Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er met Nederland gebeuren ?
Nedermand en Vlaanderen moeten 1 land vormen. 25 75,76%
Nederland moet blijven zoals het nu is en binnen de huidige grenzen. 8 24,24%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2009, 07:52   #101
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Dit draadje gaat over Nederland
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 07:58   #102
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
8 inwoners van de 18 Miljoen (18.000.000) Nederlanders willen toch al een land vormen met een deel van België dat eerst nog onafhankelijk moet worden.
Hoeft niet. Wallonië, Vlaanderen (en Brussel) kunnen een confederatie aangaan met de eenheidsstaten Nederland en Luxemburg, en zo de Nederlanden herstellen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:06   #103
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hoeft niet. Wallonië, Vlaanderen (en Brussel) kunnen een confederatie aangaan met de eenheidsstaten Nederland en Luxemburg, en zo de Nederlanden herstellen.
Ik zie niet in waarom iets zou moeten "hersteld" worden.

Volgens mij behoorde vlaanderen onrechtmatig toe aan Nederland.

Die situatie is in 1830 rechtgezet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:06   #104
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hoeft niet. Wallonië, Vlaanderen (en Brussel) kunnen een confederatie aangaan met de eenheidsstaten Nederland en Luxemburg, en zo de Nederlanden herstellen.
Nederlanders willen geen Belgische toestanden.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:07   #105
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom iets zou moeten "hersteld" worden.

Volgens mij behoorde vlaanderen onrechtmatig toe aan Nederland.

Die situatie is in 1830 rechtgezet.
Vlaanderen behoort onrechtmatig toe aan Frankrijk.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:20   #106
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Ik zie niet in waarom iets zou moeten "hersteld" worden.

Volgens mij behoorde vlaanderen onrechtmatig toe aan Nederland.

Die situatie is in 1830 rechtgezet.
Klopt langs geen kanten. Vlaanderen (in de huidige betekenis) behoorde eerste tot de Bourgondische Nederlanden. Werd dan (De fout van de katholieke Kerk) door de Spanjaarden bezet, daarna door de Oostenrijkers en uiteindelijk door de Fransen. Het kreeg een korte tijd zijn plaats terug in de Nederlanden, maar werd door het gestook van Frankrijk, het hooliganisme van de Walen en de bemoeinissen van de Britten weeral onttrokken aan de natie waar het historisch, cultureel en ethnisch deel van uitmaakt en vastgeplakt aan een artificieel rommelstaatje. Dat onding is nu aan een versneld tempo bezig met volkomen te verrotten en uit elkaar te vallen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:34   #107
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Ik heb helemaal niets met het koningshuis, wat mij betreft zijn we morgen een republiek. Het is alleen zo onnodig om steeds op ons Nederlanders (en met name Hollanders) af te geven, omdat u het niet eens bent met de acties van een vent die al eeuwen dood is.
Maar u moet wel accepteren het feit dat de Nederlandse bevolking in het algemeen pro-koningshuis is. Ik ben ook meer republikein maar objectief gezien zie ik toch een serieus verschil tussen het koningshuis van Nederland en het koningshuis van België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:49   #108
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom iets zou moeten "hersteld" worden.

Volgens mij behoorde vlaanderen onrechtmatig toe aan Nederland.

Die situatie is in 1830 rechtgezet.

Volgens mij zijt gij vet gebuisd voor geschiedenis, of ge wilt de geschiedenis niet kennen.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 08:56   #109
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom iets zou moeten "hersteld" worden.

Volgens mij behoorde vlaanderen onrechtmatig toe aan Nederland.

Die situatie is in 1830 rechtgezet.
"Hersteld" tussen aanhalingstekens en uitdrukkingen als 'volgens mij' geven al duidelijk aan dat het om dubieuze aannames gaat betreffende uw opinie over Vlaanderen.

