Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2010, 19:34   #1
rikus
Lokaal Raadslid
 
rikus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2008
Locatie: Kraggenburg
Berichten: 345
Standaard Bekeerlingen zeggen dat de islam hun leven verrijkt

Bekeerlingen zeggen dat de islam hun leven verrijkt 12.000 Nederlanders bekeerd

Meer dan 500 mensen woonden op zondagavond in de grote Omar Al Farouk Moskee in Utrecht de 3e Nederlandse Jaarlijkse Dag van Terugkeer bij. Het evenement werd georganiseerd door de Stichting Ontdek Islam en het Landelijk Platform voor Nieuwe Moslims (LPNM).

Waleed Duisters, voorzitter van het LPNM vertelde dat in 2007 vrijgegeven cijfers aantoonden dat er 12.000 Nederlandse bekeerlingen tot de islam waren, maar voegde eraan toe dat er "waarschijnlijk nog veel meer zijn." Hij legde uit dat het heel moeilijk is om een exact aantal voor Nederlandse bekeerlingen tot de islam te noemen, omdat in er in Nederland geen registratie van mensen plaatsvindt op grond van godsdienst. "We hebben veel nieuwe bekeerlingen tot de islam zodat het doel van deze conferentie is te proberen hen te helpen om hun weg te vinden, zowel in de islamitische samenleving als in de Nederlandse samenleving," zei Duisters die zich zelf tien jaar geleden tot de islam bekeerde.

Hij merkte op dat nieuwe bekeerlingen soms geconfronteerd worden met problemen zoals families die er bang van zijn. Ook weet de moslimgemeenschap soms niet hoe met bekeerlingen om te gaan.

"In de Nederlandse samenleving zijn er mensen die sceptisch zijn over de islam. Soms hebben we gevallen van nieuwe bekeerlingen die geconfronteerd worden met grote problemen binnen hun familie. Wij willen hen helpen om een leven te leiden zonder problemen ," zegt Duisters.

De grote vergadering van Nederlandse bekeerlingen tot de islam en moslims uit Turkije, de Arabische wereld en Suriname luisterde naar lezingen door gerenommeerde internationale sprekers zoals Hoessein Ye uit Maleisië en Pierre Vogel uit Duitsland, gecombineerd met die van jonge Nederlandse sprekers als Ali al Khattab en Elsa van de Loo, die de Nederlandse jeugdvertegenwoordiger bij de Verenigde Naties is.

Zeven Nederlanders waaronder drie vrouwen bekeerden zich tijdens de conferentie op zondag tot de islam.

Duisters zei: "De islam verrijkt mijn leven. Ik heb een stabiel leven. Ik weet wat ik aan mijn kinderen moet leren om een goed moslim, maar ook een goed Nederlands burger te zijn.”

Hij merkte op dat het aantal moslims in Europa groeit. Meer mensen bekeren zich tot de islam omdat mensen veel over de islam horen, zodat ze er meer over willen weten en beginnen met het lezen van de Koran en de Hadith.

Maar hij verwijt moslims ook niet genoeg te doen om de islam te verklaren. "De moslims in Nederland hadden veel gelegenheid om een goed beeld te scheppen, maar meestal faalden zij daarin," klaagde hij.

"Er is ook nog het probleem dat moslims niet geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving,” zei hij. "We moeten leven als moslims in Nederland maar ook binnen de Nederlandse samenleving. Als we dat niet doen zullen we een vreemde groep blijven. Wij adviseren moslims om betrokken te raken bij de Nederlandse samenleving,” zei hij.

Marck Reuvers, verantwoordelijk voor de pers op de conferentie en zelf journalist, zei "Dit is een heel bijzondere dag. Het is de zogeheten bekeerlingendag in Nederland. Het doel van de bijeenkomst is om aan te tonen dat de Nederlandse bekeerlingen tot de islam ook onderdeel vormen van de grotere Ummah." Reuvers, die zich in 2007 tot de islam bekeerde, vervolgde: "Ik was op zoek naar iets dat mijn leven meer zin gaf. Na het aanvaarden van de islam heb ik een doel in het leven. Ik voel me echt gelukkig en comfortabel."

