Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2024, 10:39   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.592
Standaard Lege brooddozen op scholen: dikke leugen van links en groen

Er komen nieuwe krantenartikelen over de zogezegde lege brooddozen, na een onderzoek van de UGent.
En wat blijkt?
Citaat:
...
‘Slechts’ 0,3 procent lege brooddozen heeft ook onderzoekster Wendy Van Lippevelde, professor aan de UGent enigszins verrast: ...
Ik heb het onderzoek zelf niet gelezen, maar denk wel dat een leerling die zijn brooddoos thuis vergeten is, bij in die resultaten zit.

EEN DIKKE VETTE SOSSEN EN GROENE LEUGEN DUS.

En nu dat uitgekomen is, draaien ze het maar even over de "gezonde inhoud" van die dozen.

Ik hoop dat de pers meer aandacht aan besteed aan die leugen, en vooral dat er wat aandacht voor gaat komen in het parlement.

https://www.hln.be/binnenland/direct...eten~a35b608d/
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:04   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er komen nieuwe krantenartikelen over de zogezegde lege brooddozen, na een onderzoek van de UGent.
En wat blijkt?


Ik heb het onderzoek zelf niet gelezen, maar denk wel dat een leerling die zijn brooddoos thuis vergeten is, bij in die resultaten zit.

EEN DIKKE VETTE SOSSEN EN GROENE LEUGEN DUS.

En nu dat uitgekomen is, draaien ze het maar even over de "gezonde inhoud" van die dozen.

Ik hoop dat de pers meer aandacht aan besteed aan die leugen, en vooral dat er wat aandacht voor gaat komen in het parlement.

https://www.hln.be/binnenland/direct...eten~a35b608d/
Inderdaad, dat zag ik gisteren ook in het nieuws.
Vroeger werd er niet geluld over gezond eten, eten wat de pot schaft was het devies en we zijn er ook oud mee geworden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 11:05   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.592
Standaard

Sorry, dubbeldraad:
https://forum.politics.be/showthread...1#post10349657
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 17:59   #4
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.530
Standaard

Dat is inderdaad wel schandalig, en het toont hoe links schaamteloos leugens kan verspreiden, en de pers daar nooit tegen ingaat.
Hoe lang is het al niet dat we die verhalen horen van die lege brooddozen, die dan verantwoordelijk gesteld worden voor de leerprestaties?
Dat vroeg ik mij dus af, waar het moment was dat we dit voor het eerst hoorden, want dit gaat al vele jaren mee.
Blijkt dat dit verhaal al van in oktober 2013 verspreid wordt.
Vreemd genoeg ook door de VLOR (Vlaamse Onderwijs Raad), die politiek onafhankelijk zou moeten zijn.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_00769805

Maar diegene vanuit de politiek die erover begint is Elke Decruyenaere van Groen...

Bijna 11 jaar lang horen we dus met de regelmaat van een klok dat leerlingen met een lege brooddoos naar school komen, en dat dat een groot probleem is, omdat ze dan niet kunnen opletten, wat dan voor mindere leerprestaties zorgt.
En dat nieuws wordt dus 11 jaar lang klakkeloos verspreid, tot men het eens wetenschappelijk onderzoekt, en het een fabeltje blijkt te zijn.

Dat is echt wel een schandaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard, 2 oktober 2013!!!
De economische crisis treft Vlaanderen, en dat merkt ook het onderwijs. 'Onze scholen blijken nog maar eens de thermometer van de samenleving. En die thermometer slaat vandaag heet uit', waarschuwt de Gentse schepen van Onderwijs Elke Decruynaere (Groen).

Meer en meer Gentse scholen, uit alle onderwijsnetten, zien 's ochtends leerlingen met honger binnenkomen. 'Die kinderen hebben ook geen boterhammen mee voor 's middags, hoogstens een lege lunchbox', zegt Decruynaere.

'De Gentse scholen doen uiteraard wat ze kunnen om deze leerlingen een maaltijd aan te bieden. Leerkrachten hebben zelfs 's middags al zelf soep gekookt. Maar in principe is dat niet hun taak. Scholen zijn er bovendien financieel noch organisatorisch op voorbereid', aldus de Gentse schepen. Decruynaere verwacht nu al dat het Gentse budget om de scholen bij te springen volgend jaar moet worden opgetrokken van 35.000 naar 50.000 euro. Ze zal daarvoor samenwerken met het Gentse OCMW, omdat almaar meer Gentse scholen met het probleem te maken krijgen.

