Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2016, 12:11   #781
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik het over flexibiliteit heb dan heb ik het natuurlijk over range en tanken. Ik vind dat prachtig dat uw Tesla u op die manier voldoet maar ik kom onvermijdelijk professioneel in de problemen zodra de afstand hoger is dan 300km en dan nog dat is rooskleurig te zien aan het aantal Tesla's dat zich op de autostrade laat uitbollen om er te geraken. Mijn auto moet mij voldoen niet u.

Trouwens samen met uw collega fanaat Micele zijn jullie precies secte leden. Geen grammetje kritiek kunnen verdragen over een Tesla en onmiddellijk emotioneel alsof er godslasterij gebeurt.

Jullie bereiken het tegenovergestelde effect want op den duur heb je zo iets van, alles maar zeker geen Tesla als ik een auto nodig heb.
het is een mooie techniek, maar zoals een Ferrari of uw echtgenote, je moet er een beetje verliefd op zijn om zo de fouten niet te zien.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 12:59   #782
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik het over flexibiliteit heb dan heb ik het natuurlijk over range en tanken.
Waarover jij alleen maar leugens verteld, want je hebt geen enkel argument.

Een Tesla S/X laad gewoon bij - bovendien nog op kosten van Tesla - zoals jij je auto -te duur- voltankt, veel in pure tijd zal dat niet schelen, hooguit 5-10 % van de totale rit.
Bewijzen zijn hier al voldoende geleverd, gemiddelde snelheden van boven de 100 kmh (zelfs 111 kmh) incl oplaadduur zijn gemakkelijk te halen met het zeer dicht superchargernetwerk van Tesla.

Een Tesla heeft dus dezelfde range als elke andere auto ook, tenzij men naar Mongolië rijdt, doe je dat regelmatig ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2016 om 13:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 13:05   #783
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is een mooie techniek, maar zoals een Ferrari of uw echtgenote, je moet er een beetje verliefd op zijn om zo de fouten niet te zien.
En jij blind Paul, want de bewijzen zijn hier al honderdmaal geleverd, maar wat baten kaars en bril, als de uil de bewezen feiten negeert.

En "foutjes" zal de Tesla S ook wel hebben zoals elke andere auto ook, maar toch kreeg een Tesla S P90D iets meer allround-punten dan een BMW 750i X-drive in een bekend Duits automagazine, je zult wslk nu beweren dat zoiets Landesverrat is en met de doodstraf kan bestraft worden. LOL

http://www.autozeitung.de/auto-vergl...a-model-s-p90d

pdf met al de specifieke punten:
http://www.autozeitung.de/sites/defa...50i_xDrive.pdf

Slaapwel Paul, en zeker niet zoeken naar foutjes bij jouw eigen lievelingsmerken met de properste motoren van de wereld die zijn zelfs goed voor de longen en de bloedvaten...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2016 om 13:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 14:45   #784
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik het over flexibiliteit heb dan heb ik het natuurlijk over range en tanken. Ik vind dat prachtig dat uw Tesla u op die manier voldoet maar ik kom onvermijdelijk professioneel in de problemen zodra de afstand hoger is dan 300km en dan nog dat is rooskleurig te zien aan het aantal Tesla's dat zich op de autostrade laat uitbollen om er te geraken. Mijn auto moet mij voldoen niet u.

Trouwens samen met uw collega fanaat Micele zijn jullie precies secte leden. Geen grammetje kritiek kunnen verdragen over een Tesla en onmiddellijk emotioneel alsof er godslasterij gebeurt.

Jullie bereiken het tegenovergestelde effect want op den duur heb je zo iets van, alles maar zeker geen Tesla als ik een auto nodig heb.
Maar ondertussen heb ik in dit antwoord toch maar lekker nergens die twee automerken gevonden...

En ocharme, "hoger dan 300km"? Voor de zoveelste keer: geef mij eens een realistische schatting van het percentage werkende Belgen, dat dagelijks meer dan 350 km moet bollen? Met de nadruk op "moet"...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 15:50   #785
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Maar ondertussen heb ik in dit antwoord toch maar lekker nergens die twee automerken gevonden...

