Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2004, 17:02   #21
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
EUROPA IS AL verenigd TEGEN de USA (1)... en dan spreek ik over het volk , daarom nog niet over alle leiders (2)
(1) In jouw natte dromen mischien........

(2) juist ja - en wanneer werd jij verkozen om in naam van alle Europeanen te spreken?

En tenslotte:stop met de beledigingen.Het loopt van mij af als het water van een eend,en het zegt meer over jezelf dan over mij.....
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 17:06   #22
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

pff
WAAR haalt ge nu dat ik zeg dat we geen "vriendjes" moeten blijven met de USA...

Diplomatiek betekent dat : graaien wat er te graaien valt, zonder teveel problemen te veroorzaken.

het gaat niet zozeer over de USA militair gaan te counteren, want dan krijg je een nieuwe wapenwedloop en dat is geenzins de bedoeling.

Wat wel gebleken is dat afhankelijk van WIE het voor het zeggen heeft is in de USA, je nergens meer van kunt uitgaan ook al heb je de VN/internationaal recht en diplomatiek GELIJK...
nee, militaire capaciteit speelt OOK mee(en in dit regime voor een zeer substantieel deel!)...en daar schieten we dus in tekort !!!
zowel voor onze eigen achtertuin als buitenlands beleid.
Dat moet veranderen en dat besef is OOK doorgedrongen bij het "oude" europa..
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 17:10   #23
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
(1) In jouw natte dromen mischien........

(2) juist ja - en wanneer werd jij verkozen om in naam van alle Europeanen te spreken?

En tenslotte:stop met de beledigingen.Het loopt van mij af als het water van een eend,en het zegt meer over jezelf dan over mij.....
jaja, de miljoenen die protesteerden tegen Irak aanval waren natuurlijk beeldspiegelingen.
nadien de miljoenen die protesteerden tegen BUSH waar hij ook kwam, eveneens gezichtsbedrog

Spreek de man in de straat over de USA en je hoort een heel ander verhaal dan pakweg 5 jaar geleden

de amerikaanse diplomaten die een brief opstelden waarin ze het groeiend anti amerikanisme aanhaalden , allemaal verzonnen natuurlijk he

en wat je koosnaampje betreft : als jezelf begint moet ge niet komen bleten he !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 17:13   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het anti-amerikanisme van extreem-rechts heb ik nooit goed begrepen ?
Evenmin als ik begrijp waarom ge de conclusie trekt dat (extreem) rechts anti-amerikaans is. Zij zijn gewoon pro.
Het fanatieke anti-amerikanisme vindt ge bij (extreem) links. Deze hebben zelfs ooit nog eens een coalitie aangegaan (ael-pvda) met een uitgesproken anti-amerikanisme als enig bindmiddel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 21:02   #25
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
jaja, de miljoenen die protesteerden tegen Irak aanval waren natuurlijk beeldspiegelingen...
Als ik me niet vergis (wat waarschijnlijk wel weer het geval zal zijn) heeft de grootste anti-oorlogbetoging verleden jaar in Brussel 50.000 man te been gebracht!
Deze betoging werd georganiseerd door 200 NGO's.
Als elke NGO maar 200 man 'gemobiliseerd' kreeg, dan had men al 40.000 man.
Als men dan van de overblijvende 10.000 man de Arabieren en Co aftrekt, hoeveel 'gewone' Belgen waren er dan aan het betogen?
Verder heb ik moeten vaststellen dat er noch in het Parlement noch in de media een fatsoenlijk debat werd gevoerd (het verschil met Nederland was "beangstigend"). Iedereen die het debat wou aanzwengelen, werd uitgemaakt als een oorlogszuchtig persoon...
Van zodra bleek dat er op vrtnieuws.net een poll liep (bent U al of niet voorstander van een oorlog tegen Irak. Ja of Neen) dat 80% van de deelnemers Neen antwoorden, trok de VLD, die absoluut de grootste partij wou worden, als één van de weinige liberale partijen de anti-VS kaart (de verkiezingscampagnes waren toen bezit).
Citaat:
Wat wel gebleken is dat afhankelijk van WIE het voor het zeggen heeft is in de USA, je nergens meer van kunt uitgaan ook al heb je de VN/internationaal recht en diplomatiek GELIJK...
Citaat:
U haalt hier de VN aan... De organisatie die de wereldgemeenschap vertegenwoordigt en
  • dit met 5 permanente leden met VETORECHT!
  • van die 5 met vetorecht:
    • China (wanneer werden daar vrije verkiezingen gehouden???), dat zijn eigen studenten platwalst en die de internetcafés doet sluiten om zijn inwoners niet 'te slim' te maken
    • Rusland, dat zelf in een allesbehalve propere oorlog zit verwikkeld (sommigen zeggen dat er daar een genocide bezit is)... Waar blijft de VN daar
  • zichzelf enkele weken geleden (bij monde van Kofi Annan) verontschuldigde voor de 800.000 �* 1.000.000 mensen die in Rwanda onder de verantwoordelijkheid van de VN werden afgeslacht
  • zie wat er nu in Sudan gebeurt....







