin van de Pelopponesische Oorlogen.
Natuurlijk had ik het tegen Thor, die zijn liefde voor (eerder conservatief) Amerika niet onder stoelen of banken kan steken.
Dat is natuurlijk zijn volste recht.
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 03:41   #63
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Dat is wel heel snedig. Laconiek als het "ja, als ..." van de Spartanen op de bedreigingen door de Atheners bij het begin van de Pelopponesische Oorlogen.
Natuurlijk had ik het tegen Thor, die zijn liefde voor (eerder conservatief) Amerika niet onder stoelen of banken kan steken.
Dat is natuurlijk zijn volste recht.
Halo????

Ik zou moeten verhuizen omdat ik het in mijn eigen land en in een demokratie niet eens ben met wat er gebeurd en het durf zeggen? Kpeins van nie.
Ik ben mischien veel dingen,maar geen wegloper;en de Amerikanisering van Europa is al 50 jaar bezig,het zal heus geen 50 jaar meer duren alvorens de meerderheid der Europeanen het licht zal zien.
Tot dan zal ik het nog wel volhouden.
En een occasioneel handje helpen.


@TomB: "Neen"????????????

Ik ken tenminste 8 Amerikanen (4koppels) die in België wonen:ze zijn het er roerend over eens dat het in de VS ook niet allemaal koek en ei is zulle;in feite heb ik de ergste verwijten aan het adres van Dubbyah gehoord uit de mond van Amerikanen.Van het "stelen van het presidentschap" tot "Un-American".
En al die "Un-American" zegt dan scheelt er iets.
Ik blijf erbij : politieke unificatie is het beste dat ons beidden kan overkomen.
Het gras is overal even groen.Spijtig genoeg lopen er soms een paar RUNDEREN op dat gras.....
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin

Laatst gewijzigd door Thor : 5 augustus 2004 om 03:41.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 06:44   #64
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

Hm, en de koe graasde verder.
Natuurlijk mag je ook bij ons in Europa blijven.
En ja, ook ik vind Amerika een fascinerend land.
Het huidige regime in Washington kan ik weliswaar minder pruimen - en velen met mij.
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 08:48   #65
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ik bedoel maar: vanuit ons oogpunt is er wel degelijk reden tot wantrouwen en dus vooroordelen.
Inderdaad.

Ik heb moeite met kritiek en minachting over onze samenleving als het van mensen komt die uit landen afkomstig zijn waar weinig of geen godsdienstvrijheid, vrije meningsuiting, of gelijke rechten bestaat. Mioslims die hier komen wonen moeten niet braaf zwijgen en alles goedkeuren maar zij mogen wel erkennen dat het hier al bij al meevalt, vergeleken met het land van herkomst.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 08:55   #66
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
@TomB: "Neen"????????????

Ik ken tenminste 8 Amerikanen (4koppels) die in België wonen:ze zijn het er roerend over eens dat het in de VS ook niet allemaal koek en ei is zulle;in feite heb ik de ergste verwijten aan het adres van Dubbyah gehoord uit de mond van Amerikanen.Van het "stelen van het presidentschap" tot "Un-American".
En al die "Un-American" zegt dan scheelt er iets.
Ik blijf erbij : politieke unificatie is het beste dat ons beidden kan overkomen.
Het gras is overal even groen.Spijtig genoeg lopen er soms een paar RUNDEREN op dat gras.....
Kritiek over de huidige president of over eigen land betekent nog niet dat men Europa beter vindt. In die zin heeft Tomb wel degelijk gelijk. Er zijn heel weinig Amerikanen die liever in Europa zouden willen leven.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 19:24   #67
TypO
Gouverneur
 
TypO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2004
Berichten: 1.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Het gaat om een racistische aanval. Slachtoffer is alweer een moslim.

Alweer? Ik heb veel meer weet van Belgen die slachtoffer zijn van moslim-geweld zenne!

Maar het tij keert. Deze nacht nog woorden gehad met twee marokkanen, en ik had zelfs bijstand van een Belg, wat ik nog niet eerder mocht meemaken. Hehe. Ièdereen zal ze wel stillaan beu zijn zeker?
Hehe
__________________
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 19:56   #68
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Dat is wel heel snedig. Laconiek als het "ja, als ..." van de Spartanen op de bedreigingen door de Atheners bij het begin van de Pelopponesische Oorlogen.
Natuurlijk had ik het tegen Thor, die zijn liefde voor (eerder conservatief) Amerika niet onder stoelen of banken kan steken.
Dat is natuurlijk zijn volste recht.