En ocharme, "hoger dan 300km"? Voor de zoveelste keer: geef mij eens een realistische schatting van het percentage werkende Belgen, dat dagelijks meer dan 350 km moet bollen? Met de nadruk op "moet"...
Ik rij niet met de rest van de Belgen hun auto. Hoe kan ik dat percentage weten. Ik heb gezegd dat ik in de problemen kom met die beperking. Professioneel heb ik dan 2 autos nodig ene voor kortere trips en één voor langere trips wat belachelijk zou zijn. Vooral dat ik niet in bezwijming val voor een Tesla en dat ik voor die prijs iets helemaal anders kan kopen dat ik wel graag zie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 08:48   #786
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat ik in de problemen kom met die beperking. Professioneel heb ik dan 2 autos nodig ene voor kortere trips en één voor langere trips wat belachelijk zou zijn.
Terwijl dat juist de kern van de zaak is: voor 99% van de automobilisten is een e-auto met pakweg 300 km bereik méér dan voldoende. Nog los van het e-merk (ik ben - in tegenstelling tot wat jij herhaaldelijk en per se wenst te suggereren - niet getrouwd met Tesla)!

Ik zou er niets op tegen hebben dat die 1% om dwingende beroepsredenen wel verder fossiel MOET rond blijven tuffen. Of dat de helft van die 99% één keer per jaar een fossiel gaat lenen om eens heen en weer naar de Costa Blanca te bollen. Dit zou maar een verwaarloosbaar stukje CO2, fijn stof en cancerogene uitstoot produceren ten opzichte van de situatie van vandaag...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 11:57   #787
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Terwijl dat juist de kern van de zaak is: voor 99% van de automobilisten is een e-auto met pakweg 300 km bereik méér dan voldoende. Nog los van het e-merk (ik ben - in tegenstelling tot wat jij herhaaldelijk en per se wenst te suggereren - niet getrouwd met Tesla)!

Ik zou er niets op tegen hebben dat die 1% om dwingende beroepsredenen wel verder fossiel MOET rond blijven tuffen. Of dat de helft van die 99% één keer per jaar een fossiel gaat lenen om eens heen en weer naar de Costa Blanca te bollen. Dit zou maar een verwaarloosbaar stukje CO2, fijn stof en cancerogene uitstoot produceren ten opzichte van de situatie van vandaag...
Mensen die beroepsmatig méér dan 300 km per dag doen zal wel méér dan één procent van het wagenpark bedragen en dan nog het gaat over mij. Mijn auto moet mij voldoen niet u.

Ik doe dat op onregelmatige basis maar dan heb ik ook geen tijd van pauses in te lassen. Mijn tijd is duurder dan een bak benzine die ik op 3 minuten heb.

Als ik op de Franse autostrades mijn cruise op 137km zet (de grens dat je niet geflitst wordt) en als ik eens wil doordrukken zal ik zeker nooit die 300 km halen. Nogmaals het gaat er om wat mij past.

En om terug te komen op het overgrote deel van de rijders hun budget bedraagt maximum 15-20.000€ voor een auto en dan nog. Die mensen hebben geen middelen om 30.000 te betalen en méér. En voor 70.000€ of 100.000€ kun je een pak méér auto kopen voor degenen die wel de middelen hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 14:39   #788
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
En om terug te komen op het overgrote deel van de rijders hun budget bedraagt maximum 15-20.000€ voor een auto en dan nog. Die mensen hebben geen middelen om 30.000 te betalen en méér. En voor 70.000€ of 100.000€ kun je een pak méér auto kopen voor degenen die wel de middelen hebben.
Allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Laat 99% van het wagenpark overstappen naar elektrisch en waterstof, en erg snel zal je een heel scala van bijzonder betaalbare modellen ter beschikking hebben. Van ALLE automerken. Ze gaan elkaar wegdrummen om hun e-spul verkocht te krijgen!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 14:41   #789
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
en dan nog het gaat over mij. Mijn auto moet mij voldoen niet u.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nogmaals het gaat er om wat mij past.
Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikke, blijkbaar. Geen globale visie. Geen overstijgende helikopterstrategie. Geen langetermijndenken. Geen zin voor structurele oplossingen. Geen inzicht.

Puberaal gedoe, dus...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 14:51   #790
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De marsrichting van de EU is nochtans duidelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 15:35   #791
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikke, blijkbaar. Geen globale visie. Geen overstijgende helikopterstrategie. Geen langetermijndenken. Geen zin voor structurele oplossingen. Geen inzicht.