Waarom zouden we ons vertrouwen niet in de VN stellen?

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 augustus 2004 om 21:07.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 21:27   #26
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

ah zo jij hebt die miljoenenbetogingen WERELDWIJD dus gemist verbaast me niets...


toch vreemd chipieke dat jij in ELKE topic begint over soedan he...je zou er van gaan denken dat je een islamofoobje zijt die teert op stervende zwarte kinderen om toch maar moslimhaat te zaaien....

wat is dan het ergste : stervende kindjes politiek misbruiken of te traag reageren he....
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 21:50   #27
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
ah zo jij hebt die miljoenenbetogingen WERELDWIJD dus gemist verbaast me niets...


toch vreemd chipieke dat jij in ELKE topic begint over soedan he...je zou er van gaan denken dat je een islamofoobje zijt die teert op stervende zwarte kinderen om toch maar moslimhaat te zaaien....

wat is dan het ergste : stervende kindjes politiek misbruiken of te traag reageren he....
Hi, Geweldig Brutaal,
Ik begin in mijn post niet met Sudan... Ik eindig ermee!
De bovenstaande foto heeft geen betrekking op Sudan, maar op Rwanda, waar de VN de verantwoordelijke was voor de afslachting van een klein miljoen mensen (dixit Kofi Annan zelf) en in Rwanda kwam de moslim er niet aan te pas, dacht ik...
En Sudan haal ik dikwijls aan... niet om moslimhaat te zaaien, maar om aan te tonen hoe laf en brutaal onmenselijk sommigen zijn...
Ga gerust verder met te denken dat U goed bezig bent... We zullen binnen een paar maanden eens zien hoeveel mensen er in Sudan gestorven zijn... Doden, waarvoor bepaalde milities met bruut geweld verantwoordelijk zijn én een gemeenschap, die, net zoals in Rwanda, pretenteert rechtvaardig te zijn en (weeral) verzuimt tijdig het nodige te doen...

Een werkvergadering van de VN...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 21:57   #28
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

beginnen OVER is niet hetzelfde als beginnen MET ... maar kom details nietwaar..maar zegt toch wel iets.

de KINDERLIJKE verdraaiingen van mijn nick komen me zeer bekend over, maar dat doet er eveneens niet toe.

Dat uw laatste post weer uw frustraties ventileert jegens mij over een erge zaak DIE ECHTER NIET IN DEZE topic besproken wordt , is weer de ZOVEELSTE poging om van topic te veranderen he !

en je BENT wel degelijk een moslimhatertje he ! dat mag gerust hoor...
maar het is WALGELIJK om daar stervende kindertjes voor te misbruiken
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 11 augustus 2004 om 21:58.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 22:10   #29
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het anti-amerikanisme van extreem-rechts heb ik nooit goed begrepen ?
Zijn die luitjes nog boos omdat het extreem-rechts Europa de oorlog tegen
de Angelsaksers en Bolsjewisten verloren heeft ? Dromen ze van een coalitie met de Arabieren en chinezen tegen de joden en Angelsaksers
(een coalitie aan de zijde van de onderdrukte Kelten in het Westen van Ierland) ? Hoe zweverig kan je worden ?

Het zou natuurlijk geen kwaad kunnen moest Usono eens naar het oude (?)
Europa luisteren en moest datzelfde eens iets zinnigs te vertellen hebben
over de actuele internationale problemen. Immers ofwel spreekt EU met gespleten tong ofwel doen we zoals de oude germanen in onze heilige wouden & bezwaren we het diepste stilzwijgen.
Extreem-rechts in Vlaanderen is de afgelopen 20 jaar sterk beïnvloed geweest door de Nouvelle droite in Frankrijk die met hun anti-egalitaristische denkbeelden ook fervente anti U.S waren. Voor hen dringt de V.S de wereld egalitarisme op in economie, massaconsumptie en sociaal gedrag via de overheersende macht van Hollywood.

Het bestaan van de Nieuw-rechtse strekkingen binnen de Europese radikale rechterzijde is nu nog steeds het resultaat van vélé ruzies en splitsingen binnen die rechterzijde.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 22:13   #30
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
beginnen OVER is niet hetzelfde als beginnen MET ... maar kom details nietwaar..maar zegt toch wel iets.

de KINDERLIJKE verdraaiingen van mijn nick komen me zeer bekend over, maar dat doet er eveneens niet toe.

