Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2010, 11:49   #41
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De vraag wie Mohammed volgens Derk de Tweede was, is van belang;
De vraag wie hij in werkelijkheid was, is van groter belang;
De vraag wie hij volgens de mohammedanen was, is van het grootste belang.

En volgens de mohammedanen (vrede zij met hen) was hij wél een profeet, en geilde hij op een kind dat hij op haar zesde huwde en in haar negende levensjaar, of, net iets minder erg, toen ze negen jaar was, verkrachtte, pardon, "consumeerde.

Noem het geen pedofiel; dat hebben ze niet graag. Maar pedo- betekent "kind". Tegen de term "pedofeet" (vrede zij met hem) kunnen ze logischerwijs geen bezwaar maken.

Tja, wat die halve gare uitgericht heeft zou niemand hoeven te interesseren als er geen anderhalf miljard slimmeriken rondliepen die op gezag van dit individu geloven dat zijn boekje de wil van God bevat, en ons deze wil ook nog eens willen opdringen.
Zijn daar bewijzen voor ?
De figuur Jezus heeft ook bestaan, alleen waren dat meerdere personen die met opzet in één sprookje terechtkwamen.
Religie heeft de mensheid alleen maar ellende gebracht: Van bloedige Christelijke kruistochten tot even bloedige terreuraanslagen van moslims.
Het Hindoeïsme met zijn achterlijke kastensysteem.
Het offeren bij diverse religies.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 20:23   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Noem het geen pedofiel; dat hebben ze niet graag. Maar pedo- betekent "kind". Tegen de term "pedofeet" (vrede zij met hem) kunnen ze logischerwijs geen bezwaar maken.
Elk niet gehersenspoelde mens zal dit beamen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 23:46   #43
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn daar bewijzen voor ?
De figuur Jezus heeft ook bestaan, alleen waren dat meerdere personen die met opzet in één sprookje terechtkwamen.
Religie heeft de mensheid alleen maar ellende gebracht: Van bloedige Christelijke kruistochten tot even bloedige terreuraanslagen van moslims.
Het Hindoeïsme met zijn achterlijke kastensysteem.
Het offeren bij diverse religies.

Inderdaad Jezus heeft bestaan, maar hij voerde geen leger aan. integendeel, hij vroeg medeleven, vrede, liefde, geen oorlog of haat.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 01:40   #44
Teringtubbie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 juli 2010
Berichten: 83
Standaard

De ik geloof niet, dus ik ben beter dan u draad. Je vraagt precies herbevestiging of je wel juist bezig bent? Met kinderlijke poneringen als deze ga je niemand op andere ideeën brengen, maar dat was uiteraard ook niet de bedoeling, he?
Teringtubbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 08:36   #45
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Elk niet gehersenspoelde mens zal dit beamen.
Posts die een zin bevatten zoals "Elk niet gehersenspoelde mens zal dit beamen." zijn gebaseerd op drogredenen. Elk niet gehersenspoelde mens zal dit beamen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 13:27   #46
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Ik ben onder de indruk van de beschaafde manier waarop porpo dit debat gevoerd heeft en ik ben onder de indruk van zijn argumenten. Ik ben niet onder de indruk van zijn opponenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
[...] niet alleen de Islam heeft de pretentie de ware religie te zijn. Maar momenteel schijnt hij wel de sterkste en hardnekkigste te zijn.

De Islam beantwoordt momenteel waarschijnlijk het sterkst aan de behoefte van mensen aan een algemene gezamenlijke maatstaf voor gedrag en ethiek. Ik denk dat het willen kennen van de waarheid en het begrijpen van de plaats van de mens in de kosmos daarbij een zeer ondergeschikte rol speelt. Logisch denken, de argumenten van de wetenschap en atheïsten kunnen hier nog niet tegen op.

Ontwikkelde Westerlingen kunnen hier gemakkelijk weerstand aan bieden. Ik zie bijvoorbeeld een vrijmetselaar niet zo snel moslim worden. Maar voor mensen die nooit een boek lezen kan de Islam een aantrekkelijke ideologie zijn. Deze situatie is een uitdaging aan het atheïsme en de wetenschap. Wat is het antwoord op de Islam?
Met boek bedoel ik westerse literatuur. Mijn vraag is dus of de opponenten van porpo menen dat zij met het verdachtmaken en verketteren van de Islam mensen zullen overtuigen van de voordelen van atheïsme.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 11:13   #47
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Inderdaad Jezus heeft bestaan, maar hij voerde geen leger aan. integendeel, hij vroeg medeleven, vrede, liefde, geen oorlog of haat.
Dat heeft o.a. de markies de Sade ertoe gebracht het geloof in God te zien als een wapen van de zwakkelingen tegen de machtigen. De zwakkelingen trachten de machtigen een moreel schuldgevoel aan te praten en bang te maken met verwijzingen naar de hel, terwijl ze zelf vasthouden aan het vooruitzicht van de hemel om hun ellendige aardse leven nog van enige "zin" te voorzien.

Maar ook met De Sade ben ik het niet eens. Net als Derek gaat hij te veel uit van religie als iets instrumenteels en neemt hij neveneffecten voor doelen.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 21 juli 2010 om 11:14.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 14:32   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat heeft o.a. de markies de Sade ertoe gebracht het geloof in God te zien als een wapen van de zwakkelingen tegen de machtigen. De zwakkelingen trachten de machtigen een moreel schuldgevoel aan te praten en bang te maken met verwijzingen naar de hel, terwijl ze zelf vasthouden aan het vooruitzicht van de hemel om hun ellendige aardse leven nog van enige "zin" te voorzien.

Maar ook met De Sade ben ik het niet eens. Net als Derek gaat hij te veel uit van religie als iets instrumenteels en neemt hij neveneffecten voor doelen.
De filosofische discussies bij de Sade, die bulken van de sofismen, moeten m.i. ook niet "au premier degré" genomen worden.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be