Puberaal gedoe, dus...
Ik heb professionele verplichtingen en moet de meest performante middelen gebruiken. Door zijn afstand beperkingen en tijdverlies voor opladen is een Tesla geen optie. Trouwens dan zou het model mij nog moeten aanstaan

Als er een van ons twee een puberale zeveraar is dan zijt gij het. Als men een gram kritiek heeft op uw elektrische brommer met 4 wielen dan begint meneer te stampen en te roepen als een klein kind.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 oktober 2016 om 15:36.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 15:35   #792
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De marsrichting van de EU is nochtans duidelijk.
Het zou me niet verwonderen dat in 2020 de diesel en benzine meer dan 2 € /liter aan de pomp kosten, aan rekeningrijden geloof ik niet (vb Nederland waar het ook niet doorging)

En dan zullen er nog altijd mensen zijn die niet begrijpen waarom dat zo moet zijn.

Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2718570
20/07/2016

België moet tegen 2030 35 procent minder CO2 uitstoten
Ongeacht de bevolkingsgroei (en wslk de blijvende toename van de verkeersfiles), en wslk ook stijgende economische activiteit.

Aandeel wegverkeer-personenvervoer vind je hier, vb 2014:

Citaat:
http://www.milieurapport.be/nl/feite...oor-transport/

In 2014 bedroeg de emissie van broeikasgassen door de sector transport 14 389 kton CO2-eq. Het wegvervoer was veruit de belangrijkste emissiebron. Het personenvervoer over de weg was verantwoordelijk voor 58 % van de broeikasgasemissie, het goederenvervoer voor 39 %. De scheepvaart (binnenvaart en binnenlandse zeescheepvaart) maakte 3 % uit. Het aandeel van het spoor en de luchtvaart is miniem, voor spoor gaat het namelijk enkel over de emissies van de dieseltreinen en voor de luchtvaart enkel over de binnenlandse vluchten.

CO2 is en blijft het broeikasgas bij uitstek. CO2 was in 2014 verantwoordelijk voor 97 % van de uitstoot aan broeikasgassen door transport, gewogen naar het broeikaspotentieel. Het verloop van de emissie van broeikasgassen door transport volgt dan ook het verloop van de CO2-emissie. Hoewel de meeste vervoermiddelen energiezuiniger werden steeg de CO2-emissie van transport tussen 2000 en 2007 door een stijgende activiteit, vooral het vrachtvervoer over de weg steeg fors. Na de crisis steeg zowel de activiteit van het personenvervoer als het goederenvervoer (lichte en zware vracht samen) over de weg opnieuw. De CO2-emissie van het goederenvervoer stabiliseerde tussen 2010 en 2012 omdat vooral de lichte vracht steeg. De CO2-emissie van personenvervoer over de weg steeg tussen 2010 en 2012. In 2014 lag de CO2-emissie van goederenvervoer over de weg 2 % hoger dan in 2013, die van personenvervoer bleef status quo.

De emissie van het broeikasgas CH4 daalde sedert 2000 en is met een aandeel van 0,1 % in 2014 verwaarloosbaar voor de sector transport.

In 2000 bedroeg de uitstoot van N2O door transport 133 kton CO2-eq. In 2005 was dat een kwart lager, daarna steeg de emissie terug. In 2014 was de uitstoot 147 kton CO2-eq, dit is 1 % van de totale uitstoot van broeikasgassen door transport. Vooral het wegverkeer is verantwoordelijk. De uitstoot van het personenvervoer daalde tussen 2000 en 2005 omdat het aandeel diesels in het wagenpark steeg. N2O of lachgas komt namelijk vooral bij benzine- en LPG-wagens vrij tijdens het verbrandingsproces in de motor. Daarnaast is het ook een bijproduct gevormd in de katalysator van benzinevoertuigen, net zoals ammoniak. De katalysator reduceert de stikstofoxides NO2 en NO tot N2. Maar door slijtage verloopt de reductiereactie niet volledig. Meer recent bevatten dieselwagens nabehandelingssystemen (oxidatiekatalysatoren en roetfilters) en stoten daardoor meer N2O uit dan oudere dieselvoertuigen. Er was dan ook een lichte stijging van de N2O-emissie van het personenvervoer de laatste 10 jaar. Ook recente vrachtwagens (vanaf EURO IV) met nabehandelingssystemen stoten een aanzienlijke hoeveelheid N2O uit. Door de vernieuwing van het vrachtwagenpark steeg ook de N2O-emissie van het goederenvervoer sinds 2007.