Dat uw laatste post weer uw frustraties ventileert jegens mij over een erge zaak DIE ECHTER NIET IN DEZE topic besproken wordt , is weer de ZOVEELSTE poging om van topic te veranderen he !

en je BENT wel degelijk een moslimhatertje he ! dat mag gerust hoor...
maar het is WALGELIJK om daar stervende kindertjes voor te misbruiken
Bruut Gespuis is blijkbaar wéér over ze'n theewater. De tientallen anti-joodse topics van zijn hand schijnt blijkbaar weinig indruk te maken op hem, iemand die iets negatief zegt over moslims krijgt er natuurlijk wéér eens duchtig van langs en zelfs dan pretendeert dit groot licht nogaltijd de waarheid in pacht te hebben. Lees wat minder uw gauchistische strontgazetjes en krap die pellen van uw ogen...

gegroet
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 22:31   #31
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Bruut Gespuis is blijkbaar wéér over ze'n theewater. De tientallen anti-joodse topics van zijn hand schijnt blijkbaar weinig indruk te maken op hem, iemand die iets negatief zegt over moslims krijgt er natuurlijk wéér eens duchtig van langs en zelfs dan pretendeert dit groot licht nogaltijd de waarheid in pacht te hebben. Lees wat minder uw gauchistische strontgazetjes en krap die pellen van uw ogen...

gegroet




timmeke zoals gewoonlijk ;;;onverstaanbaar gebrabbel gecombineerd met wat persoonlijke sneren... erg indrukwekkend !

ja, antizionisme = antisemitisme , dat was er eentje van jou he. ja, die zionistjes, altijd goed voor een grapje !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 22:43   #32
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
beginnen OVER is niet hetzelfde als beginnen MET ... maar kom details nietwaar..maar zegt toch wel iets.
de KINDERLIJKE verdraaiingen van mijn nick komen me zeer bekend over, maar dat doet er eveneens niet toe.
Dat uw laatste post weer uw frustraties ventileert jegens mij over een erge zaak DIE ECHTER NIET IN DEZE topic besproken wordt , is weer de ZOVEELSTE poging om van topic te veranderen he !
en je BENT wel degelijk een moslimhatertje he ! dat mag gerust hoor... maar het is WALGELIJK om daar stervende kindertjes voor te misbruiken
Ik begrijp echt niet wat U bedoelt met
Citaat:
  • de KINDERLIJKE verdraaiingen van mijn nick komen me zeer bekend over, maar dat doet er eveneens niet toe
  • dat uw laatste post weer uw frustraties ventileert jegens mij over een erge zaak DIE ECHTER NIET IN DEZE topic besproken wordt...
En dat ik een moslimhatertje zou zijn, dat is niet alleen de waarheid geweld aandoen maar tevens geweldig brutaal.
Zo heb ik menigmaal (en niet alleen op dit forum) de oorlog in Tsjetsjenië aangeklaagd (is dat moslimhaat?!), de laffe houding van de EU in de Balkanoorlog (moslimhaat?), de genocide in Rwanda (moslimhaat?!!!), de miljoenen doden in onze ex-kolonie (moslimhaat?)... Neen, man, ik ben gewoon tegen onrechtvaardig, brutaal geweld en tegen organisaties/mensen die weigeren in zo'n gruwelijke zaken hun verantwoordelijkheid op te nemen... Is dat moslimhaat?
Ik zou hier kunnen vermelden dat U een jodenhater bent en iemand die de nazi's verheerlijkt... Doe ik dat?
Maar we zijn een zinloze discussie aan het voeren...
Toch nog een goede avond

PS - U gaat de Nederlandse Pvda toch ook geen moslimhaat toeschrijven?:
Citaat:
PvdA: Nederland moet ingrijpen in Sudan

De PvdA wil dat Nederland het voortouw neemt om in te grijpen in Sudan. Als het nodig is moet Nederland ook troepen naar het door een burgeroorlog geteisterde land sturen. Dat zei PvdA-Kamerlid Thea Fierens in het Ikon-radioprogramma De Andere Wereld van Zondagmorgen."Ik kan met heel mijn politieke hart niet voorstellen dat we daar nog niet zitten", aldus Fierens.

