Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2006, 13:08   #1
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard Ex-VB'er klapt uit de biecht

,,Dewinter is een pure potentaat''



document.write('');


ANTWERPEN - Filip Dewinter is een pure potentaat en zet met zijn rauwe vreemdelingenstandpunt veel mensen op tegen het Vlaams-nationalisme. Dat stelt Geert Van Cleemput, voormalig coördinator van de studiedienst van het Vlaams Blok, die eind 2003 aan de deur gezet werd, in zijn boek ,,Vlaams Geblokkeerd'', dat hij woensdag in Antwerpen voorstelde.
De auteur, die van bij het ontstaan van de partij lid was van het Vlaams Blok, werd in 1999 door Gerolf Annemans uit de Verenigde Staten gehaald om de studiedienst van de partij te coördineren. Hij omschrijft zichzelf als een Vlaams nationalist en separatist. Het Vlaams Blok evolueerde volgens hem in de jaren ’80 in de verkeerde richting, onder meer door de nadruk op het vreemdelingenthema onder invloed van Filip Dewinter. Doordat Van Cleemput de macht van Annemans binnen de partij overschatte, kwam er van een verandering van stijl niets terecht.

Volgens Van Cleemput is het cordon sanitaire de garantie dat de top van het Vlaams Blok - hij weigert over Vlaams Belang te spreken - aan het hoofd van de partij blijft. De auteur is momenteel lid van de N-VA, maar woont in Griekenland. Op korte termijn heeft hij naar eigen zeggen geen politieke ambitie.


Mijn vragen aan het forum:

*is FDW de Grote Roerganger van het VB naast wie geen ander geduld wordt of is het VB een democratisch georganiseerde partij waarin de macht over meerdere gelijken verdeeld is.

*is de grote nadruk op het vreemdelingenvraagstuk nefast geweest voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen en binnen het Vb in het bijzonder
__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 13:18   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Nja, probleem alleen met dit soort boeken is de vraag, en dan? Is Dewinter minder een potentaat dan iemand als Vande Lanotte? Is de interne werking van de meeste andere burgerlijke partijen dan zoveel democratischer? Ik meen van niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 13:31   #3
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht


Mijn vragen aan het forum:

*is FDW de Grote Roerganger van het VB naast wie geen ander geduld wordt of is het VB een democratisch georganiseerde partij waarin de macht over meerdere gelijken verdeeld is.

*is de grote nadruk op het vreemdelingenvraagstuk nefast geweest voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen en binnen het Vb in het bijzonder
1) Ik zou het niet weten, maar in een andere discussie is volgens een Vlaams Belang-lid op dit forum 95% van de Vlaams Belang-leden niet tegen gelijke rechten voor holebi's, maar nemen de mandatarissen wel steeds homofobe standpunten in. Daaruit maak ik uit dat dat Vlaams Belanglid vindt dat de mandatarissen niet luisteren naar de leden en de leden geen inspraak hebben in de partijstandpunten (dus niet democratisch). Tenzij dat Vlaams Belanglid op dit forum natuurlijk niet de waarheid heeft gesproken....

2) Ja, door het streven naar Vlaamse Onafhankelijkheid en het anti-vreemdelingenstandpunt met elkaar te verbinden werden veel Vlaams-nationalisten die niets tegen vreemdelingen hebben voor een verscheurende keuze gesteld. Moest het Vlaams Belang zich louter toe spitsen op Vlaamse onafhankelijkheid, dan zouden we ten minste weten hoeveel kiezers er nu werkelijk een onafhankelijk Vlaanderen willen. Maar blijkbaar wil het Vlaams Belang de geit en de kool sparen: zowel de stemmen van de Vlaamsnationalisten en van de racisten winnen. Het anti-vreemdelingen-standpunt van het Vlaams Belang heeft er dus voor gezorgd dat de Vlaamsnationalisten verdeeld zijn: degenen die het niet erg vinden om op één hoop met racisten gegooid te worden (die dus bij het Vlaams Belang gebleven zijn) en degenen die niets met racisten te maken willen hebben (en dus bij een andere partij aansluiting hebben gezocht maar niet steeds hebben gevonden). Voor de duidelijkheid (om een zicht te krijgen hoeveel racisten & hoeveel Vlaamsgezinden er in Vlaanderen zijn) zou het Vlaams Belang zich misschien best kunnen op splitsen in een Vlaams-Nationalistische partij en een Anti-Vreemdelingenpartij... Maar die beslissing is natuurlijk niet aan mij om te maken...