De situatie is in 1830 allerminst 'rechtgezet', maar scheefgetrokken en is dat nadien zo gebleven. Men moet niet proberen te beweren dat '1830', waarover zelfs Louis Tobback heeft aangegeven dat dat een vergissing was, dan ook maar iets met welke 'rechtzetting' dan ook te maken heeft, want die doet de geschiedenis grof geweld aan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 02:47   #110
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
"Hersteld" tussen aanhalingstekens en uitdrukkingen als 'volgens mij' geven al duidelijk aan dat het om dubieuze aannames gaat betreffende uw opinie over Vlaanderen.

De situatie is in 1830 allerminst 'rechtgezet', maar scheefgetrokken en is dat nadien zo gebleven. Men moet niet proberen te beweren dat '1830', waarover zelfs Louis Tobback heeft aangegeven dat dat een vergissing was, dan ook maar iets met welke 'rechtzetting' dan ook te maken heeft, want die doet de geschiedenis grof geweld aan.
Juist. Of het een goede zaak zou zijn dat Vlaanderen opgaat in Nederland kan volgens mij niemand voorspellen, maar dat 1830 een ramp was die zich beter nooit had voorgedaan, goh, wie twijfelt daar nou nog aan?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 06:17   #111
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Juist. Of het een goede zaak zou zijn dat Vlaanderen opgaat in Nederland kan volgens mij niemand voorspellen, maar dat 1830 een ramp was die zich beter nooit had voorgedaan, goh, wie twijfelt daar nou nog aan?
Bedankt voor uw bijdrage, want na het lezen van het volgende artikel uit de krant 'De Stentor', regionale krant voor Apeldoorn en omstreken, van vrijdag 31 juli 2009 zou aan alle twijfel omtrent een ver(der)gaande samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland een einde moeten komen en zouden de ogen van Vlamingen en Nederlanders eindelijk eens moeten opengaan:

"PORTUGEZEN WILLEN BIJ SPANJE

BARCELONA - Een groeiend aantal Portugezen wil dat Spanje en Portugal één land worden. Belangrijkste reden is onvrede over de eigen economie. De Spanjaarden daarentegen staan minder te trappelen.

Als je honderd Spanjaarden vraagt wie de premier is van Portugal moeten 99 van hen het antwoord schuldig blijven. Stel je dezelfde vraag in Portugal over de Spaanse regeringsleider, dan hebben 54 Portugezen het bij het juiste eind. Dit zegt veel over de mate van belangstelling die de beide volkeren voor elkaar aan den dag leggen. Historisch gezien hebben de twee landen een heleboel gemeen. Tot 1143 behoorde Portugal tot het koninkrijk Castillië, het latere Spanje, en ook in de zestiende eeuw hebben de Portugezen 60 jaar lang deel uitgemaakt van het Spaanse koninkrijk. En alsof de geschiedenis zich herhaalt, gaan ook de laatste jaren in Portugal steeds meer stemmen op om samen met Spanje één Iberische federatie te vormen. Deze week publiceerde de universiteit van Salamanca een studie waaruit blijkt dat 40 procent van de Portugezen graag bij Spanje wil, terwijl het bijna 20 procent niet veel kan schelen. Eén op de drie is er echt op tegen. De belangstelling aan de Spaanse kant is aanzienlijk minder. Dertig procent van de Spanjaarden is echt voor, eenzelfde percentage maakt het niets uit. Een op de drie Spanjaarden is uitgesproken tegen. De Portugese stemmen die pleiten voor een fusie met Spanje, lijken de laatste tijd luider te worden. Portugezen klagen al jaren steen en been over hun kwakkelende economie. Zij wijten dat voor een groot deel aan de falende politici. Met afgunst kijken zij naar hun buurland waar het - voordat de economische crisis toesloeg tenminste - voor de wind ging. Dat beeld staat de Lusitaniërs (de Spaanse naam voor hun buren) nog steeds helder voor ogen, ook al gaat het in Spanje nu ook beroerd. De Federatie Iberica, zoals het nieuwe land zou moeten heten, zou qua oppervlakte meteen het grootste land van de EU worden en het vijfde gemeten naar het aantal inwoners (56 miljoen). Economisch zou de federatie ook in de EU top-vijf komen. Gezien de grote reserves van de politici in Lissabon zal het voorlopig niet tot een eenwording komen. Meer samenwerking met de Spanjaarden lijkt wel een optie. Vrijwel alle Portugezen vinden dat hun kinderen op school Spaans moeten leren, zodat zij gemakkelijker een baan kunnen vinden in het buurland. Economische en fiscale barrières moeten verdwijnen. Werknemers moeten probleemloos over de grens kunnen werken en ook op het terrein van justitie en politie is meer samenwerking geboden, meent de grote meerderheid van de Portugezen. Overigens zijn ook de meeste Spanjaarden die mening toegedaan. Op sportief gebied ligt het eerste ijzer al in het vuur: Spanje en Portugal willen samen het WK-Voetbal 2018 organiseren."

