Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2013, 18:20   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Eerste punt: Een 8-jarige die GTA speelt.

Voor zover ik weet is elke versie van GTA geclassificeerd als M of 18+, dat die kleine toegang heeft tot 18+spellen is compleet de fout van de ouders/grootmoeder. Dat sommige ouders zich het niet aantrekken wat hun kroost allemaal speelt is niet de schuld van de videogames-industrie.

Als jij de 8-jarige waarop je babysit naar The Grudge of Snatch laat kijken dan is dat niet de schuld van de film-industrie dat die kleine een nacht niet slaapt (of een irrationele haat voor pikeys ontwikkelt ). Neen, jij had hem Shrek moeten opzetten. Hetzelfde principe geldt voor games, je laat een 8-jarige geen GTA4 of Silent Hill spelen, maar Nintendogs.

Tweede punt: Een 8-jarige die toegang heeft tot een geladen wapen.

Lees dat nog maar eens goed, een 8-jarige had blijkbaar gewoon toegang tot een geladen wapen. Geen wapensafe, geen scheiding van wapen en ammunitie, neen, die familie heeft een geladen wapen op een plek waar een 8-jarige er gemakkelijk aankan. Dit is niet alleen ENORM idioot, maar ook nog eens illegaal in veel staten (google Child Access Prevention laws).

Is dit nu echt de fout van videogames? Mij lijkt het eerder een ENORM en mogelijk strafbaar parentaal overzicht. Maar blijkbaar zijn videogames nog een gemakkelijke zondebok omdat het 'nieuwe' media is (Spacewar is 52 jaar geleden uitgekomen FYI).
Allemaal goed en wel, maar als de informatie correct is, heeft hij zijn grootmoeder welbewust doodgeschoten enkele minuten nadat hij GTA aan het spelen was.

Het spel kan dus een factor geweest zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 18:56   #22
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar als de informatie correct is, heeft hij zijn grootmoeder welbewust doodgeschoten enkele minuten nadat hij GTA aan het spelen was.

Het spel kan dus een factor geweest zijn.
Het enige antwoord hierop is: ja en?

Er staan leeftijdsrestricties op videogames (net zoals op films), er zijn wetten die wapens binnen het bereik van kinderen bewaren strafbaar maken. Dat die regels en wetten niet nageleefd worden is niet de schuld van games en niet voldoende reden om 99.99% van de gamers hun plezier te ontzeggen

Trouwens meta-analyses en lange-termijnstudies tonen geen enkele causale link tussen games en verhoogde aggressie.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 19:07   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Het enige antwoord hierop is: ja en?

Er staan leeftijdsrestricties op videogames (net zoals op films), er zijn wetten die wapens binnen het bereik van kinderen bewaren strafbaar maken. Dat die regels en wetten niet nageleefd worden is niet de schuld van games en niet voldoende reden om 99.99% van de gamers hun plezier te ontzeggen
Dat is allemaal prima, maar dat gaat het niet over. De vraag is of games agressie kunnen veroorzaken, zowel bij kinderen als bij volwassenen, en voorlopig bestaat daar geen consensus over.

Citaat:
Trouwens meta-analyses en lange-termijnstudies tonen geen enkele causale link tussen games en verhoogde aggressie.
Toch wel, zie mijn vorige linken.

Daarbij wil ik nog even opmerken dat realistisch en grafisch geweld pas de laatste 10, 15 jaar of zo doorgebroken is. Daarvoor waren het nog grovere pixels en/of cartoonesk geweld.

Kinderen kennen het verschil tussen cartoonesk geweld en het echte leven. Bij fotorealistische games is het verschil tussen de game en de echte wereld evenwel stukken kleiner, zeker als je dan nog eens online speelt tegen elkaar. En het zal er niet op verbeteren door de next gen consoles.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 20:20   #24
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is allemaal prima, maar dat gaat het niet over. De vraag is of games agressie kunnen veroorzaken, zowel bij kinderen als bij volwassenen, en voorlopig bestaat daar geen consensus over.

Toch wel, zie mijn vorige linken.
Uw vorige links tonen aan dat mensen met een voorgeschiedenis van geweld of een neiging tot geweld, geweldadige videogames verkiezen. Die verkiezen ook geweldadige muziek, films en boeken. Big fucking surprise, labiele personen zijn labiel.

Citaat:
Daarbij wil ik nog even opmerken dat realistisch en grafisch geweld pas de laatste 10, 15 jaar of zo doorgebroken is. Daarvoor waren het nog grovere pixels en/of cartoonesk geweld.
Er is bijna geen enkel spel dat realistisch geweld uitbeeldt, grafisch ja, realistisch nee. Geweld in Call of Duty of Medal of Honor komt neer op komisch onrealistische bloedsprays en 'gore discretion shots'. Films en documentaires daarentegen kunnen gewoon beelden van een echte oorlog laten zien.

Hoe lossen ze dat op in de filmwereld? Leeftijdsrestricties en waarschuwingen, net zoals bij videogames. Waarom hameren op het één en niet op het ander?

Citaat:
Kinderen kennen het verschil tussen cartoonesk geweld en het echte leven. Bij fotorealistische games is het verschil tussen de game en de echte wereld evenwel stukken kleiner, zeker als je dan nog eens online speelt tegen elkaar. En het zal er niet op verbeteren door de next gen consoles.
Leeftijdsrestricties, ik heb ze nu al 10 keer vernoemd, lees je er soms los over? Kinderen horen geen Call of Duty of GTA te spelen, dat ze dat wel doen komt door nalatigheid van de ouders.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 20:30   #25
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.624
Standaard

Geen compassie mee. Als je persé je wapenfetish niet kan onderdrukken en die rommel in je huis wil hebben, moet je daarna niet komen janken.
Dat kind treft geen blaam. De ouders, daarentegen...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:17   #26
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Agressief gedrag is meestal het resultaat van een aantal factoren. Kunnen videospelletjes één van die factoren zijn ?