'Het fenomeen breidt zich uit als een olievlek', zegt Esmeralda Verton, de directrice van de multiculturele Gentse stadsschool De Toverberg. 'Onze school moet nu al een tijdje noodgedwongen maaltijden voorschotelen, maar nu komen ook andere scholen voor het eerst voor dit probleem te staan. Vaak tot hun eigen verbazing, terwijl dit simpelweg het gevolg is van de stijgende armoede.'

'Om de situatie meester te blijven, brengen we scholen die nog maar onlangs met dit probleem geconfronteerd worden in contact met scholen die er al meer ervaring mee hebben', zegt schepen Decruynaere. 'Zo kunnen ze nuttige ervaringen uitwisselen. Maar finaal zal de Vlaamse overheid moeten ingrijpen. Scholen en steden kunnen dit niet alleen aan.'

Decruynaere wil het probleem van kinderen met een lege brooddoos niet verengen tot een probleem van nieuwkomers. 'We zien dit ook gebeuren bij kinderen van ouders die al generaties in ons land leven. Ook kinderen van ouders die werken, maar die met het loon geen maand rondkomen.'

Pot choco

Ook de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) maakt zich zorgen. 'Ook wij vangen de signalen op dat opvallend meer kinderen arriveren op school met een lege maag, mee als gevolg van de stijgende armoede', zegt Gerda Bruneel van het Vlaams Verbond van Katholiek Basisonderwijs, tevens lid van de Vlaamse Onderwijsraad.

'Het gevolg is dat je leerkrachten krijgt die 's ochtends met een brood en een pot choco op school arriveren, om die boterhammen aan hun leerlingen uit te delen. Want zo'n leerkracht beseft uiteraard dat een leerling met een hongerige maag nooit met zijn hoofd bij de leerstof kan zijn.'

Volgens Bruneel bereidt de Vlor daarom een advies voor dat stelt dat op school gratis maaltijden aangeboden moeten worden, 'zoals dat in een aantal Scandinavische landen al veel langer het geval is'.

School koopt diepvries

Ook in Antwerpen worden sommige scholen hard getroffen. Zo getuigt in het onderwijstijdschriftKlasse de directie van het Technicum Noord Antwerpen (TNA). De school zag zich genoodzaakt een grote diepvries aan te kopen, zodat er 's middags gratis soep kan worden uitgedeeld, klaargemaakt met groenten die de school onder meer van een voedselbank ontvangt. 'Een school is geen voedselbank', klinkt het nog. 'Maar we doen dit omdat we merkten dat almaar meer leerlingen zonder boterhammen naar school komen.'

Opmerkelijk: tal van scholen willen over de problematiek liever niet getuigen. 'Het ligt gevoelig, omdat je als school meteen de stempel opgedrukt krijgt dat je veel kansarme leerlingen aantrekt', denkt de Gentse schepen Decruynaere.
(bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20131001_00769805)

en advies van de VLOR: https://www.vlor.be/adviezen/advies-...nderen-armoede

Ook interessant om te zien: het nieuws werd voor het eerst verspreid door Groen toen Pascal Smet (Vooruit) nog minister van Onderwijs was.
Groen gebruikte het dus om oppositie te voeren tegen Vooruit die in de Vlaamse regering zat.
Natuurlijk, eens Vooruit niet meer in de Vlaamse regering zat, wat in 2014 al het geval was, konden ze datzelfde dossier gebruiken tegen eerst Hilde Crévits (CD&V), en nadien Ben Weyts (N-VA)...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...ijs_en_Vorming
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 mei 2024 om 18:00.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 18:48   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
drubbeldraad
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 10:18   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.592
Standaard

Nu de grondwet breed open staat, kan er misschien een artikel in gezet worden over de verplichtingen van de ouders.
Zodanig dat ouders die hun kinderen zonder fret naar 't schoolke sturen, deftig aangepakt kunnen worden.

Mijn ouders leden liever zelf honger, dan mij ooit honger te laten lijden. Niet dat zich dat ooit echt voorgedaan heeft, maar toch blijft het een waarheid.
En idem dito voor mij, naar mijn kinderen toe.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 10:39   #7
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu de grondwet breed open staat, kan er misschien een artikel in gezet worden over de verplichtingen van de ouders.
Zodanig dat ouders die hun kinderen zonder fret naar 't schoolke sturen, deftig aangepakt kunnen worden.