Abdel Krim bekeerde zich in 2008 tot de islam. Hij bereidt zich voor om maatschappelijk werker te worden. 'Ik had behoefte aan God in mijn leven. Ik houd van de verhalen over Abraham, Mozes en Jezus, maar ik hield niet van de plaatjes in de kerk met een witte God,” zei hij.

'Maar ik hield veel van Jezus en ik hield veel van Mozes en ik vond hen in de islam. De regels zijn veel zuiverder. Er is geen racisme in de islam," vertelde de jonge, gebaarde Nederlandse moslim.

Hij zei dat men veel uit te leggen heeft in de Nederlandse gemeenschap na de bekering tot de islam. "Je houdt op met drinken, houdt op met roken, houdt op met mensen achter hun rug om te bespreken. Dus mensen in de buurt vragen waarom je niet drinkt, waarom je een baard hebt."

Marleen van der Putten, ook een journalist die werkt voor een Nederlandse islamitische omroep (NIO) vertelde een vreemd verhaal over haar bekering. Ze bekeerde zich zes jaar geleden tot de islam. Van der Putten vertelde dat zij op een dag een paar onplezierige dingen tegen een moslim zei. Later zei ze tegen zichzelf: ‘Waarom zei ik deze slechte dingen over de islam terwijl ik er niets van af weet?’ Ze ging naar een winkel en kocht een paar islamitische boeken, las en las en bekeerde zich toen geleidelijk aan. Ze zei dat moslims moeten praten met de mensen, en praten met de buren om de islam uit te leggen en dat er meer interactie moet komen.

Elsa van de Loo, Nederlands jeugdvertegenwoordiger bij de Verenigde Naties, vertelde dat ze zich anderhalf jaar geleden bekeerde tot de islam. Haar vader is Nederlander en haar moeder afkomstig uit de Dominicaanse Republiek. “Ik werd opgevoed als katholiek, maar beoefende geen godsdienst,” zei ze.

De jonge Nederlandse bekeerlinge zei dat ze begon met het lezen van de Koran in het Nederlands. "In het begin was het voor mij moeilijk te begrijpen en ik kende niet veel moslims die het mij konden verklaren. Op een dag ontmoette ik toen een moslim meisje uit Marokko dat begon mij de Koran en de islam uit te leggen,” zei ze. “Het antwoord op veel zaken waar ik naar op zoek was vond ik in de islam. Ik voel me heel goed .. islam gaf me rust. In het verleden was ik onrustig - ik wist niet wat ik in het leven deed, waar ik naar toe ging. Nu heb ik de antwoorden.”

Ze zei dat ze nooit problemen ondervond met de Nederlandse regering voor het dragen van de hijab, maar dat sommige critici vroegen hoe je Nederland kan vertegenwoordigen in de VN als je de hijab draagt. "Ik vertel ze dat mijn werk los staat van mijn religie. In mijn werk vertegenwoordig ik iedereen in Nederland en wat ik geloof mag geen verschil maken. Ik werd verkozen in mijn positie," zegt Elsa van de Loo.


__
__________________
Anders zijn is ook gewoon

rikus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 19:51   #2
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Ze zouden beter het evangelie gelezen en bestudeerd hebben en de traditie van hun eigen land leren kennen. Welke "islam" volgen ze trouwens ?
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 21:05   #3
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Er is geen racisme in de islam," vertelde de jonge, gebaarde Nederlandse moslim
Maar discriminatie des te meer. Van vrouwen, van homo's, van anders- en nietgelovigen.

