Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2006, 13:35   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard Andere ex-VB-er klapt uit de biecht

Citaat:
Ik ben als mandataris van het Vlaams Blok einde 2000 opgestapt. Er was een probleem van menselijke aard waardoor samenwerking niet meer mogelijk bleek. 99,9 % van de wrevelgevallen met menen die de partij verlaten, zijn van vergelijkbare aard.
Een onenigheid die dikwijls met de positie van de persoon die weggaat te maken heeft, of de persoon gaat weg omdat andere(n) het hem/haar moeilijk maken.Zo gaat dat in het VB en in elke andere mogelijke denkbare vereniging van mensen over heel de wereld sinds de schepping van de mens.
Het is degoutant dat ex-VB’ers altijd weer met het argument van het racisme en antidemocratisch gebral op de proppen komen. Als ze met die drek gooien, dan kan ik alleen maar diep in mezelf blij zijn dat die soort weg is uit het Vlaams Belang.
Wie een partij plots uitbraakt omdat er een persoonlijk probleem is en dan, soms na vele jaren inzet in een partij met een duidelijke ideologisch denken, ontdekt het er niet mee eens te zijn en patati en patata, is een lafaard die wraak pleegt op een platte wijze.

Het kan natuurlijk zijn dat iemand in de loop der jaren van mening verandert om een of andere reden. In dat geval kan ik een overstap naar een andere ideologische beweging begrijpen. Als ik morgen overtuigd word van wat ik nu liberaal gezever vind, welaan, dan ligt het voor de hand dat ik als nieuwbakken (g)lib(b)eraal voor de VLD zal opkomen, op welk niveau dan ook, van de toog tot op een lijst, al dan niet verkiesbaar.

Ik ben dus weg uit de partij, maar niet omdat ik ze plots racistisch vond noch ondemocratisch. Ik was 21 jaar lid. Lang genoeg om te weten dat ik elke dag met overtuiging achter de zeer menselijke warme en trouw uitstralende idee “Eigen Volk Eerst” stond (en nog steeds sta).

Mijn vertrek ging mij om naar mijn gevoel onbetamelijk gedrag van de leiding van de fractie en de afdeling waar ik toe behoorde.

Maar het is niet omdat een priester een jongetje misbruikt dat je als katholiek plots Jezus moet verwensen.

Zo kan ik als radicaal rechts nationalist niet mijn gedachtegoed verloochenen dat grotendeels vertolkt wordt door het Vlaams Belang en verder door geen enkele andere politieke partij.
Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend.

Het is een zegen voor het Vlaams Belang dat ze weg zijn. Als ze dan toch uit de partij stappen, dat ze het waardig doen en zonder schelddiarree. Geef argumenten die steek houden en lul niet mee met de rode wolven in het bos.
Dat is pas een afgang en toont hoe zwakhartig en platvloers ze zijn en geen waardige om in Vlaanderen het volk te dienen.[/
Maar het is ook aan de leiding van die partij, op welk vlak ook, fouten toe te geven als ze gemaakt worden. Dit is geen schande, integendeel.
Het zou veel kabaal binnen de muren vermijden en weglopers zouden niet dergelijke wraakacties kunnen plegen.[/FONT]
Dit is een reactie die er mag wezen.
Ik ken de mens van haar noch pluim, weet enkel dat het iemand uit Mechelen is, maar in mijn ogen is dit ne grote meneer.

Misschien iets om over na te denken door sommigen....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 6 september 2006 om 13:39.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 13:49   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Bron?
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:01   #3
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Ja, wie is die man, TD?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 14:09   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ja, wie is die man, TD?
Ik heb die brief gelezen in de lezersrubriek van het Pallieterke van 7 juni 2006.
Ik ben mijn achterstand aan het inlezen van Pallieterkes voor de moment en vond dit toch wel een erg mooie menselijke reactie.

De naam van de persoon in kwestie staat er onder, maar ik weet niet of ik die zijn naam mag vermelden.
Het gaat wel om iemand uit Mechelen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 15:21   #5
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik heb die brief gelezen in de lezersrubriek van het Pallieterke van 7 juni 2006.
Ik ben mijn achterstand aan het inlezen van Pallieterkes voor de moment en vond dit toch wel een erg mooie menselijke reactie.

De naam van de persoon in kwestie staat er onder, maar ik weet niet of ik die zijn naam mag vermelden.
Het gaat wel om iemand uit Mechelen.
Waarom zou je zijn naam niet mogen vermelden als hij toch gepubliceerd staat in het Pallieterke? Niet flauw doen hé!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 16:58   #6
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik heb die brief gelezen in de lezersrubriek van het Pallieterke van 7 juni 2006.
Ik ben mijn achterstand aan het inlezen van Pallieterkes voor de moment en vond dit toch wel een erg mooie menselijke reactie.

De naam van de persoon in kwestie staat er onder, maar ik weet niet of ik die zijn naam mag vermelden.
Het gaat wel om iemand uit Mechelen.
Wat een nobele daad. Werkloos, ofzo?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 17:06   #7
JasperB
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 21
Standaard

Haha..

Prachtig toch wel.
Vind ik eerlijk gezegd wel veel lef hebben om dat te zeggen. Want er zijn er erg veel die constant het tegendeel beweren. Ik weet het niet, ik ben geen lid ofzo. Maar in iedere partij heb je mensen die het echt voor het zeggen hebben. Vb: Vandelanotte, Elio'tje, Duchatelet..
JasperB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2006, 18:53   #8
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Dit is een reactie die er mag wezen.
Ik ken de mens van haar noch pluim, weet enkel dat het iemand uit Mechelen is, maar in mijn ogen is dit ne grote meneer.