Het gebruik van koelwagens en airco’s geeft aanleiding tot lekkage van koelvloeistoffen. De forse stijging van de HFK’s tussen 2000 en 2014 is te wijten aan de hogere aanwezigheid van luchtconditioneringssystemen in voertuigen. In 2014 bedroeg de emissie van HFK’s 310 kton CO2-eq, 2 % van de totale emissie van broeikasgassen door transport. Gekoeld transport leidde tussen 2000 en 2010 tot een miniem aandeel broeikasgassen o.v.v. PFK’s. Sedert 2011 worden geen PFK’s meer gebruikt in transport.

Vlaamse broeikasgasemissies: aandeel van transport 22 % in 2014.
[....]

Ook maatregelen voor transport nodig

Het op 28 juni 2013 goedgekeurde Vlaams Klimaatbeleidsplan 2013-2020 bevat maatregelen om de uitstoot van broeikasgassen verder in te dijken.

Voor transport ligt de focus voornamelijk op het wegverkeer, maar er zijn ook maatregelen voor de binnenvaart. Vlaanderen zet in op volgende beleidslijnen:

- een beheersing van het aantal voertuigkilometers over de weg: o.a. door rekeningrijden, auto- en fietsdelen, telewerken, uitbouw voorzieningen fiets en openbaar vervoer volgens STOP-principe, duurzame logistiek

- een verbetering van de milieukenmerken van de voertuigvloot en hun brandstoffen: o.a. door de hervorming van de verkeersbelasting, stimuli voor elektrisch vervoer, uitbouw laadpunten, subsidie voor vrachtwagens op aardgas, hybride bussen bij De Lijn, ondersteunen van productie en distributie van de nieuwste generatie biobrandstoffen, sensibilisatie

- een energiezuinig rij- en mobiliteitsgedrag: o.a. door hervorming rijexamen en rijopleiding, trajectcontrole, milieuvriendelijke weginrichting, optimalisatie van verkeerslichtenregeling

- congestievermindering waarbij modale verschuiving een belangrijke pijler is: o.a. door uitbouw sterk en slim binnenvaartnetwerk via Infrastructuur Masterplan voor de Vlaamse waterwegen

- efficiëntieverbeteringen in de scheepvaart: o.a. door eventuele premies voor emissiereducerende technologieën, uitbouw reglementair en logistiek kader voor LNG, bevorderen van gebruik walstroom, gedifferentieerde havengelden o.b.v. milieukenmerken zeeschepen, 3E binnenvaartactieplan voor een duurzame binnenvaart

Een aantal van deze maatregelen zijn reeds genomen, andere zijn gepland of voorgesteld. Om echter op lange termijn de impact van transport te verminderen zijn fundamentele maatschappelijke wijzigingen nodig zowel op economisch, technologisch als ruimtelijk vlak.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2016 om 15:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 19:11   #793
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En jij blind Paul, want de bewijzen zijn hier al honderdmaal geleverd, maar wat baten kaars en bril, als de uil de bewezen feiten negeert.

En "foutjes" zal de Tesla S ook wel hebben zoals elke andere auto ook, maar toch kreeg een Tesla S P90D iets meer allround-punten dan een BMW 750i X-drive in een bekend Duits automagazine, je zult wslk nu beweren dat zoiets Landesverrat is en met de doodstraf kan bestraft worden. LOL

http://www.autozeitung.de/auto-vergl...a-model-s-p90d

pdf met al de specifieke punten:
http://www.autozeitung.de/sites/defa...50i_xDrive.pdf

Slaapwel Paul, en zeker niet zoeken naar foutjes bij jouw eigen lievelingsmerken met de properste motoren van de wereld die zijn zelfs goed voor de longen en de bloedvaten...
Zeg micele

Va techniek ben ik early adopter maar nooit de eerste, dus wacht ik tot er meer keuze is , tot de tech niek meer volwassen wordt etc vermoedelijk zal ik sneller dan jij elektrisch rijden ok

Ivm emissie

De verwarming is verantwoordelijk voor 50% van de emissie, transport 25% en de schoonste energie is de elektrische energie met dank aan de kerncentrales en het deeltje groene energie

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 oktober 2016 om 19:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 09:51   #794
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Vers nieuws laatste nacht; alle nieuwe Tesla´s krijgen veel krachtigere en omvangrijkere hardware die geschikt zal zijn voor volledig autonoom te rijden.

Dus de Tesla S en X onmiddellijk en het Model 3 vanaf mid 2017 productiestart (zie afbeelding).