Mijn ouders leden liever zelf honger, dan mij ooit honger te laten lijden. Niet dat zich dat ooit echt voorgedaan heeft, maar toch blijft het een waarheid.
En idem dito voor mij, naar mijn kinderen toe.
Ik denk dat iedereen met een hart dat zo doet.
Ik denk dat men een indianenverhaal als waarheid verkondigd heeft, en Groen deed dat eerst om in te beuken tegen Vooruit, en eens Vooruit in de oppositie gebruikten ze het om in te beuken tegen CD&V en vooral N-VA.
Natuurlijk, als je een steekproef doet, zal er wel eens eentje tussen zitten met een lege brooddoos.
Wie heeft er overigens nog nooit eens zijn boterhammen/broodje vergeten, om dan op het werk te merken dat het nog thuis op tafel ligt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 13:35   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.978
Standaard

In mijn jonge jaren bestonden er niet eens brooddozen. Wij haden s middags anderhalf uur pauze en gingen naar huis om te eten.

Er was kort na de oorlog veel meer armoede dan nu. Daar waren massa's mensen van vreemde origine bij.

Ik heb wel armoe geleden maar geen honger. Witloof en asperges heb ik toen echter nooit gezien. Biefstuk, zalm en scampi's ook niet. Wel varkensgehakt en spek.

Niet één forummer had interesse in mijn ervaringen als kind van die tijd.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=203
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 mei 2024 om 13:36.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 14:10   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.795
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In mijn jonge jaren bestonden er niet eens brooddozen. Wij haden s middags anderhalf uur pauze en gingen naar huis om te eten.

Er was kort na de oorlog veel meer armoede dan nu. Daar waren massa's mensen van vreemde origine bij.
En die moesten ook werken, of er was geen brood op de plank.

Citaat:
Ik heb wel armoe geleden maar geen honger. Witloof en asperges heb ik toen echter nooit gezien. Biefstuk, zalm en scampi's ook niet. Wel varkensgehakt en spek.

Niet één forummer had interesse in mijn ervaringen als kind van die tijd.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=203
Dat zijn de soortgelijke verhalen als van mijn moeder, ik kan er weinig aan toe voegen of van ontkennen.
Mijn vader, die had het geluk dat zijn familie een pak armer, maar nog steeds als wat toen gezien werd als "niet arm" door WO2 was gesparteld. Die hadden ook geen last van verse overheden die oorlogsprofiteurs eens gingen uitbenen. Wegens geen ingezetenen van zo'n land.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 15:54   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In mijn jonge jaren bestonden er niet eens brooddozen. Wij haden s middags anderhalf uur pauze en gingen naar huis om te eten.

Er was kort na de oorlog veel meer armoede dan nu. Daar waren massa's mensen van vreemde origine bij.

Ik heb wel armoe geleden maar geen honger. Witloof en asperges heb ik toen echter nooit gezien. Biefstuk, zalm en scampi's ook niet. Wel varkensgehakt en spek.

Niet één forummer had interesse in mijn ervaringen als kind van die tijd.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=203
Ik heb dat toch met volle aandacht gelezen hoor.
Ik herken de verhalen van mensen hier in de buurt, in de put of op het zinkfabriek (Rotem) gaan werken, en daarbij een klein boerderijke er op nahouden om te overleven.
Ik zag ook veel jonge mannen sterven aan longziekte, erbarmelijke toestanden waren dat.
Ik heb aan het sterfbed gezeten van een man (vriend in onze vereniging) die amper 55 jaar was toen ie stierf aan de gevolgen van stoflongen, snakkend naar adem, kermend van de pijn verliet hij het aardse bestaan.

Echt Knuppel, ik vond je verhaal zo volledig en zo herkenbaar, dat ik er niet op wilde reageren.
Sorry dat je het verkeerd interpreteerde.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 18:56   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.978
Standaard

Vergeet dan ook maar niet dat wij in de barrak van de krijgsgevangenen werden gestopt. Er stond toen geen omheining meer, en er liepen geen bewakers meer rond. De kinderen hoefden maar een grasveld over te steken om aan de gebouwen van de mijn te geraken.

De stenen huizen die op de Lindeman werden gebouwd worden hoofdzakelijk bewoond door mensen van allochtone afkomst.

De Kantonnale Bouwmaatschappij van Beringen nam de huizen die voor de mijnwerkers werden gebouwd, maar waar wij nooit kans op maakten, over. Ze worden hoofdzakelijk bewoond door Turken en Marokkanen. De drugshandel floreert daar.

De tweemaandelijkse markt waar de mensen vroeger naartoe trokken als de mijnwerkers hun loon kregen wordt nu gehouden op het terrein van de mijn van Zolder. De markt heet nu de Turkenmarkt.