Volgens het Kamerlid is de discussie over wel of geen genocide in de getroffen regio Darfur vooral een politieke. "Het is in elk geval een drama. Ik zou het wel genoceide noemen. Er is Darfur sprake van verdrijven, moorden, het systematisch verkrachten van vrouwen en het uitroeien van een bevolkingsgroep. "Straks moeten ze daar weer een hele generatie missen."
(http://nu.nl/novum/article.phtml?url...-2004.0007.xml )
Toegegeven, dat een linkse partij in zulke "zaken" om ingrijpen oproept (zelfs met troepen) dat is ongebruikelijk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2004, 22:46   #33
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
beginnen OVER is niet hetzelfde als beginnen MET ... maar kom details nietwaar..maar zegt toch wel iets.
de KINDERLIJKE verdraaiingen van mijn nick komen me zeer bekend over, maar dat doet er eveneens niet toe.
Dat uw laatste post weer uw frustraties ventileert jegens mij over een erge zaak DIE ECHTER NIET IN DEZE topic besproken wordt , is weer de ZOVEELSTE poging om van topic te veranderen he !
en je BENT wel degelijk een moslimhatertje he ! dat mag gerust hoor... maar het is WALGELIJK om daar stervende kindertjes voor te misbruiken
Ik begrijp echt niet wat U bedoelt met
Citaat:
  • de KINDERLIJKE verdraaiingen van mijn nick komen me zeer bekend over, maar dat doet er eveneens niet toe
  • dat uw laatste post weer uw frustraties ventileert jegens mij over een erge zaak DIE ECHTER NIET IN DEZE topic besproken wordt...
En dat ik een moslimhatertje zou zijn, dat is niet alleen de waarheid geweld aandoen maar tevens geweldig brutaal, wat uiteraard niet wil zeggen dat ik blind ben voor de gevaren van het moslimfundamentalisme, maar dat bent U waarschijnlijk ook (hopelijk) niet...
Zo heb ik menigmaal (en niet alleen op dit forum) de oorlog in Tsjetsjenië aangeklaagd (is dat moslimhaat?!), de laffe houding van de EU in de Balkanoorlog (moslimhaat?), de genocide in Rwanda (moslimhaat?!!!), de miljoenen doden in onze ex-kolonie (moslimhaat?)... Neen, man, ik ben gewoon tegen onrechtvaardig, brutaal geweld en tegen organisaties/mensen die weigeren in zo'n gruwelijke zaken hun verantwoordelijkheid op te nemen... Is dat moslimhaat?
Ik zou hier kunnen vermelden dat U een jodenhater bent en iemand die de nazi's verheerlijkt... Doe ik dat?
Maar we zijn een zinloze discussie aan het voeren...
Toch nog een goede avond

PS - U gaat de Nederlandse Pvda toch ook geen moslimhaat toeschrijven?:
Citaat:
PvdA: Nederland moet ingrijpen in Sudan

De PvdA wil dat Nederland het voortouw neemt om in te grijpen in Sudan. Als het nodig is moet Nederland ook troepen naar het door een burgeroorlog geteisterde land sturen. Dat zei PvdA-Kamerlid Thea Fierens in het Ikon-radioprogramma De Andere Wereld van Zondagmorgen."Ik kan met heel mijn politieke hart niet voorstellen dat we daar nog niet zitten", aldus Fierens.

Volgens het Kamerlid is de discussie over wel of geen genocide in de getroffen regio Darfur vooral een politieke. "Het is in elk geval een drama. Ik zou het wel genoceide noemen. Er is Darfur sprake van verdrijven, moorden, het systematisch verkrachten van vrouwen en het uitroeien van een bevolkingsgroep. "Straks moeten ze daar weer een hele generatie missen."
(http://nu.nl/novum/article.phtml?url...-2004.0007.xml )
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 00:33   #34
senator
Partijlid
 
senator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Dendermonde
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
ah zo jij hebt die miljoenenbetogingen WERELDWIJD dus gemist verbaast me niets...
Welja op die miljoenenbetogingen hé. Ik zal eens zeggen wat ik heb meegemaakt de dag dat de Amerikanen Irak binnen vielen.

Ik zat in Gent, rustig beke te studeren/slapen zoals dat gaat bij ons in de les.
een week op voorhand kwamen 4 gasten met luide toeters, ne megafoon en ne opruiende spreker roepen dat we ons allemaal moesten mobiliseren tegen het kwaad, hij was niet vies van wat retorische grootspraak en overdrijvingen (100 000den doden zei hij, we zitten aan een dikke 10 000)
en volgens wat hij zei was Irak een gewoon land met als staatshoofd saddam hoessein dat door de USA ging aanvallen worden zonder serieuze officiele reden, maar omdat irak vol met olie zat.
Dat was dan ook het enige dat vele mensen rondom mij wisten van heel de situatie. Niet iedereen is geïnteresseerd in politiek en kijkt naar het nieuws of leest kranten. Dat vind ik al not-done, mensen die niet in politiek geïnteresseerd zijn eenzijdige, gekleurde informatie door de strot rammen. (daarom nog geen eens leugens)

op de dag zelf zijn diezelfde pipos gekomen, in witte overalls en hebben het brandalarm ingeslagen, ze waren daar met nog meer megafoons (niet dat dat nodig is in ons auditorium, maar hoge volumes horen bij de trucks van brainwashen). We kregen nog meer retorische grootspraak verplicht op onze boterham en de 100 000den doden waren er miljoenen geworden. De prof had waarschijnlijk een soortgelijke politieke mening of gewoon geen goesting die dag en schrapte prompt de les.