__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:00   #4
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja, probleem alleen met dit soort boeken is de vraag, en dan? Is Dewinter minder een potentaat dan iemand als Vande Lanotte? Is de interne werking van de meeste andere burgerlijke partijen dan zoveel democratischer? Ik meen van niet.
Ik meen ook van niet. Bij de Spa laat grote roerganger Vande Lanotte zich zelfs 'god' noemen ....
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:00   #5
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja, probleem alleen met dit soort boeken is de vraag, en dan? Is Dewinter minder een potentaat dan iemand als Vande Lanotte? Is de interne werking van de meeste andere burgerlijke partijen dan zoveel democratischer? Ik meen van niet.
Goed gezegd.

Citaat:
*is de grote nadruk op het vreemdelingenvraagstuk nefast geweest voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen en binnen het Vb in het bijzonder
Maar allez kijk eens naar de spectaculaire groei van het VB, hoe kan je dan zeggen dat het nefast is geweest (voor het VB)? Wat zou er dan wel gebeurd zijn zonder dat vraagstuk? Absolute meerderheid voor het VB?

Het imago van het Vlaams-nationalisme heeft misschien gelijdt maar dat imago was hoe dan ook slecht. Voor de rest denk ik niet dat men vandaag dichter bij de Vlaamse onafhankelijkheid had gestaan indien het VB de nadruk niet had gelegd op de vreemdelingen.

Wat het imago van het VB zelf beteft : de Vlamingen hebben vandaag ontegensprekelijk een beter imago van het VB dan pakweg 20 jaar geleden. Men vergeet nogal gemakkelijk welk imago Karel Dillen had.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:02   #6
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

Mijn vragen aan het forum:

*is FDW de Grote Roerganger van het VB naast wie geen ander geduld wordt of is het VB een democratisch georganiseerde partij waarin de macht over meerdere gelijken verdeeld is.
Maakt dat een verschil uit?
Citaat:
*is de grote nadruk op het vreemdelingenvraagstuk nefast geweest voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen en binnen het Vb in het bijzonder
Het is een zegen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."

Laatst gewijzigd door C uit W : 6 september 2006 om 14:02.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:15   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja, probleem alleen met dit soort boeken is de vraag, en dan? Is Dewinter minder een potentaat dan iemand als Vande Lanotte? Is de interne werking van de meeste andere burgerlijke partijen dan zoveel democratischer? Ik meen van niet.
Meer moet dat niet zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:19   #8
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Meer moet dat niet zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 6 september 2006 om 14:22.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:19   #9
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Meer moet dat niet zijn.
OK, de eerste vraag was blijkbaar niet zo geslaagd, point taken.

Maar wat met de tweede vraag? Heeft de zware focus op allochtonen binnen het VB ervoor gezorgd dat het Vlaams-nationalisme, dat op zich al een minder positief imago had, nog meer in het verdomhoekje verzeild is geraakt?
__________________

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 6 september 2006 om 14:21.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:33   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Is er ook maar 1 partij echt democratis? Nee, ik denk het niet. Wie niet akkoord gaat met wat de leiding zegt vliegt er uit, bij allemaal.

Of het focusen op de vreemdelingen vlaanderen benadeeld heeft?
Nee, volgens mij is het zelf gebruikt door de andere partijen om de Walen tot toegevingen te dwingen. En weet FDW heel goed dat hij meer kan bereiken met Walen die angst hebben dat hij in de regering komt dan als hij in de regering zou zitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:39   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
OK, de eerste vraag was blijkbaar niet zo geslaagd, point taken.

Maar wat met de tweede vraag? Heeft de zware focus op allochtonen binnen het VB ervoor gezorgd dat het Vlaams-nationalisme, dat op zich al een minder positief imago had, nog meer in het verdomhoekje verzeild is geraakt?
Het Vlaams-nationalisme had reeds een zeer slecht imago sinds haar verkeerde keuzes van de tweede wereldoorlog, dus lang voordat er ook maar sprake was van het Vlaams Belang (of Vlaams Blok).

Bovendien stemmen er vandaag veel meer mensen voor het Vlaams Belang dan voor alle andere partijen, laat staan de 'andere' Vlaams-nationale partijen.
Tenslotte heeft het Vlaams-nationale ideeëngoed nooit zoveel begrip gehad bij politici en groot-publiek als vandaag ( zie maar naar de uitspreken van Leterme, om maar een voorbeeld te geven ).