De aktivering zal -geleidelijk aan- later volgen door het downloaden van de software en latere software-upgrades enz.... - optimaliseringen. Ik denk dat het Autopilot 2.0 zal heten, tenzij die naam verband wordt uit het wereldwoordenboek van het wegverkeer. LOL

Zo was het bij de huidige autopilot (level 2-3) en hardware ook (maar die ingebouwde hardware was op het einde van zijn mogelijkheden gekomen).
De autopilot 2.0 zal dus ooit eens level 4 zelfrijdend halen (hopelijk).

Media spreekt van 40-maal krachtigere hardware-mogelijkheden, ttz ook computer-rekensnelheid x 40.

Na de bekendmaking 1:34pm PT van een aankondiging om 5 pmPT# (men wist eerst nog niet wat), maar insiders zeker wel, ging het Tsla-aandeel verder omhoog tot duidelijk boven de $200/aandeel, gisteren een uiteindelijke stijging van 2,24 % bij beursslot naar $203,56. Vandaag zal het wel terug zakken rond de $200.

Citaat:
http://www.teslarati.com/new-tesla-a...mputing-power/

New Tesla Autopilot hardware: 8 cameras, 40x computing power

http://teslamag.de/news/alle-tesla-f...re-fahren-9986
#http://www.marketwatch.com/story/tes...ork-2016-10-19

Citaat:
http://t3n.de/news/tesla-hardware-selbstfahrend-757214/
Tesla: Hardware-Update macht alle neuen Fahrzeuge zu selbstfahrenden Autos (in de toekomst, wie weet einde 2017 al)

20.10.2016, 05.59 Uhr

Alle neuen Tesla-Fahrzeuge werden ab sofort mit der nötigen Hardware ausgestattet, um ausschließlich selbstfahrend unterwegs zu sein.

Tesla: Das „unerwartete Produkt“ wurde vorgestellt

In einem Tweet kündigte Tesla CEO Elon Musk am Mittwoch an, dass er um 17 Uhr kalifornischer Zeit den zweiten Teil der Model-3-Präsentation abhalten wird. Das Event war ursprünglich für Montag geplant und auf Mittwoch verschoben worden.

Alle ab jetzt gefertigten Fahrzeuge werden mit einem Hardware-Update ausgestattet, das sie zu völlig autonomen Fahrzeugen macht, heißt es in einer Mitteilung von Tesla. Acht Kameras erlauben einen 360-Grad-Blick in bis zu 250 Meter Entfernung. Zwölf Ultraschallsensoren entdecken außerdem sowohl weiche als auch harte Objekte. Ein nach vorne gerichteter Radar liefert zusätzliche Daten. Tesla will, dass die Fahrzeuge damit sicherer als mit einem menschlichen Fahrer sind.

Citaat:
15h
Elon Musk ✔ @elonmusk
Tesla announcement goes live at 5pm California time. 30 minutes of media Q&A to follow.
Folgen
Elon Musk ✔ @elonmusk
@elonmusk This is also what I was alluding to by Model 3 part 2
21:24 - 19 Okt 2016
895 895 Retweets 3.267 3.267 „Gefällt mir“-Angaben
Ende 2017 soll die Tesla-Hardware im Einsatz sein

Tesla wird zwar alle zukünftigen Fahrzeuge mit dieser Hardware ausstatten, bis zur Straßentauglichkeit dauert es aber noch. So müssen noch Millionen Kilometer zurückgelegt werden, bevor es möglich ist, das Auto völlig einem Computer zu überlassen. Der neue Autopilot kommt mit einer 40 Mal größeren Rechenleistung als sein Vorgänger. Model S und Model X mit dieser Hardware sind laut Tesla bereits in Produktion. Diese Fahrzeuge können auch schon vorbestellt werden, das Model 3 folgt noch. Ende 2017 soll die erste völlig autonome Fahrt von Los Angeles nach New York durchgeführt werden. Dabei muss der Fahrer keinen Handgriff mehr machen. Selbst das Aufladen des Autos funktioniert dann vollkommen selbstständig, sagte Elon Musk im Gespräch mit Journalisten.