De meest voorkomende gedachte bij de Amerikanen is dat hun land #1 is op de wereld. Het gras is niet groener aan de andere kant.

Uw statement was gewoon fout.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 21:33   #69
Tacitus
Lokaal Raadslid
 
Tacitus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De meest voorkomende gedachte bij de Amerikanen is dat hun land #1 is op de wereld. Het gras is niet groener aan de andere kant.

Uw statement was gewoon fout.
Kent u de uitdrukking "het gras is altijd groener aan de overkant" niet? Dat betekent dat het groener lijkt, maar niet per se groener is.
Mijn "statement" was dus helemaal geen "statement" ... eerder een ironische opmerking.
__________________
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht)
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 21:59   #70
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Kent u de uitdrukking "het gras is altijd groener aan de overkant" niet? Dat betekent dat het groener lijkt, maar niet per se groener is.
Mijn "statement" was dus helemaal geen "statement" ... eerder een ironische opmerking.
Net zoals voor de meeste leden van PVDA, die 'ironische opmerking' over het groenere gras aan de overkant niet opgaat wanneer ze naar het Vlaams Blok kijken; gaat die redenering niet op voor de meeste Amerikanen die naar Europa kijken.

Los van het feit dat een 'ironische opmerking' een statement is, was wat je schreef niet juist, en dat merkte ik op.

Ik heb geen zin om in een welles-nietes discussie te gaan over de semantiek van uw woorden, en wat u eigenlijk wenste te bedoelen met uw 'ironische opmerking' laten we het er dus simpel op houden dat je 'ironische opmerking' informatie bevatte die helemaal niet juist was.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 22:06   #71
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Alweer? Ik heb veel meer weet van Belgen die slachtoffer zijn van moslim-geweld zenne!

Maar het tij keert. Deze nacht nog woorden gehad met twee marokkanen, en ik had zelfs bijstand van een Belg, wat ik nog niet eerder mocht meemaken. Hehe. Ièdereen zal ze wel stillaan beu zijn zeker?
Hehe
The times they are a changin. We shall overcome!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 00:20   #72
JusticeLover
Banneling
 
 
JusticeLover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 6.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Alweer? Ik heb veel meer weet van Belgen die slachtoffer zijn van moslim-geweld zenne!

Maar het tij keert. Deze nacht nog woorden gehad met twee marokkanen, en ik had zelfs bijstand van een Belg, wat ik nog niet eerder mocht meemaken. Hehe. Ièdereen zal ze wel stillaan beu zijn zeker?
Hehe
lol
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 12:24   #73
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Bij die bewuste Engeland-Duitsland in Charleroi waren de organisatoren zo verstandig geweest om de parking voor de Engelse toeschouwers in een Turkse wijk te leggen, terwijl enkele weken eerder een supporter van Leeds doodgestoken werd in Turkije...
en verschiet dat die engelsen dan allochtonen aanpakten er vielen trouwens toen 2 engelse doden (geen hooligans maar 2 huisvaders) ... trouwens er waren zelf rellen tussen tunesische en marokaanse fans toen met het afrikaans kampioenschap
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 11:17   #74
brutus
Burger
 
brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 128
Standaard

[quote=EL TURCO]Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."

Zeker en vast niet goed te keuren !!
Maar als het omgekeerd was zou er geen haan naar kraaien
wat u niet kan loochenen.
brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 10:50   #75
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Oei de moslims zijn weeral het grootste slachtoffer van iedereen. En in de Koran is er dus wel duidelijk sprake van geweld. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat Westerlingen een zelfmoord aanslag plegen tegen moslims of horen zeggen dat er een paramilitaire groep de extreem-rechts is die aanslagen pleegt tegen belangrijke gebouwen in de moslimwereld of de moslims bedreigd door te zeggen dat hun land zal baden in het bloed. Ik ken maar 1 godsdienst die dat vandaag op zo'n massale basis doet: de Islam. Erger nog ze doen het in naam van de Islam. En dan nog zeggen dat wij de grootste racisten zijn en de wereld om zeep helpen. De moslims mogen wel aanvallen, spugen op ons zeggen dat westerse meisje vragen om verkracht te worden(omdat ze westers gekleed zijn...). En wij mogen nooit iets weer doen? Dat is nu echt zever. Niet dat ik geweld zo tof vind. Maar denk eens na, als een bevolkingsgroep zo is tegen een andere. Denk je nu echt dat men passief gaat blijven zitten toekijken. Dat hebben we nu eens genoeg gedaan in het verleden, misschien is men nu het kookpunt aan het naderen.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be