Misschien iets om over na te denken door sommigen....
idd mooi. Wie zich vlaams-nationalist noemt en dan om de poen en uit rancune gaat samenwerken met haatspuiers als spruyt zijn die eretitel niet waardig.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 01:31   #9
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht


Dit is een reactie die er mag wezen.
Ik ken de mens van haar noch pluim, weet enkel dat het iemand uit Mechelen is, maar in mijn ogen is dit ne grote meneer.

Misschien iets om over na te denken door sommigen....

"Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend."

Inderdaard, zijn ideeën over overlopers komen nogal sterk overeen met die van mij. Helaas zijn ze bij het Belang duidelijk een andere mening toegedaan, gezien de blitzcarrière die een niet nader genoemde overloopster daar nu krijgt...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 02:32   #10
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
"Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend."

Inderdaard, zijn ideeën over overlopers komen nogal sterk overeen met die van mij. Helaas zijn ze bij het Belang duidelijk een andere mening toegedaan, gezien de blitzcarrière die een niet nader genoemde overloopster daar nu krijgt...
't zit diep he.
Welke idealen heeft zr verraden?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 09:10   #11
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik heb die brief gelezen in de lezersrubriek van het Pallieterke van 7 juni 2006.
Ik ben mijn achterstand aan het inlezen van Pallieterkes voor de moment en vond dit toch wel een erg mooie menselijke reactie.

De naam van de persoon in kwestie staat er onder, maar ik weet niet of ik die zijn naam mag vermelden.
Het gaat wel om iemand uit Mechelen.
Platte zever, lijkt door een Blokker zelf geschreven om de partij nog eens extra te steunen. Om de baasjes plezier te doen ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 16:30   #12
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
"Ik kan het niet opbrengen, ondanks aangeboden plaatsen bij VLD en bij de NVA, mij bij een andere partij te engageren. Verraad aan mijn gedachtegoed kan ik niet plegen. Al die ex-Blokkers en ex-Belangers doen dat wel. Beschamend."

Inderdaard, zijn ideeën over overlopers komen nogal sterk overeen met die van mij. Helaas zijn ze bij het Belang duidelijk een andere mening toegedaan, gezien de blitzcarrière die een niet nader genoemde overloopster daar nu krijgt...
Een domme opmerking, als je bv weet dat bij de stichting van NVA een ex-VB afd. voorzitter tot voorbeeld gesteld werd en nu afd. voorzitter is van NVA in dezelfde stad.
Laat ons ophouden met dat eeuwig getwist tussen Vl-nationalisten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:22   #13
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Platte zever, lijkt door een Blokker zelf geschreven om de partij nog eens extra te steunen. Om de baasjes plezier te doen ?
Speciaal om U plezier te doen BVL de naam van de briefschrijver is Gunter Cauwenberghs uit Mechelen.

Ik denk dat het geschreven is door een Vlaams Nationalist.... een echte.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 21:19   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Inderdaard, zijn ideeën over overlopers komen nogal sterk overeen met die van mij. Helaas zijn ze bij het Belang duidelijk een andere mening toegedaan, gezien de blitzcarrière die een niet nader genoemde overloopster daar nu krijgt...

MRM is m.i. niet van ideologie veranderd. De N-VA (spijtig genoeg) wél.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 21:35   #15
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
MRM is m.i. niet van ideologie veranderd. De N-VA (spijtig genoeg) wél.
is dat deze niet die voorstander was van een kartel met CD&V, maar toen ze geen plaats op de lijst kreeg, het afgebolt heeft?
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 00:08   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
is dat deze niet die voorstander was van een kartel met CD&V, maar toen ze geen plaats op de lijst kreeg, het afgebolt heeft?

Daar heb ik nog nooit bewijs van gezien van die stelling, als u bewijs hebt gelieve het dan te geven.


BDW daarentegen heeft hier een week voor het kartel op het forum CD&V nog met de grond gelijk zitten maken en gezegd dat het kartel (de eerste poging) niet door ging omdat het CD&V niet menens was met de vlaamse eisen. Diezelfde BDW zat een week later in kartel met CD&V. Met wat geluk kan je zijn posts nog terugvinden als je ze toen gemist hebt.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:07   #17
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

no straffer roott... enkele weken terug zei BDW dat hij nooit onderhandeld had met de VLD over kartelvorming, een dag later herinnerde hij zich plots een beginselverklaring. VLD en Cdnev zijn dus inwisselbaar.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 18:16   #18
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Dit is een reactie die er mag wezen.
Ik ken de mens van haar noch pluim, weet enkel dat het iemand uit Mechelen is, maar in mijn ogen is dit ne grote meneer.
Misschien iets om over na te denken door sommigen....
Dit is voor mij de evidentie zelf. Ik moet daar geen ogenblik over nadenken.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 23:52   #19
groen rechts
Schepen
 
groen rechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Speciaal om U plezier te doen BVL de naam van de briefschrijver is Gunter Cauwenberghs uit Mechelen.

Ik denk dat het geschreven is door een Vlaams Nationalist.... een echte.
gunter is uit de partij?
wel wel wel...

Ik ken hem als een zeer verstandige mens, helaas al even uit het oog verloren
groen rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 09:22   #20
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Hmm, zeer eerlijk persoon! 99,9% van de gevallen om uit de partij te gaan heeft inderdaad met persoonlijke problemen te maken!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be