Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 20:03   #21
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

maatschappelijk accident?
Groven aap!

[size=1]Kzal er es even eentje zoeken en posten in dat "medeforummers" topic [/size]
Simpele, als jij maatschappelijk assistenten kent, dan zou je moeten weten dat dat een 'grap' is die ze zelf hebben uitgevonden.
Ik ken er vele. Het is van hen dat ik die 'uitdrukking' ken.

Uw gevoel voor humor is ook niet je dat! Misschien een écht accident?

Debiele chimpansee!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 20:36   #22
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Je kan ook het huis kopen en je ouders huur laten betalen. De rente staat laag, maar let op, want hij stijgt snel.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: je kan eventueel een huis kopen en er een deel van verhuren om zo de aankoop te bekostigen. Dan kan je nu al een huis kopen. Als je niet veel nodig hebt (een kamer, ...) is dat een erg goedkope oplossing.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2004, 21:41   #23
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille

Be my guest... ga eens op zoek en als ge aan een bedrag komt dat de 400 € nog maar benadert zonder uw huidige levensstandaard zwaar te zien dalen, dan moogt ge mij een uitbuiter noemen. We zullen eens zien hoe snel ge weer bij uw mamma op de stoep staat !

En uw vraag was wat "redelijk" was... wel, alles beneden die 400 € is meer dan redelijk. En dan moogt ge heel dankbaar zijn dat uw ouders daar geen probleem van maken. Wees maar heel gelukkig dat ge zo verwend wordt; wees er u maar heel bewust van en ook heel dankbaar...
We gaan hem een beetje helpen ik heb al een mooie studio voor U.

320 € en 42 m² groot


Prachtige living met ruime badkamer.



De keuken van Piets pan, met ingebouwde oven , koelkast, vaatwas en stoomoven.
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 10:33   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik geef er u 50€ voor!
Zo'n klein dingske, juist goed voor de hond zijn mand in te stellen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 14:56   #25
Ambras thuis
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille

Be my guest... ga eens op zoek en als ge aan een bedrag komt dat de 400 € nog maar benadert zonder uw huidige levensstandaard zwaar te zien dalen, dan moogt ge mij een uitbuiter noemen. We zullen eens zien hoe snel ge weer bij uw mamma op de stoep staat !

En uw vraag was wat "redelijk" was... wel, alles beneden die 400 € is meer dan redelijk. En dan moogt ge heel dankbaar zijn dat uw ouders daar geen probleem van maken. Wees maar heel gelukkig dat ge zo verwend wordt; wees er u maar heel bewust van en ook heel dankbaar...
We gaan hem een beetje helpen ik heb al een mooie studio voor U.

320 € en 42 m² groot


Prachtige living met ruime badkamer.



De keuken van Piets pan, met ingebouwde oven , koelkast, vaatwas en stoomoven.
Huren = weggesmeten geld!!!!!!!! Ik wil sparen.

Daarbij, een studio interesseert mij niet. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in een deftige woning in een rustige,
niet-multiculturele buurt.
Ambras thuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 15:36   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
Huren = weggesmeten geld!!!!!!!! Ik wil sparen.
Uw ouders ook.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 20:10   #27
Nobody
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 mei 2004
Locatie: Ergens in ons Mooie Vlaanderen
Berichten: 66
Standaard

Afhankelijk waar "Ambras thuis" woont zal hij misschien net toekomen met 400 Euro om de huur van zijn studiooke te betalen. Ik durf wedden dat hij heel vlug in de "Ambras" zal zitten en het zal niet "thuis" zijn ......
Volgens mij ben jij een rot verwend jong die niet beseft dat wat ouders allemaal doen , eigenlijk met geen geld te betalen is ....
Nobody is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2004, 22:46   #28
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nobody
Afhankelijk waar "Ambras thuis" woont zal hij misschien net toekomen met 400 Euro om de huur van zijn studiooke te betalen. Ik durf wedden dat hij heel vlug in de "Ambras" zal zitten en het zal niet "thuis" zijn ......
Volgens mij ben jij een rot verwend jong die niet beseft dat wat ouders allemaal doen , eigenlijk met geen geld te betalen is ....
Hierbij kan ik mij volledig aansluiten.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 02:19   #29
justme
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis

Uitbuiter!!!!!

By the way, zowat alle persoonlijke kosten (behalve eten, maar op dat vlak heb ik geen hoge eisen) betaal ik zelf, en voor de rest geef ik reeds een bedrag af, dat weliswaar lager ligt dan wat u 'redelijk' vindt.
Uitbuiter???

Wel, mijnen besten, ga voor dat bedrag dan eens een studiooke zoeken. Bemeubel het eens en begin uw eigen potje te koken, wasje en plasje te doen... Oh, vergeet dan ook de rekening van electriciteit, gas en kabeldistributie niet en de "vaste kosten"... Reken het eens uit en maak de rekening volledig.