Het is opvallend dat hier dezelfde argumenten worden gebruikt als in ons document "Nederland en de toekomst van Vlaanderen". Een zeker deel van de forumdeelnemers noemt deze argumenten ronduit 'slecht' en wuift onze voornemens als 'krankzinning' naar de prullenmand. Voorwaar, andere landen die het licht wél hebben gezien, zullen ons nog voorgaan ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 06:27   #112
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Volgens mij zijt gij vet gebuisd voor geschiedenis, of ge wilt de geschiedenis niet kennen.
Perceptie mijn waarde, het komt allemaal neer op perceptie.

Geschiedenis ?
Wie zijn geschiedenis ?
Als het die van Shadowke is dan pas ik.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 07:05   #113
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Perceptie mijn waarde, het komt allemaal neer op perceptie.

Geschiedenis ?
Wie zijn geschiedenis ?
Als het die van Shadowke is dan pas ik.
Shadowke is een obsessie voor u geworden, lijkt het wel. Er gaat geen posting voorbij of u noemt zijn naam.

Shadowke is de rode draad, of beter nog: de rode lap in uw leven geworden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 07:52   #114
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Shadowke is een obsessie voor u geworden, lijkt het wel. Er gaat geen posting voorbij of u noemt zijn naam.

Shadowke is de rode draad, of beter nog: de rode lap in uw leven geworden.
Bovengenoemde is één van de weinigen "hier" die de geschiedenisleer in twijfel trekt.

Gaan we nu ook gelijk de holocaust ontkennen of minimaliseren ?
Neen, dan doen we niet !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 08:35   #115
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bovengenoemde is één van de weinigen "hier" die de geschiedenisleer in twijfel trekt.

Gaan we nu ook gelijk de holocaust ontkennen of minimaliseren ?
Neen, dan doen we niet !
Henri1, je moet niet met de belgiscistische versie van de geschiedenis afkomen want die klopt helemaal niet met de werkelijkheid.
en ik ontken de holocaust ook niet.

ga iemand anders persoonlijk aanvallen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 08:45   #116
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Henri1, je moet niet met de belgiscistische versie van de geschiedenis afkomen want die klopt helemaal niet met de werkelijkheid.
en ik ontken de holocaust ook niet.

ga iemand anders persoonlijk aanvallen.
Ik ga mijn versie bijstellen.
Eerst Nederland onder water zetten, dan het land 40 meter opspuiten......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 09:01   #117
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga mijn versie bijstellen.
Eerst Nederland onder water zetten, dan het land 40 meter opspuiten......
en nu doe je racistisch.
typisch voor belgiscisten.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 09:12   #118
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga mijn versie bijstellen.
Eerst Nederland onder water zetten, dan het land 40 meter opspuiten......
... met Waalse keien (zei ik met een kolfje naar de hand van Derk de Tweede).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:10   #119
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie topics en polls over hoe een herenigd Groot Nederland er moet uitzien, maar geen enkele waar Nederland ervoor kan kiezen om te blijven hoe het nu is..
NEderland mag doen wat ze willen. ik heb geen bepaalde voorkeuren en NEderlanders zullen wel weten wat het beste voor hen is
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:15   #120
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga mijn versie bijstellen.
Eerst Nederland onder water zetten, dan het land 40 meter opspuiten......
Niiet vergeten eerst d'Ollanders te evacueren. Ik stel Wallonië als vestigingsplaats voor.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be