We zijn daarop naar de Blandijn gepusht (het voelde bijna aan als een schande om niet met de stroom mee te lopen, aan de rand van de stroom stonden nog meer witte overalls) waar nog wa volk, dat uit andere richtingen uit de les gesleurd was, stond. Omdat de cafés smorgens nog niet zo heel neig open zijn hebben veel van mijn maten gaan betogen, grotendeels omdat ze toch niets beters te doen hadden en om dat ook es meegemaakt te hebben. Dat zijn hun eigen woorden. Om ook nekeer de vietnam-feeling the hebben, dat quote ik letterlijk van ne maat van mij. Politiek interesseert hen geen r**t.
Pas op, dat wil niet zeggen dat ze niet overtuigd waren hoor, maar na wat debatteren met mij zijn ze zelf tot de conclusie gekomen dat ze eigenlijk te weinig wisten van heel de situatie en dat is ook alles wat ik wilde bereiken, ik wou hen ook niet overtuigen van mijn visie, ik heb hen gewoon tot het besef doen komen dat ze te weinig wisten van het hele verhaal...

Nu betwijfel ik uw motieven niet, volgens mij bent u oprecht en gefundeerd tegen de Amerikaanse politiek. Ik moet ook zeggen dat ik jullie toen wel deels volgde wat olie etc betreft, maar ik vond saddam minstens even erg als de amerikanen, dus ik zag geen reden om te gaan betogen. De handelswijze van die "vredesactivisten" was echter de choquerendste vorm van massamanipulatie die ik in men leven heb meegemaakt. Ik walg daar nog steeds van.

Ik heb zelf gezien bij mijn maten, en ik zie geen reden waarom die verschillen van de gemiddelde student, dat van die paar tienduizend die in Gent betoogden de meerderheid verveelde, opgehitste studenten waren, die ook eens iets memorabel wouden meemaken.
__________________
Fear is a weapon of mass destruction.
Truth is relative, therefore truth does not exist.


Laatst gewijzigd door senator : 12 augustus 2004 om 01:00.
senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 07:58   #35
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard Heb ik nu echt de moslimhaat aangewakkerd met het leed van de Sudanezen aan te klagen


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brutaal geweld
en je BENT wel degelijk een moslimhatertje he ! dat mag gerust hoor...
maar het is WALGELIJK om daar stervende kindertjes voor te misbruiken
Naar aanleiding van de reactie van Bruut Geweld wens ik mijn verontschuldigingen aan te bieden aan de 'mensen' op de bovenstaande foto, omdat ik hen misbruikt heb voor het uitzaaien van moslimhaat...
Ik wist namelijk niet dat, indien er bij genocides Moslims als daders betrokken zijn, het niet meer erg is dat mensen hongeren, verkracht en/of afgeslacht worden...
Ik wist niet, hoe dom van mij, dat men geen wantoestanden mag aanklagen als er Moslims bij betrokken zijn... Dat het door moslims veroorzaakt leed geen leed is, maar misbruik om moslimhaat te kweken...
Ik, de dwaas, wist zelfs niet dat dit politiek niet correct is!
Verontschuldig me omdat ik me erger heb misdragen als die moslimmilities... Dat niet die moslims de "slechterikken" zijn, maar ik, de spitsmuis!
Hoogstwaarschijnlijk heeft Bruut Geweld deze nacht goed geslapen... Ik niet omdat ik het niet kon verteren dat ik U heb misbruikt om moslimhaat te zaaien...
Doet U uw oogjes maar toe en ga maar eeuwig slapen... U heeft de toestemming van de Verenigde Naties en van ... Bruut Geweld! Is dat niet geweldig!

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 augustus 2004 om 08:01.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:19   #36
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

ik heb idd vrij goed geslapen...8)


je kinderlijke persoonlijke sneren en gebruik van mijn nick om je zaak aan te klagen , laten ME VOLLEDIG onberoerd.

dat je een moslimhatertje BENT chipie en dat BEN je !!! is ook geen probleem hoor, alle religies zijn oorzaak van heel wat problemen. ik heb je postjes eens vluchtig bekeken , buiten KAPPEN OP MOSLIMS en ISRAEL VERDEDIGEN heb ik niets gevonden van je andere onrecht... ; of het moest onder een andere nick zijn he !