Be my guest... ga eens op zoek en als ge aan een bedrag komt dat de 400 € nog maar benadert zonder uw huidige levensstandaard zwaar te zien dalen, dan moogt ge mij een uitbuiter noemen. We zullen eens zien hoe snel ge weer bij uw mamma op de stoep staat !

En uw vraag was wat "redelijk" was... wel, alles beneden die 400 € is meer dan redelijk. En dan moogt ge heel dankbaar zijn dat uw ouders daar geen probleem van maken. Wees maar heel gelukkig dat ge zo verwend wordt; wees er u maar heel bewust van en ook heel dankbaar...

Want de laatste tijd beginnen velen dat echt evident te vinden. Wat het helemaal NIET is, mijn waarde !
hangt er vanaf wat die ouders doen met de ruimte die ge inpakt hé...

willen ze die zelf benutten. Stel dat ze een groot huis in een studentenstad hebben, kunnen ze misschien zelfs een kamer als kot verhuren en geld verdienen

Soit, u rekent dus het bedrag voor huur mee (of bv. afbetaling), en dit terwijl uw ouders normaalgezien geen inkomen hebben op de woonruimte die ge inneemt. Dat is niet helemaal correct hé

Wat niet betekent dat het gratis moet zijn natuurlijk.

Zaken die ge effectief verbruikt kunt ge al makkelijker becijferen natuurlijk
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 08:35   #30
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
Tegenwoordig blijven vele jonge mensen lang bij hun ouders wonen. Ik ben ook in dat geval en ik werk reeds. We hebben echter ruzie over hoeveel ik maandelijks zou moeten afgeven. Met een redelijke bijdrage heb ik geen probleem, maar het mag niet overdreven zijn. Ik woon nog thuis om veel te kunnen sparen. Als ik te veel zou afgeven, dan word ik belet om vooruit te geraken. Hoeveel dragen de meesten zoal af die in dat geval zitten? Kan ik gedwongen worden om een bepaald bedrag af te geven? Bij mijn weten heb ik toch het wettelijk genot over mijn eigen (zuurverdiende) inkomsten.
Het antwoord ligt reeds besloten in je vraagstelling. Je wilt bij je ouders blijven om te kunnen sparen. Dat betekent dat je meer zou moeten uitgeven voor allerhande diensten indien je elders zou wonen. Je verlangt met andere woorden dat je ouders je, hoewel je volwassen bent en een job hebt, verder blijven subsidiëren door je diensten te leveren onder de marktprijs. Je ouders kunnen daartoe niet worden verplicht, wettelijk noch moreel.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 09:28   #31
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
hangt er vanaf wat die ouders doen met de ruimte die ge inpakt hé...

willen ze die zelf benutten. Stel dat ze een groot huis in een studentenstad hebben, kunnen ze misschien zelfs een kamer als kot verhuren en geld verdienen

Soit, u rekent dus het bedrag voor huur mee (of bv. afbetaling), en dit terwijl uw ouders normaalgezien geen inkomen hebben op de woonruimte die ge inneemt. Dat is niet helemaal correct hé

Wat niet betekent dat het gratis moet zijn natuurlijk.

Zaken die ge effectief verbruikt kunt ge al makkelijker becijferen natuurlijk
We hebben die argumentatie reeds gehoord in de "grote" politiek... Het is "toch al betaald", dus kunnen we het evengoed "gratis" ter beschikking stellen... Does it ring a bell??? De gratis-politiek van Steve Stevaert...

Maar soit, het ging om de vraag wat "redelijk" was en vanaf welk punt je beter zelf op zoek gaat naar iets anders. En dan moet je inderdaad het brede plaatje bekijken (inclusief een bijdrage in de algemene kosten van het wonen). Ik heb er alle begrip voor dat kinderen een paar jaar willen sparen vooraleer het nest te verlaten; is zelfs een slimme zet. Maar men moet zich heel goed bewust zijn wat voor cadeau het is om dat überhaupt te mogen doen, i.p.v. het te zien als een verworven recht. Wat mij stoort is dat hier nogal snel met termen als "uitbuiter" wordt geslingerd wanneer je de rekening effectief eens maakt.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 09:34   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
Huren = weggesmeten geld!!!!!!!! Ik wil sparen.
Huren is helemaal geen weggesmeten geld, althans, zolang je niet te lang huurt. De ervaringen die je in een huurappartement opdoet, zijn dat geld achteraf vaak meer dan waard. Hoe vaak ik in mijn appartement (dat ik nu nog steeds huur) al gedacht heb in de trant van "opletten dat ik daar in mijn eigen huisje voldoende plaats voor voorzie" of "opletten dat ik zoiets NOOIT laat zetten".
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 11:49   #33
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
Huren = weggesmeten geld!!!!!!!! Ik wil sparen.
Huren is helemaal geen weggesmeten geld, althans, zolang je niet te lang huurt.
Zijn goed recht natuurlijk om er zo over te denken, als dat zijn mening is dan stapt hij het best mogen naar de bank om geld te lenen zodoende hij ineens een huis kan kopen.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 12:56   #34
justme
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille

We hebben die argumentatie reeds gehoord in de "grote" politiek... Het is "toch al betaald", dus kunnen we het evengoed "gratis" ter beschikking stellen... Does it ring a bell??? De gratis-politiek van Steve Stevaert...
Dat zeg ik niet ? Ik zeg gewoon dat dit meestal geen verlies van inkomsten zou betekenen voor je ouders. Ik bedoel daarmee gewoon dat ge dat niet kunt becijferen. Ik zeg toch ook dat ge daarvoor logischerwijze toch iets zou betalen
Veel hangt van je situatie en de relatie van de ouders af natuurlijk ook... sommigen zullne haast volwaardige "huur" verlangen, anderen zullen bijna eisen dat ge niets betaalt (voor onderdak, voor de rest is het maar logisch dat ge zelf betaalt zeker ?).... tjah, elke situatie is anders hé
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 13:16   #35
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik ben grootvader -) had 3 kinderen thuis die allen het nest reeds verlieten en ken het probleem.
In de eerste plaats is een kind geen pensiongast maar normaliter iemand waar ge het beste mee voor hebt (en waar ge van hoopt dat hij/zij U later
ook niet in een ouderlingenvergeetput zal wegstoppen)
Mijn principe is dan ook dat al mijn kinderen levenslang altijd een gratis maal kunnen komen halen...

Maar : normaal gezien voedt je je kinderen op omdat ze een graad van zelfstandigheid zouden kunnen bereiken & dat doe je niet door ze zo lang mogelijk aan moeders rokken en vaders pappot te binden
een incentive moet er dus wel zijn om hen ertoe te bewegen het ouderlijk huis te verlaten. (Indien één van mijn kroost nog een inmate geweest moest zijn na zijn/haar dertigste zou ik bijgevolg het "kostgeldbedrag"
aan een jaarlijkse opwaartse herziening hebben gekoppeld).

Dus een "kostgeld" voor thuiswonende zelfverdienenden is een noodzaak
hoeveel is "redelijk" ? Indertijd paste ik BEF 7.000,- per maand toe
tegenwoordig zou ik zeggen : het hoogste bedrag van kindergeld
(3de kind) + 20 �* 40 % dus zo'n Eur 300,- �* 350,-

waarom zet ik hier geen precies bedrag ? Wel het hangt wat met de "service" en "verstandhouding" samen. Als de "inmate" ook al eens
voor kook, boodschappen, was en afwas zorgt kan men coulanter zijn.

Het belangrijkste : de goede verstandhouding mag er niet onder lijden.
Mijn kroost en kleinkinderen komen nog regelmatig "eten" en ook wij
zijn bij hen altijd welkom & een goede fles wijn is ook nooit ver weg.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2004, 15:29   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Al wat ge moet afgeven lijkt (te) veel.
Al wat ge moet ontvangen lijkt (te) weinig.

@Distel

Huren is inderdaad niet steeds weggesmeten geld.
Jij bekijkt het als leergeld, maar toch in de optiek om later de moeder aller beleggingen oordeelkundig te plaatsen.

Je kan er echter op andere wijze een becijferbaar voordeel uithalen.
Stel dat je om allerhande redenen een huis nodig hebt met faciliteit zus en zo, en je kan dit huren beneden de prijs die dergelijke woningen normaal vereisen, dan kan je dit 'uitgespaarde' bedrag opzijzetten om, wanneer je een koop wil sluiten reeds een basis voorhanden te hebbn (om bv notaris te vergoeden en het gedeelte dat de bank niet hypothecair wil financieren bij te passen)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 01:00   #37
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Alles afgeven en ge krijgt zondag een Euro om u een reep chocolat te kopen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2004, 14:36   #38
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Alles afgeven en ge krijgt zondag een Euro om u een reep chocolat te kopen.
Chocolat van den aldi! Gene SENSATION van Côte d'Or, die kost het dubbele.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 17:04   #39
Ambras thuis
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je kan ook het huis kopen en je ouders huur laten betalen. De rente staat laag, maar let op, want hij stijgt snel.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: je kan eventueel een huis kopen en er een deel van verhuren om zo de aankoop te bekostigen. Dan kan je nu al een huis kopen. Als je niet veel nodig hebt (een kamer, ...) is dat een erg goedkope oplossing.
U staat waarschijnlijk nog niet met uw beiden voeten in het echte leven. Vanuit een ivoren-toren-mentaliteit lanceert u louter theoretische concepten zonder zich echter rekenschap te geven van de praktische haalbaarheid.
Ambras thuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2004, 17:13   #40
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
zonder zich echter rekenschap te geven van de praktische haalbaarheid.
Wat is daar onrealistisch aan? Als u niet wenst te huren omdat u dat weggesmeten geld vindt, dan stap je - zoals ik hierboven ook reeds aanhaalde - het best mogen naar de bank om geld te lenen zodoende je ineens een huis kan kopen.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be