En verder zijn mensen die zich vrijwillig tot de islam bekeren over het algemeen van hetzelfde labiele soort dan bijvoorbeeld degenen die zich in de jaren zeventig en tachtig tot de bagwan bekeerden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 00:58   #4
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikus Bekijk bericht
In mijn werk vertegenwoordig ik iedereen in Nederland en wat ik geloof mag geen verschil maken. Ik werd verkozen in mijn positie," zegt Elsa van de Loo.
Elsa van de Loo: 'Mijn religie staat los van mijn functie'

De verkiezing van de bekeerde moslima Elsa van de Loo tot VN-jongerenvertegenwoordiger van Nederland, werd niet door iedereen enthousiast ontvangen. Is het wel een goed signaal naar de wereld toe: een vrouw met hoofddoek als vertegenwoordigster van Nederland?
http://www.wereldjournalisten.nl/art...functie/print/
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 11:49   #5
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Elsa van de Loo: 'Mijn religie staat los van mijn functie'
Yeah right ...dat zien we in de andere moslimlanden
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:27   #6
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Ze zouden beter het evangelie gelezen en bestudeerd hebben en de traditie van hun eigen land leren kennen. Welke "islam" volgen ze trouwens ?
Nagenoeg altijd dezelfde Islam die hun echtgenoot/echtgenote of vriend/vriendin beoefent.
Op een paar gevallen na die labiele persoonlijkheden hebben. Maar die haken voor het merendeel na een jaartje af voor iets anders. Het verloop is groot in die groep.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 12:54   #7
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Tja. Zoek eens een bekeerling die zegt dat de Islam hem/haar NIET verrijkt ...
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 13:09   #8
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

De RKK en het christendom zijn passé, de islam is weer even hip en hot...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 15:28   #9
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Elsa van de Loo: 'Mijn religie staat los van mijn functie'

De verkiezing van de bekeerde moslima Elsa van de Loo tot VN-jongerenvertegenwoordiger van Nederland, werd niet door iedereen enthousiast ontvangen. Is het wel een goed signaal naar de wereld toe: een vrouw met hoofddoek als vertegenwoordigster van Nederland?
http://www.wereldjournalisten.nl/art...functie/print/
Als ik VN lees, dan weet ik genoeg.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 15:35   #10
Nestor Burma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 4.914
Standaard

Wordt dat journaille op de duur niet schizofreen van zijn eigen berichtgeving? Het eeuwige spelletje van goede moslims, stoute moslims...

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 12 juli 2010 om 16:02.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 18:57   #11
JustSmile
Vreemdeling
 
JustSmile's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2010
Locatie: Vloanderuh!
Berichten: 99
Standaard

Oh een genot voor het oog om zoiets te lezen!
__________________
Zucht.
JustSmile is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 01:22   #12
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JustSmile Bekijk bericht
Oh een genot voor het oog om zoiets te lezen!
Mag je zeker zeggen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 07:15   #13
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Tja. Zoek eens een bekeerling die zegt dat de Islam hem/haar NIET verrijkt ...
Inderdaad. Voeg er nog aan toe dat personen die aan een nieuwe hobby beginnen altijg vinden dat het hun leven verrijkt. Of het nu een vis-, postzegelverzamel- of voetbalclub is.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 09:45   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Inderdaad. Voeg er nog aan toe dat personen die aan een nieuwe hobby beginnen altijg vinden dat het hun leven verrijkt. Of het nu een vis-, postzegelverzamel- of voetbalclub is.
Inderdaad. En atheisten vinden ook dat het niet-geloven en moeten opvolgen van een of andere religie hun leven verrijkt. Mensen die een keuze maken zijn meestal tevreden over hun keuze. (tenminste op het moment zelf he )

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 juli 2010 om 09:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 11:05   #15
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikus Bekijk bericht
Bekeerlingen zeggen dat de islam hun leven verrijkt 12.000 Nederlanders bekeerd

Hij merkte op dat nieuwe bekeerlingen soms geconfronteerd worden met problemen zoals families die er bang van zijn. Ook weet de moslimgemeenschap soms niet hoe met bekeerlingen om te gaan.