In neuen Tesla-Fahrzeugen, die mit dem Hardware-Update ausgestattet sind, wird vorübergehend die Autopilot-Software noch deaktiviert.
Vermoedelijk zal de autopilot-optie stijgen in prijs (enkel hardware, activatieprijs later), dat zal men wel snel kunnen zien op de Tesla website (USA-later andere landen).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2016 om 10:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 10:30   #795
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Oeps originele link -met promo-filmpje- vergeten:
Citaat:
https://www.tesla.com/en_CA/blog/all...re?redirect=no

All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware

The Tesla Team October 19, 2016
Het filmpje toont in het kort het volledig autonoom rijden van een Tesla op de openbare weg (mss einde 2017 al realiteit in goede omstandigheden en degelijke weginfra...)

Musk zal er wel een mediastunt van maken, want hij wil een Tesla volledig autonoom van LA naar N-Y laten rijden, zelf het opladen aan de superchargers zal geautomatiseerd zijn.
Citaat:
Ende 2017 soll die erste völlig autonome Fahrt von Los Angeles nach New York durchgeführt werden. Dabei muss der Fahrer keinen Handgriff mehr machen. Selbst das Aufladen des Autos funktioniert dann vollkommen selbstständig, sagte Elon Musk im Gespräch mit Journalisten.
En moest het te snel voor sommige forummer zijn gewoon niet lezen hé (Patrick ofzo?? )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2016 om 10:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 11:02   #796
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vermoedelijk zal de autopilot-optie stijgen in prijs (enkel hardware, activatieprijs later), dat zal men wel snel kunnen zien op de Tesla website (USA-later andere landen).
De prijzen zijn al bekend van de hard- en (latere) software (Tesla zal nu wel winst willen maken), men kan al wat extra sparen... :
Citaat:
Enhanced Autopilot:
$ 5000 ($ 6000 upgrade after delivery)
Full Self-Driving Capability:
$ 3000 ($ 4000 after delivery)
Requires Enhanced Autopilot

https://www.tesla.com/models/design
Maakt $ 10.000 eens alles gedownload is, voor de Amerikaan.
Ola, Europese prijzen ook al gekend, België:
Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/models/design?redirect=no

Enhanced Autopilot:
€ 5600 (€ 6800 inschakelen na levering)
Full Self-Driving Capability:
€ 3400 (€ 4500 inschakelen na levering)
Vereist optie Enhanced Autopilot
Maakt extra € 11.300 voor een "volledig zelfrijdende" Tesla S/X. Aanbetaling € 9000, rest na activatie. Hopelijk valt het bij een Tesla 3 wat goedkoper uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zeg micele
Va techniek ben ik early adopter maar nooit de eerste, dus wacht ik tot er meer keuze is , tot de tech niek meer volwassen wordt etc vermoedelijk zal ik sneller dan jij elektrisch rijden ok
Tesla model 3 is de 3e generatie Tesla (na Roadster (niet meer gebouwd, enkel upgrade accupack), Tesla S en nu Tesla X), en daarbij nog eens een massaproduct, dan kan men niet meer van early adopter spreken hé, zelfs niet echt van adopter. Maar ik hoop voor jou en anderen dat de Europese constructeurs, nadat het Model 3 en sowieso Opel Ampera e met 60 kWh accupacks ook op de snelwegen gaan te zien zijn, dit reeds ergens 2017-2018. Dat jij dan niet nog zult moeten wachten tot 2021 op jouw VW-Audi-BMW-Benz... ofzo (de €-premies zullen veel minder zijn en wslk gans wegvallen vanaf 2020)

Ik denk eerder niet Paul, tenzij je nu een Opel e,Tesla 3, of Aziaat besteld...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2016 om 11:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 12:47   #797
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Het zal nog niet vlug gebeuren.
Ik onthou dit van het artikel:
-middellange termijn
-geen volledig automatisch remsysteem
-reeks crashes

https://www.destandaard.be/url?sa=t&...36499718,d.d2s
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 13:00   #798
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het zal nog niet vlug gebeuren.
Ik onthou dit van het artikel:
-middellange termijn
-geen volledig automatisch remsysteem
-reeks crashes

https://www.destandaard.be/url?sa=t&...36499718,d.d2s
Ik lees dat nergens over het nieuwe systeem (dat immers nog niet geactiveerd is). Wel dat er bij de oude autopilot met nieuwe software bepaalde dingen terugggeschroefd zijn, dat is al oud nieuws sinds update firm 8.0.

En uw link werkt niet.

Deze wel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161020_02529410
Wel heel rare vertaling (uit Bloomberg financial dan nog ), want bepaalde zaken staan nergens expliciet vermeld, en is wslk wat fantasie van die journalist.