Dus ook op jouw tweede vraag kunnen we gerust met 'nee' antwoorden.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:59   #12
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja, probleem alleen met dit soort boeken is de vraag, en dan? Is Dewinter minder een potentaat dan iemand als Vande Lanotte? Is de interne werking van de meeste andere burgerlijke partijen dan zoveel democratischer? Ik meen van niet.
Dat is juist. Maar waarom moet Vlaams-nationalisme per sé gekoppeld worden met anti-allochtoons en vooral anti-islamitisch?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:12   #13
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja, probleem alleen met dit soort boeken is de vraag, en dan? Is Dewinter minder een potentaat dan iemand als Vande Lanotte? Is de interne werking van de meeste andere burgerlijke partijen dan zoveel democratischer? Ik meen van niet.
Klopt, maar het is wel het VB dat voortdurend zit te zeiken over het feit dat we hier geen democratie, maar een particratie hebben. En als ze al geen tegenspraak in hun eigen partij dulden, dan is hun voorstel voor directe democratie natuurlijk heel ongeloofwaardig (niet dat het dat nog niet was bij mij, maar soit).
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:18   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Klopt, maar het is wel het VB dat voortdurend zit te zeiken over het feit dat we hier geen democratie, maar een particratie hebben. En als ze al geen tegenspraak in hun eigen partij dulden, dan is hun voorstel voor directe democratie natuurlijk heel ongeloofwaardig (niet dat het dat nog niet was bij mij, maar soit).
Het is inderdaad zeer hypocriet en weinig geloofwaardig.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:19   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Klopt, maar het is wel het VB dat voortdurend zit te zeiken over het feit dat we hier geen democratie, maar een particratie hebben. En als ze al geen tegenspraak in hun eigen partij dulden, dan is hun voorstel voor directe democratie natuurlijk heel ongeloofwaardig (niet dat het dat nog niet was bij mij, maar soit).
Waarom zou het een het ander impliceren?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:22   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Dat is juist. Maar waarom moet Vlaams-nationalisme per sé gekoppeld worden met anti-allochtoons en vooral anti-islamitisch?
Moet helemaal niet. Het VB slaagt er in waar anderen niet in slagen om het vlaams-nationalisme te populariseren door migranten en Walen verantwoordelijk te stellen voor het slecht voetpad voor de mensen hun deur (om een voorbeeld te geven). De laatste jaren doet een CD&V en N-VA in toenemende mate hetzelfde gevolgd door de SP.a.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 september 2006 om 15:24.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:33   #17
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
,,Dewinter is een pure potentaat''



document.write('');


ANTWERPEN - Filip Dewinter is een pure potentaat en zet met zijn rauwe vreemdelingenstandpunt veel mensen op tegen het Vlaams-nationalisme. Dat stelt Geert Van Cleemput, voormalig coördinator van de studiedienst van het Vlaams Blok, die eind 2003 aan de deur gezet werd, in zijn boek ,,Vlaams Geblokkeerd'', dat hij woensdag in Antwerpen voorstelde.
De auteur, die van bij het ontstaan van de partij lid was van het Vlaams Blok, werd in 1999 door Gerolf Annemans uit de Verenigde Staten gehaald om de studiedienst van de partij te coördineren. Hij omschrijft zichzelf als een Vlaams nationalist en separatist. Het Vlaams Blok evolueerde volgens hem in de jaren ’80 in de verkeerde richting, onder meer door de nadruk op het vreemdelingenthema onder invloed van Filip Dewinter. Doordat Van Cleemput de macht van Annemans binnen de partij overschatte, kwam er van een verandering van stijl niets terecht.

Volgens Van Cleemput is het cordon sanitaire de garantie dat de top van het Vlaams Blok - hij weigert over Vlaams Belang te spreken - aan het hoofd van de partij blijft. De auteur is momenteel lid van de N-VA, maar woont in Griekenland. Op korte termijn heeft hij naar eigen zeggen geen politieke ambitie.


Mijn vragen aan het forum:

*is FDW de Grote Roerganger van het VB naast wie geen ander geduld wordt of is het VB een democratisch georganiseerde partij waarin de macht over meerdere gelijken verdeeld is.

*is de grote nadruk op het vreemdelingenvraagstuk nefast geweest voor het Vlaams-nationalisme in het algemeen en binnen het Vb in het bijzonder
Ik ken(de) Geert persoonlijk. Een schizofreen eerste klas. Eerst schrijft hij een boekje met als titel 'De leugens over het Vlaams BLok', en nu schrijft hij zowat het tegenovergestelde.
Geert, de man die zei: "Niets van aantrekken, plakken maar".
"Maar Geert, we kunnen toch niet over onze eigen mensen plakken?"
Geen antwoord.

