Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2012, 13:47   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Wet Schauvliege: The Day the Music Died

Als intro van het probleem, even dit filmpje:

http://www.fuifpunt.be/nieuws/geluid...schauvliege-af

Dankzij de wet Schauvliege mogen jeugdhuizen, horeca zaken en muzikanten zomaar gebroodroofd worden.

Dus live concerten zullen altijd te luid zijn, want zelfs een drumstel is al te luid. Vergeet ook niet dat zelfs klassiek geschoolde zangers al boven de 100 dB kunnen zingen.

Hier zie je dus voorbeelden van de sociale bloedbaden die minister Schauvliege op haar geweten heeft:

http://www.gva.be/opinie/metal-mania...erdwijnen.aspx

En ook al hou je dus niet van rock en metal, wees solidair, want ook jouw muziek kan te luid klinken. Zelfs je stem verheffen is al te luid.

Een voorbijrijdende auto maakt meer lawaai dan de norm, spelende kinderen maken meer lawaai.

Maar de stekker moet uit en de muziek moet stoppen. Concerten in jeugdhuizen zullen verleden tijd zijn. Café's met live muziek moeten de deuren sluiten. Waar de muzikanten heen moeten, weet ik ook niet. Blijkbaar zullen ze nog enkel op CD kunnen verkopen. Optredens zijn voor hen al geen vetpot, maar nu kunnen ze dus hun instrumenten inderdaad gaan verkopen.

Ik kan aannemen dat minister Schauvliege inzit met de oortjes van de jeugd, maar als er niets meer is om ze te strelen, hebben ze ook geen nut meer. Ik ben akkoord dat men oorstopjes uitdeelt, dat men niet persee bij de grote box moet gaan zitten en dergelijke, maar toch ...

Zelf luister ik al heel mijn leven naar "luidere" muziekgenres, maar raar maar waar, mijn buren hoeven het niet te horen. Soms kan ik wel van de rap en hip hop verderop meegenieten, van de luide boomcars en ga zo verder.

Maar naar een live concert gaan, zit er dus niet meer in. Dat deed ik vroeger meer en mijn ogen zijn na al die jaren nog perfect.

Ik ken wel mensen met gehoorschade door zware klappen te hebben gekregen van agressieve partners en dergelijke. Is het misschien niet beter daar beperkingen op de leggen en de jeugd nog wat muziek te laten, voordat ze echt gefrustreerd en dolgedraaid worden?

Dus: mogen we minister Schauvliege er eens met zijn allen vriendelijk op attent maken dat haar bezorgdheid een overbezorgdheid is, die enkel voor meer problemen dan oplossingen gaat zorgen?

En ik bedoel wel degelijk beleefd, want ik begrijp dat men haar graag eens gehoorschade zou slaan, maar dat is dus niet de oplossing die ik voorstel.

Mijn idee is eerder dat alle muziekliefhebbers, aller genres zich geweldloos verzetten tegen haar stilte en ze in verbroedering breken. Zowel de klassiek liefhebber, de jazz fanaat als de metal head zullen uiteindelijk de dupe worden.

Verdraagzaamheid is toch zoveel mooier dan stilte.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 22:48   #2
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Het gros van onze beleidsmakers bestaat nu eenmaal voor een groot deel uit 35 plussers die hun persoonlijke ontwikkelingen iets teveel als een maatschappelijke ontwikkeling zien.
Vroeger waren ze ook allemaal wild hoor. Maar nu zijn ze hun lange haren kwijt, en wat ze zelf niet meer doen, zou de jeugd eigenlijk ook niet moeten doen.

Het zijn eigenlijk onderkruipsels, die geen rem meer hebben staan op hun ziekelijke betutteldrang.

Laatst gewijzigd door Coldwave : 10 juli 2012 om 22:49.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 23:16   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Het gros van onze beleidsmakers bestaat nu eenmaal voor een groot deel uit 35 plussers die hun persoonlijke ontwikkelingen iets teveel als een maatschappelijke ontwikkeling zien.
Vroeger waren ze ook allemaal wild hoor. Maar nu zijn ze hun lange haren kwijt, en wat ze zelf niet meer doen, zou de jeugd eigenlijk ook niet moeten doen.

Het zijn eigenlijk onderkruipsels, die geen rem meer hebben staan op hun ziekelijke betutteldrang.
Sorry, maar ik herinner me uit m'n jonge jaren niet dat de muziek dermate hard stond zoals we tegenwoordig her en der kunnen vaststellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 23:34   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sorry, maar ik herinner me uit m'n jonge jaren niet dat de muziek dermate hard stond zoals we tegenwoordig her en der kunnen vaststellen.
Dan heb jij een ander geheugen dan andere mensen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 08:48   #5
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sorry, maar ik herinner me uit m'n jonge jaren niet dat de muziek dermate hard stond zoals we tegenwoordig her en der kunnen vaststellen.
Dan verplicht je uitbaters en organisatoren om gratis oordopjes ter beschikking te stellen en een waarschuwing op de deur te plakken.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 08:53   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sorry, maar ik herinner me uit m'n jonge jaren niet dat de muziek dermate hard stond zoals we tegenwoordig her en der kunnen vaststellen.
Misschien heeft de luide muziek van in uw tijd zijn impact gehad op uw geheugen?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 15:26   #7
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Geluidsnormen elektronisch versterkte muziek
Geen probleem dus voor de drum of klassiek geschoolde zangeres want die zijn niet elektronisch versterkt

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 11 juli 2012 om 15:31.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 15:30   #8
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

In jeugdkroegen staat de muziek zodanig luid dat naast "IK GA EFFE ZEIKEN" EN "VOOR A OOK EEN PINTJE?" niks verstaanbaar is. Dit heeft als voordeel dat de grote hoop mensen die toch niks interessant te vertellen hebben, hier niet moeten praten en alsnog aan een lief kunnen geraken.


Hoe gaan al die mensen nu van straat geraken?!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 15:37   #9
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik ben eigenlijk blij dat die normen er zijn voor de jeugd. Ik stond daar vroeger niet bij stil maar de keren dat ik uit repetitiekoten kwam met tutende oren of in mijn bed ben gekropen dat ik niet meer wist van welke planeet ik was of het moest de planeet tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu uuuuuuuuuuut zijn ... Heel af en toe heb ik daar momenteel nog last van; begint het plots eventjes te tuten maar gaat het vrij vlug terug weg. Kan wel zijn dat dat nog een pak verslechterd met het ouder worden.
Maar dat cafés moeten sluiten wegens de nieuwe norm vind ik raar; en niet kunnen ook wel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 15:41   #10
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan heb jij een ander geheugen dan andere mensen.
Of de honderd gepasseerd en op den boeren buiten opgegroeid met zangstondes aan het kampvuur en ééns in het jaar een harmonicaspeler tijdens kermis. De satanische Waalsche Sax was enkel te horen in de verderfelijke stad.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 18:15   #11
Coldwave
Gouverneur
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht


Hoe gaan al die mensen nu van straat geraken?!

Over een jaar of 10 zijn er geen leuke alternatieve jongerencafé's meer, maar van die grote commerciele tenten van rijke pachters waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten om een glas cola te nuttigen.

En dan mag je later met je partner nog een keer per week uit eten, om daarnaast zo lang mogelijk productief te zijn voor volk, vaderland en de Heere God.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 07:34   #12
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

oplosssing = mindervolume , maaaar ....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  podium.jpg‎
Bekeken: 113
Grootte:  67,9 KB
ID: 86667  

__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be