Ik smijt het origineel Tesla persbericht even in de vertaler:

Citaat:
https://www.tesla.com/en_CA/blog/all...re?redirect=no

Alle Tesla Cars worden nu geproduceerd met volledige Self-Driving Hardware

De Tesla Team 19 oktober 2016

Zelf het besturen van voertuigen zullen een cruciale rol spelen bij het verbeteren van de veiligheid van het vervoer en het versnellen van de overgang van de wereld naar een duurzame toekomst te spelen. Volledige autonomie zal een Tesla in staat stellen om aanzienlijk veiliger zijn dan een menselijke bestuurder, hoe lager de financiële kosten van het transport voor degenen die een auto bezitten en bieden low-cost mobiliteit on-demand voor degenen die dat niet doen.

We zijn verheugd aan te kondigen dat, met ingang van vandaag, alle Tesla voertuigen geproduceerd in onze fabriek - met inbegrip van Model 3 - zal de hardware die nodig is voor een volledige self-rijvaardigheid op een veiligheidsniveau aanzienlijk groter is dan dat van een mens chauffeur. Acht surround camera's bieden 360 graden zicht rondom de auto op tot 250 meter bereik. Twaalf bijgewerkt ultrasone sensoren vullen deze visie, waardoor detectie van zowel harde als zachte voorwerpen op bijna tweemaal de afstand van het voorafgaande systeem. Een naar voren gerichte radar met een verhoogde verwerkingscapaciteit biedt aanvullende gegevens over de wereld op een redundante golflengte, in staat om te zien door middel van zware regen, mist, stof en zelfs de auto vooruit.

Om gevoel van al deze gegevens te maken, een nieuwe boordcomputer met meer dan 40 keer de rekenkracht van de vorige generatie loopt de nieuwe Tesla ontwikkelde neurale net voor visie, sonar en radar processing software. Samen, dit systeem biedt een kijk op de wereld dat een bestuurder alleen geen toegang krijgt, zien in alle richtingen tegelijk en op golflengten die veel verder gaan dan de menselijke zintuigen.

Model S en Model X voertuigen met deze nieuwe hardware zijn al in productie, en klanten kunnen ze vandaag kopen.

Vóór het activeren van de functies mogelijk gemaakt door de nieuwe hardware, zullen we verder kalibreren het systeem met behulp van miljoenen mijlen van real-world rijden om ervoor te zorgen een aanzienlijke verbetering van de veiligheid en gemak. Terwijl dit zich voordoet, zal Teslas met nieuwe hardware tijdelijk missen bepaalde functies die momenteel beschikbaar zijn op Teslas met de eerste generatie Autopilot hardware, waaronder een aantal standaard veiligheidsvoorzieningen zoals automatische noodstop, Collision Warning, steeg holding en actieve cruise control. Aangezien deze functies robuust zijn gevalideerd zullen we hen in staat stellen via de ether, samen met een snel groeiende aantal geheel nieuwe functies. Zoals altijd zal onze over-the-air software-updates klanten te behouden in de voorhoede van de technologie en blijven iedere Tesla te maken, met inbegrip van die uitgerust met de eerste generatie Autopilot en eerder auto's, beter in staat zijn in de tijd.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2016 om 13:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 13:22   #799
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als er een van ons twee een puberale zeveraar is dan zijt gij het. Als men een gram kritiek heeft op uw elektrische brommer met 4 wielen dan begint meneer te stampen en te roepen als een klein kind.
Kortom: "Al wat ge zegt da'k ben, da zijde zelf. Neh!"
Typisch...
Duidelijk puberaal, dus.

QED
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2016, 13:47   #800
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het zal nog niet vlug gebeuren.
Ik onthou dit van het artikel:
-middellange termijn
-geen volledig automatisch remsysteem
-reeks crashes

https://www.destandaard.be/url?sa=t&...36499718,d.d2s
Slecht gelezen, ttz ook slecht vertaald, en wslk begrijp je dat sowieso niet...

En wat onthou je van dit bericht?
Level 3 autonoom nog dit jaar.
En Level 4 aansluitend Level 5 voorzien in 2018?
2018 middellange termijn LOL

Citaat:
http://teslamag.de/news/alle-tesla-f...re-fahren-9986

Citaat:
Bis 2018 werden dann Level 4 und anschließend Level 5 mit dem System erreicht sein.
Dafür hat Tesla die verbaute Hardware stark verändert: Ab sofort gibt es acht Surround View Kameras, für gewöhnlich „Fischaugen“-Kameras mit einem Blickwinkel von bis zu 180°, welche eine komplette 360°-Rundumsicht um das Fahrzeug liefern und das bis zu einer Entfernung von 250 Metern. Dabei sind drei von den acht Kameras nach vorne gerichtet.

