Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Belgisch-nationaal forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Belgisch-nationaal forum Belgisch nationale thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 27 juni 2004, 17:05   #1
België04
Schepen
 
België04's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 416
Standaard

Keer op keer word ik geconfronteerd met opmerkingen over de verdeling van het verkeersboetefonds. De boetes zouden in overgrote mate uit Vlaanderen komen en 'slechts' een 57% van deze boetegelden zou terugvloeien naar Vlaanderen. Vanochtend hoorde ik ook Bart Somers van de VLD dit 'een grote onrechtvaardigheid' noemen. Dat de partij van Somers in de vorige federale regering een veel slechtere regeling voor de verdeling van de boetes heeft goedgekeurd, zegt hij er natuurlijk niet bij. Bovendien ging er toen van de goedgekeurde regeling geen enkele dynamiek uit om gemeenten te belonen die veel inspanningen leveren voor het terugdringen van het aantal verkeersslachtoffers.
De nieuwe regeling is een dynamische regeling waardoor d�*e politiezones die echt inspanningen doen én resultaat boeken in de strijd tegen verkeersonveiligheid, een groot deel van de opbrengsten van het boetefonds zullen krijgen. Het enige criterium dat voor mij telt, is het terugdringen van de slachtoffers. Of men daarvoor veel of weinig boetes uitschrijft, is totaal niet relevant. Of is het feit dat de boetes terugvloeien naar wie ze int, nu ook voor de VLD en andere partijen belangrijker dan het terugdringen van de verkeersonveiligheid?) Is het trouwens niet een goede zaak voor heel de Vlaamse gemeenschap dat er meer boetes worden geïnd? Is het niet goed dat er hard wordt gewerkt aan de verkeersveiligheid ? Is het niet goed dat er veel flitspalen staan? Of gaat men nu ook beweren dat een land met veel gevangenen een veiliger land is dan een land waar veel misdaad wordt voorkomen?

(27-06)
België04 is offline  
Oud 2 juli 2004, 11:20   #2
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Ik vind eerlijk gezegd dit systeem een goeie stimulatie voor de flaminganten om niet te hard te rijden

Nee, even serieus, het is een schande dat het zetten van flitspalen een regionale zaak is, en de inning van de boetes nationaal. Beiden zouden nationaal moeten zijn
Olivier is offline  
Oud 2 juli 2004, 21:45   #3
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Ik ben niet akkoord. Volgens mij zouden beiden gemeentelijk moeten zijn.

De opbrengst van de boetes wordt dan ook geïnvesteerd daar waar het gevaar voor de gemeenschap heeft plaatsgevonden.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 2 juli 2004, 22:24   #4
Olivier
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Berichten: 453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik ben niet akkoord. Volgens mij zouden beiden gemeentelijk moeten zijn.

De opbrengst van de boetes wordt dan ook geïnvesteerd daar waar het gevaar voor de gemeenschap heeft plaatsgevonden.
Zo is het al in Nederland dacht ik.

Geloof me, dat wilt ge niet. Ze geven daar boeten voor alles, om maar de stadskas te vullen.
Olivier is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be