Maar dat je stervende kindertjes MISBRUIKT om je moslimhaat te zaaien , is dus WALGELIJK ...

veel dieper dan HONGERENDE KINDEREN misbruiken, kan je natuurlijk niet vallen. Zolang men maar niet over israel en zijn misdaden spreekt, is natuurlijk alles goed he ! zeker als je daar je islamofobie mee kunt bevredigen...

Net zoals je anderen toeschrijft dat ze dergelijk beeld wel goed vinden...
bij de topic blijven lijkt ook een immens probleem voor jou he.. en blijkbaar niemand die op je erg doorzichtig tactiekje reageert om van onderwerp te veranderen.

BTW : nog een goede nachtrust !! .
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 12 augustus 2004 om 13:48.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:35   #37
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
Welja op die miljoenenbetogingen hé. Ik zal eens zeggen wat ik heb meegemaakt de dag dat de Amerikanen Irak binnen vielen.

Ik zat in Gent, rustig beke te studeren/slapen zoals dat gaat bij ons in de les.
een week op voorhand kwamen 4 gasten met luide toeters, ne megafoon en ne opruiende spreker roepen dat we ons allemaal moesten mobiliseren tegen het kwaad, hij was niet vies van wat retorische grootspraak en overdrijvingen (100 000den doden zei hij, we zitten aan een dikke 10 000)
en volgens wat hij zei was Irak een gewoon land met als staatshoofd saddam hoessein dat door de USA ging aanvallen worden zonder serieuze officiele reden, maar omdat irak vol met olie zat.
Dat was dan ook het enige dat vele mensen rondom mij wisten van heel de situatie. Niet iedereen is geïnteresseerd in politiek en kijkt naar het nieuws of leest kranten. Dat vind ik al not-done, mensen die niet in politiek geïnteresseerd zijn eenzijdige, gekleurde informatie door de strot rammen. (daarom nog geen eens leugens)

op de dag zelf zijn diezelfde pipos gekomen, in witte overalls en hebben het brandalarm ingeslagen, ze waren daar met nog meer megafoons (niet dat dat nodig is in ons auditorium, maar hoge volumes horen bij de trucks van brainwashen). We kregen nog meer retorische grootspraak verplicht op onze boterham en de 100 000den doden waren er miljoenen geworden. De prof had waarschijnlijk een soortgelijke politieke mening of gewoon geen goesting die dag en schrapte prompt de les.

We zijn daarop naar de Blandijn gepusht (het voelde bijna aan als een schande om niet met de stroom mee te lopen, aan de rand van de stroom stonden nog meer witte overalls) waar nog wa volk, dat uit andere richtingen uit de les gesleurd was, stond. Omdat de cafés smorgens nog niet zo heel neig open zijn hebben veel van mijn maten gaan betogen, grotendeels omdat ze toch niets beters te doen hadden en om dat ook es meegemaakt te hebben. Dat zijn hun eigen woorden. Om ook nekeer de vietnam-feeling the hebben, dat quote ik letterlijk van ne maat van mij. Politiek interesseert hen geen r**t.
Pas op, dat wil niet zeggen dat ze niet overtuigd waren hoor, maar na wat debatteren met mij zijn ze zelf tot de conclusie gekomen dat ze eigenlijk te weinig wisten van heel de situatie en dat is ook alles wat ik wilde bereiken, ik wou hen ook niet overtuigen van mijn visie, ik heb hen gewoon tot het besef doen komen dat ze te weinig wisten van het hele verhaal...

Nu betwijfel ik uw motieven niet, volgens mij bent u oprecht en gefundeerd tegen de Amerikaanse politiek. Ik moet ook zeggen dat ik jullie toen wel deels volgde wat olie etc betreft, maar ik vond saddam minstens even erg als de amerikanen, dus ik zag geen reden om te gaan betogen. De handelswijze van die "vredesactivisten" was echter de choquerendste vorm van massamanipulatie die ik in men leven heb meegemaakt. Ik walg daar nog steeds van.

Ik heb zelf gezien bij mijn maten, en ik zie geen reden waarom die verschillen van de gemiddelde student, dat van die paar tienduizend die in Gent betoogden de meerderheid verveelde, opgehitste studenten waren, die ook eens iets memorabel wouden meemaken.
Pas op als echte antwerpenaar kan ik Gent en enig stadschauvinisme best apprecieren, maar er staat dus WERELDwijd he... Gent is great, maar de wereld ?....