Zusätzlich zu den Kameras hat Tesla 12 verbesserte Ultraschallsensoren verbaut, die eine Erkennung von harten und weichen Gegenständen erlauben und das bei einer beinahe doppelt so weiten Entfernung wie das aktuell bekannte System. Ein nach vorne gerichteter Radar liefert weitere Daten mittels Radarwellen, die durch starken Regen, Nebel, Staub und dem vorausfahrenden Fahrzeug sehen können.

Um diese neue Datenmenge verarbeiten zu können, verbaut Tesla zudem einen neuen Onboard-Computer (Nvidia GPU Titan), der das eigens entwickelte neuronale Netz für Sehvermögen, Sonar und Radar-Verarbeitung antreibt. Dieser Computer verfügt über die vierzigfache Leistung des in der bisherigen Generation verbauten Computers. Zusammen kann dieses System besser und weiter sehen als ein Mensch jemals in der Lage wäre.

Autonomiestufe 5 erst in 2018

Model S und Model X mit entsprechender Hardware befinden sich bereits in Produktion und können ab sofort bestellt werden. Bevor das neue System jedoch aktiviert wird, werden weitere Anpassungen vorgenommen, die durch Flottenlernen gewonnen werden können. Entsprechende Verbesserungen werden dann wie gewohnt Over-the-Air automatisch eingespielt.

Während dieses Lernprozesses werden Tesla-Fahrzeuge mit der neuen Hardware sogar teilweise ohne Funktionen auskommen müssen, die bereits bei Fahrzeugen mit der alten Hardware verfügbar sind. So werden Funktionen wie die automatische Notbremsung, Kollisionswarner, Spurhaltefunktion und Abstandsregeltempomat zu Beginn nicht verfügbar sein.

Wenn diese Funktionen im neuen System ausreichend validiert wurde, werden sie auch entsprechend Over-the-Air eingespielt. Zusätzlich dazu werden mit der Zeit auch völlig neue Funktionen freigeschaltet. Autonomiestufe Level 3 sollte in den kommenden Monaten erreicht werden. Bis 2018 werden dann Level 4 und anschließend Level 5 mit dem System erreicht sein.
De Standaard zal zijn voorbarige berichtjes wel enkele keren moeten aanpassen de volgende weken, blijkbaar begrijpen die mss geen Duits. Het geleidelijk vrijgeven van steeds meer functies (zoals voll-automatisch remmen) is de normaalste zaak van de wereld bij een volledig nieuw hardwaresysteem LOL

Die miljoenen kms real world data voor steeds betere mapping-software zullen ook zeer snel gehaald worden want ondertussen verkoopt Tesla > 120.000 autos op jaarbasis, vanaf midden 2017 komen daar nog een veelvoud aantal Tesla 3 per jaar bij. Ook dat schijnt die journalist van De Standaard ook niet echt te beseffen. Daarom kijk ik eerder naar "digitaaltechnische specialisten" en websites zoals t3n.de
http://t3n.de/tag/tesla
http://t3n.de/news/tesla-hardware-selbstfahrend-757214/


https://en.wikipedia.org/wiki/Autonomous_car

Autonomous car

Classification

Level 0: Automated system has no vehicle control, but may issue warnings.
Level 1: Driver must be ready to take control at any time. Automated system may include features such as Adaptive Cruise Control (ACC), Parking Assistance with automated steering, and Lane Keeping Assistance (LKA) Type II in any combination.
Level 2: The driver is obliged to detect objects and events and respond if the automated system fails to respond properly. The automated system executes accelerating, braking, and steering. The automated system can deactivate immediately upon takeover by the driver.
Level 3: Within known, limited environments (such as freeways), the driver can safely turn their attention away from driving tasks.
Level 4: The automated system can control the vehicle in all but a few environments such as severe weather. The driver must enable the automated system only when it is safe to do so. When enabled, driver attention is not required.
Level 5: Other than setting the destination and starting the system, no human intervention is required. The automatic system can drive to any location where it is legal to drive.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2016 om 14:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be