"In de Nederlandse samenleving zijn er mensen die sceptisch zijn over de islam. Soms hebben we gevallen van nieuwe bekeerlingen die geconfronteerd worden met grote problemen binnen hun familie. Wij willen hen helpen om een leven te leiden zonder problemen ," zegt Duisters.

Duisters zei: "De islam verrijkt mijn leven. Ik heb een stabiel leven. Ik weet wat ik aan mijn kinderen moet leren om een goed moslim, maar ook een goed Nederlands burger te zijn.”

"Er is ook nog het probleem dat moslims niet geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving,” zei hij. "We moeten leven als moslims in Nederland maar ook binnen de Nederlandse samenleving. Als we dat niet doen zullen we een vreemde groep blijven. Wij adviseren moslims om betrokken te raken bij de Nederlandse samenleving,” zei hij.

Hij zei dat men veel uit te leggen heeft in de Nederlandse gemeenschap na de bekering tot de islam. "Je houdt op met drinken, houdt op met roken, houdt op met mensen achter hun rug om te bespreken. Dus mensen in de buurt vragen waarom je niet drinkt, waarom je een baard hebt."
Duisters is een voorstander van integratie van moslims in de Nederlandse samenleving maar hij erkent dat dit een probleem is. Dit probleem leidt o.a. tot het gevoel van moslims dat zij gediscrimineerd worden en het leidt tot buitensporige schooluitval en criminaliteit onder moslim jongens. Moslima's doen het beter. Wat zit daar achter?

Het onderzoek van de psycholoog Nicolai Sennels zou hier een licht op kunnen werpen. Hij kwam tot waardevolle inzichten tijdens zijn werk met criminele moslims in een gevangenis van Kopenhagen. (Quote)

Citaat:
Nicolai Sennels is ... de auteur van Among Criminal Muslims. A Psychologist’s Experience from the Copenhagen Municipality.

Mijn belangrijkste taak was om te onderzoeken wat de pedagogische en therapeutische behoeften van de jongeren waren, om vervolgens therapeutische methoden te ontwikkelen om in die behoeften te kunnen voorzien. En dat is wat ik deed en waar mijn boek over gaat. Het ongewone aan mijn werk is dat ik erachter kwam dat mijn moslimklanten bepaalde psychologische kenmerken hadden die mijn niet-moslim - meestal Deense - klanten niet bezaten. Ze waren allemaal tussen de 15 en 17 jaar oud. De meesten van hen vertoonden antisociaal gedrag en een groot deel van beide groepen kwam uit gezinnen waarin een zeker gebrek aan emotionele steun heerste. Ik denk dat negen van de tien jongens waren, en hoewel het grootste deel uit minder goed functionerende gezinnen kwam, had ik ook veel jonge moslims en Denen wiens ouders en oudere broers en zussen goed waren opgeleid, een normale baan hadden, en ga zo maar door.

Ik werkte gedurende iets minder dan drie jaar in de gevangenis en had in die tijd ongeveer 150 moslimcliënten en 100 Deense klanten.

... , één belangrijke conclusie was dat op te groeien in een islamitische omgeving - met islamitische ouders en tradities - het risico in zich bergt van de ontwikkeling van bepaalde antisociale patronen.

[...] Het is gemakkelijk om een statistisch verband tussen armoede en crimineel gedrag vast te stellen - maar wat komt het eerst? Ik zag veel jonge tieners de zaden zaaien voor hun toekomst van werkloosheid door niet naar school te gaan, een strafregister op te bouwen en onaantrekkelijke sociale gewoonten, zoals agressie, onzekerheid en gebrek aan respect voor de autoriteiten te ontwikkelen.

Mijn werkervaring met moslims is dat de cultuur die is ontwikkeld onder islamitische invloed de ontwikkeling van bepaalde psychologische kenmerken steunt. Ik had moslimcliënten uit het merendeel van de islamitische wereld: het grootste deel van het Midden-Oosten, islamitische landen in Afrika, Pakistan en ex-Joegoslavië. Ik heb geen grote verschillen in mentaliteit tussen deze landen kunnen vaststellen. Het enige echt belangrijke, wat de gevolgen bepaald van de islamitische mentaliteit, was of de cliënt zich zelf sterk identificeert met de moslimgemeenschap of niet. [...]