wat saddam betreft, tja een vreselijke diktator die best weg mocht...MAAR zoals machiavelli zou zeggen : het minst erge van twee kwaden hoezeer ons westerlingen dat ook tegen de borst stuit.... HIJ hield de religieuze fanatici en verschillende facties in het land onder controle, weliswaar op een beestachtige wijze , maar met democratische middelen lukt dat niet. Irak gaat van een seculiere staat naar chaos/religieuze burgeroorlog.. Let's face it : democratie eventjes manu militari gaan installeren in het midden oosten WERKT niet. dat zal een proces zijn dat ze ZELF langzaamaan moeten voltrekken.
irak zal waarschijnlijk uiteenvallen (en dat zal wel niet vreedzaam gaan gebeuren) turkije lonkt, iran eveneens...soennieten, sjieten, koerden ...en dan nog eens de verschillende facties en ex Baath getrouwen...

hoe dan ook, ik ben best tevreden met de koers die de meeste europese landen varen in dit rampzalig neocon USA verhaal, laat hen het overal verprutsen en laat europa stilletjes de derde hond zijn die met het spreekwoordelijke been gaat lopen....

DAAROM : BUSH !!! another term.... Mét rumsfeld, wolfowitz, perle, cheney
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 14:40   #38
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
uw redenering is gans onethisch en irrationeel.
Heheh - lang geleden dat de katholieken het verwijtende vingertje opstaken.Verfrissend!
Maar of ik "onethish" bezig ben mag je nog altijd eens aantonen.Vlak nadat je de Paus hebt veroordeeld voor aanzetten tot genocide.(condooms werken niet....)
Welk weer is het feitelijk daarboven? (ik bedoel:op dat intellectuele termietenheuveltje dat jij als de morele hogeregrond schijnt te beschouwen)
Merk ook op dat Bush met de regelmaat van de klok God Bless America begint te gillen.....en op de bajonetten van de SS stond "Gott mit Uns".....
Ten eerste zou in uw hypothese al defenitief moeten vaststaan dat alle gevangenen van Abu Graib en Guantanamo "schuldig" waren/zijn.
Neen.Netzomin als een onderzoeksrechter moet wachten op een veroordeling om iemand in voorlopige hechtenis te plaatsen.Je begaat net dezelfde stommiteit als Abu Jajah die ooit wist te vertellen dat de Antwerpse politie hem ten onrechte had aangehouden.Zijn redenering:"het was fout om mij aan te houden,en dit is duidelijk want ze hebben me weer vrijgelaten...."
OOOOOPS!!!!!

Gezien het feit dat er op grote schaal vrijlatingen zijn gebeurd (1) en gezien men daar geen zicht heeft op verdediging of een proces (2) kan je dat "argument" dus al meteen van tafel gooien...
(1) QED
(2) gelet (niet gezien dus ) op het feit dat elke rechtstaat het onderzoeksgeheim kent,hoeft dat helemaal geen verbazing te wekken.
Of dacht je dat de president van de VS zou persoonlijk verantwoording verschuldigd was???
Zelfs in België kan je aangehouden en dagenlang opgesloten worden zonder dat je je familie of een advokaat te spreken krijgt.Is België nu ook een bananenrepubliek?
(PS in de VS hebben zelfs de ergst criminelen het recht op juridische bijstand vanaf het eerst moment - zegt genoeg heh)
Diegenen waarvan bleek dat ze mogelijkerwijs ten onrechte waren aangehouden,zijn vrijgelaten.Sommigen gingen zelfs voor de CIA werken in ruil voor....geld.... dat zal ook wel de "wil van Allah" geweest zijn zeker?
En uiteindelijk heeft een Amerikaans rechter besloten dat ze wel een proces moesten krijgen - alhoewel volgens de America-bashers ze allemaal allang doodgemarteld zouden zijn.En toen hebben tenminste vijf van die "onschuldige-lammetjes-met-kalshnikov-op-een-bedje-van-granaatlanceerders" geweigerd om zelfs maar voor die rechtbank te verschijnen.Enig idee waarom?Wat hebben ze te verbergen dat ze zelfs geen rechter willen zien?

eigenlijk kan je uw betoog best samenvatten als: "wij" (de VS) besluiten dat het een oorlog om terrorisme is, daarom gelden alle conventies niet meer voor ons".
Ik ben Belg en mijn familie is Belg geworden in 1830,bij de oprichting van België.Ik zeg helemaal niets in de zin van "wij,de Amerikanen".
Ik spreek enkel en alleen namens mezelf,een bescheidenheid die jou blijkbaar volkomen vreemd is.(maar ja,er staat weer veel grond op dat termietenheuveltje zeker?)
En als Amerikanen iets willen zeggen,dan moeten ze dat zelf maar doen.Daar hebben ze mij heus niet voor nodig....
En ik blijf bij mijn standpunt dat de conventie van Geneve,net zoals elk ander traktaak,uiteindelijk geschreven werd met een klassieke oorlog in het achterhoofd.Er bestaat wel degelijk zoiets als "de letter van de wet" en zoiets als "de geest waarin die wet geschreven is".En dan heb je het lef mij irrationeel te noemen?
Jijzelf begaat de fout die terecht al aan vele Amerikaanse rechtbanken werd verweten:juridisch originalisme.
Zoek zelf maar op wat dat wil zeggen.
De omstandigheden in de VS na 9/11 (en na 11M in de EU) waren zo uitzonderlijk dat je al tot WO2 moet teruggaan om een vergelijking te kunnen maken - en dan nog is het meestal een manklopende vergelijking.Globaal terrorisme is een nieuw fenomeen,en om het te bestrijden zijn er nieuwe wapens nodig.(en niet alle wapens zijn vuurwapens,net zoals een civiel vliegtuig geen bom is.Maar daar hadden de terroristen dus ook niet aan gedacht,nietwaar...)
En nu oogsten ze wat ze gezaaid hebben - en ze komen ogen tekort om te bleiten.Pech voor hen!