Toen mijn (geadopteerde) zus en haar dochtertje een huis wilde huren van de Kantonnale Bouwmaatschappij van Beringen, nu "sociale woningen", woonde al die tijd op de zolder van een Turkse döner kebab zaak. Met een stalen trap naast het huis moest ze naar haar zolder. Cecile had niet bepaald een hoge IQ en was gescheiden van haar man. Ze stond jarenlang op een wachtlijst voor een sociale woning. Ik trok voor haar naar het kantoor van de kantonnale bouwmaatschappij in Beringen om te vragen hoelang mijn zus nog moest wachten op een sociale woning. Er was goed nieuws. Ze stond 8ste op de lijst en was bijna aan de beurt. Een jaar later informeerde ik opnieuw. Ze stond toen 58ste op de lijst.

Cecil geraakte na jarenlang wachten aan een nieuw gebouwd sociaal appartement. Ze werkte op de gemeentelijke groendienst niet ver daar vandaan. Haar dochter bemachtigde een universitair diploma.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 mei 2024 om 19:00.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 22:46   #12
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet één forummer had interesse in mijn ervaringen als kind van die tijd.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=203
Knuppel, ik heb dat gisteren met aandacht gelezen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 22:48   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
EEN DIKKE VETTE SOSSEN EN GROENE LEUGEN DUS.
Een mens vraagt zich af waarover ze zo nog allemaal liegen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2024, 23:02   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.795
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Een mens vraagt zich af waarover ze zo nog allemaal liegen.
Het zijn politici....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 07:01   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.594
Standaard

Op Twitter

M. Katoen





Dat kinderen een maand lang overdag met een lege maag zitten om zich dan ‘s nachts vol te stoppen met zoetigheden; ‘Tof, zouden we allemaal eens moeten meedoen!’. Maar owee als diezelfde kleine een boterham met choco mee neemt naar school; dán staat zijn hele toekomst op het…

3/05/2024, 11:24
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 07:04   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.594
Standaard

Fré



Ik heb 16(!) jaar boterhammen met choco/salami/paté/kaas meegekregen, zoals de meeste van mijn leeftijdsgenoten. Wij konden frisdrank kopen in de school (met geplastificeerde bonnetjes). Ben ik er nu zo slecht aan toe?
hln.be/gezondheid/ond…


2/05/2024, 09:34
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 07:05   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.594
Standaard

Pynaert Pascale



Eerst waren de brooddozen te leeg en nu zijn ze gevuld maar nu zijn de brooddozen te ongezond en vooral ook niet milieubewust .
En zo blijven experts met zulke flauwe kul zichzelf in stand houden . pic.twitter.com/X3prsbDE


2/05/2024, 15:41
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 07:07   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.594
Standaard

Gullieber




Eerst linkse leugens over lege brooddozen + miljoenen die ze voor ht verzonnen probleem wilden vrijmaken

Nu het linkse waanidee dat er groenten in een brooddoos moeten zitten, er zaten NOOIT groenten in een brooddoos

De leugens van Hannelore Goeman
vlaamsparlement.be/nl/actueel/nie… #7dag


2/05/2024, 11:23

Pas op met de Goeman, die heeft precies een vijs los.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein

Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 mei 2024 om 07:08.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 07:20   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.815
Standaard

ik vind het wel ironisch dat Schoofzak een toppic start over brooddozen, ...

Binnenkort gaan ze er nog op uitkomen dat al die brooddozen en voercontainers van gerecycleerd plastiek en andere meuk ook niet gezond zijn, en gaan ze de schoolgastjes terug naar t school sturen met ne stok met ne witten bollekes zakdoek aangeknoopt , gelijk in de goeie ouwen tijd, toen de dieren nog spraken en geen stem hadden in de grondwet en iedereen nog gewoon deed.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 5 mei 2024 om 07:21.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2024, 07:24   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.795
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Effe denken.... wat kreeg ik mee naar't school. 4 grote (2 dubbele snedes) boterhammen met margarine en beleg.
Een stuk fruit vond ik ook in mijn boekentas.

De kom soep op't middelbaar (maand-abo van 50 bef gedurende die 5 jaar) was meegenomen. (sommige soepen waren prima, andere waren eerder afgekookte gazon) -hmmm, toen al hadden we af en toe wel eens ouders die kwamen eisen dat de soepen voldeden aan hun eisen. Raad eens....

Als jong volwassene die aan't werk ging, mijn moeder zorgde voor de brooddoosvulling, mijn vader maakte zondags een enorme pot soep waar we de hele week een thermos van mee naar 't werk konden nemen. (we hadden ook een enorme diepvries, en de porties werden ingevrozen, en we hadden dus wel afwisseling hoor)

En ja, het gebeurde wel eens dat ik de brooddoos vergat, en een thermos is kwetsbaar.
En dan, alsof een mens geen maaltijd kan overslaan?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be