De belangrijkste kenmerken die ik vond hebben te maken met agressie, zelfvertrouwen, individuele verantwoordelijkheid en identiteit.

... het werd al snel duidelijk dat moslims in het algemeen een andere kijk hebben op agressie, woede en bedreigend gedrag dan de Denen en waarschijnlijk de meesten in onze Westerse wereld.
Terwijl de meeste van mijn Deense klanten die problemen hadden met woede zich ervoor schaamden, leken geen van mijn moslim klanten ooit in staat om onze visie op boosheid te begrijpen. Ik heb ontelbare uren besteed aan Anger Management behandelingen met zowel de Deense als de islamitische klanten, en dus had ik zeer goede mogelijkheden om de culturele verschillen met betrekking tot deze specifieke emotie, de manieren om er mee om te gaan en er op te reageren, mee te maken.
(lees meer...) http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11242
Als de analyse van de psycholoog Nicolai Sennels juist is dan is de moslimcultuur niet verenigbaar met de cultuur van het Westen. De aanwezigheid van moslims in een Westers land is dan een eeuwige bron van ellende.

Laatst gewijzigd door Piero : 16 juli 2010 om 11:08.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 11:58   #16
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Die zogenaamde bekeerden mag je gewoon meerekenen tot de grootste waanzin lijders van vandaag de dag.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 14:21   #17
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Als de analyse van de psycholoog Nicolai Sennels juist is dan is de moslimcultuur niet verenigbaar met de cultuur van het Westen. De aanwezigheid van moslims in een Westers land is dan een eeuwige bron van ellende.
Iets met een open deur intrappen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:50   #18
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Iets met een open deur intrappen?
Vaak wordt beweert dat problemen met integratie van moslims veroorzaakt worden door culturele verschillen die eerder het gevolg zijn van de volksaard van het land van herkomst of tribale gewoonten dan van de godsdienst, c.q. van het volgen van de islam. Nicolai Sennels stelt nu dat de orthodoxe islam de bron is van storende culturele verschillen tussen moslims en westerlingen. Het obstakel voor integratie is dan de typische moslim mentaliteit. Hoewel hij zijn stelling empirisch onderbouwt is het nog steeds niet meer dan een hypothese.

Laatst gewijzigd door Piero : 16 juli 2010 om 16:53.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 17:10   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

De aanpassingsproblemen binnen de familie van een bekeerling naar de Islam zijn een schijntje vergeleken bij de miserie van een moslim die zijn geloof wil afvallen. Waar hebben we het over?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 18:03   #20
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nicolai Sennels stelt nu dat de orthodoxe islam de bron is van storende culturele verschillen tussen moslims en westerlingen.
Deze zit fout want hij maakt geen onderscheid tussen moslim en islam, en dat is beginfase van de fouten van zijn betoog.

En wat bedoel hij met westerlingen? Kan een westerling geen moslim zijn? Of kan een moslim geen westerling zijn?

Moet men eerst sofistisch/relativistisch denken om westerling te zijn? Of het hoe zit het eigenlijk?

Een harmonieuze samenleving tussen moslims en niet-moslims is mogelijk zolang beide partijen deel nemen aan de maatschappelijke consensus en deze respecteren en zijn grenzen naleven. Waarom moet er dan een botsing zijn tussen moslims en "westerlingen" ??!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het obstakel voor integratie is dan de typische moslim mentaliteit. Hoewel hij zijn stelling empirisch onderbouwt is het nog steeds niet meer dan een hypothese.
Psychologie zelf en volledig is een hypothese of laat mij het licht uitdrukken: een samenstelling van vermoedens.

Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2010 om 18:04.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be