PS kan je dit ook op één lijn samenvatten????


Omdat ons zoveel leed is aangedaan door een bepaalde groep mensen eigenen wij onszelf het recht toe om alle mensen van die "groep" als verdacht te beschouwen en zonder uitzicht op verdediging vast te houden...
Als je aangevallen wordt,dan hoef je je het recht op zelfverdediging niet "toe te eigenen" - je hebt het gekregen bij je geboorte!.
Maar wie heeft de Taliban en hun geprefereerde moslim fundamentalist Osama ooit het recht gegeven meer dan 2000 Amerikanen te doden?Wie heeft datzelfde soort klootzakken het recht gegeven 200+ Europeanen op te blazen in Madrid?
Welke wet hanteer je als dat gebeurd?
Vind je het moeilijk hierop te antwoorde?Wel - je hebt ongelijk;je hanteert dan namelijk het best dezelfde wet die zij hanteren:de wet van de sterkste.Niet omdat het leuk is,maar omdat alle andere mogelijkheden uitgeschakeld zijn.
En voor alle duidelijkheid:niet alle Afghanen werden aangehouden of gedood heh:de Noordelijk Alliantie vocht zelfs mee met de Amerikanen,en vraag eens de mening aan eender welke Afghaanse vrouw wat zij denkt van de Taliban.En terwijl je bezig bent,vraag haar ook eens wat er volgens haar met die gasten moet gebeuren.Wedden dat je je plotseling een stukje dichter bij het Westen gaat positioneren dan je dacht?
Ze worden trouwens niet ten eeuwigen dage en zonder proces vast gehouden.Er zijn er al verschillende weer vrij.En andere hebben al geweigerd voor een rechtbank te verschijnen......
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 14:44   #39
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE



Naar aanleiding van de reactie van Bruut Geweld wens ik mijn verontschuldigingen aan te bieden aan de 'mensen' op de bovenstaande foto, omdat ik hen misbruikt heb voor het uitzaaien van moslimhaat...
Ik wist namelijk niet dat, indien er bij genocides Moslims als daders betrokken zijn, het niet meer erg is dat mensen hongeren, verkracht en/of afgeslacht worden...
Ik wist niet, hoe dom van mij, dat men geen wantoestanden mag aanklagen als er Moslims bij betrokken zijn... Dat het door moslims veroorzaakt leed geen leed is, maar misbruik om moslimhaat te kweken...
Ik, de dwaas, wist zelfs niet dat dit politiek niet correct is!
Verontschuldig me omdat ik me erger heb misdragen als die moslimmilities... Dat niet die moslims de "slechterikken" zijn, maar ik, de spitsmuis!
Hoogstwaarschijnlijk heeft Bruut Geweld deze nacht goed geslapen... Ik niet omdat ik het niet kon verteren dat ik U heb misbruikt om moslimhaat te zaaien...
Doet U uw oogjes maar toe en ga maar eeuwig slapen... U heeft de toestemming van de Verenigde Naties en van ... Bruut Geweld! Is dat niet geweldig!
Direkt naar het "Gentse Instituut voor Politiek Correctheid" - ga niet langs START:U ontvangt geen geld.U komt vrij van zodra U de Internationale achterstevoren in het Arabisch kunt opzeggen!
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 14:49   #40
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
wat is dan het ergste : stervende kindjes politiek misbruiken of te traag reageren he....
Tja,jij reageert altijd vliegensvlug en wat die kinderen overkomt trek je je hoegenaamd niet aan.Vele beter........


Citaat:
en wat je koosnaampje betreft : als jezelf begint moet ge niet komen bleten he !
Van zodra jij ermee stopt gaan anderen mischien je voorbeeld volgen.Wie weet,mischien komt er wel een dag dat iemand je ernstig neemt
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin

Laatst gewijzigd door Thor : 12 augustus 2004 om 14:51.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be