Ik zie niet in waarom niet.
Om iemand om ver te schieten moest dat broekventje wel een geladen vuurwapen tot zijn beschikking hebben. D�*t is de hoofdfactor volgens mij.
Vooral daar waar kinderen in huis zijn moeten vuurwapens veilig en ongeladen opgeborgen worden.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:23   #27
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
In die studies gaat het om een idicator. Niet om noodzakelijke verbanden.

Geen enkele studie heeft uitgewezen dat geweldadige spelletjes direct agressief gedrag veroorzaken.
Als ik klein was, zeiden ze ons altijd dat wij de nog kleinderen het " goede voorbeeld " moesten geven.
Zo van die met bloed doordrente videogames kunnen toch moeilijk als " goed voorbeeld " aanzien worden ?
Ik denk dat die wel een slechte invloed kunnen hebben bij sommige kinderen. De tijd doorgebracht met spelen kan er ook aan liggen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 00:48   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Als ik klein was, zeiden ze ons altijd dat wij de nog kleinderen het " goede voorbeeld " moesten geven.
Zo van die met bloed doordrente videogames kunnen toch moeilijk als " goed voorbeeld " aanzien worden ?
Ik denk dat die wel een slechte invloed kunnen hebben bij sommige kinderen. De tijd doorgebracht met spelen kan er ook aan liggen.
Van water drinken ga je dood.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 01:06   #29
Ill Duce
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 augustus 2013
Berichten: 1.540
Standaard

In vroegere en rumoerige tijden werden kinderen ook blootgesteld aan executies van misdadigers.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 01:07   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
In vroegere en rumoerige tijden werden kinderen ook blootgesteld aan executies van misdadigers.
Dat is wel een non-argument natuurlijk.

Vroeger had men ook niet de technieken + kennis om te kijken wat dit met het kind deed.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 09:43   #31
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het blote feit dat de Drone-begeleiders vnl uit gamerskringen komen zegt op zich al genoeg.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 10:48   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het blote feit dat de Drone-begeleiders vnl uit gamerskringen komen zegt op zich al genoeg.
Je bedoelt dat mensen die veel flightsims spelen graag een job betrekken die doet denken aan een flightsim?

Nu val ik van mijn stoel se.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:14   #33
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je bedoelt dat mensen die veel flightsims spelen graag een job betrekken die doet denken aan een flightsim?

Nu val ik van mijn stoel se.
Niet dat soort gamers.
Het soort gamers dat kill spelletjes doet. Dit soort.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Anti Cristum.JPG‎
Bekeken: 77
Grootte:  64,8 KB
ID: 91296  

__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 augustus 2013 om 16:19.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 17:33   #34
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Niet dat soort gamers.
Het soort gamers dat kill spelletjes doet. Dit soort.
Hallo oudere generatie, ik betwijfel of je maar het eerste ding van videogames af weet.

Het militair complex in Amerika gebruikt al langer games om tactisch inzicht en teamwork te testen. Nu is er sprake van een speciaal gemaakte flight sim om drone-piloten te testen.

Men gaat geen piloten rekruteren bij de Call of duty-spelers, alsjeblieft zeg, het leger heeft standaarden.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 21:39   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Niet dat soort gamers.
Het soort gamers dat kill spelletjes doet. Dit soort.
En dat terwijl het besturen van drones zodanig saai is, dat ze in Amerika nog moeilijk kandidaten vinden. We kunnen dus besluiten dat die spelletjesspelers rustige types zijn die niet op zoek gaan naar een job vol aktie en geweld?

Super dat we nu hebben kunnen vaststellen dat "dat soort" gamers helemaal geen probleem vormt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 22:38   #36
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

De enige twee spellen die je op mijn pc aantreft zijn schaken en Mah Jong. Een flight sim heb ik nooit nodig gehad want ik heb een ultralight - vliegende bezemsteel. Met een Rotax 65 hp. Jammer genoeg kan ik niet meer de lucht in en wacht het ding tot dat mijn kleinzoon oud genoeg is.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 23:02   #37
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De enige twee spellen die je op mijn pc aantreft zijn schaken en Mah Jong. Een flight sim heb ik nooit nodig gehad want ik heb een ultralight - vliegende bezemsteel. Met een Rotax 65 hp. Jammer genoeg kan ik niet meer de lucht in en wacht het ding tot dat mijn kleinzoon oud genoeg is.
Schaken,
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 00:41   #38
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
In vroegere en rumoerige tijden werden kinderen ook blootgesteld aan executies van misdadigers.
En ? Werden ze daar beter van ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 09:45   #39
moestuin
Burger
 
Geregistreerd: 20 augustus 2013
Berichten: 107
Standaard

Geniaal lik op stuk.


Ben je verzot op je collectie wapens bedoelt voor het afknallen van mensen, en te belabberd om op een kind te passen, dan wordt je eigen kop vol gepompt met lood.
moestuin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2018, 16:47   #40
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Agressief gedrag is meestal het resultaat van een aantal factoren. Kunnen videospelletjes één van die factoren zijn ?

Ik zie niet in waarom niet.
De fout zit bij de eigenaar van het wapen.
Je laat geen geladen wapen rondslingeren waar kinderen en onbevoegden er gebruik van kunnen maken. Dat soort ongevallen is schering en inslag in landen met een slordige wapenwet. Dat soort ongevallen gebeurde al lang voor dat videospelletjes bestonden. Een kind heeft geen besef van de onherstelbare schade een wapen kan doen. Het kind is onschuldig.
De verantwoordelijke voor het wapen moet achter slot.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be