Wie deze man nog langer ernstig neemt, is toch wel van bijzonder kwade wil. En zeggen dat ik voor die machtswellusteling ook nog gebust heb.

Laatst gewijzigd door Duym : 6 september 2006 om 15:35.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:44   #18
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Zelfs als eerder links stemmend persoon zou ik durven overwegen om mijn stem in bepaalde omstandigheden (niet bij de gemeenteraadsverkiezingen in mijn gemeente, in ieder geval, maar goed dat is nu even naast de kwestie) te geven aan een Vlaams-nationalistische partij, als er nu eens eindelijk een progressieve Vlaamsgezinde partij zou zijn met enige geloofwaardigheid.

Ik vraag me af waarom het VB zonodig zijn Vlaams-nationalistisch discours moet koppelen aan een extreem conservatieve houding tov allochtonen. Ik vraag me af waarom de NV-A uitgerekend met CD&V een kartel moet aangaan (naar het oude "katholieke Vlaanderen" wil ik alleszins niet terug).

Dus persoonlijk vind ik inderdaad dat het vreemdelingenstandpunt van het VB het Vlaams-nationalisme schade toebrengt. Ze hebben alvast bij mij een stem verloren. Gewoon omdat ik er niks voor voel om "nationale trots" te rechtvaardigen door haat tegen "anderen", of dat nu Walen zijn of Marokkanen of wat dan ook.
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 08:07   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
ANTWERPEN - Filip Dewinter is een pure potentaat en zet met zijn rauwe vreemdelingenstandpunt veel mensen op tegen het Vlaams-nationalisme. Dat stelt Geert Van Cleemput, voormalig coördinator van de studiedienst van het Vlaams Blok, die eind 2003 aan de deur gezet werd, in zijn boek ,,Vlaams Geblokkeerd'', dat hij woensdag in Antwerpen voorstelde.
De auteur, die van bij het ontstaan van de partij lid was van het Vlaams Blok, werd in 1999 door Gerolf Annemans uit de Verenigde Staten gehaald om de studiedienst van de partij te coördineren. Hij omschrijft zichzelf als een Vlaams nationalist en separatist. Het Vlaams Blok evolueerde volgens hem in de jaren ’80 in de verkeerde richting, onder meer door de nadruk op het vreemdelingenthema onder invloed van Filip Dewinter. Doordat Van Cleemput de macht van Annemans binnen de partij overschatte, kwam er van een verandering van stijl niets terecht.

Volgens Van Cleemput is het cordon sanitaire de garantie dat de top van het Vlaams Blok - hij weigert over Vlaams Belang te spreken - aan het hoofd van de partij blijft. De auteur is momenteel lid van de N-VA, maar woont in Griekenland. Op korte termijn heeft hij naar eigen zeggen geen politieke ambitie.
Ik zou toch maar kritisch blijven tegenover zogezegde bekeerlingen.
In essentie is die Van Cleemput helemaal niet van gedacht veranderd.
Hij stapt in feite op uit persoonlijke afkeer tegen sommige partijmensen, in hoofdzaak De Winter.
Ideologisch blijft hij een VB'er 'pur-sang'
Lees maar wat De Standaard schrijft:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Het neemt niet weg dat Van Cleemput een overtuigde Belanger blijft.
................
Het boek bestempelt het cordon als ondemocratisch.
...............
Van Cleemput vindt de veroordeling van Vlaams Belang wegens racisme ook ,,schandalig''.
............................
,,Er zitten best beschaafde en belezen mensen bij Vlaams Belang, het zijn niet allemaal gestampte boeren.''
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 08:55   #20
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zou toch maar kritisch blijven tegenover zogezegde bekeerlingen.
In essentie is die Van Cleemput helemaal niet van gedacht veranderd.
Hij stapt in feite op uit persoonlijke afkeer tegen sommige partijmensen, in hoofdzaak De Winter.
Ideologisch blijft hij een VB'er 'pur-sang'
Lees maar wat De Standaard schrijft:
Bij de schizofrene NVA zit die héél man goed. Ik pleit voor een vuilnisbak aan onze rechterzijde waarin we 'ons' handjevol bloed en bodem aanhangers kwijt kunnen.
Tot mijn grote vreugde zie ik dat we aan onze linkerzijde al een vuilnisbak hebben: de NVA (Niet recupereerbaar Veraderlijk Afval). En dat GVC niet recupereerbaar is, zal de NVA vlug weten, want over die man valt héél veel te vertellen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be